پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد:

همه دستگاه‌های اجرایی برای ساخت مدارس پای کار بیایند اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد گفت: تمامی دستگاه‌هایی که با حوزه ساخت مدارس مرتبطت هستند بایستی در این حوزه حضوری فعال داشته باشند. راه توسعه از ساخت مراکزی چون مدرسه می‌گذرد. علاوه بر نهادهای مرتبط با شهرسازی و غیره، سازمان‌هایی نظیر اداره آب و غیره نیز بایستی حضوری فعال داشته باشند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، غلامرضا بهراد صبح امروز در افتتاح مجموعه آموزشی طاهباز بیان کرد: هر کشوری در عرصه جهانی به نامی معروف است. قطعا ایران را نیز با فاکتتورهایی در جهان شناخته شده است. ایران را با فرهنگ و تمدن در جهان می شناسند. اگر در هر کجای ایران نام ایران شنیده شود، این دو مقوله به ذهن می‌آید.
وی ادامه داد: کشوری که سال ها پیش تمدنی بزرگ داشته، پیامبری چون زرتشت و کتابی همانند اوستا داشته و اقوام ایرانی را به حفظ محیط زیست دعوت می‌کند، این جریان تمام نمی شود و همچنان ادامه خواهد داشت. در کشورهای خارجه کوروش کبیر را بهتر و بیشتر از ما می‌شناسند.
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد عنوان کرد: کوروش کبیر در 2500 سال پیش بیان کرده که مدرسه را بایستی در خارج از شهر احداث کرد. چرا که مسیر گذر دانش آموزان از بازار و کوی می گذرد و دانش آموز بزه و گناه می آموزد.
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان در خارج از ایران بسیار دوران حکومت و جنگ‌های کوروش را مورد مطالعه قرار می‌دهند. نکته‌ای که برای ما اهالی تعلیم و تربیت مهم است، توجه کوروش به مقوله آموزش و پرورش است.
بهراد تصریح کرد: چنین سخنانی مربوط به بیش از دو هزار و 500 سال پیش است. اکنون این موارد و نکات در سیستم‌های آموزشی کشورهای توسعه‌یافته اعمال می‌شود. 
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد با اشاره به نکات توصیه شده توسط کوروش برای تعلیم و تربیت کودکان اظهار کرد: کوروش بیان کرد که اگر دانش آموزی را می خواهید تعلیم و تربیت دهید چند مسئله را رعایت کند: در صبحگاه ها بیدار کنید، با خدا راز و نیاز کنند، او را برای حفظ آمادگی ورزش دهید و صبحانه مغذی به وی بخورانید.
وی در خصوص پای‌گذاری مدرسه نوین در ایران تشریح کرد: مدارس جدید در ایران توسط میرزا حسن خان رشدیه پای گذاری شده است. او این سوال را با خود مطرح کرده که چرا از دریای مدیترانه به سوی غرب با دریای مدیترانه به سوی شرق تفاوت هایی وجود دارد؟ او بعد به پاسخ این سوال رسید و آن نبود آموزش و پرورش در شرق است.
بهراد ادامه داد: در ابتدا مردم با این عمل آقای رشدیه مخالفت کردند و مدرسه توسط مردم تخریب شد. در چندین شهرهای دیگر نیز این عمل تکرار شد و مردم مدارس را تخریب کردند. میرزا حسن خان بنایی را بیان کرد که ما در این سال ها اکنون در حال استفاده از آن هستیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد تاکید کرد: عده‌ای فکر می‌کنند که به هر میزانی که شعار بدهند می‌توانند به مردم خدمت کنند. با شعار نمی‌توان حتی ذره‌ای از مشکلات شهر مشهد را برداشت. 
بهراد با اشاره به مشکل کمبود زمین برای ساخت مدرسه در ناحیه 5 مشهد خاطرنشان کرد: اگر آموزش و پرورش ناحیه امروز5 گرفتار نداشتن زمین شده است، می توان به ناحیه 5 برای ساخت مدرسه زمین اهدا کرد. در سال 1961 میلادی اگر بتوان یک کشور برای نازلترین وضع زندگی مثال زد، قطعا چین مناسب این مثال بوده است. اما اکنون چین کجاست؟
وی با تقدیر از خانم طاهباز، خیر مدرسه ساز، بیان کرد: شاید اکنون متوجه نباشیم که خانم طاهباز چه عملی انجام داده است. ما اکنون یک مدرسه شکیل در منطقه نداریم. ما نیازی مبرم به ساخت و نوسازی مدارس داریم. یک سنت نیک در این ناحیه توسط خانواده ایشان پایگذاری شده است و امیدواریم که برداشت های مناسب از آن صورت گیرد.
بهراد ادامه داد: تمامی دستگاه‌هایی که با حوزه ساخت مدارس مرتبطت هستند بایستی در این حوزه حضوری فعال داشته باشند. راه توسعه از ساخت مراکزی چون مدرسه می‌گذرد. علاوه بر نهادهای مرتبط با شهرسازی و غیره، سازمان‌هایی نظیر اداره آب و غیره نیز بایستی حضوری فعال داشته باشند.
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد تاکید کرد: سوال‌های بی‌پاسخی برای ما در شهر مشهد به وجود آمده است. چرا اداره آب با وجود دریافت هزینه مربوطه به مدرسه آب رسانی نکرده است؟ چرا اکنون مدرسه بایستی افتتاح شود اما مدرسه آب ندارد؟ با شعار و حرف نمی‌شود به توسعه رسید. از چهارشهرداری که در ناحیه 5 حضور دارند، تنها دو سهرداری همکاری لازم و کافی را با آموزش و پرورش دارند. 
وی اذعان کرد: زمینی که در آن مدرسه افتتاح شده است، به آستان قدس تعلق دارد. اکنون توانایی پرداخت یک دهم مطالبات آستان قدس را نداریم. آستان قدس و شهرداری بایستی نوع نگاهشان به آموزش و پرورش را عوض کنند. اگر به دنبال توسعه و رفاه هستیم بایستی همکاری گسترده تری با آموزش و پرورش انجام داد.
بهراد تصریح کرد: ما مدرسه ساز در ناحیه 5 کم نداشته ایم اما تنها فقط به ساخت مدرسه اکتفا کرده اند و باقی کار را رها کرده اند. ایشان اما چنین نیستند و تا انتهای کار و رفع تمام مشکلات با ما همراه بوده و هستند.
وی افزود: در دوره های پیشین مدیریت ناحیه 5 یک اردوگاه فرهنگی و آموزشی در طرقبه تملک کرده اند. بعدها با گذشت زمان ساخت هایی آنجا انجام داده اند اما به رغم تمام این کارهای مناسب اما توانایی گسیل دانش آموز به این اردوگاه را نداریم.
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 5 مشهد گفت: براوردی کرده ایم که چگونه می‌توان راه ارتباطی با این اردوگاه را مناسب‌سازی کرد و امیدوارم که خانم طاهباز و سایر خیرین این چالش پیش روی آموزش و پرورش ناحیه 5 نیز حل و فصل گردد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/102659/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

آغاز لایروبی 2 کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 6 اردیبهشت

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

ماجرای غرق شدن پسر بچه 7 ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

25 اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

احیای 308 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد

پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

اشتغال 700 نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

پاکسازی بیش از 912 هکتار از اراضی خراسان رضوی

سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد

حال‌وهوای بارانی حرم مطهر امام مهربا‌نی‌ها

زوایای جدید از جنایت هولناک «چشم‌آبی‌ها» در بزرگراه آسیایی

کشف بیش از 7 تُن برنج تقلبی در شهرستان مشهد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت‌به رگبار باران و باد شدید در برخی استان‌ها

وزیر کشور وارد مشهد شد

تجلیل از 24 معلم نمونه بیرجند

هوشمندسازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت

هوشمند سازی مدارس گناباد به 200 کلاس درس ارتقا یافت