پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوی:

نیاز استان به ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای/ نمایشگاه پژوهش راهکاری برای عبور از تحریم‌ها است علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان رضوی گفت: دراین دوره که بعد از اعمال مرحله دوم تحریم های آمریکا علیه ملت ماست، نمایشگاه پژوهش می تواند راهکاری برای عبور از تحریم در کمک به صنعت و اقتصادمان باشد. 
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،علی رضا رشیدیان دربیست و هفتمین جلسه شبکه علمی دانشگاه های استان که در محل دانشگاه غیر انتفاعی خیام مشهد برگزار شد، تاکید کرد: ما نیازمند رشته های جدید مثل نانوتکنولوژی، رشته های بین رشته ای که می تواند گره های کاری و اجرایی کشور راباز کند، هستیم. همچنین نیازمند استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه های مختلف برای تقویت بخش های دچار ضعف و تجمیع توان آزمایشگاهی و پژوهشی آنها هستیم.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های نخبگی و درخشان استان باید فضایی فراهم شود که از این ظرفیت های علمی، آزمایشگاهی و فناوری بهره بیشتری گرفته شود.
رشیدیان عنوان کرد: در این میان بحث پژوهش که از اساسی ترین راهکارهای توسعه کشور است باید محورتعامل و همکاری ها قرار گیرد.
وی ادامه داد :هفته پژوهش که هر سال با محوریت یکی از دانشگاه ها و همکاری سایرین و حضور بخش خصوصی و بانک ها برگزار می شد اقدامی بسیار ارزشمند است که طی دوره های برگزاری هر سال ارتقا یافته است.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: دراین دوره که بعد از اعمال مرحله دوم تحریم های آمریکا علیه ملت ماست، نمایشگاه پژوهش راهکاری برای عبور از تحریم در کمک به صنعت و اقتصادمان باشد. 
رشیدیان با تاکید بر اینکه نمایشگاه های هفته پژوهش باید عملیاتی و کاربردی باشد، نه علم برای علم گفت: بدین منظور باید از صنعتگران و تولید کننده ها و بخش های آب و برق و گاز و نفت وغیره بخواهیم در این نمایشگاه ها حضور یافته و گره ها و چالش های را با حوزه پژوهش و تحقیقات استان طرح و برای حل آنها راهکار ارائه شود.
وی گفت: هر آنچه برای حوزه پژوهش و مباحث علمی و تحقیقاتی هزینه شود کم است و نه تنها هزینه محسوب نمی شود که به نوعی سرمایه گذاری است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به جشنواره علمی رضوی، افزود: در ایام دهه فجر برای مباحث و موضوعات مختلف اعم از ورزش و موسیقی و غیره برنامه های متعددی وجود اما برای موضوع علمی که از بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است با اخلائی جدی مواجه بودیم .
رشیدیان اظهار کرد: افتخار ما آن است که بعد انقلاب در تولید علم رشد و تحولی قابل توجه داشته ایم و با توجه خلائی که در حوزه معرفی نخبگان و دانشمندان وجود داشت در استان با توجه به اینکه استان مزین به بارگاه منور رضوی است امامی که عالم آل پیامبر(ص) است و از این رو در سال گذشته جشنواره علمی رضوی را برگزار کردیم و امید است امسال هم با دقت و انگیزه گسترده به عنوان دینی به امام رضا (ع) و جوانان مان برگزار کرده و توسعه دهند.
وی در ادامه با تاکید برارتقا کیفیت علمی و پژوهشی دانشگاه ها و موضوع نظارت و ارزیابی کیفی آنها افزود: باید این احساس برای تمامی دانشگاه ها ایجاد شود که در پی ایرادگیری نیستیم بلکه در راستای تجمیع و استفاده هدفمند و متمرکز از ظرفیت های آنها تلاش می شود تا مراکز مختلف ما به دور از پراکنده کاری در یک تعامل و هماهنگی مطلوب به سطح مناسبی از کیفیت آموزشی برسند.
استاندار خراسان رضوی ظرفیت های ورزشی و فضاهای ورزشی موجود در دانشگاه ها را بسیار خوب دانست و گفت: از این امکان برای برپایی جشنواره ها ورزشی و استانی و ایجاد فضای نشاط و پویایی در بین دانشجویان بهره گرفته شود.
رشیدیان در ادامه با اشاره به موضوع وقف علمی گفت: این بحث زمانی مطرح شد اما به عللی پیش نرفت و امروز ضرورت آن است که استفاده از وقف در توسعه زیرساخت های علمی می توان کمک موثری باشد. 
وی با اشاره به راهبرد علم و فناوری 50 سال آینده کشور که از سوی رهبر انقلاب ابلاغ شده است ، گفت: باید سهم استان و نقش خود را بر اساس آن تعیین کنیم و بر مبنای این اسناد بالادستی وبر اساس آمایش سرزمینی باید پیش بینی نیازهای توسعه استان بتوانیم موضوع ماموریت گرایی دانشگاه ها و تامین نیروهای انسانی مرتبط با این طرح های توسعه ای از الان فکر کنیم.
استاندار خراسان رضوی افزود: باید به سمتی برویم که آموزش دانشجویان ما متناسب با نیازهای توسعه ای تولیدی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی و غیره برای آینده باشد.
رشیدیان همچنین با بیان اینکه باید در نهایت به سمت دانشگاه های غیر دولتی برویم که جزو سیاست های کلانی است که در بحث توسعه یافتگی در کشور دنبال می شود .
وی اظهار کرد: مشابه دانشگاه غیر دولتی خیام را که نخستین دانشگاه غیر دولتی دارای سطح یک رتبه بندی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است در کل استان وکشور داشته باشیم .
استاندارخراسان رضوی، با اشاره به صندوق پژوهش و فناوری استان تاکید کرد : ما در هماهنگی دچار ضعف هستیم چنانکه مشابه این صندوق را در حوزه سلامت و سایر بخش ها داریم اما زنجیره و هماهنگ کردن و ماموریت محور نمودن این صندوق ها و اتصال و ارتباط آنها با سایر بخش ها مثل تسهیلات اشتغالزایی که گاه جذب هم نمی شود، اهمیت ویژه ای دارد که موردتوجه قرار نگرفته است.
رشیدیان با بیان اینکه گاه تسهیلات به استان می آید اما جذب نمی شود، گفت : یکی از بزرگترین مشکلات نبود طرح های اقتصادی بویژه در حوزه تسهیلات روستایی برای تکمیل زنجیره تولیدات کشاورزی است.
وی عنوان کرد: این صندوق ها اگربه این عرصه وارد شوند می توانند در پر کردن خلاهای زنجیره تولید عملکرد و نقش موثری داشته باشند.
استاندار با بیان اینکه امروز به شدت نیازمند به رجوع به ارزش های دینی و انقلابی مان هستیم با اشاره به ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر گفت: این زمان فرصت مغتنمی است که به ارزش های اصیل دین رجوع کرده و از برخی مباحث و بداخلاقی ها که که برخی به اسم دین و انقلاب تلاش برالقای آن دارند ،دوری کرده و این مسئولیت به عهده علما، فرهیختگان و دانشمندان است.
رشیدیان با تاکید بر اینکه هیچ نگاه جناحی و خطی در این امر ندارم، افزود: جامعه ما نیازمند است به ارزش های اصیل دینی ،انقلابی و انسانی مان رجوع کند .
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: امروز جامعه نیازمند گسترش محبت در آن است آنچه که امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به آن اشتهار دارند.
رشیدیان ادامه داد: متاسفانه هر چه بیشتر در مسایل جناحی و گروهی پیش می رویم محبت، رحم و شفقتمان نسبت به هم کمتر می شود.
وی با بیان اینکه شبکه علمی دانشگاه‌های استان زنجیره ارتباط و تعامل برای بهره گیری از ظرفیت های دانشگاه های و تقویت وتجمیع این توان بویژه در حوزه پژوهشی است.افزود: این شبکه به ویژه در حوزه گسترش ارتباطات در حوزه پژوهش بسیار موثر است.
استاندار خراسان رضوی با قدردانی از اعضای این شبکه عنوان کرد: شکل گیری شبکه علمی دانشگاههای استان یکی از افتخاراتی است که با همت روسای دانشگاه های استان اشکل گرفت و قوت یافت.
رشیدیان اظهار کرد: ایجاد فرصت برپایی چنین نشستی و زمینه تعامل وگفت و گو بین بخش های مختلف دانشگاهی توانست در همین مدت دو ساله ظرفیت های بسیار خوبی را برای استان ایجاد کند.
وی با اشاره به هدف اولیه شکل گیری این شبکه گفت: یکی از نشستن کنارهم و شناسایی ضعف ها و مشکلات و نیز ارتقا ظرفیت های علمی دانشگاه ها در سایه تعامل و توسعه همکاری‌ها بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/112291/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد