حل چالش کسب مدارک درجه اول در بریتانیا
علمي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - دولت بریتانیا، برنامههای خود برای کاهش کسب مدارک درجه اول را در دانشگاهها اعلام کرد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از ایندیپندنت، بر اساس آمار تحصیلات تکمیلی این کشور در سال گذشته بیش از یک چهارم فارغ التحصیلان ( 26درصد) موفق به دریافت مدرک برتر شدهاند که این میزان 18 درصد بیشتر نسبت به سالهای 2012 و 2013 است.
به منظور جلوگیری از این روند، کارشناسان آموزش عالی قصد دارند دانشگاههای دولتی را بر اساس روند اعطای مدرک برتر دانشجویی ارزیابی کنند، به طوری که اگر این میزان بیش از حد مجاز باشد اعطای این مدارک را کاهش دهند.
دانشگاهها، جوایز طلا، نقره یا برنز را به منظور ارتقاء عملکرد دانشجویان اعطا میکنند که شامل معیارهای متعددی از جمله کیفیت علمی دانشجو است.
اعضای کمیته ارزیابی که از دانشگاهیان، دانشجویان و متخصصان آموزش عالی تشکیل شده است، هنگام ارزیابی هر دانشگاه موظف هستند میزان اعطای بیشتر از میزان استاندارد مدرک برتر را به عنوان یک امتیاز منفی بررسی کنند.
این روش به صورت آزمایشی در 50 موسسه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت تا بعد از نتایج آن به طور رسمی در رتبهبندی دانشگاهها در سال 2020 مورد استفاده قرار گیرد.
سام گیمه، وزیر آموزش عالی گفت: اعتبار دانشگاههای ما بر اساس رتبهبندی آنها است و اگر این رتبهبندی بیاساس افزایش یابد مشکلاتی برای دانشجویان و دانشگاهها ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: انجام این اقدامات جدید به بررسی چگونگی حفاظت از سیستم آموزش عالی بریتانیا در سطح جهانی میپردازد.
با توجه به آمار رسمی منتشر شده در اوایل سال جاری، دانشگاههای بریتانیا در دهه گذشته میزان بیسابقهای مدرک برتر اهدا کردهاند، بهطوریکه حداقل یک دانشگاه در سال گذشته پنج برابر بیشتر اهدای مدرک درجه اول نسبت به دهه قبل از آن داشته است.
در سالهای تحصیلی 2007 - 2006 در دانشگاه ولورهمپتون، 175 دانشجو یعنی پنج درصد از کل دانشجویان مدرک درجه یک دریافت کردهاند. در حالی که در سالهای 2017- 2016 در همین دانشگاه نیز 973 ( 28 درصد ) دانشجو این مدرک را کسب کردهاند
همچنین در دانشگاه وارویک در سالهای 2007 - 2006، 22 درصد دانشجویان و در دهه بعد 27 درصد مدرک درجه اول دریافت کردهاند. دانشگاه سورری نیز سال گذشته به 41 درصد، دانشگاه آکسفورد به 33 درصد و دانشگاه کمبریج نیز به 32 درصد از فارغ التحصیلان، مدرک درجه یک اهدا کرده است.
سخنگوی آموزش عالی انگلیس گفت: با انجام این کار دانشجویان برای کسب مدرک درجه اول تلاش بیشتری خواهند کرد
وی گفت: دانشگاههای انگلستان با همکاری بخشهای مختلف از جمله کمیته دائمی ارزیابی کیفیت تحصیلی انگلیس در جمعآوری اطلاعات حاکی از عواقب افزایش اهدای مدرک درجه اول فعالیت میکنند تا موارد چالشی شناسایی شوند.
بر اساس این شواهد، اقداماتی برای از بین بردن اهدای بیش از اندازه مدرک درجه اول و مقابله با تضعیف یکپارچگی سیستم ارائه خواهد شد تا مردم به سیستم طبقهبندی اطمینان داشته باشند.
انتهای پیام
-
سه شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۵۱
-
۳۷ بازديد
-
ایسنا - علمی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/110287/