ثبت 16 هزار مزاحمت تلفنی در مرکز اورژانس 115 خراسان شمالی طی 6 ماه گذشته
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - رئیس سازمان اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 16 هزار مزاحمت تلفنی طی شش ماه گذشته در مرکز اورژانس 115 استان ثبت شده که بطور میانگین روزانه 88 تماس تلفنی ،مزاحمت بوده است.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر محمد تقی دولت آبادی با اشاره به آمار بالای مزاحمت های تلفنی به اورژانس 115 ، بیان کرد: مزاحمت های تلفنی ازیک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به دلیل اشغال شدن خطوط ارتباطی از بین می برد و منجربه آسیب و یا فوت بیماران و مصدومان میشود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و دربرخی موارد پرسنل عملیاتی میشود.
وی تصریح کرد : برخی از این مزاحمتها منجر به ماموریتهای کاذب و اعزام آمبولانس میشود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایههای ملی،به علت تردد آمبولانسها در مسیر ها میتواند بار ترافیکی را افزایش دهد و حادثه ساز باشد و نیز فرصت خدمات رسانی به بیماران و مصدومین واقعی را از بین ببرد.
این مسئول با بیان اینکه هیچ توجیهی برای ایجاد مزاحمت به اورژانس پذیرفته نیست تاکید کرد: تمام شهروندان باید مسئولانه از ایجاد مزاحمت های بی مورد ، غیرضروری و ناآگاهانه برای اورژانس پرهیز کنند و درصدد فرهنگ سازی این موضوع به دیگران به ویژه به کودکان و نوجوانان باشند.
وی همچنین افزود: مزاحمین تلفنی در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
انتهای پیام
-
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۵۰
-
۲۸ بازديد
-
ایسنا - اجتماعی - خراسان شمالی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/104902/