پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خبر داد:

افزایش آمار کودک‌آزاری‌ها/ رشد چشم‌گیر مستمری‌بگیران اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ما در چند ماه اخیر شاهد افزایش چشم‌گیر مستمری‌بگیران استان بوده‌ایم، افرادی که قابلیت بازتوانی ندارند و معلولینی که توانایی اشتغال‌زایی ندارند به جمعیت مستمربگیران افزوده شده‌اند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حمیدرضا پوریوسف در نشست خبری با رسانه‌ها که امروز به مناسبت هفته جهانی کودک برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته کودک ما بیش از 40 برنامه متنوع تدارک دیده‌ایم و گستره فعالیت‌های هم‌کاران ما وسیع است. ما برای بسیاری از کودکان که نیازمند حمایت و کمک هستند در بهزیستی برنامه‌ ویژه‌ای داریم.
وی ادامه داد: ما در هفته آخر شهریور امسال در خصوص کودکان بی‌بضاعت اجرای طرح «کوله‌های مهربانی» برای تأمین لوازم‌التحریر را آغاز کردیم. ما 10 هزار کوله و لوازم‌التحریر را با کمک خیرین تهیه و توزیع کردیم و با شروع فعالیت کمپین‌ها این آمار به 12 هزار و 500 رسید. یکی از برنامه‌های ما در هفته کودک ارسال لوازم‌التحریر به مهدکودک‌های مناطق زلزله‌زده است که به همت مهدکودک‌های استان صورت می‌گیرد.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی ما مداخله در بحران است. یکی از آسیب‌های جدی جامعه ما کودک‌آزاری است. ما در سال 96 تعداد شهرستان‌هایی که پایگاه اورژانس اجتماعی داشتند را از 9 شهرستان به 20 شهرستان رساندیم. به دلیل افزایش این پایگاه‌ها میزان اطلاع‌ کودک‌آزاری در 6 ماه اول امسال افزایش یافته است.
پوریوسف با اشاره به این‌که «سال گذشته هزار و 800 مورد کودک‌آزاری به ما اطلاع‌رسانی شده است»، عنوان کرد: ما هرسال پذیرش تعداد زیادی کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست را داریم. در 6 ماه ابتدایی امسال پذیرش کودکان و شیرخواران افزایش یافته و کیفیت خدمات ما افت نکرده است.
وی ادامه داد: ما سال گذشته برای نخستین بار در استان مرکز حمایتی و آموزشی برای کودکان و خانواده تدارک دیدیم که روزانه خدمات خود را ارائه می‌دهد و نیازی به اقامت شبانه کودکان کار نیست. قبل از سال 96 مرکز حمایتی صدف به کودکان خیابانی خدمات حمایتی ارائه می‌داد.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: یکی دیگر از معضلات ما کودکان خردسال بانوان معتاد متجاهر است که در مرکزی با ظرفیت 150 نفر تحت درمان هستند. حضور کودکان در این مرکز و هم‌چنین رها شدن آن‌ها از نظر علمی کار درستی نیست. ما تصمیم داریم مرکزی برای در کنار هم قرارگرفتن کودک و مادر تأسیس کنیم و برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای برای کودکان داشته باشیم. این طرح را ما در 6 ماه دوم امسال اجرا خواهیم کرد.
پوریوسف در خصوص فرزندخواندگی، عنوان کرد: طرح فرزندخواندگی موقت طرحی است که با فعالیت بهزیستی و دادستانی سال‌ها در حال اجرا است. زوجینی هستند که تمایل دارند سرپرستی کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست مارا به‌عهده بگیرند. هرچه در روند طرح فرزندخواندگی تسهیل ایجاد شود، کودکان کم‌تری در مراکز بهزیستی باقی می‌مانند و در کانون خانواده پرورش می‌یابند.
وی با اشاره به این‌که «سال گذشته 317 نفر به فرزندخواندگی پذیرفته شدند»، خاطر نشان کرد: ما جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم و در این هفته تغییراتی که در تسهیل روند فرزندخواندگی ایجاد شده است را اعلام می‌کنیم.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص طرح «مُشک»، اظهار کرد: طرح «مُشک» به معنای مراقب مشارکتی کودکان است و تلاش ما در این طرح این است که موسسه‌زدایی صورت گیرد، کودکان کم‌تر در مراکز باشند و مراقبت موقت آن‌ها نیز در کانون خانواده صورت بگیرد. در این طرح خانواده‌ها به‌ طور موقت از کودکی نگهداری می‌کنند تا بهزیستی زمینه لازم و کافی را برای فرزندخواندگی کودک فراهم کند.
پوریوسف با اشاره به این‌که «طرح مشک از دو جهت حائز اهمیت است»، خاطرنشان کرد: در این طرح تلاش ما این است که کودکان حتماً در محیط خانواده پرورش یابند و هم‌چنین ممکن است زوجی تمایل به پذیرش فرزندخوانده نداشته باشند، اما بخواهند از کودکی به‌طور موقت نگهداری کنند.
وی تصریح کرد: در این طرح بسیاری از افراد خیر به‌عنوان حامی فعالیت می‌کنند. ممکن است این خیرین نتوانند از کودکی نگهداری کنند، اما هزینه معیشت او را به‌عهده می‌گیرند. این طرح از هفته گذشته در حال اجرا است و در شروع آن 40 خانواده، سرپرستی 40 کودک را بر‌عهده گرفتند.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به این‌که «زندگی در محیط خانواده حق هر کودکی است»، بیان کرد: ما در چند ماه اخیر شاهد افزایش چشم‌گیر مستمری بگیران استان بوده‌ایم. افرادی که قابلیت بازتوانی ندارند و معلولینی که توانایی اشتغال‌زایی ندارند به جمعیت مستمری‌بگیران افزوده شده‌اند.
پوریوسف خاطرنشان کرد: با وجود تغییرات نرخ ارز در چند ماه اخیر، ما هیچ کمبود و افزایش قیمتی برای ویلچر و سمعک نداشتیم و این اقلام در انبار موجود است. ما امسال 47 میلیارد تومان تسهیلات تبصره 16 را داشتیم. تا پایان امسال 534 مسکن به افراد نیازمند تحویل داده خواهدشد.
وی تأکید کرد: کودکانی که نزد بستگانشان زندگی می‌کنند و امدادبگیر هستند ماهانه 370 هزار تومان دریافت می‌کنند. 2هزار و 20 نفر از معلولینی که در مراکز روزانه بهزیستی نگهداری می‌شوند یارانه دریافت می‌کنند. افرادی که به مشاوره طلاق نیاز دارند و پول کافی برای پرداخت هزینه جلسات آن ندارند نیز مشاوره رایگان دریافت می‌کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/104763/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی