عادات خرید شخصیتهای متفاوت در تعطیلات
علمي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - در طی ایام تعطیلات خردهفروشان بیش از 20درصد دیگر فصلها فروش دارند. درک بهتر از شخصیت افراد و چگونگی سپری کردن تعطیلات شخصیتهای مختلف کمک بهسزایی در درآمد خردهفروشان در طی ایام تعطیلات و مناسبتهای خاص خواهد داشت.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از نیوز، در تحقیقات جدید محققان ویژگیهای شخصیتی یا سلامت روان اشخاص در شیوه سپری کردن تعطیلات را بررسی کردند.
دکتر سارا وستون از دانشگاه نورث وسترن اظهار کرد: چه میزان پول، چه مدت و چگونه افراد را خوشحال میکند به شخصیت افراد بستگی دارد.
در این تحقیق وی با همکاری جوگل گلدستون از کالج دانشگاه لندن دریافتند که ویژگیهای شخصیتی با رفتارهای خاصی مرتبط بوده و در نتایج گستردهای مانند اهداف بلند مدت مالی تاثیر دارد.
محققان در بیش از دو میلیون معاملات شخصی از حساب بانکی 2133 شرکتکننده رابطه بین صفات شخصیتی را با پنج ویژگی شخصیتی آزادی تجربه، وجدان، برونگرایی، سازگاری و روان رنجوری مشاهده کردند. آنان این پنج شخصیت را با صرف هزینه در فصل کریسمس مقایسه کردند.
نتایج نشان داد افراد با عواطف ثابت تمایل بیشتری به خرج کردن در تعطیلات دارند و افراد عصبی تمایل کمتری به خرج کردن در تعطیلات دارند.
آنان همچنین کشف کردند افراد هنرمند و مبتکر کمتر در طول فصل تعطیلات خرید می کنند و افراد با آزادی کمتر بیشتر در تعطیلات خرید میکنند.
این تحقیق نشان داد افراد وظیفه شناس در طی تعطیلات بیشتر هزینه میکنند.
محققان گفتند: به ویژه در سطح فردی، شخصیت تنها بخش کوچکی از رفتار مصرف کننده است و خرید در تعطیلات به اندازه خانوار، درآمد و بسیاری از عوامل دیگر نیز بستگی دارد.
با این حال این تحقیق اطلاعات گستردهای در مقیاس شخصیت و عادات مصرف کننده ارائه داده است.
گلدستون گفت: این تحقیق با ارائه معیارهای عینی در هزینه سالانه و تعطیلات اطلاعاتی در تحقیقات بوم شناختی بین صفات شخصیتی و رفتار مصرف کننده ارائه داده است.
نتایج این تحقیق در نشریه Social Psychological and Personality Science منتشر شده است.
انتهای پیام
-
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۶
-
۵۱ بازديد
-
ایسنا - علمی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/100997/