پیام خراسان

آخرين مطالب

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

خدمات دهی عاشوراییان به زلزله زدگان/عزم هیئتی ها برای گره گشایی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند-مدیر اجرایی هیئت مهدی موعود(عج) فردوس گفت: ما جوانان هیئتی عهد بسته ایم به واسطه محبتی که از امام حسین(ع) در قلب هایمان داریم از هیچ خدمتی در کمک به هم نوعان خود دریغ نکنیم.

خبرگزاری مهر ؛ گروه استان‌ها: محرم برای ملت ایران نه فقط از منظر مذهبی و دینی که از ابعاد مختلف گنج‌های ارزشمندی به همراه داشته است.
امروزه اگر بخواهیم حتی از سابقه هنر و به ویژه هنر نمایشی در ایران زمین سخن بگوییم می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که قبل از آنکه تئاتر در کشورهای غربی رونق داشته باشد در ایران مراسم تعزیه که یک هنر نمایشی است مخاطبان فراوانی داشته است.
هیئت‌ها قدیمی ترین تشکل های مردم نهاد هستند
در دنیایی که بسیاری از اندیشمندان و جامعه شناسان بر این عقیده هستند که توسعه کشورها جز با فعال شدن NGO ها یا سازمان‌های مردم نهاد و یاری جستن از آنها محقق نمی‌شود ما می توانیم با افتخار بگوییم که قدیمی ترین تشکل مردمی یا مردم نهاد که همان هیئت‌های مذهبی هستند ریشه در تاریخ ایران ندارد.
هیئت‌های مذهبی نه فقط در برپایی مراسم معنوی سوگواری سید و سالار شهیدان نقش آفرین بوده‌اند بلکه با ساخت دارالشفاء‌ها در کنار مساجد و حسینیه‌ها، کمک به محرومان و نیازمندان و برگزاری کلاس‌های آموزشی در توسعه شهرها نقش آفرینی کرده‌اند.
ما جوانان هیئتی عهد بسته ایم که به واسطه محبتی که از امام حسین(ع) در قلب هایمان وجود دارد از هیچ خدمتی به هم نوعان خود فروگذاری نکنیم مصداقی از این هیئت‌ها هیئت مهدی موعود(عج) فردوس است که تعدادی از جوانان مسجدی آن شهرستان کمر همت بسته و در قالب این هیئت و جهت دادن به نذورات مردم خدمات بسیاری را به شهر و دیار خود ارائه کرده اند.
حمید آبیار مدیر اجرایی هیئت مهدی موعود(عج) فردوس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ما جوانان هیئتی عهد بسته ایم که به واسطه محبتی که از امام حسین(ع) در قلب هایمان وجود دارد از هیچ خدمتی به هم نوعان خود فروگذار نکنیم.
وی با اشاره به اینکه جوانان هیئت مهدی موعود(عج) همیشه از خداوند خواسته‌اند که مسیر کمک به دیگران را برایشان باز کند، بیان کرد: خداوند نیز نذر و عهد ما را در بسیاری از موارد استجابت کرد و توانستیم حتی به کمک هم وطنان زلزله زده کرمانشاه در غرب کشور بشتابیم.
مدیر اجرایی هیئت مهدی موعود [عج) فردوس ادامه داد: سال گذشته بعد از آنکه مراسم پیاده روی اربعین و خدمت به زائران عتبات به پایان رسید در مسیر بازگشت خبر زلزله کرمانشاه را شنیدیم و هنوز گرد سفر زیارت اربعین بر تنمان بود که راهی روستاهای کرمانشاه شدیم.
امکانات هیئت را در اختیار زلزله زدگان گذاشتیم
آبیار افزود: حمام کانکس، دستگاه سیار پخت نان، چادر اسکان 500 نفری از جمله لوازمی بود که برای سفر هیئتی ها به اربعین فراهم کرده بودیم اما بعد از زلزله کرمانشاه، این امکانات را در مناطق زلزله زده و به ویژه روستاهای آن مستقر کردیم و برخی از جوانان هیئت ما نیز آستین همت را برای کمک به هم وطنان خود بالا زدند.
وی گفت: بسیاری از این امکانات چون حمام کانکس و دستگاه سیار پخت نان در روستای ازگله کرمانشاه مورد استفاده هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مدیر اجرایی هیئت مهدی موعود (عج) فردوس اظهار کرد: هیچگاه محرومان و نیازمندان استان و شهرستان خود را فراموش نکردیم و سعی شده که برخی از نذورات و کمک های مردمی را به این مؤلفه مهم سمت و سو دهیم.
کمک به دانش آموزان نیازمند در آستانه سال جدید تحصیلی
آبیار بیان کرد: به عنوان مثال در آستانه سال جدید تحصیلی هیئت مهدی موعود(عج) خراسان‌جنوبی با همکاری مردم و خیرین تصمیم گرفته است تمام لوازم تحصیل تعدادی از دانش آموزان نیازمند از هزینه لباس فرم تا لوازم التحریر را تأمین کند.
وی با اشاره به اینکه برای سال جدید تحصیلی تا به امروز نیازهای تعداد 12 دانش آموز محروم را تأمین کرده‌ایم و این روند همچنان ادامه دارد، افزود: با تعداد دیگری از خیران برای تأمین جهیزیه تعدادی از نوعروسان نیازمند نیز گفت‌وگو کردیم.
مدیراجرایی هیئت مهدی(عج) خراسان جنوبی گفت: هیئت ما در فردوس در کنار خدمت به زائران سید الشهدا(ع) در ایام اربعین هیچگاه خدمت به محرومان را فراموش نکرده و در طول دوران فعالیت خود نسبت به این مهم همت داشته است.
احداث مزرعه پرورش شتر مرغ برای اشتغال جوانان مسجدی
آبیار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جوانان امروزی بحث اشتغال است، اظهار کرد: با همکاری تعدادی از جوانان مسجدی و هیئتی در زمینه فراهم کردن اشتغال نیز قدم هایی برداشتیم و در گام اول با همکاری یکدیگر مزرعه پرورش شتر مرغ احداث کردیم و در حال حاضر 250 شترمرغ در این مزرعه نگهداری می‌شوند.
وی بیان کرد: همچنین خط تولید کاغذ سنگ را پیگیری می کنیم که در صورت آنکه به مرحله نهایی برسد زمینه اشتغال 90 نفر فراهم خواهد شد.
مدیر اجرایی هیئت مهدی موعود(عج) فردوس ادامه داد: هدف جوانان هیئتی این است که با محوریت عشق به اهل بیت(ع) کمک های ارزشمندی به محرومان و اقشار آسیب پذیر کرده تا روح نوعدوستی در جامعه گسترش پیدا کند.
فعالیت های هیئت فرصتی برای یکدل شدن در کمک به محرومان
آبیار یادآور شد: خیلی‌ها بیان می‌دارند که به جای هزینه کردن برای مراسم عزاداری به نیازمندان کمک کنیم در حالی که همین برنامه‌های هیئت زمینه ای را برای یکدل شدن افراد در کمک به هم نوعان را فراهم کرده که بسیاری از افراد از آن بی اطلاع هستند.
کافی است که ساعتی را از دنیایی که آن را فضای مجازی می‌خوانیم و ذهنمان را انباشته از اطلاعات درست و غلطی که از آن محیط به ما انتقال می یابد، کرده‌ایم، خارج شده و در این شب های محرم سری به هیئت‌های اطراف شهرمان بزنیم.
آن وقت خواهیم دید جوانان سیاه پوش سرزمینمان که چشم هایشان در سوگ سرور و سالار شهیدان خیس از اشک شده است چگونه برای کمک به هم وطنان و گره گشایی از امور مردم لحظه شماری می‌کنند.
چگونه ممکن است جوانی که آرمانش رفع ظلم از کودکان یمنی و سوری است نسبت به نیازهای کودکان سرزمین خودش بی تفاوت باشد؟ در حقیقت می‌توان گفت جوان هیئتی آرمانی می‌اندیشد و جهانی فکر می‌کند.
جوان هیئتی دغدغه اش این است که به نام محبت امام حسین(ع) گره‌گشایی کند خواه این گره در روستایی دورافتاده در غرب کشور یا نیاز یک کودک در شرقی ترین نقطه ایران باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/102426/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان