پیام خراسان

آخرين مطالب

6978 طرح اشتغال خراسان جنوبی در سامانه کارا ثبت شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال تاکنون 6 هزار و 978 طرح اشتغال در این استان به ارزش 2 هزار و 13 میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت شده است.
به گزارش ایرنا عباس رکنی دوشنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی با حضور استاندار و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سهمیه ابلاغی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان در مرحله نخست 118 میلیارد تومان بود که اخیرا 21 میلیارد تومان افزایش یافت و به 139 میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.
وی بیان کرد: اکنون 24 طرح به مبلغ 28 میلیارد و 800 میلیون تومان در دست بررسی کارگروه است و 2 هزار و 563 طرح با 736 میلیارد تومان نیز مصوب شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تعداد طرح های معرفی شده به بانک های عامل 703 پرونده با 146 میلیارد تومان و طرح های پرداخت شده 636 طرح با 115 میلیارد تومان بوده و تا حدودی تسهیلات مرحله نخست رو به اتمام است.
وی اظهار داشت: خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری رتبه هفتم کشور و در انعقاد قرارداد رتبه نهم را به خود اختصاص داده است.
رکنی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 20 کارگروه تخصصی اشتغال، 58 جلسه کمیته فنی و تخصصی زیرمجموعه و در مجموع 162 کمیته اشتغال در استان و شهرستان ها تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پنج برابری داشته است.
وی گفت: در ارتباط با برگزاری کارگروه اشتغال در 6 ماه امسال افزایش 14 برابری جلسات کمیسیون تخصصی اشتغال و 212 درصد درصدی کمیته اشتغال شهرستان ها را داشتیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر یکهزار و 35 تعاونی در استان فعال است که 435 تعاونی در بخش خدمات (42 درصد) 407 تعاونی در بخش صنعت و معدن (32 درصد) و 193 تعاونی در کشاورزی با 19 درصد متمرکز شده اند.
وی گفت: تعهد تشکیل تعاونی در استان امسال 70 شرکت بود که تاکنون 59 تعاونی تشکیل شده و بیشتر از تعهد تا پایان سال تشکیل خواهد شد.
رکنی بیان کرد: در حال حاضر 139 تعاونی مربوط به بانوان است که 13.5 درصد مجموع تعاونی های استان را به خود اختصاص داده است.
وی در ارتباط با طرح روستا تعاون اظهار داشت: از ابتدای مرداد 96 که این طرح ابلاغ رسمی شد تاکنون 76 تعاونی بوده که 21 مورد در 6 ماه گذشته تشکیل شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی درباره برخورداری تعاونی ها از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی یادآور شد: از ابتدای امسال 173 طرح به مبلغ 189 میلیارد تومان ثبت نام شده است.
وی گفت: از مجموع طرح های ثبت نامی 121 طرح در بانک ها مصوب و 25 طرح به مبلغ 10 میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.
رکنی با اشاره به عملکرد مدیریت روابط کار اداره کل تعاون استان گفت: در 6 ماه گذشته دادخواست های واصله 17 درصد کاهش داشته است.
وی کاهش 59 درصد حوادث، رشد 12 درصدی تشکل های کارگری و کارفرمایی، رشد 17 درصدی آرای سازشی در مراجع حل اختلاف، حمایت از 25 بنگاه اقتصادی مشکل دار با انجام بازرسی، بازدید، مکاتبه و سایر، حفظ سه هزار و 86 فرصت شغلی در این بنگاه ها و صرفه جویی 1.5 میلیارد تومانی در حوزه بیمه بیکاری را از دیگر اقدامات برشمرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صدور 778 مجوز مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: همچنین طرح های مشاغل خانگی معرفی شده به بانک های عامل 10 برابر شده است.
وی با بیان اینکه 361 طرح مشاغل خانگی تسهیلات دریافت کردند افزود:63 میلیارد ریال تسهیلات برای این طرح ها پرداخت شده که 2.8 برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش را نشان می دهد.
** 89 میلیارد تومان تسهیلات روستایی به خراسان جنوبی ابلاغ شد
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی هم گفت: امسال به منظور حمایت از جوامع روستایی، توجه به معیشت و درآمد پایدار این مناطق 89 میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که تاکنون 116 طرح به مبلغ 51 میلیارد تومان پرداخت شده است.
عالیه خواجوی اظهار داشت: به منظور حمایت جوامع روستایی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با پنج بانک عامل سینا، پارسیان، پست بانک، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.
وی بیان کرد: در محور بانک سینا سهمیه استان 40 میلیارد تومان بود که 107 طرح به مبلغ 60 میلیارد تومان به بانک معرفی شد و 62 طرح مصوب به مبلغ 35 میلیارد و 300 میلیون تومان و پرداختی 49 طرح به مبلغ 27 میلیارد و 100 میلیون تومان است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در مجموع 13 طرح به مبلغ هشت میلیارد و 200 میلیون تومان در حال تکمیل وثایق است.
وی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در بحث جذب تسهیلات بانک سینا در ردیف استان های گروه الف قرار گرفته بود مبلغ 25 میلیارد مرحله سوم هم به استان اختصاص یافت.
خواجوی اضافه کرد: در این زمینه هفت طرح مصوب به مبلغ هشت میلیارد و 500 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته و در مرحله تکمیل پرونده است.
وی گفت: در محور بانک پارسیان نیز سهمیه ابلاغی به استان 20 میلیارد تومان است که 32 طرح به 31 میلیارد و 700 میلیون تومان به بانک معرفی شده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: در این بانک 2 طرح به مبلغ 900 میلیون تومان تاکنون پرداخت شده و سه طرح نیز به مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون تومان آماده پرداخت است.
وی گفت: در بانک کشاورزی نیز سهمیه ابلاغی استان یک میلیارد و 400 میلیون تومان بود که به چهار طرح اختصاص پیدا کرد و کل مبلغ تاکنون جذب شده است.
خواجوی افزود: سهمیه ابلاغی پست بانک نیز سه میلیارد و 300 میلیون تومان بود که سهمیه مازاد هم از محل صندوق توسعه ملی به استان اختصاص یافت.
وی گفت: در مجموع 6 میلیارد و 300 میلیون تومان سهمیه به صورت 100 درصدی برای 52 طرح توسط بانک جذب شده است.
7557*3028

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/105168/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد