پیام خراسان

آخرين مطالب

80 درصد دانشجویان فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: حدود 80 درصد دانشجویان این دانشگاه وارد بازار کار می شوند اما این آمار در رشته های مختلف، متفاوت است.
به گزارش ایرنا ابراهیم صالحی عمران دوشنبه شب در نشست خبری افزود: از آنجا که ارتباط دانشجویان با دانشگاه پس از دانش آموختگی قطع می شود نمی توان آمار درستی ارایه داد اما به یقین بخش زیادی از دانش آموختگان در بخش های خوداشتغالی ورود پیدا می کنند.
وی گفت: یکی از ویژگی دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای این است که عموما دنبال کار اداری یا استخدامی نیستیم و این افراد می توانند برای خود کسب و کار راه اندازی و حتی کارآفرینی کنند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: نمی توان ادعا کرد 100 درصد رشته های این دانشگاه متناسب با نیاز بازار کار است و تمامی دانشگاه ها باید مرتب خود را به روز رسانی و بازسازی کنند ما نیز بنا بر بازسازی رشته ها را داریم.
وی تاکید کرد: یکی از برنامه های اصلی ما به روز رسانی و بازسازی سرفصل های برنامه های درسی دانشگاه است که این مهم در برخی گروه ها شروع و گروه ها تشکیل شده است.
صالحی عمران گفت: همچنین به شناسایی رشته های جدید و سرفصل های جدید اقدام کرده ایم تا نیازهای حرفه ای و شغلی بخش های مختلف بازار کار را پاسخگو باشیم.
وی از گسترش همکاری با دانشگاه های آلمان خبر داد و گفت: برای آموزش مربی در زمینه انرژی های نو، محیط زیست و فناوری های نوین تفاهم نامه ای با برخی دانشگاه های این کشور منعقد شده است.
وی بیان کرد: تا پایان سال جاری تعدادی از مربیان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور را به آلمان اعزام خواهیم کرد و سپس از این کشور نیز مربیانی در داخل کشور حضور خواهند یافت.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: بنا داریم یک مرکز آموزش مدرسان را در تهران راه اندازی کنیم؛ مرکزی که دغدغه آن مستقیم آموزش، بهسازی و به روز رسانی اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای خواهد بود.
وی افزود: ماموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تربیت تکنسین است که این مهم برای رشد و توسعه اقتصادی کشور بسیار ضروری و اساسی است.
صالحی عمران بیان کرد: در مجموعه نیروهای انسانی که توسط دانشگاه تربیت می شوند در دوره های تحصیلی مختلف تکنسین جایگاه ویژه ای دارد و چیزی بالاتر از کارگر ماهر و به گونه ای پایین از کارشناس یا مهندس نیروی عمده تولید را در کشورها تشکیل می دهند.
وی گفت: در کشورهای توسعه یافته دنیا 15 تا 20 درصد نیروی کار تکنسین هستند در حالی که در کشور ما حدود چهار درصد است لذا در تربیت نیروی کار واقعی موردنیاز بازار خلا داریم.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کرد: این دانشگاه جزو بزرگترین دانشگاه های حضوری کشور قلمداد می شود که 178 آموزشکده و دانشکده به صورت مستقیم با آن کار می کنند و در حال حاضر 170 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
وی گفت: از مجموع 178 آموزشکده و دانشکده 57 مورد اختصاصی دختران است که آموزش های مهارتی مختلفی را ارایه می دهند تا بانوان نیز در کنار برادران بتوانند به عنوان نیروی کار به جامعه اضافه بشوند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: به همین منظور امسال تصمیم گرفتیم فرصت های آموزشی بیشتری برای بانوان فراهم کنیم لذا مجوز پنج آموزشکده دختران و پسران را به صورت همزمان از شورای گسترش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کردیم که در آینده نزدیک دانشجو پذیرش می شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای دارای یکهزار عضو هیات علمی و کادر آموزشی است اظهار داشت: در ارتباط با اعضای هیات علمی دانشگاه آیین نامه ارتقا در حال تهیه است و مسیر رشد حرفه ای در دستور کار است.
صالحی عمران گفت: آموزشکده ها و دانشکده های فنی و حرفه ای در پنج سطح درجه بندی می شوند که در این زمینه معیارها و شاخص ها طراحی شده است.
وی یکی از اهداف سطح بندی دانشگاه ها را ارتقای دانشکده ها دانست و بیان کرد: از این طریق می توان دانشکده ها را اعتبارسنجی کرد چراکه حق طبیعی شهروندان است تا بدانند دانشگاه ها از نظر کیفی و آموزشی در چه سطحی قرار دارند و هم اینکه ما نواقص را شناخته و برای رفع آن اقدام خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: طی 2 روزی که در خراسان جنوبی بودیم عملیات اجرایی 2 آموزشکده همزمان دختران و پسران را در شهرستان های طبس و قاینات آغاز کردیم.
وی گفت: همچنین تفاهم نامه ای بین دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و استانداری خراسان جنوبی تنظیم شد که در این زمینه 6 میلیارد تومان به صورت مشترک برای پروژه های نیمه تمام دانشگاه تامین و هزینه خواهد شد.
صالحی عمران اظهار داشت: معتقدیم این دانشگاه باید ارتباطات بسیار نزدیک و تنگاتنگی با صنعت داشته باشد و برنامه های درسی و آموزشی را از صنعت بگیرد و نیروی انسانی را برای صنعت تربیت کند.
وی گفت: در سطح کشور تفاهم نامه های خوبی با شهرک های صنعتی، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی به عنوان بخش های اقتصادی کلان کشور امضا شده است تا از این طریق درک درستی از نیاز به نیروی کار در صنعت داشته باشیم.
وی افزود: امروز مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیازهای آموزشی خود را به دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام و رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری حضور پیدا کند.
7557*3028

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/113387/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان