پیام خراسان

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

مشهد سیاه پوش شد/تشرف زائران به حرم رضوی برای عرض تسلیت سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد-تمامی معابر و خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی با پارچه های عزا سیاه پوش شده و چندین ایستگاه صلواتی مشغول پذیرایی از عزاداران حسینی و هیئت های مذهبی هستند.

خبرگزاری مهر ، گروه استانها؛ همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی مشهد یکپارچه در غم و اندوه به سر می برد و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای عرض تسلیت به امام مهربانی ها راهی حرم مطهر رضوی می شوند.
تمامی معابر و خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی با پارچه های عزا سیاه پوش شده و چندین ایستگاه صلواتی مشغول پذیرایی از عزاداران حسینی و هیئت های مذهبی هستند.
دسته های عزاداری نیز زنجیر زنان و سینه زنان در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی به عزاداری مشغول هستند و در ماتم سیدوسالار شهیدان و یاران باوفایشان اشک ماتم می ریزند.
به همین مناسبت ویژه برنامه های سخنرانی و مدیحه سرایی نیز در ساعات مختلف شبانه روز در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد و قرار است مراسم خطبه خوانی شب عاشورا نیز با حضور خادمان امام هشتم (ع)چهارشنبه شب در صحن انقلاب حرم مطهر اجرا شود.

محدودیت های ترافیکی اطراف حرم مطهر
طبق اعلام پلس راهور تمهیدات ترافیکی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) مشهد از ساعت 11 صبح روز سه شنبه و روزهای تاسوعا و عاشورا تا خاتمه مراسم در خیابان توحید از میدان توحید تا میدان شهدا و خیابان شیرازی از میدان شهدا، تقاطع شهدا به سمت حرم مطهر رضوی و خیابان نواب صفوی از میدان پنجراه (شهدای مسجد گوهر شاد) تا حرم مطهر رضوی و خیابان امام رضا (ع) از میدان بسیج تقاطع دانش تا میدان بیت المقدس و خیابان طبرسی از تقاطع شهید گمنام میدان طبرسی تا حرم مطهر رضوی و خیابان شهید اندرزگو از تقاطع شهید اندرزگو باب الجواد تا میدان بیت المقدس خواهد بود.
پلیس راهور تاکید کرده پارک وسایل نقلیه در خیابان شیرازی از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی و خیابان نواب صفوی از میدان پنجراه تا حرم مطهر رضوی و خیابان طبرسی از تقاطع گمنام تا حرم مطهر رضوی و خیابان شهید اندرزگو تا میدان بیت المقدس و خیابان امام رضا (ع) از تقاطع دانش تا حرم مطهر رضوی و حریم کلیه تقاطع‌های موجود مسیر تا عمق 50 متری ممنوع و از ساعت 23 شب تاسوعا و عاشورا پاکسازی خواهد شد.
آماده باش اورژانس
رییس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: به منظور خدمات رسانی مناسب به عزاداران حسینی، تمامی پرسنل و پایگاه های اورژانس 115 مناطق زیر پوشش دانشگاه در آماده باش کامل قرار دارند.
شهرام طاهر زاده افزود: تمامی اورژانس های پیش بیمارستانی، بیمارستانی و تمامی پایگاه های اورژانس 115 جاده ای در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت بروز مشکلی به ارائه خدمت به مردم بپردازند.
رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: در این میان آمبولانس های اورژانس 115 در مبادی ورودی حرم مطهر رضوی در ایام شلوغ و پر ازدحام ماه محرم مستقر خواهند بود.
وی از آماده باش 100 درصدی اورژانس 115 مشهد خبر داد و گفت: اتاق هدایت بحران دانشگاه در این مدت تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات بهتر ارائه می دهد و کارشناس اورژانس پیش بیمارستانی نیز در مرکز کنترل ترافیک شهر مشهد مستقر خواهد بود.
رییس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد از به کار گیری 200دستگاه آمبولانس در این ایام خبر داد و افزود: در این مدت هزار نیروی اورژانس پیش بیمارستانی نیز آماده ارائه خدمت به مردم می باشند.
طاهر زاده گفت: از مردم تقاضا داریم تا در ایام پر ازدحام حضور زائران در شهر مشهد تلفن اورژانس را بیهوده مشغول نکنند و در ارائه خدمات مناسب در فوریت ها به همکاران اورژانس کمک کنند.
خدمت رسانی ویژه قطار شهری به عزاداران
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد نیز از آمادگی ناوگان خط یک و دو قطار شهری مشهد برای سرویس‌دهی به عزاداران حسینی(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا خبرداد.
وحید مبین مقدم، در این خصوص گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، سرویس دهی قطارها در خط یک و دو از ساعت 7 صبح آغاز و تا 22 ادامه خواهد داش و با توجه به افزایش تقاضای سفر در روزهای تاسوعا و عاشورا، در ساعات پیک سفر برای خدمات رسانی بهتر به عزاداران سر فاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه در خط یک قطار شهری به 5 دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.
وی به سیاه پوش کردن بیش از 7 هزار متر مربع از فضاهای ایستگاه‌های خط یک و دو قطار شهری به مناسبت ماه محرم اشاره و تصریح کرد: همچنین در این ایام و به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سالار شهیدان و یاران با وفایش، تیزرها و تصاویر مناسبتی از تلویزیون‌های واگن‌های خط یک و دو قطار شهری اکران می‌شود.

استقرار پایگاههای اهدای خون اطراف حرم رضوی
طبق اعلام اداره کل انتقال خون خراسان رضوی در روز های 28 و 29 شهریورماه مصادف با تاسوعا و عاشورای شهادت سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی ( ع ) ، پایگاه اهدای خون امام رضا ( ع ) واقع در میدان شریعتی ( تقی اباد ) ابتدای خیابان دانشگاه ( برادران و خواهران ) ، پایگاه اهدای خون امید واقع در نبش خیابان شیرازی 3 طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید ( برادران ) و پایگاه شهرداری واقع در میدان شهدا ساختمان شهرداری مرکز ( برادران و خواهران ) صبح و عصر آماده پذیرش داوطلبان مومن و ایثارگر اهدای خون خواهند بود.
ساعت پذیرش پایگاههای فعال اهدای خون در این ایام صبح از ساعت 8 الی 13 و عصر از ساعت 15 الی 18 اعلام شده است.شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از 50 کیلوگرم ، سن بین 18 تا 60 سال ، رعایت فواصل اهدای خون حداقل بمدت 8 هفته ، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه 3 بار و برای آقایان سالانه 4 بار ، پرهیز از رفتارهای غیر بهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.
آماده باش 1000 تاکسی
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز از آمادگی ناوگان تاکسیرانی برای سرویس‌دهی به عزاداران حسینی (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
سید مهدی علوی مقدم، در این خصوص گفت: در این ایام 100 بازرس، ناظر و متصدی به همراه 15 گشت بازرسی در مبادی ورودی و اطراف حرم مطهر بر نحوه خدمات‌رسانی ناوگان تاکسیرانی درتاسوعا و عاشورا نظارت خواهند کرد.
وی افزود: 1000 دستگاه تاکسی در مسیرهای منتهی به حرم مطهر و تا جایی که محدودیت ترافیکی اجازه تردد دهد به جابجایی عزاداران اقدام می‌کنند.همچنین در ایام تاسوعا و عاشورا تعدادی از تاکسیرانان به صورت خود جوش و رایگان به عزاداران سرویس‌دهی خواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/101162/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی 116 درصد افزایش یافت

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

رایان گیگز در 50 سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن

آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی163 نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به 16 نفر متاثر از سیلاب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

آلزایمر ارزی دولتمردان

باران‌های رگباری در بیرجند

تولید 2 هزار و 600 متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

بی‌توجهی راننده پژو در محور فرعی صفی‌آباد حادثه آفرید

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»