پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه فردوسی خطاب به دانشجویان نوورود:

دانشجویان از آینده ناامید نباشند؛ شرایط فعلی کشور زودگذر است علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امید به آینده را از دست ندهید و بدانید که این شرایط زودگذر است. شرایط امروز که بر زندگی ما حاکم است، یک نقطه کوچک از دایره بزرگی در نظر بگیرید که اگر به همت ما مسئولین فعلی نتوانستیم کشور را خوب اداره کنیم، شما جوانان سعی کنید که در آینده این کشور را بهتر از ما اداره کنید. 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمد کافی امروز در آئین ورودی نودانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: حضور شما دانشجویان عزیز را به دانشگاه فردوسی را خوش‌آمد می‌گویم. سپاس‌گزاری می‌کنم که دانشگاه فردوسی را به عنوان محل تحصیل خود در دوران کارشناسی برگزیدید.
وی خطاب به دانشجویان‌نوورود ادامه داد: آینده از آن شماست و شما دانشجویان آینده این کشور را خواهید ساخت. من این مسئله را به شهادت تاریخ و تجربه این دانشگاه بیان می‌کنم. سه تن از وزرای کابینه دولت کنونی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فردوسی مشهد هستند. 
رئیس دانشگاه فردوسی تصریح کرد: حدود 41 سال پیش در چنین روزی دانشجوی کارشناسی دانشگاه فردوسی شدم و آن موقع در مخیله‌ام نمی‌گنجید که روزی ممکن است به عنوان رئیس دانشگاه فردوسی انتخاب گردم. بنابراین به شما می‌گویم که هیچ دور نیست که در آینده به مراتب بالاتری از آنچه که در تصور دارید، به آن برسید. تنها لازم است که آمال و آرزوهای بلندی در سر داشته باشید.
وی اضافه کرد: به دنبال این باشید که کشورتان، استانتان، شهرتان و یا حتی خانواده خود را تغییر دهید. قطعا اگر روزی که دانشجوی کارشناسی این دانشگاه بودم و می‌دانستم که ممکن است روزی به عنوان رئیس دانشگاه برگزیده شوم، به نحوی مطلوب‌تر از فرصت‌های خویش استفاده می‌کردم. 
کافی اظهار کرد: اگر بگوییم که در کشور ما زمینه فعالیت نیست، سخت به بیراهه رفته‌ایم. کشور ما یک کشور توسعه نیافته و در حال توسعه است. فرصت‌ها و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که به آن نپرداخته‌ایم. اگر این گفتمان جدید ایجاد کسب‌وکار در میان دانشجویان گسترش یافته به ثمر بنشیند، مطمئن هستم که بسیار به ایجاد اشتغال در جامعه کمک خواهد کرد. 
وی افزود: شما در کشوری هستید که سرشار از منابع مختلف است و کشورهای همسایه به خدمات کشور شما بسیار نیاز دارند. امیدوارم که شما بتوانید در مدیریت این کشور نقش‌آفرین باشید و روزی این دانشگاه به فعالیت‌های شما برای ساختن ایران و جهانی بهتر افتخار کند. 
رئیس دانشگاه فردوسی تصریح کرد: من به واسطه ماموریت‌ها و سفرهای متعدد از 100 دانشگاه جهان دیدار کرده‌ام و به شما می‌گویم دانشگاه فردوسی مشهد با همین شرایط موجود یکی از دانشگاه‌های در طراز بین‌المللی چیزی از دانشگاه‌های مطرح دنیا کم ندارد؛ به ویژه نعمت وجود ابزار دیجیتالی و رسانه‌ای. امروز واقعا مهم نیست که در چه مکانی مشغول به تحصیل هستید بلکه مهم این است که از تمامی امکانات موجود استفاده کنید. 
کافی گفت: امید به آینده را از دست ندهید و بدانید که این شرایط زودگذر است. شرایط امروز که بر زندگی ما حاکم است، یک نقطه کوچک از دایره بزرگی در نظر بگیرید که اگر به همت ما مسئولین فعلی نتوانستیم کشور را خوب اداره کنیم، شما جوانان سعی کنید که در آینده این کشور را بهتر از ما اداره کنید. 
وی تصریح کرد: دوران دانشجویی دوران بسیار حساسی است و در بسیاری از زمینه‌ها استقلال به دست آورده‌اید. شما هستید که باید برای خود برنامه‌ریزی کنید و از این فرصت به دست آورده استفاده کنید. دوران دانشجویی تنها دوران دانش‌اندوزی نیست، دورانی است که شما برای زندگی اجتماعی آماده می‌شوید. در این دوران شما بایستی جامعه‌پذیر شوید. شما بایستی کار گروهی را در دانشگاه تمرین کنید. انتظار من از شما این است که از همین امروز برای این مهم برنامه‌ریزی کنید و تنها به دنبال گرفتن نمره خوب نباشید.
رئیس دانشگاه فردوسی تاکید کرد: شاید مشاهده کرده‌اید که برخی از موسسات به آسودگی مدرک تحصیلی در اختیار افراد قرار می‌دهند. مدرک تحصیلی لازم است اما آنچه شما را از دیگران متمایز می‌کند مهارت‌های زندگی اجتماعی است. تمام تلاش ما بر این است که شما مهارت‌های جانبی مناسبی را در دانشگاه فرا بگیرید. 
وی افزود: اگر تاکنون تنها زندگی شما به درس‌خواندن خلاصه می‌شده اکنون دیگر چنین نیست. زندگی دانشجویی بایستی از تعادل برخوردار باشد. زندگی دانشجویی در حقیقت یک زندگی متشکل از فعالیت علمی، فعالیت ورزشی و غیره است. این دانشگاه ظرفیت آن را دارد که افرادی با دغدغه هنری، سیاسی و اسلامی و علمی به فعالیت در حیطه مورد علاقه خود بپردازند. زندگی خود را به نحوی تعادل ببخشید که بتوانید برای ساختن ایران آماده شوید. 
کافی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 1300 نفر دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه فردوسی مشغول به تحصیل هستند و تقریبا در هرجای دانشگاه می‌توان فردی با ملیتی متفاوتی یافت.
وی اضافه کرد: این دانشگاه دارای رتبه‌های بالای بین‌المللی است. بر اساس رتبه‌بندی سال 2018 موسسه لایدن هلند، دانشگاه فردوسی رتبه 490 جهان را کسب کرده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/103264/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

برگزاری مسابقات فوتشال در بخش هزار مسجد شهر لایین شهرستان کلات نادری

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات

اعزام بیش از 10 هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

روند دمای هوا در خراسان جنوبی افزایشی است

1600 کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی لایروبی شد

دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در خراسان رضوی

تاثیر مناظرات صداوسیما در مشارکت مردم در انتخابات

توقیف کامیون حامل 17 هزار لیتر سوخت قاچاق در سرایان

کشف 7 هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو2024

انهدام باند سارقان در بیرجند

هوا رو به گرمی می‌رود

بازگشایی و لایروبی بیش از 1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی

دستگیری 144 متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی

تجهیز40 هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری

خراسان جنوبی، در جایگاه دوم انتشار اخبار مراکز صدا و سیما

پاکسازی و لایروبی 1600کیلومتر از محورهای خراسان جنوبی

زنگ سلامت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران/ آدم ربا به 10 میلیارد نرسید

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

مهار آتش سوزی یک مهمانپذیر در مشهد

بهره‌مندی 2 میلیون خانوار خراسان رضوی از اینترنت فوق پرسرعت

نکات مهم در انتخاب و رزرو مسجد در مشهد

توقیف تریلی حامل بیش از 500 کیلوگرم شیشه و هروئین در مرز تایباد

ورود سامانه بارشی به خراسان رضوی/دمای هوا تا اواسط هفته در استان روند افزایشی دارد

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به چهار بیمار نیازمند

استاندار خراسان رضوی از دسترسی به اینترنت فوق پرسرعت در این استان خبر داد

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

جشنواره ورزش‌های بومی و محلی جام منتطران در مشهد

خط کشی 300 کیلومتر از راههای تایباد

تربت جام و تایباد بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان رضوی