پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

25 تن گوشت در خراسان جنوبی معدوم شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری 25 میلیون تن گوشت قرمز و مرغ در استان معدوم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد اصغرزاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: تعداد کل نیروهای دامپزشکی استان 350 نفر است که از این تعداد 200 نفر در بخش دولتی و 150 در بخش خصوصی فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه در سطح کشور 38 هزار نفر در مجموعه دامپزشکی فعالیت می کنند، افزود: از مجموع نیروهای مجموعه دامپزشکی حدود هفت هزار نفر در بخش دولتی فعالیت می کنند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انتخابات نظام دامپزشکی استان در آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: از مجموعه کسانی که ثبت نام می شوند تعداد هفت نفر برای چهار سال در شورای نظام پزشکی استان انتخاب خواهند شد.
اصغرزاده با بیان اینکه حفظ و صیانت از سرمایه دامی و امنیت غذایی مردم از رسالت های مهم دامپزشکی است، عنوان کرد: اگر دامپزشکی عملکرد درستی داشته باشد حدود 25 درصد باعث افزایش تولید در منطقه می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 900 بیماری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که دامپزشکی عهده دار پیشگیری و جلوگیری از شیوع این بیماری ها را بر عهده دارد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیشگیری قطعا بهتر از درمان است، بیان کرد: دامپزشکی در طرح تحول سلامت هیچ هزینه ای را دریافت نمی کند لذا طرح تحول سلامت باید اکثر هزینه خود را برای پیشگیری صرف کند.
افتتاح مرکز قرنطینه در قاین
اصغرزاده با بیان اینکه سال گذشته بر اثر بیماری آنفولانزای فوق حاد 25 میلیون قطعه مرغ معدوم شده است، اظهار داشت: از آنجایی که سرمایه در گردش صنعت طیور استان بیش از یک هزار میلیارد تومان است لذا نباید بگذاریم این حوزه دچار آسیب شود.
وی با اشاره به اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از چهار هزار نمونه برداری در خصوص آنفولانزای فوق حاد در استان انجام شده است، افزود: احداث سه قرنطینه در ورودی های استان از سمت قاین، بجستان و طبس در دستور کار داریم که قرنطینه قاین در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: خوشبختانه پس از هفت سال نخستین جلسه کمیته امور هماهنگی کشتارگاه ها در استان برگزار شده که در این جلسه نسبت به سامان دهی کشتارگاه های سطح استان تصمیمات بسیار خوبی گرفتهو احداث دو کشتارگاه خوسف و زیرکوه در دستور کار قرار گرفته است.
اصغرزاده با اشاره به اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری 29 میلیون و 156 هزار خوراک طیور به ارزش 14 میلیون و 578 هزار دلار صادرات داشته ایم، گفت: همچنین بیش از یک میلیون و 856 هزار قطعه مرغ منجمد به ارزش 812 هزار و 147 دلار طی شش ماهه نخست سال جاری به کشور افغانستان صادر شده است.
واکسیناسیون 400 هزار راس دام برعلیه بیماری تب مالت
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری شش پرونده نیز در حوزه دام های توقیفی تشکیل شده است، عنوان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری در راستای مبارزه و پیشگیری از بیماری های دامی و مشترک یک میلیون و 700 هزار نوبت سرواکسیناسیون انجام شده که 730 هزار مورد مربوط به بیماری های مشترک بین انسان و دام بوده است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری شش هزار قلاده واکسیناسیون نیز جهت پیشگیری از بیماری هاری انجام شده است، بیان کرد: امسال 400 هزار راس دام در استان بر علیه بیماری تب مالت واکسیناسیون شدند که این مهم موجب کاهش 57 درصدی بیماری در انسان شده است.
اصغرزاده ادامه داد: در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون سه هزار و 631 آزمایش در خصوص سرم شناسی، کشت میکروبی، انگل شناسی، خون شناسی، ویروس شناسی و آسیب شناسی در استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری در مجموع 26 هزار و 676 راس و قطعه در استان ذبح شده اند، اظهار کرد: از مجموع این کشتارها 15 هزار راس بره، هشت هزار راس بز و بزغاله، دو هزار و 163 راس گاو و گوساله، 539 شتر و 252 شترمرغ بوده اند.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از قبال مجموع کشتارها در شش ماهه نخست سال جاری پنج هزار و 400 کیلوگرم گوشت ضبط و معدوم شده است، افزود: از ابتدای سال جاری 17 هزار و 319 مورد بازدید نیز توسط بازرسین دامپزشکی استان انجام شده که از این تعداد 592 مورد مربوط به موارد غیربهداشتی بوده است.
25 تن گوشت قرمز و مرغ معدوم شد
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی بازرسی های انجام شده 185 هزار و 168 کیلو فرآورده دامی غیر بهداشتی ضبط شده است، گفت: در این راستا 12 پرونده تشکیل و 25 تن گوشت و مرغ معدوم شده است.
اصغرزاده با اشاره به اینکه طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از شش میلیون قطعه مرغ کشتار شده است، عنوان کرد: در حال حاضر 19 واحد تولیدی در هفت شهرستان مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می کنند که در این راستا طی شش ماهه نخست سال جاری 526 هزار قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک کشتار شده است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 12 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری گوشتی داشته ایم، بیان داشت: حدود دو میلیون مرغ تخم گذار در 38 واحد فعال استان نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال چهار هزار و 300 آزمایش در حوزه طیور انجام و سه هزار و 300 مورد نمونه برداری شده است، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 35 میلیون قطعه مرغ در استان واکسیناسیون شده اند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/105445/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی