مدیرعامل الیت مطرح کرد؛
حذف و نیمهفعالشدن الیت در 14 معبر از ابتدای مهر /زیانده نیستیم
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - مدیرعامل الیت گفت: از ابتدای مهر الیت در 14 معبر حذف و نیمهفعال میشود.
به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، محمدمهدی اسدی شامگاه گذشته در برنامه تلویزیونی اشاره با تأکید بر اینکه «اگر الیت برداشته شود قطعا مشکلاتی به وجود میآید»، اظهار کرد این بحث مصوبه مجلس است و شورا فقط قیمت گذاری انجام داده است. تقریبا تمام شهرهای کشور هم حداقل یک بار پارک حاشیهای را اجرا کردند یا در حال تغییر روش هستند. فقط ممکن است شکل برداشت پلاک در شهرها متفاوت باشد.
وی ادامه داد: مشهد در مدیریت پارک حاشیهای پیشتاز است. حدود 30 هزار فضای پارک حاشیهای و 60 پارکینگ را در مشهد مدیریت میکنیم. همدان، قزوین، طرقبه و چناران زیر مجموعه شرکت الیت هستند. به زودی تربت جام هم اضافه خواهد شد. تعداد زائران، فضای پارک زیاد و... نیازمند این بوده سازمانی از سازمان ترافیک جدا شده و تبدیل به شرکتی شود و
بر مدیریت این موضوع نظارت کند.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت خاطر نشان کرد: در حال تدوین اساسنامه شرکت هستیم. از طرف شهرداری لایحه را به شورا تقدیم کردیم. چارتمان هم مصوب شده در شهرداری و در حال حاضر در کمیسیون های شورا در حال بررسی است که امیدواریم به زودی تصویب شود.
اسدی در خصوص موفق یا ناموفق بودن الیت تصریح کرد: قبل از اجرای الیت در مشهد 25 درصد مردم توقف زیر نیم ساعت داشتند. امروز 72 درصد مردم توقف زیر نیم ساعت دارند بنابراین توانستهایم در رفتارهای ترافیکی مردم اثرگذار باشیم.کسبه و کارمندان بیشتر هدف الیت بودهاند زیرا ساعت اجرای الیت هم 7 تا 9 شب است و هدف سیستم اداری شهر است اما برای مردم عادی هم بسیارخوب بوده است.
وی در خصوص فعالیت الیت در معابر فرعی گفت: خیابانهایی همچون محتشمی پاستور و... را فرعی حساب نمی کنیم زیرا پس از تکمیل ظرفیت خیابان اصلی از جای پارک این خیابانها استفاده میشود. تعیین معابری که الیت از آنها بهرهبرداری میکند توسط شورای همتا مشخص میشود که الیت در این شورا هیچ نمایندهای ندارد. ما به صورت داوطلبانه حدود 9 معبر را تا چند روز پیش به صورت موقت غیر فعال کرده بودیم. برای اول مهر هم 14 معبر دیگر را نیمه فعال و غیر فعال خواهیم کرد. این خیابانها مزیت ترافیکی نداشتند و حضور ما صرفا درآمدی بوده است.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت تصریح کرد: در خواستهای زیادی برای حذف الیت از خیابان استاد یوسفی در کنار دانشگاه آزاد داری. این موضوع را بررسی کردیم اما این خیابان مزیت ترافیکی دارد. اگر پارک حاشیهای را برداریم چندین پارکینگ خصوصی در آن منطقه بسیار متضرر خواهند شد. فعلا نتوانستیم این خیابان را حذف کنیم اما برنامه ویژهای برای آن داریم.برخی خیابانهای فرعی همچون پیام،خیام و... را نیمه فعال خواهیم کرد.این خیابانها از ابتدای مهر در شیفت بعدازظهر غیر فعال خواهند شد.
اسدی افزود: افرادی که روزانه از طرقبه به مشهد میآیند میتواند در پارکسوار وکیلآباد رایگان پارک کنند به شرط اینکه در ادامه مسیر از حملونقل عمومی استفاده کنند.فعلا با سازمان فاوا در حال برنامه ریزی برای اجرای سازوکار این موضع هستیم. برنامه ما این است در وکیل آباد دو نقطه دیگر را هم برای این موضوع تعیین کنیم.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت در خصوص پیامک کسر هزینه شارژ یادآور شد: در حال حاضر روزانه حدود 30 هزار پیامک میفرستیم. به این سمت حرکت میکنیم که بتوانیم در لحظه ارسال پیامک داشته باشیم. اگر مانده افرادی منفی باشد پیامک کسر هزینه برای آنها ارسال نمیشود. امکان انتقال مانده حساب به پلاک دیگر وجود ندارد. میانگین شارژ 9300 تومان است. زائران حدود 5000 شارژ میکنند که میتوانند باقیمانده آن را هر گاه دوباره به مشهد آمدند یا در شهرهای دیگر از آن شارژ استفاده کنند.
اسدی اظهار کرد: از ابتدای شهریور طرحی آزمایشی در منطقه 9 اجرا کردیم و تبادلات مالی بین پارکبان و شهروندان را حذف کردیم همچنین نوع رفتار پارکبانها را هم تغییر دادیم.
وی بیان کرد: الیت اصلا شرکت زیاندهی نیست. ما درآمدهای خود را داریم اما در بودجه امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان هم پیش بینی درآمد از شهرهای دیگر شده است. بحث این است که شهروندان بدهی بالایی به ما دارند. این بدهیها حدود 14 میلیون تومان است که 10 میلیون تومان آن متعلق به مشهدیهاست.
برای دریافت این بدهی چند راهکار به شورا دادیم که امیدواریم به زودی رفع شود.
اسدی در خصوص چگونگی محاسبه هزینه پارک در معابر حاشیهای گفت: نیم ساعت اول رایگان است به دقیقه 31 برسد هزینه یک ساعت دریافت میشود. پارکبان هر نیم ساعت ماشینها را چک میکند وقتی دو یا سه بار پلاک ثبت شود، فاصله ثبت پلاکها را محاسبه میکنیم.میزان خطای ثبت پلاک از روزی که پیامک کسر شارژ میفرستیم بسیار کاهش پیدا کرده است.درصد خطا زیر یک درصد است.
مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت افزود: در برداشتن پلاک به صورت دستی انتقاد داریم. باید به سمت هوشمند سازی حرکت کنیم.
اسدی در خصوص نیروی انسانی زیاد الیت توضیح داد: نصف این نیروها در پارکینگها فعالیت میکنند و فقط 300 پارکبان داریم.
وی یادآور شد: با توجه به تاکید شهردار بر بهینه بودن پارکینگ های مکانیزه از نظر امنیتی چهار پارکینگ باغ ملی، سناباد، مصلی و... به زودی جمع آوری میشود. این پارکینگها که از نظر ایمنی و منظر شهری ضعیف بودند. سعی میکنیم تکنولوژیکیهای جدید را جایگزین کنیم.
لیست معابر غیرفعال و نیمهفعال را میتوانید در عکس زیر مشاهده کنید:
انتهای پیام
-
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳:۵۷
-
۴۹ بازديد
-
ایسنا - اجتماعی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/101184/