پیام خراسان

آخرين مطالب

عضو شورای شهر مشهد:

شورا موکداً قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را شامل شهرداران نمی‌داند اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز به بهانه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تلاش می‌کنند قانون خاص انتخاب شهرداران را تحت شعاع قانون عام قرار داده و شهرداران منتخب شورای شهرها را از ادامه خدمت بازدارند که شورای شهر مشهد بر عدم شمول این قانون به شخص شهرداران منتخب تأکید و از آن دفاع می‌کند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، احمد نوروزی در نطق پیش از دستور سی‌وهفتیمن جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: 8 سال دفاع مقدس نماد نقش‌دادن به مردم در سخت‌ترین شرایط بود و موفقیت و افتخار 8 سال دفاع مقدس نماد اعتماد به مردم و اعتماد مردم به حاکمیت و حضور مردم در جنگ بود.
وی ادامه داد: برای حضور در آن شرایط خطرناک، شرط‌وشروط گذاشته نمی‌شد و فقط 45 روز آموزش و با حداقل تجهیزات در مقابل دشمن تا دندان مسلح به آخرین تجهیزات جنگی و حمایت کامل قدرت‌های استکباری از اطلاعات ماهواره‌ای تا آخرین مدل هواپیماها، موشک‌ها، تانک‌ها و... مقاومت کردند و افتخار 8 سال حماسه دفاع مقدس را آفریدند.
نوروزی تصریح کرد: این حماسه اما در حوزه‌های اقتصادی به گونه دیگری رقم خورد. زمینه حضور مردم و بخش خصوصی را در مضیقه قرار دادیم اقتصاد را دولتی کردیم، آنگاه که سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ابلاغ شد بدنه دولت مقاومت کرد و بعد هم شرکت‌های «خصولتی» را ایجاد کردند.
وی خاطرنشان کرد: پس از 21 سال شورای اسلامی شهر و روستا تشکیل شد، اما با بهانه حاکمیتی‌بودن روز به روز از اختیارات منتخبان مردم کاسته شد. بخش عمده عوارض شهرداری‌ها را حذف و بخشی را بعد از قریب 70 تا 80 سال برخلاف شعار عدم تمرکز، متمرکز کردند و همه را به جای دیگر بردند.
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: امروز بهانه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان –که ما هم تأیید می‌کنیم و تابع آن هستیم- تلاش می‌کنند قانون خاص انتخاب شهرداران را تحت شعاع قانون عام قرار داده و شهرداران منتخب شورای شهرها را که بر اساس قانون و با رعایت کامل قانون انتخاب شده‌اند از ادامه خدمت بازدارند که شورای اسلامی شهر مشهد بر عدم شمول این قانون به شخص شهرداران منتخب تأکید و از آن دفاع می‌کند و امیدواریم مراجع مربوطه به ویژه مجلس شورای اسلامی قانون شوراهای اسلامی را به رسمیت بشناسند.
وی با اشاره به این‌که «در حوزه اقتصادی وضع موجود که نشانه حذف مردم و ایجاد محدودیت برای بخش خصوصی است را مناسب و شایسته مردم مشهد و ایران نیست»، افزود: جنگ نمونه و الگوی خوبی است که باید در حوزه اقتصادی از آن درس بگیریم و زمینه را برای حضور مردم فراهم کنیم.
نوروزی بیان کرد: برای حل مشکلات موجود نیازمند حضور مردم و برای حضور مردم نیازمند بازگرداندن اعتماد از دست رفته هستیم تا بتوانیم شاهد اعتماد مجدد مردم و آوردن سرمایه‌های آنان برای توسعه و عمران شهرها باشیم.
وی با بیان این‌که «توسعه مشهدالرضا(ع) جز با مشارکت مردم در همه زمینه‌ها امکان پذیر نیست و مشارکت مردم در گرو رضایتمندی آنان است»، عنوان کرد: نارضایتی و عدم اعتماد بزرگ‌ترین آفت اقتصادی، عامل فرار سرمایه‌ها و عامل بیکاری و به تبع آن ناهنجاری‌های اجتماعی است ما امروز در جامعه برای مبارزه با معلول‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی چه وقت‌ها که نمی‌گذاریم، چه جلساتی که برگزار نمی‌کنیم. چه سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌کنیم برای زندان و زندانیان، برای مبارزه با اعتیاد، برای مبارزه با فساد، مبارزه با فقر و... با این وجود همه باید توجه داشته باشند که یک پروژه بزرگ و یک فعالیت اقتصادی بزرگ می‌تواند صدها شغل ایجاد کند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: به جای همایش و تلاش در خیریه‌ها، مبارزه با اعتیاد، حل مشکل زندان و زندانی -که در جای خود نیاز است- وقت بگذاریم چگونه مشکلات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را حل کنیم.
