پیام خراسان

آخرين مطالب

بایدها و نبایدهای انجام ورزش در دوران بارداری مقالات

بایدها و نبایدهای انجام ورزش در دوران بارداری

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - اگر قبل از بارداری، فعالیت ورزشی منظم داشته‌اید، انجام آن در دوران بارداری هم مشکلی ندارد.
  تمرینات بسیاری وجود دارد که انجام آنها در دوران بارداری مشکلی ندارد، اما مهم این است که بیش از حد انجام ندهید و احتیاط داشته باشید.
شاید بسیاری از افراد باور نکنند که کری والش، بازیکن تیم ملی والیبال امریکا، در هفته پنجم بارداری مدال طلای المپیک لندن را از آن خود کرد و فرزندش را هم در سلامت کامل به دنیا آورد.
البته لازم است که نکات مهم در انجام تمرینات ورزشی را در نظر گرفت و با پزشکان متخصص در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی مشورت کرد.
کودک به همراه مایع در کیسه آمنیوتیک و در داخل رحم است که توسط اندام، عضلات و بدن احاطه شده است و این مایع، محیط مناسبی را برای کودک فراهم می‌سازد. با این حال توصیه می‌شود که از انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا باید اجتناب کرد.
تمرینات ورزشی که نباید در دوران بارداری انجام داد:
- فعالیت‌هایی که احتمال افتادن در آن هست.
- ورزش‌هایی که ممکن است باعث ضایعات شکمی شوند، مانند حرکات نامناسب و مواردی که تغییر جهت سریع در آن زیاد است.
- فعالیت‌هایی مانند پریدن و انجام حرکات شدید.
- چرخش کمر در حالت ایستاده
- انجام ورزش شدید بعد از یک دوره طولانی بدون فعالیت
- ورزش در آب و هوای گرم و مرطوب
- نگه‌داشتن تنفس، برای مدت زمان طولانی
- آنقدر ورزش نکنید تا خسته شوید
توصیه‌های مهم برای انجام فعالیت ورزشی در دوران بارداری :
- استفاده از لباس‌های راحت و مناسب
- انتخاب کفش مناسب با نوع ورزشی که انجام می‌دهید
- انجام فعالیت ورزشی در سطح صاف و هموار
- دریافت کالری لازم برای رفع نیازهای بارداری و همچنین تمرینات ورزشی
- انجام فعالیت ورزشی بعد از گذشت یک ساعت از صرف غذا
- نوشیدن آب فراوان، قبل، بعد و در طول فعالیت ورزشی
- بعد از انجام ورزش‌های خوابیده برای جلوگیری از سرگیجه به آرامی بلند شوید
انجام کدام فعالیت‌ها در دوران بارداری مفید است؟
به یاد داشته باشید که قبل از شروع فعالیت ورزشی باید با مشاوران در زمینه مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.
اگر به طور معمول، فعالیت اندکی داشته و یا هیچ فعالیتی نداشته‌اید، پیاده‌روی به عنوان یک فعالیت برای شروع، عالی است.
پیاده‌روی برای همه افراد مناسب است و نیازی به تجهیزات اضافی نیست و افرادی که وقت کافی برای انجام ورزش ندارند هم می‌توانند آن را در برنامه روزانه خود جای دهند.
انجام حرکت اسکات(squat) در وزش برای اعضای بدن از جمله لگن مناسب است و به زایمان راحت کمک می‌کند.
در بدن‌سازی و تناسب اندام، اسکوات یا اسکات، حرکتی است چند مفصلی که عضلات چهار سر ران را هدف گرفته، اما به خاطر ماهیتی که دارد، عضلات پشت، عضلات سرینی، عضلات شکم و عضلات همسترینگ (پشت پا) را هم درگیر می‌کند.
برای انجام این حرکت ورزشی، پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و به آرامی پایین بیایید، پشت بدن هنگام انجام این حرکت باید صاف باشد.
اسکات را به مدت 10 تا 30 ثانیه انجام دهید و اگر می‌توانید دستان خود را روی زانو قرار دهید.
سپس به آرامی به حالت اولیه بازگردید، زانوهای خود را با دست فشار دهید. این حرکت را از پنج بار شروع و به مرور بیشتر کنید.
همچنین انجام فعالیت‌هایی برای تقویت ماهیچه‌های شکمی که برای دوران بارداری و زایمان مفید است و به کاهش کمردرد در دوران بارداری کمک می‌کند.
انجام ورزش در دوران بارداری بر روی تغییرات بدن تاثیر می‌گذارد
در طول بارداری تغییرات زیادی در بدن اتفاق می‌افتد از جمله اینکه، مرکز تعادل بدن تغییر می‌کند و تمام وزن بیشتر در قسمت جلو بدن است و هرچه به تاریخ تولد نوزاد نزدیک می‌شود، این فشارها بیشتر می‌شود و یا اینکه مفاصل تحت تاثیر هورمون‌ها نرم‌تر می‌شوند.
همه این عوامل ممکن است بر روی عملکرد افراد تاثیر بگذارد که چه ورزشی را و چگونه انجام دهند.
وزن اضافی باعث می‌شود که انجام فعالیت‌های عادی روزانه برای افراد باردار مشکل شود.
محققان توصیه می‌کنند که درباره انجام تمرینات ورزشی در وضعیت خاص با پزشک خود مشورت کنید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

رنج استان از مدیرانی که آش دهن سوزی نیستند!

رمضوخوانی، رسمی کهن و پابرجا

پلاستیکها، تهدیدی برای زندگی زمین

آقای وزیر، استان را نگاه ویژه ای باید

گرسنگی که صد دوا دارد

ازبکستان در رمضان

مشکلات فراوان پیش روی فوتبال و فوتسال بانوان

سامانه های نوین آبیاری ضرورت کشاورزی در اقلیم خشک خراسان رضوی

تنهایی نواب

عناوین روزنامه های خراسان رضوی در بیست و چهارم اردیبهشت

سفر به شیراز در ماه بندگی

پایان رقابت ساخت پناهگاه‌های مریخی به روش چاپ سه‌بعدی

رمضان در کشور فانوس‌ها

ورزش به افق رمضان

رمضان در ایالات متحده آمریکا

عناوین روزنامه های خراسان رضوی در هجدهم اردیبهشت

سفره های خراسان شمالی رنگ طبیعت گرفته است

عطر گل و گلاب در کویر پیچید/ ضعف خراسان جنوبی در فرآوری

عناوین روزنامه های خراسان رضوی در پانزدهم اردیبهشت

تور خبری در روستای جهانی« توبافی»

پیوندی سیاه که سفیدی سنت حسنه ازدواج را لکه دار می کند

تهدیدهای پنجمین رود کشور در خراسان شمالی

شوراها از قانون تا عمل

قربانیان همخونی

هوای مشهد برای ششمین روز متوالی پاک است

تاریخچه دسته گل عروس در بعضی کشورها

روایت یک غار پس از زلزله

پوشاک‌ ایرانیان در سه دوره اسلامی، سلجوقیان و تیموریان

ورود پژوهشکده سوانح طبیعی به موضوع رانش روستاهای استان

عناوین روزنامه های خراسان رضوی در سوم اردیبهشت

«بارنجگان» در گذر از رنج ها

سیل، نقمت در اوج نعمت!

آخرین وضعیت دستگردان پس از سیل

سربیشه پس از سیلاب

درباره‌ اقتصاد اخلاق

«زاهدان کهنه» شهری خفته در تاریخ

زمین خواران سیری ندارند

درسهایی از سیلی سیلاب

ارمغان رونق مشاغل خانگی

عناوین روزنامه های خراسان رضوی در 21 فروردین

صنایع دستی خراسان شمالی که مرزها را در نوردیده است

عناوین روزنامه های خراسان رضوی در 20 فروردین

چشم روشنی در تاریکی معدن

برکات باران در سدها

عناوین روزنامه های خراسان رضوی در 17فروردین

بهشتی از رنگ‌ها در قلب کویر

گلدان‌های طبیعی نهبندان؛ نقاشی زیبای خداوند در کویر

هنگام مواجهه با سیل باید چه کنیم؟

قنات رازها

چهارشنبه سوری؛ نمادی از سلامتی و شادی یا مجالی برای رفتارهای ماجراجویانه؟