پیام خراسان

آخرين مطالب

ایسنا گزارش می‌دهد؛

سکوت کلاس‌های درس در هیاهوی دانش آموزان می‌شکند علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - دوباره ماه مهر از راه می‌رسد و دانش آموزان با شور و شوق وصف ناپذیری به استقبال مهر و مدرسه می‌روند تا با نشستن پشت میز و نیمکت، آینده خود و جامعه را تضمین کنند.
به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، از امروز خواب تابستانی کلاس‌های درس به پایان می‌رسد و دانش آموزان برای یک سال تحصیلی، با میز و نیمکت‌ها همراه می‌شوند.
نهاد آموزش و پرورش به عنوان متولی امر آموزش کشور، برای آغاز هر چه بهتر فصل تحصیل برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است تا دانش آموزان با اشتیاق مضاعف، پا به کلاس درس گذارند.
وجود 70 مدرسه کانکسی در خراسان‌ جنوبی
محمدرضا بیکی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: 1112کلاس درس در استان تخریبی هستند که این میزان، 14 درصد کل کلاس‌های درس استان را تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه مدرسه خشت و گلی در خراسان ‌جنوبی وجود ندارد، افزود: حدود 70 مدرسه کانکسی در استان وجود دارد.
یکسان نبودن شهریه مدارس تخلف نیست
حسین مهران فر، رییس اداره توسعه مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در گفت وگو با ایسنا گفت: هر مدرسه هیات امنایی می‌تواند بنا به نظر هیات امنا و با توجه به قیمت خدمات آموزشی که ارائه می‌کند، شهریه سالانه را دریافت کند.
وی با بیان اینکه این نرخ‌ها در هیچ جا ثابت و یکسان نبوده و بستگی به شرایط موجود در منطقه و خدمات آموزشی ارائه شده در مدرسه دارد.
رییس اداره توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص شهریه مدارس غیرانتفاعی بیان کرد: مدارس غیرانتفاعی با توجه به بخشنامه ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش، شهریه را از دانش آموزان اخذ می‌کنند.
مهران فر افزود: وجود نرخ‌های متفاوت در شهرهای استان، طبیعی است چرا که وزارت آموزش و پرورش برای هر نقطه از هر استان، شهریه خاصی را مد نظر قرار داده است.

استفاده از سامانه سپند برای سرویس مدارس
سید محمد رضوی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایسنا از راه اندازی سامانه پایش ناوگان دانش آموزی(سپند) با همکاری آموزش وپرورش و شهرداری‌ها خبر داد.
وی افزود: در این سامانه پس از ابلاغ پروفایل به مدیران مدارس، مدیران ملزم به تکمیل پروفایل بوده و باید در این خصوص به والدین نیز اطلاع رسانی کنند.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: والدین علاقه مند به استفاده سرویس مدرسه توسط فرزندشان نیز باید با ورود به سامانه مذکور، نسبت به تکمیل صفحه شخصی خود و اطلاعات دانش آموز اقدام کنند.
رضوی با بیان اینکه از آنجایی که این سامانه با شهرداری مرتبط است، اظهار کرد: شهرداری با دریافت نام دانش آموزان ثبت نام شده در سامانه، راننده را برای دانش آموز مشخص و اطلاعات سرویس و دانش آموزان را برای مدیران مدارس ارسال می‌کند.
وی از فعالیت 12 پیمانکار در این طرح خبر داد و گفت: شش شرکت پیمانکار در بیرجند و مابقی در شهرستان‌ها فعال هستند.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تصویب نرخ کرایه سرویس مدرسه برای شهرستان‌ها خبر داد و افزود: در شهرستان بیرجند، برای استفاده دانش آموزان در یک سال تحصیلی از مینی بوس و اتوبوس 377 هزار تومان، ون 453 هزار تومان و سواری تاکسی535 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
رضوی ادامه داد: برای دانش آموزان مستقر در شهرک‌های اقماری بیرجند از جمله حاجی آباد و امیرآباد 10 درصد به این مبالغ اضافه می‌شود.
وی تصریح کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه نیز برای استفاده از این سرویس‌ها باید 12 درصد نسبت به دانش آموزان عادی هزینه بیشتری بپردازند.
آمادگی 2752 آموزشگاه خراسان جنوبی برای میزبانی از دانش آموزان
علی اصغر موسوی کیا، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: در اولین روز مهر ماه سال جاری، نزدیک 168 هزار دانش آموز دختر و پسر استان در دوره‌های مختلف تحصیلی، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.
وی با بیان اینکه امسال تعداد دانش آموزان استان نسبت به سال گذشته، با افزایش پنج درصدی مواجه بوده است، تصریح کرد: امسال برای 16 هزار و 311 دانش آموز کلاس اولی در 31 شهریور ماه جاری، جشن شکوفه‌ها برگزار شد که از این تعداد دانش آموز ، 8467 دانش آموز پسر و مابقی دختر هستند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: برای بیش از 12 هزار دانش آموز پایه هفتمی نیز در استان، جشن جوانه‌ها برگزار خواهد شد.
موسوی کیا افزود: امسال 14 هزار فرهنگی استان در 2752 مدرسه میزبان دانش آموزان هستند و امسال 42 مدرسه به فضاهای آموزشی استان اضافه شده‌اند.
وی در خصوص مدارس کم جمعیت استان گفت: نرم اصلی مدارس، 120 دانش آموز است که در خراسان جنوبی 40 درصد مدارس زیر نرم استاندارد اداره می‌شوند و 34 درصد مدارس با کمتر از 15 نفر به امر آموزش می‌پردازند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 30 کلاس درس با اعتبار 240 میلیون تومان در مدارس استان هوشمند سازی می‌شود و بیش از 6500 کلاس درس نیازمند هوشمند سازی است.
موسوی کیا در خصوص تجهیز مدارس تصریح کرد: با توجه به استقرار پایه دوازدهم در مدارس، بیش از 17 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های استان اختصاص یافته است که 14 میلیارد آن سهم آموزش و پرورش و مابقی سهم اداره نوسازی و تجهیز مدارس بوده است.
وی درخصوص مدارس عشایری استان اظهار کرد: 203 معلم در استان‌، به آموزش 11 هزار دانش آموز عشایری مشغول هستند و بیش از 34 درصد مدارس استان را، مدارس عشایری تشکیل می‌دهند.

کمبود معلم و کلاس درس، مشکل اصلی آموزش و پرورش خراسان جنوبی
موسوی کیا در خصوص کمبود کلاس درس در استان گفت: برای سال تحصیلی جدید در بیرجند 350 کلاس درس کمبود داریم.
وی با بیان اینکه در مهرشهر بیرجند نیازمند 102 کلاس درس هستیم، اظهار کرد: بیشترین مشکلات کمبود فضای آموزشی مربوط به مرکز استان و شهرک‌های اقماری آن است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه با انتقال دانش آموزان مدارس زیر نرم به مدارس شبانه روزی معضل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تا حد زیادی مرتفع می‌شود، تصریح کرد: بیشترین کمبود نیروی انسانی به دلیل خشکسالی‌های پیاپی و افزایش مهاجرت‌های بی رویه مردم روستاها به حاشیه شهرها است که این معضل، زمینه ساز فعالیت 35 مدرسه دونوبته در بیرجند و قاینات شده است .
موسوی کیا بیان کرد: با توجه به اینکه 682 نفر از فرهنگیان استان واجد شرایط بازنشستگی هستند در سال تحصیلی جدید، 949 نفر جذب این اداره کل می‌شوند .
وی افزود: از این تعداد 169 نفر از دانشگاه فرهنگیان، 131 نفر از طریق آزمون (ماده 28)، 177 نفر از سهمیه آزمون استخدامی، 392 نفر از معلمان پیش دبستانی و 80 سرباز معلم به این نهاد اضافه می‌شوند.
گزارش از سید محمدعلی سجادی
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/102580/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند