پیام خراسان

آخرين مطالب

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس عنوان کرد:

نهبندان پایلوت طرح توسعه/تلاش برای بازگشایی بازارچه مرزی دوکوهانه سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: وزارت کشور در تمامی استان ها یک شهر را جهت توسعه پایلوت قرار داده که در خراسان جنوبی شهرستان نهبندان به پایلوت این طرح انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، نظر افضلی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهرستان نهبندان حدود 51 هزار نفر و شهرستان سربیشه حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد.
وی با بیان اینکه همواره طرح توسعه نهبندان و سربیشه را دنبال کرده ایم، افزود: طی اجرای این طرح 60 میلیارد تومان اعتبار تعریف شده بود که اگر تزریق می شد تحولات بسیار خوبی در منطقه صورت می گرفت.
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتبار طرح توسعه به صورت سالیانه پرداخت می شد که بیشتر صرف بخش های خدمات رسانی می شد و آنچنان تحولی صورت نگرفته است، گفت: سال گذشته از محل این طرح 9 میلیارد تومان به شهرستان نهبندان و چهار میلیارد تومان به شهرستان سربیشه اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه در مجموع تا کنون 45 میلیارد تومان از محل طرح توسعه شهرستان های نهبندان و سربیشه به این دو شهرستان تزریق شده اما این طرح نخواهد توانست تحولی که باید را در منطقه داشته باشد، عنوان کرد: وزارت کشور در تمامی استان های کشور یک شهر را جهت توسعه پایلوت قرار داده که در استان خراسان جنوبی شهرستان نهبندان به عنوان شهرستان پایلوت در نظر گرفته شده است.
افضلی با اشاره به اینکه یکی از محورهای مهم در دستور کار عملی شدن طرح توسعه به صورت کاملا کارشناسی شده است، بیان کرد: طرح توسعه باید پس از مدتی برون داد و اشتغال پایدار را برای مردم منطقه داشته باشد.
وی با بیان اینکه سه دهستان در حوزه انتخابیه تحت پوشش قرارگاه آبادانی هستند، اظهار داشت: اشتغال، ایجاد کارخانه ها و فرآوری محصولات کشاورزی باید به صورت مطالعه شده در شهرستان های سربیشه و نهبندان مد نظر قرار داده شود.
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از گاز به عنوان زیرساخت استفاده کنیم و تنها مسئله گرمایشی آن مد نظر نباشد، افزود: خوشبختانه اخیرا مشعل شوسف و نهبندان روشن شده و در منطقه درح نیز تزریق گاز صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در بودجه سال 97 تبصره یک بند (و) سه استان جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وزارت نفت به صورت ویژه دیده شده بودند که با اعتراض نمایندگان استان، خراسان جنوبی نیز در این بودجه مد نظر قرار داده شد.
افضلی با بیان اینکه در گذشته زیرساخت برق شهرستان نهبندان ضعیف بوده است، گفت: خوشبختانه با پیگری های انجام شده اخیرا پست 122 کیلوولتی در چاهداشی طراحی شده است که اگر احداث شود توسعه زیادی را برای منطقه به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه برق شهرستان نهبندان باید به جایی برسد که اگر کارخانه ای احداث شد مشکلی در تامین برق آن وجود نداشته باشد، عنوان کرد: متاسفانه شهرستان های نهبندان و سربیشه از گذشته در احداث راه های روستایی و دو بانده شدن عقب ماندگی های زیادی داشته اند.
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از 124 روستایی که در استان نیاز به راه روستایی داشتند تعداد 50 روستا در حوزه انتخابیه شهرستان های نهبندان و سربیشه بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر 70 تا 80 درصد پروژه های راه های روستایی در شهرستان های سربیشه و نهبندان در حال انجام است.
وی ادامه داد: بودجه راه های روستایی در کل کشور 60 میلیارد تومان است در صورتی که راه های روستایی منطقه نهبندان و سربیشه به تنهایی 70 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.
افضلی با اشاره به اینکه امیدواریم تا بهار سال آینده با رسیدن اعتبار دوبانده شدن جاده بیرجند تا سربیشه به اتمام برسد، بیان کرد: باید به عریض شدن جاده های مناطقی همچون مزارکاهی و مختاران که تقریبا رفت و آمد زیاد است توجه ویژه ای صورت گیرد.
ارتباطات دیجیتال در سربیشه و نهبندان مشکل دارد
وی با بیان اینکه در حوزه ارتباطات فضای دیجیتال وتلویزیون هر دو شهرستان سربیشه و نهبندان با مشکل روبه رو است، افزود: اکثر روستاهای حوزه انتخابیه در کنار مرز است و باید از لحاظ فرهنگی تقویت شوند لذا ایجاد خطوط دیجیتال باید مد نظر قرار داده شود.
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص آنتن دهی تلفن همراه مردم منطقه به شدت گله مند هستند، گفت: مسئولین و مدیران کل دستگاه های استان باید در این زمینه پیگیری های لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه تراکم جمعیت شهرستان نهبندان در هر کیلومتر مربع تنها دو نفر است، عنوان کرد: خوشبختانه کمیسیون کشاورزی تشکیل شده و یکی از محورهای اصلی آن احیای قنوات است.
افضلی با اشاره به اینکه شش هزار و 250 قنات در استان خراسان جنوبی وجود دارد، بیان کرد: حدود دو هزار و 500 قنات نیز در شهرستان های سربیشه و نهبندان وجود دارد که نیاز زیادی به احیا و مرمت دارند.
وی با بیان اینکه طرح های آبخیزداری باید به صورت جدی مدیریت و قوی دیده شود، اظهار داشت: سال گذشته بودجه طرح های آبخیزداری استان از صندوق توسعه ملی هفت میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که امسال این رقم به 15 میلیارد تومان رسیده است.
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید شش میلیون هکتار آبخیزداری و آبخوان داری در استان انجام شود، افزود: در بند (ب) ماده 32 بازسازی و مرمت قنات آورده شده که بر اساس آن باید به نسبت 85 درصد کمک دولت و 15 درصد کمک مردم انجام شود.
وی با بیان اینکه ستاد احیای بازسازی قنوات باید صورت بگیرد و بودجه ملی به قنوات اختصاص داده شود، گفت: تنها دو شهرستان سربیشه و نهبندان در استان 90 میلیارد تومان پروژه آب شرب دارد.
200 روستای سربیشه و نهبندان با تانکر آبرسانی می شود
افضلی با اشاره به اینکه به دلیل آن که آب دهی قنات ها کاهش پیدا کرده مجبوریم آبرسانی های خود را مجتمعی کنیم، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 200 روستا در منطقه سربیشه و نهبندان با تانکر آبرسانی می شوند.
وی با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس به شرق کشور را به صورت جدی مد نظر قرار داده ایم، اظهار کرد: در مسئله بهداشت نیز گلایه مندی های زیادی وجود دارد و تجهیزات خانه های بهداشت خصوصا در نزدیکی مرز باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اورژانس و دستگاه سی تی اسکن و ارتقای بیمارستان برای شهرستان نهبندان ضروری است، افزود: یکی از کارهای بسیار خوب که امیدواریم توسط شورای نگهبان تایید شود ایجاد دو منطقه ویژه اقتصادی و انرژی های نو برای شهرستان سربیشه و منطقه ویژه اقتصادی برای شهرستان نهبندان است.
وی با بیان اینکه پادگان ارتش بعد از 18 سال در شهرستان نهبندان مستقر شده است، گفت: خوشبختانه مقرری مددجویان کمیته و بهزیستی در برنامه ششم توسعه افزایش پیدا کرده است و تمامی پشت نوبتی ها تحت پوشش قرار گرفته اند.
تلاش برای بازگشایی بازارچه دوکوهانه
افضلی با اشاره به اینکه 30 درصد جمعیت شهرستان نهبندان و سربیشه تحت پوشش نهادهای خدماتی کمیته امداد و بهزیستی هستند، عنوان کرد: تلاش داریم بازارچه دوکوهانه را فعال کنیم چراکه 100 هزار تن گوشت قرمز در سطح ملی کم داریم که باید وارد شود و مرز دو کوهانه می تواند یکی از مبادی ورودی در این قسمت باشد.
وی با بیان اینکه انتظار ما از مسئولین سطح بالا این است که دیدشان را نسبت به استان خراسان جنوبی تغییر دهند، اظهار داشت: همواره تلاش می کنیم دهک بخش شود و پیگیری هایی را از طریق وزارت کشور در این خصوص انجام داده ایم.
نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولین باید در دو شهرستان سربیشه و نهبندان نگاه جهادی کار کنند، گفت: استکبار جهانی تمام فشار خود را در حوزه اقتصادی قرار داده لذا می طلبد مسئولین به صورت جهادی و با توجه بیشتری به مناطق کمتر توسعه یافته خدمت کنند.
وی با بیان اینکه شهرستان های سربیشه و نهبندان پتانسیل های بسیار زیادی دارند و محروم نیستند بلکه مظلوم هستند، عنوان کرد: در گروه دوستی پنج کشور هندوستان، بنگلادش، سریلانکا، هلند، مولداوی و ایران عضویت دارم و این ظرفیت بسیار بزرگی است برای اینکه بتوانیم سرمایه گذارانی را در بخش معادن و دیگر بخش ها در استان داشته باشیم.
افضلی ادامه داد: رابطه در گروه دوستی بین این پنج کشور دیپلماتیک نیست بلکه رابطه ای مردمی و در جهت توسعه و پیشرفت است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/108916/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

ساخت و افتتاح 27 مدرسه طی 6 ماه در منطقه تبادکان مشهد

فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار

فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!

اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در 6 سینمای مشهد از فردا 5 اردیبهشت 1403

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

تعزیرات خراسان شمالی به هفت‌هزار و 145 پرونده رسیدگی کرد

رکود ساخت‌و‌ساز در خراسان شمالی

امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

2 هزار و 300 قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

2300 قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

دیدار 64 نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟

راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر فاش شد + فیلم

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

6 هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

گیتی آذرپی درگذشت

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

ثبت نام 1618 نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم

هشدار شدید باران در 21 استان

هشدار باران شدید در 21 استان

سارق 200 دستگاه موبایل‌ در مشهد دستگیر شد

حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان

متهم به 200 فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد

رئیسی اسرائیل را تهدید کرد؛ اگر بار دیگر دست از پا خطا کنید معلوم نیست دیگر چیزی از شما باقی بماند!

رقابت 1618 حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی

20 هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی

پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

سکه و طلا ارزان‌تر شد

پاکسازی 912 هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم

تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید

سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود