پیام خراسان

آخرين مطالب

بررسی نتایج دور از انتظار کشتی ایران در مسابقات جهانی ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- نتایج ضعیف و دور از انتظار تیمهای ملی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات 2018 جهانی مجارستان نشان داد موفقیت در رقابتهای 2019 جهان و کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو نیاز به برنامه ریزی و تلاش بیشتری دارد.
مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان 28 مهر تا اول آبان ماه در بوداپست مجارستان برگزار شد و در این چارچوب ایران با سه مدال برنز حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در اوزان 86، 92 و 125 کیلوگرم مقام ششم را بدست آورد. پارسال این تیم نهم شده بود.
در مسابقات کشتی فرنگی نیز که از سوم تا ششم آبان ماه برگزار شد ایران با تک مدال برنز وزن 97 کیلوگرم مهدی علیاری به عنوانی بهتر از یازدهم دست نیافت. این تیم پارسال نایب قهرمان جهان شده بود.
نتایج تیمهای اعزامی به مسابقات جهانی نشان داد که با توجه به المپیکی شدن این رشته، کشورهای دیگر نیز دست نگه نمی دارند و برای کسب مدال جهانی هزینه می کنند.
* نبود مسابقه تدارکاتی
مسلم نادری خادم نماینده کشتی فرنگی خراسان رضوی در تیم ملی ایران اعزامی به مسابقات جهانی مجارستان که دیروز به مشهد بازگشت، به خبرنگار ایرنا گفت: برای حضور در مسابقات جهانی دست کم باید در چند تورنمنت و مسابقه مهم شرکت کنیم. در تعدادی از این مسابقات کشتی گیران جهانی هم حضور دارند که ممکن است رقبای ما در مسابقات جهانی باشند اما این اتفاق برای ما نیفتاد.
وی افزود: حریفان ما در مسابقات جهانی دست کم در چندین مسابقه تدارکاتی و بین المللی اروپایی شرکت می کنند اما ما از این امکان محروم بودیم. در کنار اینها دغدغه های کار و شغل هم اثر گذار است که با این وضعیت اقتصادی بعد از مسابقه بدون شغل می خواهیم چکار کنیم.
این کشتیگر ملی پوش ادامه داد: در مسابقات جهانی شرکت کردیم و کشتی گرفتیم اما در سن 36 سالگی هنوز کار و شغلی ندارم. باید در مسابقات جهانی مدال بیاوریم تا پاداش بگیریم. با این وضعیت کشتی گیر نوجوان و جوان می گوید کشتی بزرگسالان که اینگونه است و آخر و عاقبتی ندارد. ورزشکار اعزامی به مسابقات جهانی حتی یک وسیله نقلیه ندارد چه آینده ای برای خودش می خواهد تصور کند.
* معیشت کشتی گیران
پیشکسوت کشتی آزاد خراسان رضوی و دارنده مدال برنز مسابقات جهانی 1961 ژاپن نیز به خبرنگار ایرنا گفت: کشتی ورزش نخست ایران و نیازمند توجه بیشتری است. ورزشکاران همه عمر و زندگی خود را در ورزش می گذارند و باید از همین راه خرج زندگی خود را درآورند بنابراین باید بگونه ای باشد که از نظر مادی دغدغه ای نداشته باشند و با خیال راحت و بدون استرس در میادین حاضر شود.
حمید توکل افزود: باندبازی در انتخاب مربیان هم به ضرر کشتی است و همیشه جواب نمی دهد. قحط الرجال نداریم، به این همه پیشکسوت و مربی باید میدان داد و از آنها مشورت گرفت. حمید سوریان و محمد بنا در کشتی فرنگی، علیرضا حیدری و بسیاری دیگر از کشتی گیران آزاد هستند که می توانند مشاوره بدهند. اینکه رئیس فدراسیون خودش هم کاری مربیگری کند درست نیست.
وی ادامه داد: بازی تدارکاتی هم برای کشتی گیران مهم است چون باید میدان دیده باشند. یک زمانی آمریکا در ورزش کشتی حرفی برای گفتن نداشت اما امروز جزو مدعیان است. دیگران کشتی کشورهای مدعی را تجزیه و تحلیل و هزینه می کنند تا پیشرفت کنند.
* کشتی دنیا بر اساس علم است
قهرمان المپیک 1988 سئول، دارنده چندین مدال جهانی و آسیایی و مسئول کمیته مربیان کشتی آزاد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: آنچه در خصوص مسابقات اخیر کشتی گیران ایران مشاهده شد کم آوردن آنها در لحظه های پایانی بود. طبیعتا یک کشتی گیر آماده یا فردی همانند یزدانی که مدال المپیک دارد نباید کم بیاورد. وقتی این اتفاق می افتد به نحوه تمرینات و آماده سازی آنها بر می گردد.
ناصر زینل نیا افزود: هر چند تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات 2017 پاریس به مقام نهم و امسال به مقام ششم دست یافت اما این نتایج در شان و مقام کشتی ایران که روزگاری مدعی اصلی هر وزن به حساب می آمد نیست.
وی ادامه داد: اینکه حق و حقوق کشتی گیران را ندهند در روحیه آنها تاثیر دارد اما دلیل باخت نمی شود. در زمان ما هم قول و وعده زیاد می دادند اما عملی نمی شد ولی کشتی ایران همیشه روی سکوی قهرمانی قرار می گرفت.
این پیشکسوت ورزش کشتی گفت: امروز کشتی در دنیا مبتنی بر علم است لذا کشورهای دیگر تلاش می کنند و نمی ایستند بلکه برای ورزش خود هزینه و امکانات و تدارکات مهیا می کنند تا بتوانند در میادین جهانی به موفقیت برسند. اینکه زمانی کشتی ایران مدعی به حساب می آمد دلیل نمی شود که همیشه بتواند بر سکو قرار بگیرد و دیگران تماشا کنند.
* خلاقیت در کشتی
مسئول کمیته مربیان کشتی فرنگی خراسان رضوی و دارنده چند مدال آسیایی و بین المللی نیز گفت: کشتی ایران بوسیله دیگر کشورها رصد می شود و ترفندهای ما را یاد می گیرند. باید در این عرصه هر سال خلاقیت به خرج دهیم و برنامه ریزیهای جدید داشته باشیم.
محسن نادری خادم افزود: کسی که وارد میادین جهانی کشتی می شود همه سعی خود را می کند که مدال بیاورد اما آمادگی جسمانی و مکمل دارویی در ورزش یک موضوع علمی است که ما از آن عقب هستیم و به درستی از این مقوله استفاده نمی کنیم که باعث می شود بدن ورزشکاران در مسابقات کم بیاورد. علم و دانش نیاز به امکانات و هزینه های زیاد دارد که به دلیل مشکلات فراوان چنانکه باید هزینه نمی شود.
وی ادامه داد: در ورزش والیبال هزینه کردیم و خولیو ولاسکو را آوردیم لذا دوره درخشانی در والیبال فراهم شد. ایوانف بلغارستانی مربی رضازاده بود و دوره ای درخشان در وزنه برداری داشتیم. همینکه اینها رفتند فروغ و درخشش را با خود بردند. مشخص نیست اینها با خود چه می آورند که وقتی می روند آن فروغ هم می رود. به عنوان مثال در وزنه برداری بحث دوپینگ به میان می آید و دیگر درخششی در کار نیست.
در مسابقات کشتی آزاد بوداپست مجارستان، روسیه، مجارستان و ترکیه عنوانهای نخست تا سوم شدند و در مسابقات کشتی فرنگی نیز روسیه، آمریکا و گرجستان بر سکوی نخست تا سوم ایستادند.
7507/1858

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/112498/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است