پیام خراسان

آخرين مطالب

بایدها و نبایدهای انجام ورزش در دوران بارداری مقالات

بایدها و نبایدهای انجام ورزش در دوران بارداری

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - اگر قبل از بارداری، فعالیت ورزشی منظم داشته‌اید، انجام آن در دوران بارداری هم مشکلی ندارد.
  تمرینات بسیاری وجود دارد که انجام آنها در دوران بارداری مشکلی ندارد، اما مهم این است که بیش از حد انجام ندهید و احتیاط داشته باشید.
شاید بسیاری از افراد باور نکنند که کری والش، بازیکن تیم ملی والیبال امریکا، در هفته پنجم بارداری مدال طلای المپیک لندن را از آن خود کرد و فرزندش را هم در سلامت کامل به دنیا آورد.
البته لازم است که نکات مهم در انجام تمرینات ورزشی را در نظر گرفت و با پزشکان متخصص در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی مشورت کرد.
کودک به همراه مایع در کیسه آمنیوتیک و در داخل رحم است که توسط اندام، عضلات و بدن احاطه شده است و این مایع، محیط مناسبی را برای کودک فراهم می‌سازد. با این حال توصیه می‌شود که از انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا باید اجتناب کرد.
تمرینات ورزشی که نباید در دوران بارداری انجام داد:
- فعالیت‌هایی که احتمال افتادن در آن هست.
- ورزش‌هایی که ممکن است باعث ضایعات شکمی شوند، مانند حرکات نامناسب و مواردی که تغییر جهت سریع در آن زیاد است.
- فعالیت‌هایی مانند پریدن و انجام حرکات شدید.
- چرخش کمر در حالت ایستاده
- انجام ورزش شدید بعد از یک دوره طولانی بدون فعالیت
- ورزش در آب و هوای گرم و مرطوب
- نگه‌داشتن تنفس، برای مدت زمان طولانی
- آنقدر ورزش نکنید تا خسته شوید
توصیه‌های مهم برای انجام فعالیت ورزشی در دوران بارداری :
- استفاده از لباس‌های راحت و مناسب
- انتخاب کفش مناسب با نوع ورزشی که انجام می‌دهید
- انجام فعالیت ورزشی در سطح صاف و هموار
- دریافت کالری لازم برای رفع نیازهای بارداری و همچنین تمرینات ورزشی
- انجام فعالیت ورزشی بعد از گذشت یک ساعت از صرف غذا
- نوشیدن آب فراوان، قبل، بعد و در طول فعالیت ورزشی
- بعد از انجام ورزش‌های خوابیده برای جلوگیری از سرگیجه به آرامی بلند شوید
انجام کدام فعالیت‌ها در دوران بارداری مفید است؟
به یاد داشته باشید که قبل از شروع فعالیت ورزشی باید با مشاوران در زمینه مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.
اگر به طور معمول، فعالیت اندکی داشته و یا هیچ فعالیتی نداشته‌اید، پیاده‌روی به عنوان یک فعالیت برای شروع، عالی است.
پیاده‌روی برای همه افراد مناسب است و نیازی به تجهیزات اضافی نیست و افرادی که وقت کافی برای انجام ورزش ندارند هم می‌توانند آن را در برنامه روزانه خود جای دهند.
انجام حرکت اسکات(squat) در وزش برای اعضای بدن از جمله لگن مناسب است و به زایمان راحت کمک می‌کند.
در بدن‌سازی و تناسب اندام، اسکوات یا اسکات، حرکتی است چند مفصلی که عضلات چهار سر ران را هدف گرفته، اما به خاطر ماهیتی که دارد، عضلات پشت، عضلات سرینی، عضلات شکم و عضلات همسترینگ (پشت پا) را هم درگیر می‌کند.
برای انجام این حرکت ورزشی، پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و به آرامی پایین بیایید، پشت بدن هنگام انجام این حرکت باید صاف باشد.
اسکات را به مدت 10 تا 30 ثانیه انجام دهید و اگر می‌توانید دستان خود را روی زانو قرار دهید.
سپس به آرامی به حالت اولیه بازگردید، زانوهای خود را با دست فشار دهید. این حرکت را از پنج بار شروع و به مرور بیشتر کنید.
همچنین انجام فعالیت‌هایی برای تقویت ماهیچه‌های شکمی که برای دوران بارداری و زایمان مفید است و به کاهش کمردرد در دوران بارداری کمک می‌کند.
انجام ورزش در دوران بارداری بر روی تغییرات بدن تاثیر می‌گذارد
در طول بارداری تغییرات زیادی در بدن اتفاق می‌افتد از جمله اینکه، مرکز تعادل بدن تغییر می‌کند و تمام وزن بیشتر در قسمت جلو بدن است و هرچه به تاریخ تولد نوزاد نزدیک می‌شود، این فشارها بیشتر می‌شود و یا اینکه مفاصل تحت تاثیر هورمون‌ها نرم‌تر می‌شوند.
همه این عوامل ممکن است بر روی عملکرد افراد تاثیر بگذارد که چه ورزشی را و چگونه انجام دهند.
وزن اضافی باعث می‌شود که انجام فعالیت‌های عادی روزانه برای افراد باردار مشکل شود.
محققان توصیه می‌کنند که درباره انجام تمرینات ورزشی در وضعیت خاص با پزشک خود مشورت کنید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

خریدی از نوع دوستدار طبیعت بودن

صعود شاخصهای سلامت در خراسان رضوی در کوران چهل سال تلاش انقلابی

ارزان به قیمت جان

لبنیات در حصار گرانی

چرا بعضی‌ها همیشه سردشان است؟

کاهش اعتماد به نفس در دختران از چه سنی آغاز می‌شود؟‎

تاملی بر حیوان آزاری - عصمت برزجی*

راز بقای چاپلوسی

چرا مسئولان خراسان جنوبی در معرفی ابن حسام دست به عصا هستند؟

قرآن آموزی به سبک حجره

تاثیر تغییر مد بر محیط زیست

چشم ببر؛ سنگی با رگه‌های طلایی

کاهش ناگهانی جمعیت چین در اواسط قرن

سرطان و ارتباط آن با خودکشی

چرا بعضی‌ها همیشه سردشان است؟

کاوش در هویت پنهان

تیول‌داری، سلطان بزرگ و سلاطین کوچک

در آینده، بزرگترین سازه‌های بشری در فضا ساخته خواهند شد

فرصت سوزی ممنوع

ردپای مفهوم زمان مکتب اگزیستانسیالیسم در «همه می‌دانندِ» فرهادی

پرنده‌ای اعجاب انگیز متعهد به زناشویی

پیشواز چله انقلاب

از کلنی تا ماسک‌های خانگی

ازدواج گران

حتی زیر بمباران هم می‌شود گفت‌وگو کرد

لرزه های پنهان و سقف های لرزان

خطر پنهان اسباب‌بازی‌های هوشمند

آیا ترک یک رابطه همراه با خشونت به معنای پایان آزار است؟

نوشداروی دیرهنگام نباشیم

سمفونی برک بافی در جهان می‌پیچد

نگاهی به سنت‌های متفاوت سال نو در بعضی کشورها

زنگار فراموشی بر چهره صنایع دستی

آیا هوشمندسازی شهرها با کاهش انتشار آلاینده‌ها همراه است؟

"شو چله"خراسان جنوبی‌ها چگونه است؟

هاری را بیشتر بشناسیم

افزایش قیمت بنزین شایعه است

آیا انرژی‌های پاک به طبیعت آسیب می‌رسانند؟

ازدواج‌های خاکستری/ بیماران تالاسمی بخوانند

زنان قربانی موج سوم ایدز

نگهداری 6 هزار معلول در مراکز بهزیستی/ برای بیماران اوتیسم جا نداریم

بارندگی خوب بود اما کافی نیست

ویژگی‌های شخصیتی سالم کدامند؟

گبه‌، دست بافتی که در گریز از تکرار جان می‌گیرد

آیا کشتن سگ توسط شهرداری‌ها قانونی‌ست؟/حیوان‌آزاری مقدمه انسان‌آزاری‌ست

سکته مغزی قابل درمان است

میاندشت جاجرم، تنها زیستگاه مولد یوز ایرانی

پنبه کاران مانه و سملقانی از مشکلات خود می گویند

دولت در حوزه مسکن اقدام کنترلی انجام نداده است

چرا حرف حق تلخ است؟

مراقب باشید، تب مالت در کمین است!