وی با اشاره به این‌که «نگاه به سرمایه‌گذاران در جامعه خوب نیست»، تصریح کرد: عده‌ای همیشه با دید منفی به آنان نگاه می‌کنند. از منظر برخی سرمایه‌گذاران متهم هستند مگر خلافش را ثابت کنند. بسیاری از مدیران در برخورد با یک پروژه سرمایه‌گذاران بیش‌تر از آن‌که به فکر حمایت و حل مشکلات آن باشند به فکر آن هستند که چگونه می‌توانند از آنان بیش‌تر بگیرند.
نوروزی خاطرنشان کرد: بیش‌تر مدیران نگران آن هستند که اگر مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران را حل کنند از سوی مدیران دیگر و نهادهای نظارتی متهم به تبانی شوند.
وی یادآور شد: اگر به فکر حل مشکل کارگران سرگذرگاه‌ها و میادین هستید که از صبح تا شب در انتظار یک کار حداقل هستند، اگر به فکر فارغ التحصیلان جوان هستید که سال‌ها بیکارند، اگر به فکر ازدواج جوانان و نگران بالا رفتن سن ازدواج آن‌ها هستید، اگر نگران فقرا هستید، اگر نگران اعتیاد و فحشا هستید؛ هیچ درمانی بهتر از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال نیست.
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای الامی شهر مشهد اظهار کرد: لازمه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال امنیت سرمایه‌گذاری، پایبندی به قراردادهای نوشته شده و انجام تعهدات است و لازمه آن ایجاد اعتماد در آنان است؛ ما باید هم‌چون دنیا سرمایه‌گذاران را تکریم و حمایت کنیم.
وی ادامه داد: حتما شنیده‌اید که همین امیرنشینان حاشیه خلیج فارس شخصاً جلساتی را برای سرمایه‌گذاران آن‌جا دارند و از نزدیک مسائل و مشکلاتشان را بررسی و قاطعانه اقدام می‌کنند. آیا اهداء یک کمک میلیاردی به یک خیریه مهم‌تر است یا ایجاد 500 شغل؟ چرا یک خیّر را تکریم می‌کنیم، اما یک کارآفرین را تکریم نمی‌کنیم؟ آیا کسی که اشتغال دائم ایجاد می‌کند را که هر ماه چند میلیارد تومان در قالب حقوق و دستمزد و بیمه و مالیات پرداخت می‌کند در جامعه مهم‌تر است یا یک نوبت اعتماد سرمایه‌گذاران جدید؟
نوروزی با بیان این‌که «کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد تلاش کرده اعتماد از دست رفته را بازگرداند و با رسیدگی به مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران و حل آن در قالب قراردادهای منعقده اعتماد سرمایه‌گذاران جدید را جلب کند»، گفت: از شهرداری می‌خواهیم با مطالعه بازار و شناسایی نیازهای مشهد با محوریت زیارت و پیش‌بینی و تأمین خدمات مورد نیاز بستر شفافی را برای جذب سرمایه‌گذاران، هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت نیازهای جامعه و جلوگیری از سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی که اشباع شده چه به صورت موضعی و چه به صورت موضوعی اقدام کند.
وی اضافه کرد: توجه داشته باشیم که تمامی سرمایه‌های که در شهر صورت می‌گیرد -حتی شخصی- به نوعی سرمایه ملی است و نفع آن به کل مردم خواهد رسید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/105098/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آنتونی بلینکن بار دیگر به تل‌آویو سفر می‌کند

سرکشی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام از جانبازان سرافراز

(تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد