پیام خراسان

آخرين مطالب

عضو هیأت رئیسه شورای شهر مشهد:

باید زبان همدلی را برگزینیم اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده و اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور باید زبان همدلی را برگزینیم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، علی‌رضا شهریاری در نطق پیش از دستور سی‌وپنجمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد، اظهار کرد: خداوند بزرگ را سپاس می‌گویم که بعد از حدود یکسال تلاش و همدلی و در سایه وحدت و هم‌بستگی علی‌رغم تمام مشکلات و تنگناهای موجود، شورای پنجم توانست کارنامه قابل قبول از خود ارائه دهد.
وی ادامه داد: در میان واژه‌ها، گلواژه‌ای که در رأس برترین‌ها قرار دارد، واژه وحدت و اتحاد است. وحدت عامل مهم حرکت‌بخش، جهت شکل گرفتن نهضت‌ها و خیزش‌های مردمی است و انسان‌ها را در گذر پیشرفت به سوی پیروزی‌ها، از دست اندازها و گردنه‌های صعب‌العبور، عبور می‌د‌هد. به ناتوانی‌ها توان بخشیده و دشواری‌ها را آسان می‌کند و ناممکن‌ها را ممکن می‌سازد.
شهریاری با بیان این‌که «شهریور هر سال مقارن با روزهای مهم در تاریخ پرافتخار کشور ماست»، تصریح کرد: اول شهریور ماه روز بزرگداشت دانشمند بزرگ ایرانی ابوعلی سینا، روز پزشک نام گرفته است و پنجم شهریور روز بزرگداشت زکریای رازی است، به پاس زحمات و کشفیات این حکیم و شیمی‌دان بزرگ ایرانی در عرصه داروسازی، روز بزرگداشت داروساز نام نهاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمانه‌ای که دشمن با تحریم‌های نابخردانه و ناجوان‌مردانه خود سلامت ملت بزرگ ایران را نشانه گرفته است، شایسته است هم‌کاران گران‌قدر داروساز، پزشک، جامعه پزشکی و پرستاری، شرکت های داروسازی، نهایت تلاش خود را جهت تامین دارو و سلامت مردم بکار گیرند و با مدیریت درست اجازه ندهند حوزه سلامت دچار آسیب شود.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ما به پزشکان، داروسازان و سایر حرف پزشکی خود افتخار می‌کنیم که با توجه به تمام نارسایی‌ها و عدم پرداخت‌ها که بعضاً متجاوز از 6 ماه به تأخیر افتاده است با همت و سعه صدر خود اجازه ندادند که حوزه سلامت دچار بحران شود و در عین حال از مسئولین و دست اندرکاران نظام انتظار داریم که با دستور قاطع به سازمان های بیمه‌گر خصوصاً بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و... در پرداختی که قانون‌گذار مشخص کرده ظرف مدت 15 روز 60% بدهی و مابقی ظرف مدت 2 ماه تسویه شود تا رفع مشکل داروخانه ها و سایر همکاران جامعه پزشکی حل گردد تا خدمت رسانی به بیماران و جانبازان عزیز و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران دچار اشکال نشود.
وی عنوان کرد: در دنیای امروز کم‌تر ملتی است که به مفاخر گذشته خود توجه نکند، زیرا یکی از علایم حیات و زنده بودن ملت‌ها ملتفت بودن و توجه داشتن به مفاخر گذشته فلسفی، علمی، فرهنگی، ادبی و هنری، سیاسی، اجتماعی و ملی آن‌هاست. که این گذشتگان با وجود گذشت روزگار و سیر زمان و وقوع حوادث ناگوار با هزاران خون دل برای آیندگان خود به میراث گذاشته‌اند که باید آن‌را گرامی و عزیز داشت و بارور کرد.
شهریاری بیان کرد: هشتم شهریور هرسال از شهادت دو یار دیرین حضرت امام و انقلاب، دو اسوه علم و تقوا شهید محمد علی رجایی و شهید محمد جواد باهنر به نیکی یاد می‌کنیم. در تاریخ هر ملت فراز و نشیب‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین‌کننده‌ی سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است. شهادت این دو شخصیت بزرگ فصلی را به نام هفته دولت درتاریخ انقلاب گشوده است. هفته دولت فرصتی است که دولت‌مردان و کارگزاران کشور عملکرد خود را با اهداف بزرگی چون پایبندی کامل به دین خدا، عدالت‌طلبی، مبارزه با فساد، پاکدامنی و صداقت در گفتار و پندار و کردار به منصه ظهور و بروز برساند.
وی افزود: امروز باید هوش و قریحه‌ی خویش را به جای فصل کردن، مصروف وصل کردن کنیم، به جای بیگانه نمودن نسبت به یک‌دیگر به هم کمک کنیم تا زبان مشترک بیابیم، گفت‌وگو کنیم تا برای دردهایمان درمانی بیاندیشیم و با داروی محبت زخم‌ها را مرهم گذاریم.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: بیایید با نگاهداشت اصالت و منابع فرهنگی خویش، مدرن و روزآمد بیاندیشیم و با اجتناب از تعصبات کور، که عصر آن مدت هاست که سپری شده، مردم خویش را به صلح جویی و مدارا تشویق و راهبری کنیم. با توجه به شرایط پیش‌آمده و اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور باید زبان همدلی را برگزینیم. به موضوع مشارکت مردم در اداره حکومت باور و ایمان داشته باشیم.
وی ادامه داد: در نظام اسلامی باید همه افراد جامعه در برابر قانون و در استفاده از امکانات و منابع کشور یکسان و در بهره‌مندی از مواهب حیات متعادل باشند. هیچ صاحب قدرتی قادر به زورگویی نباشد و هیچ‌کس نتواند بر خلاف قانون، میل و اراده خود را بر دیگران تحمیل کند. طبقات محروم جامعه که با پوست و گوشت خود این روزها به خاطر سوءمدیریت‌های حال و گذشته طعم تلخ فقر را در کشوری که سرشار از منابع طبیعی است می‌چشند باید از جانب دولت و حکومت مورد توجه قرار گیرند و هیچ تدبیری در جامعه به افزایش شکاف میان فقرا و اغنیا نیانجامد.
شهریاری گفت: چند هفته پیش در حادثه‌ای هولناک در انفجار واحد مسکونی واقع در شهرک شهید رجایی، ده تن از همشهریان جان خود را از دست دادند و به طور وحشتناکی اسیر فاجعه‌ای ناخواسته شدند و هم‌چنین در کرمانشاه عزیز مجدداً شاهد زلزله‌ای بودیم که جان 2 تن از هموطنان ما را گرفت.
وی با اشاره به این‌که «همه تجربیات تلخ گذشته تا به امروز به ما هشدار می‌دهند که حادثه خبر نمی‌کند»، بیان کرد: خوش‌بختانه یا متأسفانه تا به امروز ما تجربه زلزله بزرگ در کلان‌شهر ها را نداشته‌ایم و مدیران ما هنوز با بحران‌های ثانویه‌ی بعد از وقوع زلزله در یک کلان‌شهر آشنا نیستند. بزرگترین بحران‌های کشور به حوادثی هم‌چون بم خلاصه شده است که در همان هم میزان خسارات جانی و مالی چشم‌گیر بوده است.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: وقتی از بحران حرف می‌زنیم باید نگاه خود را با یک کلانشهر که 3 میلیون 500 هزار نفر جمعیت دارد منطبق کنیم و شدت بحران را واقعی‌تر درک کنیم. قطعاً بحران‌های حاصل از زلزله 7 ریشتری در کلان‌شهری مانند مشهد و تهران با شهرهای دیگر در کشور متفاوت خواهد بود .
وی ادامه داد: اگر امروز چاره‌ای برای روز بحران نیاندیشیم قطعاً باید شرعاً، عرفاً و قانوناً در این دنیا و در آخرت پاسخگو باشیم .امیدوارم با توجه به حساسیت شهردار مشهد در حوزه ایمنی و سلامت شهر دارد و نگاه مثبتی که از استاندار خراسان رضوی سراغ دارم و با همراهی شورای شهر از امروز گام های موثری در مدیریت واحد شهر مشهد برداریم. امیدوارم حداقل در حوزه مدیریت واحد بحران شهر مشهد تصمیمات جدی اخذ و عملیاتی کنیم.
شهریاری اضافه کرد: امروز مشهد نیاز به مدیریت واحد بحران شهری دارد و باید به فکر سازمانی مستقل و ناظر در این راستا باشیم و همه ی دستگاه ها را مکلف به همکاری کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/101032/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است