پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوی:

استانداردسازی معضل تجملاتی نیست سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان رضوی گفت: استانداردسازی ضرورتی برای حضور در بازارهای تجاری و خارجی و منفعتی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده است.
 به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان امروز 28 مهرماه در مراسم روز جهانی استاندارد در سالن همایش‌های صداوسیما، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با رویکردی که انقلاب صنعتی چهارم دارد از ظرفیت‌های ملی و استانی خود استفاده کنیم که خراسانی‌ها در این موضوع پیشرو بودند.
وی افزود: ما در بحث هوشمندسازی شهرهای خود پیشرو بودیم و در خصوص زیرساخت‌های مربوطه کارهای بزرگی انجام دادیم. در بحث استارت‌آپ‌ها، مراکز رشد، شهرک دانش‌بنیان و علم و فناوری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است. در نانو نیز نه تنها در بحث‌های مطالعاتی و دانشگاهی بلکه در بحث صنایع نیز توانستیم از ظرفیت نانو استفاده کنیم و این نشان می‌دهد که در انقلاب چهارم صنعتی دیگر مطالب پیشرفت و توسعه در انحصار کشورهای خاصی نیست بلکه کشورهای دیگر می‌توانند مرزهای جهان اول، دوم و سوم را بشکنند و به صورت فراتر در عرصه تولید و بازار بین‌المللی حضور پیدا کنند.
رشیدیان بیان کرد: علیرغم دشمنی‌های آمریکا علیه کشور و ملت ما، طی 6 ماهه اخیر نه تنها تولیدات در استان کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش تولید را نیز شاهد بودیم. در این ایام بیش از 67 هزار نفر در 6 ماهه اول در سامانه اشتغال ثبت شده و علیرغم مشکلاتی که در حوزه اقتصادی برای تولیدکنندگان وجود دارد اما کار و تولید حفظ شده و صادرکنندگان ما همت بالایی داشتند. ما در این مدت بیش از 32 درصد افزایش صادرات را داشتیم، تولیدکنندگان ما به رسالت و صادرکنندگان ما به ماموریت خود به خوبی عمل کردند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان در عرصه جنگ اقتصادی میدان‌دار هستند، عنوان کرد: ما به عنوان دولت خود را موظف می‌د‌انیم که موانعی که در راه تداوم تولید، اشتغال، صادرات و درآمدهای ملی خود داریم را کاهش دهیم. در این رابطه اقدامات خوبی در استان جهت کاهش فرایندهای زمان‌بر و تکراری بین دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد صورت گرفته است. روندی که بین دستگاه‌های مختلف در استان برای جلوگیری از تکرار و طولانی شدن جریانات شکل گرفته، امری مبارک است که می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها باشد.
وی با اشاره به اینکه استاندارد یک ضرورت زندگی اجتماعی ما شده است، تصریح کرد: مردم باید برای مصرف کالا یا گرفتن خدمات، اعتماد و اطمینانی داشته باشند و استاندارد آن اعتماد و اطمینان را برای مصرف‌کننده نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور نیز به وجود می‌آورد.
رشیدیان اضافه کرد: تمام برندهایی که تبدیل به برند شدند، برای تداوم حفظ اعتبار برند خود نیازمند هستند که در تولیدات و ارایه خدمات خود به موضوع استانداردسازی توجه داشته باشند، استانداردسازی معضل تجملاتی نیست بلکه ضرورتی برای حضور در بازارهای تجاری و خارجی و منفعتی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: مقام معظم رهبری در اول سال 97 در مشهد اشاره فرمودند سال حمایت از کالای ایرانی است و به سه نکته اشاره کردند که بسیار مهم بود. یکی مسئله ارتقای کیفیت که مسئله‌ای مهم است، دوم بهره‌وری یعنی کاهش هزینه‌ها و سوم توجه به جمعیت مخاطب که به موضوع استاندارد عنایت دارد. اگر به این موضوع توجه کنیم، می‌توانیم حضور خود را در بازارهای بین‌المللی و منطقه‌ای بیش از پیش افزایش دهیم که با توجه به توانمندی‌هایی که در استان وجود دارد، چندان دور از دسترس نیست.
وی بیان کرد: برای استانداردسازی نیاز به تعامل نزدیک‌تر بین تولیدکنندگان با مراکز علمی-‌دانشگاهی، شرکت‌های دانش‎بنیان و مراکزی که در حوزه موضوعات پژوهشی برای کالاهای تولیدی و صنعتی کار می‌کنند، هستیم. در این رابطه نقش مراکز سرمایه و مسئولان کنترل کیفیت در صنایع فوق‌العاده مهم است که باید نزدیکی و تعامل بیشتری بین این مراکز در داخل صنایع با مراکز دانشگاهی و پژوهشی برقرار شود تا ما بتوانیم از ظرفیت خود برای ارتقای کیفیت تولیدات و کاهش هزینه‌ها استفاده کنیم.
رشیدیان خاطرنشان کرد: باید فرایندهای تکراری و زمان‌بر را کاهش دهیم و با همکاری نزدیک بین دستگاه‌های دولتی و بخش‌های عمومی، خصوصی و دانشگاهی دور از ذهن نیست که از این تهدید دشمن استفاده بهینه و آن را تبدیل به فرصتی برای ملت خودمان با افزایش بهره‌گیری از ظرفیت‌‎های داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و ظرفیت جوانان کنیم.
وی ادامه داد: در این صورت می‌توانیم نشان دهیم که اراده ملی ایران می‌تواند بر تمام دشمنی دشمنان فایق آید به شرط اتحاد، همدلی، تعامل، گفت‌وگو و درک متقابلی که بین همه وجود دارد و در خراسان و کشورمان به صورت وفور مشاهده می‌شود. همه ما در تلاش هستیم تا اشکالات خود را کاهش دهیم و بتوانیم بر شرایط تهدیدات دشمن فایق آییم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/108949/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه 6 اردیبهشت

یک کشته و 6 مصدوم در تصادف تنگه راز

بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن