پیام خراسان

آخرين مطالب

در نشست خبری مطرح شد؛

گلایه نماینده بیرجند از دولت در تامین آب شرب مردم خراسان جنوبی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس گفت: به عنوان نماینده مردم امروز از دولت گلایه داریم چراکه در زمینه تامین آب شرب مردم آن طور که باید اقدامات لازم صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمدباقر عبادی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در خصوص انتقال برخی جنگنده ها به فرودگاه بیرجند به عنوان نماینده مردم حدود دو سال گذشته به صورت مکتوب نظرات کارشناسان استانی را به شورای عالی امنیت ملی ابلاغ کرده ایم و تصمیم نهایی با این شورا است.
وی با بیان اینکه مردم از دیدن جنگنده ها نباید احساس ترس و نگرانی کنند بلکه باید احساس امنیت داشته باشند، افزود: پرواز های چارتری توسط بخش خصوصی انجام می شود لذا اگر بخش خصوصی به ما مراجعه کند ما برای رونق پروازهای استان برابر مقررات موافقت خواهیم کرد.
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه اخیرا پروازهای استان کاهش پیدا کرده است، گفت: مادر پروازهای بیرجند ایران ایر است که متاسفانه بعد از تحریم ها مشکلات زیادی از جمله در زمینه تایمن قطعات دارند لذا باید پیگیری کنیم که شرکت های هواپیمایی دیگر نیز پروازهای خود را در استان افزایش دهند.
وی با بیان اینکه به عنوان نمایندگان مردم هیچ وقت نسبت به پروازهای استان حساسیت ها را از دست نخواهیم داد، عنوان کرد: تا سال گذشته که تحریم ها تا این حد پیش نرفته بود پروازهای استان نسبت به سه سال قبل تر به حدود دو برابر افزایش پیدا کرد.
آب مهم ترین مشکل خراسان جنوبی
حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه مهم ترین مشکل استان خراسان جنوبی در حال حاضر آب است، بیان کرد: متاسفانه در زمینه مدیریت آب در سطح کشور و استان مشکل داریم که بخشی از آن به فرهنگ عمومی باز می گردد.
وی با بیان اینکه انتقال آب از دریای عمان هزینه بسیار بالایی دارد و دولت نمی تواند به تنهایی از پس آن برآید و نیاز به ورود بخش خصوصی دارد، اظهار کرد: تصفیه خانه دریای عمان در یک بازه زمانی کوتاه توسط بخش خصوصی شروع به کار کرده بود که متاسفانه بعدها مجدد متوقف شده است.
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده مردم امروز از دولت گلایه داریم چراکه در زمینه تامین آب شرب مردم آن طور که باید اقدامات لازم صورت نگرفته است، افزود: پیگیری هایی که در خصوص آب های ژرف داشته ایم به نتایج خوبی رسیده و مطالعات بسیار خوبی در این خصوص در استان انجام شده چراکه آب های ژرف در برخی مناطق استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه پنج برابر کمبود آب سفره های زیرزمینی به صورت روان آب بخار می شود، گفت: 400 میلیون دلار از صندوق توسعه برای بحث آبخیزداری و آبرسانی به روستاها برای کشور مصوب شده است که نقطه عطفی در خصوص مسئله آب در کشور بود.
اجرای 50 پروژه آبخیزداری
حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه 50 پروژه در حوزه آبخیزداری در سطح استان اجرا می شود که از این تعداد 11 پروژه در حوزه انتخابیه و شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان است، عنوان کرد: روان آب ها را باید حفظ و مدیریت کنیم چراکه این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه راه آهن از سمت گناباد کلنگ زنی شده اما پیگیری های لازم را انجام داده ایم که بتوانیم از سمت قاین نیز کلنگ زنی شود، اظهار داشت: از صندوق توسعه به سرمایه گذاران راه آهن تسهیلات اعطا خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص خط ریلی بیرجند به سمت زاهدان به دنبال فاینانس هستیم، افزود: زیرساخت های راه آهن از سمت زاهدان شروع شده و امیدواریم هر چه سریع تر شاهد افتتاح آن باشیم.
وی با بیان اینکه دوبانده شدن محور بیرجند به قاین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: طی سه سال گذشته روند رشد دوبانده سازی در این محور خوب بوده است.
تامین 120 میلیارد تومان تسهیلات برای دوبانده سازی محور بیرجند- قاین
حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه 120 میلیارد تومان تسهیلات بانک به بخش خصوصی جهت تکمیل پروژه دو بانده شدن بیرجند به قاین اعطا خواهد کرد، عنوان کرد: برای اولین بار این مسیر به عنوان یک مسیر دو بانده در بودجه کشوری به آزاد راه تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه استاندار را دولت انتخاب می کند و نمایندگان اجازه دخالت در این خصوص ندارند، اظهار داشت: تاکید دولت و وزارت کشور بر غیر بومی بودن استاندارها است و این موضوع در حیطه اختیارات نمایندگان نیست.
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استانداران باید توانمند باشند چراکه بازی های سیاسی کارآمد نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه صنایع دستی با توجه به خشکسالی های اخیر در استان می تواند به عنوان یک شغل مکمل برای مردم باشد، گفت: طرح حمایت از فرش و صنایع دستی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم که بر اساس آن دولت مکلف شد از بافت های تاریخی و گردشگری و تولیدکنندگان صنایع دستی حمایت کند.
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اگر کسانی از دستگاه های اجرایی در خصوص صنایع دستی گلایه مند هستند حتما به نمایندگان مردم جهت پیگیری مراجعه کنند، افزود: اگر گردشگری را درست مدیریت کنیم قطعا در توسعه استان تاثیرگذار خواهد بود.
عدم توجه مسئولان به ظرفیت دفتر وزارت خارجه در استان
وی ادامه داد: علی رغم اینکه نمایندگان در خصوص احداث دفتر وزارت خارجه برای اولین بار در استان تلاش های زیادی کردند چراکه این دفتر می تواند همچون یک گنج برای استان عمل کند اما مسئولین استان نسبت به اهمیت دفتر وزارت خارجه توجه ندارند.
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زرشک، زعفران و عناب در استان باید فرآوری شود، گفت: بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان باید در خصوص فرآوری این محصولات کار کنند.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی زمینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه فرآوری محصولات استراتژیک استان بوده است، عنوان کرد: در حوزه قانون گذاری باید زمینه را برای سرمایه گذاران فراهم کنیم.
حجت الاسلام عبادی بیان کرد: کاهش درصد سود تسهیلات سرمایه گذاری مشوق بسیار خوبی برای سرمایه گذاران است.
طرح شفافیت آرا نمایندگان کارشناسانه ارائه نشده است
وی با اشاره به اینکه طرح شفافیت آرا به صورت کارشناسانه ارائه نشده است چراکه ابتدا باید حیطه اختیارات مجلس و نمایندگان شفاف شود، افزود: شفافیت آرا نباید به عنوان رد گم کننده ای برای عدم ارائه شفافیت اصلی مقامات و مسئولین باشد.
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثروت های نمایندگان باید شفاف شود، گفت: سامانه ثبت مزایا و حقوق مقامات ثبت شده که تمامی مسئولین باید حقوق و مزایای خود را در این سامانه ثبت کنند لذا قبل از شفافیت آرا نمایندگان باید ابتدا حیطه اختیارات مجلس را برای مردم توضیح دهیم.
وی با اشاره به اینکه شفافیت در حوزه اختیارات نماینده حتما باید وجود داشته باشد تا به دلیل پیگیری کار اجرایی که وظیفه دولت است، دست شان زیر سنگ دولت نباشد، عنوان کرد: شفافیت یک فرآیند است که ابتدا باید پایه گذاری شود سپس به مرحله نهایی برسد چراکه اگر شفافیت به صورت کامل انجام نشود شفافیت آرا نمی تواند به سود مردم باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/114211/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر به خانه خدا بعد از 9 سال | جزئیات عمره 1403

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید

یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

20 اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی

افشای راز هوتن شکیبا برای صداسازی بچه؛ روش عجیب ایرج طهماسب در کار (فیلم)

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

برگزاری جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی

الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد

ماجرای گروگانگیری خونبار!

بیش از 38 کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

ببینید | راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر

مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟

افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه

اجرای 285 عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

ساخت و افتتاح 27 مدرسه طی 6 ماه در منطقه تبادکان مشهد

فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار

فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!

اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در 6 سینمای مشهد از فردا 5 اردیبهشت 1403

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

تعزیرات خراسان شمالی به هفت‌هزار و 145 پرونده رسیدگی کرد

رکود ساخت‌و‌ساز در خراسان شمالی

امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

2 هزار و 300 قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

2300 قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت