پیام خراسان

آخرين مطالب

/گزارش/ رانندگان کامیونی که با لاستیک‌های صاف تخته گاز به سوی مرگ می‌روند اقتصادي

/گزارش/ رانندگان کامیونی که با لاستیک‌های صاف تخته گاز به سوی مرگ می‌روند

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - درحالیکه رانندگان کامیون در چند سال گذشته از پایین بودن کرایه های بار به شدت گلایه مند بودند، امسال هم افزایش نرخ ارز موجب شد تا مشکلات این قشر از جامعه دوچندان شود.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی، هم اکنون تعداد زیادی از رانندگان حمل بار در این استان به شدت با مشکل تامین لاستیک و سایر قطعات خودروی خود مواجه هستند که گرانی این کالاها از یک سو و عدم ارائه آن ها از سوی فروشگاه های توزیع از سوی دیگر آن ها را مستاصل کرده است.
دو ماه است که شب و روز ندارم
کشاورز یکی از رانندگان کامیون خراسان شمالی که دارای خودروی 10 چرخ است در گفت و گو با ایسنا گفت: لاستیک های چرخ های جلوی کامیون کامل صاف شده و به شدت با مشکل تامین لاستیک برای چرخ های جلوی کامیون مواجه هستم.
وی توضیح داد: لاستیک های چرخ های جلویی کامیون زمانیکه کارکرد آن به 50 درصد رسید باید حتما تعویض و به چرخ های عقبی خودرو منتقل شود تا از بروز هر گونه حادثه ای جلوگیری شود اما هم اکنون این امکان برای بنده وجود ندارد.
کشاورز افزود: در روز گذشته برای خرید لاستیک به یکی از لاستیک فروشی ها مراجعه کردم که آن قیمت لاستیک میش لند را 13 میلیون تومان و کوموهو را 9 تا 10 میلیون تومان اعلام کرد و از سوی دیگر فروشنده اعلام کرده که باید از نمایندگی سوال کنم که لاستیک موجود دارد و یا خیر.
وی ادامه داد: از آنجاییکه در گذشته دو حلقه لاستیک تعاونی را از شرکت انجمن صنفی دریافت کرده ام دیگر لاستیکی به بنده داده نمی شود و طبق گفته مسئولان باید منتظر بمانم تا توزیع لاستیک به تمامی کامیون های استان به اتمام برسد و در مرحله بعدی اگر دوباره لاستیک تعاونی توزیع شد، این کالای مورد نیاز را دریافت کنم.
این راننده کامیون خاطرنشان کرد: از سوی دیگر لاستیک ایرانی را نیز نمی توان در چرخ های جلویی استفاده کرد چراکه از مواد بی کیفیت ساخته می شود و بعد از گذشت دو ماه پوسته پوسته می شود و دیگر نمی توان استفاده کرد.
وی اظهار کرد: صاف بودن لاستیک چرخ های جلویی در کامیون خطرات زیادی را به همراه دارد که مهمترین آن ها ترکیدگی لاستیک و چپ شدن خودرو و شاید مرگ راننده باشد و هم اکنون با این ترس در حال جابجایی مال مردم هستیم.
کشاورز خاطرنشان کرد: فقط نبود و گرانی لاستیک نیست که رانندگان را آزار می دهد بلکه قیمت سایر لوازم یدکی ها نیز سرسام آور شده است، برای تعویض یک روغن موتور بعد از پیمایش 10 هزار کیلومتر رقم 550 هزار تومان باید پرداخت کنیم، فیلتر هوا از 100 هزار تومان از ماه گذشته به 150 هزار تومان رسیده است.
وی تصریح کرد: از همه بدتر هزینه تعمیر یک کامیون در صورت قفل شدن است که این رقم از 15 میلیون تومان در سال گذشته به 70 میلیون تومان در امسال رسیده است.
این راننده کامیون در ادامه گفت: دو ماه است که شب و روز ندارم و یکسره در جاده ها در حال کارکردن هستم تا پول خرید یک جفت لاستیک خوب را بدست بیاورم تا جلوی بروز هر حادثه ای را بگیرم اما یک راننده کامیون چقدر توان دارد؟ چقدر می تواند این فشارها را تحمل کند؟
رانندگان جان خود را در دست گرفته و در جاده ها در حال خدمات رسانی هستند
یکی دیگر از رانندگان خراسان شمالی در ادامه در گفت و گو با ایسنا بیان کرد: لاستیک یکی از چرخ های کامیونم روز گذشته ترکید و مجبور به استفاده از لاستیک زاپاس شدم.
وی با اشاره به اینکه به شدت به لاستیک نیازمند هستم و از سوی دیگر در حال حاضر توان خرید لاستیک با قیمت آزاد را نیز ندارم، افزود: چندین مرتبه به انجمن صنفی رانندگان و اداره کل حمل و نقل مراجعه کرده ام اما آن ها می گویند باید منتظر بمانید تا نوبتتان شود.
وی خاطرنشان کرد: اما شاید نام بنده در آخر لیست نوشته شده باشد، باید تا آن مدت منتظر بمانم و ماشین خود را بخوابانم تا یک جفت لاستیک به دست بنده برسد!
وی تاکید کرد: صاف بودن لاستیک خطرات زیادی را به دنبال دارد و در حقیقت رانندگانی که با لاستیک های صاف در حال رانندگی هستند جان خود را در دست گرفته و در جاده ها در حال خدمات رسانی هستند.
به علت شکایت های انجام شده، اجازه توزیع لاستیک از انجمن صنفی خراسان شمالی گرفته شد
سعید سبحانی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه تعداد کامیون های دارای کارت هوشمند در این استان چهار هزار دستگاه است، گفت: تاکنون دو هزار و 720 حلقه لاستیک در میان کامیون های استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه در گذشته حواله های لاستیک تحویل انجمن صنفی رانندگان می شد و این انجمن امر توزیع را در میان کامیون ها انجام می داد، تصریح کرد: اما آن قدر شکایت رانندگان از این انجمن در استان زیاد شد که از ابتدای ماه جاری اداره کل مجبور شد تا خود اسامی را به انجمن صنفی اعلام و این انجمن فقط لاستیک را تحویل راننده کامیون دهد.
سبحانی توضیح داد: تعدادی زیادی از رانندگان به این اداره کل مراجعه کرده و اعلام می کردند که انجمن صنفی لاستیک را به کامیون هایی تحویل داده که در حال حاضر نیاز مبرم نداشته و یا به آشنایان تحویل داده شده است.
وی افزود: این اداره کل برای اینکه جلوی گلایه و اعتراضات را بگیرد، لاستیک ها را فقط بر اساس پیمایش مسافت توزیع می کند.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که اگر راننده ای نیاز جدی به لاستیک داشته باشد و شاید در این فاصله نزدیک نوبت وی برای تحویل لاستیک تعاونی نباشد، ایا لاستیک تحویل وی می شود؟ گفت: این اداره کل فقط بر اساس مسافت طی شده توسط کامیون لاستیک ها را توزیع می کند.
وی افزود: ممکن است اگر اعلام کنیم در ابتدا لاستیک به کامیون هایی اعطا می شود که لاستیک آن ها خراب است، در این میان تعدادی افراد از فرصت استفاده کرده و برای دریافت لاستیک، لاستیک های نو را از کامیون جدا کرده و لاستیک خراب را در زیر کامیون قرار دهد، بنابراین مجبوریم فقط بر اساس پیمایش مسافت آن ها را توزیع کنیم.
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

استاندار: کندی شهرستان ها در جذب اعتبارات خسارت بار است

تنها 36 درصد از اعتبارات راهسازی خراسان شمالی تخصیص یافت

وجود 2200 پروژه نیمه تمام در خراسان شمالی

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای اجرا فاز دو مجتمع پتروشیمی خراسان

470 هکتار سامانه نوین آبیاری در نهبندان در دست اجرا است

ساعت کار ادارات همزمان با لیالی قدر تغییر کرد

گوشت مرغ روی دست بازاریان شیروان

استاندار: بروکراسی اداری در خراسان شمالی تبدیل به سم شده است

صدور پایان کار برای 12 هزار و 748واحد زلزله زده خراسان شمالی

برنامه ابتکاری بودجه در نیوزلند

سیاست ما توسعه همکاری‌های اقتصادی با افغانستان است

صندوق کارآفرینی امید در شهرستان مشهد، طرح‌های اشتغال‌زایی اجرا می‌کند

گام بلند در حوزه زیرساختی خراسان جنوبی

98 درصد مشترکان خراسان جنوبی الگوی مصرف آب را رعایت می کنند

سطح گلخانه های شیروان به بیش از 9 هکتار رسید

معاون وزیر صمت: سپر کشور در برابر تحریم ها باید تقویت شود

تعهد 5300 میلیارد ریالی ستاد فرمان حضرت امام برای اشتغال سیلزدگان

ستاد اجرایی حضرت امام 60 هزار مسکن برای سیل زدگان می سازد

آفت سن گندم در طبس مهار شد

دشت شیروان- فاروج پایلوت کشوری در زمینه گیاهان کم آب بر انتخاب شد

استاندار: روابط تجاری با ترکمنستان اولویت خراسان شمالی است

فرماندار بیرجند: مشوق های بازسازی بافت فرسوده کارساز نیست

افزایش مهاجرت روستاییان به شهر در صورت عدم ایجاد زیرساخت ها در روستا

تاکید سرکنسول ترکمنستان در مشهد بر انجام اقدامات مشارکتی به منظور جلوگیری از روشن شدن حریق در مراتع

درآمدزایی صنعت بذر مورد غفلت قرار گرفته است

نظارت بر اشتغال روستایی خراسان شمالی شدت گرفت

برداشت گل محمدی از گلستان های فاروج آغاز شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی منصوب شد

تیم های نظارتی به 25 شهر خراسان جنوبی اعزام شدند

نگاه ملی باید جایگزین نگاه بخشی و دستگاهی به پروژه‌ها شود

خودکفایی صنایع فلزی استان خراسان رضوی در شرایط تحریم

شهرداری ها با افزایش بودجه عمرانی از کمک دولت بهره مند می شوند

گازرسانی به مجتمع گلخانه ای درمیان انجام شد

رشد اقتصادی ژاپن با برنامه ضد تورم

خلع ید از متصرفان 195 هکتار منابع طبیعی خراسان شمالی

مشکل شدید صنایع پلاستیک خراسان شمالی در تامین مواد اولیه

محدودیت جدیدی در روابط تجاری ایران و عراق وجود ندارد

کلافگی صاحبان کارگاه های حوله بافی در دهکده نساجی ایران از کمبود و گرانی نخ

سد بش قارداش؛ پروژه ای که برای تکمیل آن اولویتی وجود ندارد

کلنگ زنی راه آهن بیرجند حداکثر تا سه ماه آینده

ذخایر ژنتیکی سرمایه‌ای برای اقتصاد کشاورزی

100 کیلومتر راه آسیب دیده از سیل مانه و سملقان مرمت شد

دستگاه های اجرایی محدودیتی در ارائه خدمات به عشایر ندارند

آبرسانی سیار به 90 روستای نهبندان انجام می شود

بیش از 16 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در نهبندان پرداخت شد

3 طرح صنعتی در اسفراین امسال بهره برداری می شود

وجود 1506 واحد مسکن مهر بدون متقاضی در خراسان شمالی

برای برخورداری کامل از راه های روستایی در خراسان شمالی نیاز به ساخت 1000 کیلومتر راه است

سیل بیش از 113 میلیارد ریال به راههای خراسان شمالی خسارت زد

نیاز 4 هزار میلیارد ریالی بازسازی راههای سیلزده خراسان شمالی