پیام خراسان

آخرين مطالب

نماینده مجلس: تاکید دولت انتخاب استاندار غیربومی است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب استاندار با دولت است و تاکید دولت به وزارت کشور این است که استاندار بومی نباشد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز دوشنبه در نشست خبری در بیرجند افزود: این موضوع نه تنها برای استان ما بلکه برای همه استان های کشور است.
وی اظهار داشت: در خصوص بومی بودن با وزارت کشور صحبت کرده و گفتم که مردم ما متقاضی استاندار بومی هستند و در جواب گفته شد ما در هیچ جای کشور استاندار بومی نداریم چون به دلایلی استاندار بومی مشکلات و حساسیت هایی مثل حساسیت های شهرستانی ایجاد می کند و به همین دلیل نظر وزارت کشور این است که هیچ استانداری بومی نباشد.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی که به پرسش خبرنگاری درباره گزینه های پیشنهادی برای استانداری خراسان جنوبی پاسخ می گفت، افزود: استاندار توسط وزیر کشور و همراهی دولت انتخاب می شود و دولت ها اگر بخواهند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص هماهنگی انجام دهند 2 گزینه پیشنهاد کرده و می گویند یک گزینه را انتخاب کنید و نماینده مجلس هیچ وقت استاندار پیشنهاد نمی دهد.
وی تصریح کرد: استقلال قوا طبق قانون اساسی اجازه دخالت یک قوه در حدود اختیارات دیگر قوه را نمی دهد و به همین دلیل در خصوص استاندار کنونی نیز چند گزینه از طرف وزارت کشور به مجمع نمایندگان استان پیشنهاد شد و در نهایت ما به گزینه آقای مروج الشریعه رسیدیم.
عبادی بیان کرد: انتصاب استاندار تنها در حیطه اختیارات دولت است و خود دولت هم باید پاسخگوی عملکرد او باشد.
وی گفت: معیار ما همواره این است که استاندار توانمند، امین و قوی باشد و به دنبال بازی سیاسی نبوده و فقط نگاه برنامه ریزی داشته باشد.
** آب مهمترین مشکل استان است
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: مهم ترین مشکل خراسان جنوبی در حال حاضر آب است که باید به شکل صحیح مصرف شود و متاسفانه در بحث مدیریت آب در استان مشکل داریم.
وی گفت: در حوزه آب پیگیری های زیادی مثل باروری ابرها انجام شد و از 2 سال قبل پیگیر باروری ابرها بودیم که این کار در آن مقطع هم انجام شد و امروز تبدیل به یک مطالبه عمومی شده که تا قبل از آن چنین مطالبه ای نبود.
عبادی بیان کرد: سال قبل هم پیگیری های زیادی در خصوص باروری ابرها انجام شد و کارشناسان هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی وزارت نیرو ورود کرده و باروری ابرها انجام شد.
وی با اشاره به اینکه مردم به آب نیاز دارند گفت: صنایع و معادن و کشاورزی خراسان جنوبی هم نیازمند آب است و ما متقاضی انتقال آب از هر جای کشور به استان هستیم.
وی تصریح کرد: در دوره ای گفته شد آب از سد دوستی به خراسان جنوبی منتقل شود و با مشکلاتی که برای آن سد ایجاد شد و ورودی آب به آنجا کاهش یافت، کارشناسان وزارت نیرو پیشنهاد انتقال آب از دریای عمان به استان را مطرح کردند.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه این بحث وجود دارد که از آب شیرین کن ها برای بهره مندی از آب دریا استفاده شود و در نواحی شرق و مرکز کشور که دچار تنش آبی هستند، مشکل شان رفع شود.
وی بیان کرد: انتقال آب هزینه بسیاری دارد و از ابتدا دولت اعلام کرد که بخش خصوصی باید وارد این عرصه شود تا استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، سمنان، یزد و خراسان جنوبی که مشکل دارند با ورود بخش خصوصی مشکل آنها پیگیری و رفع شود.
حجت الاسلام عبادی گفت: تاکنون چندین بار به رئیس جمهوری گفته ایم و حضوری به ایشان وقتی به خراسان جنوبی آمدند گفتیم که اگر از این استان خارج شده و برنامه و مصوبه ای برای آب این منطقه نداشته باشید یعنی هیچ کاری انجام نشده و در این خصوص از دولت گلایه داریم.
وی گفت: در خصوص آب های ژرف با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جلساتی داشتیم و در خراسان جنوبی مطالعات خوبی انجام و نتایج خوبی حاصل شد چون در این استان آب های ژرف خوب و انبوهی در اعماق زمین وجود دارد.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روان آب ها بسیار مهم است و پنج برابر کمبود آب سفره های زیرزمینی به شکل روان آب خارج می شود که بخشی از آن طبیعی است اما می توان با آبخیزداری و آبخوان داری بخش زیادی از این آب را جذب سفره های آب زیرزمینی کنیم.
وی افزود: 50 پروژه استانی آبخیزداری به واسطه اعتبار صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی اجرا می شود، همچنین اعتبار خوبی برای آبرسانی به روستاها به استان ما داده شده و این هم به دلیل اعتبار صندوق توسعه ملی است.
** راه آهن از سمت گناباد باید تکمیل شود
عبادی گفت: ایجاد راه آهن از سمت گناباد به بیرجند کلنگ زنی شده که باید تکمیل شود و به راه آهن سراسری وصل شویم.
وی بیان کرد: در حوزه بیرجند به سمت زاهدان وزارت راه و شهرسازی به دنبال فاینانس است و معلوم نیست سرنوشت آن چه شود.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم روزی راه آهن خراسان جنوبی تکمیل شود تا بسیاری از مشکلات زیرساختی منطقه رفع شود.
وی تصریح کرد: روند دوبانده شدن محور بیرجند - قاین که محور پرتلفاتی بود و در خراسان جنوبی هیچ محوری به اهمیت این محور نبود چون مسیر زیارتی بوده و از دیگر نقاط کشور هم از این مسیر استفاده می کنند در سه سال گذشته خوب بود چون 2 مرتبه وزیر وقت راه و شهرسازی را مورد استیضاح قرار دادیم.
عبادی گفت: برای این مسیر قرار شده سرمایه گذارانی در این حوزه سرمایه گذاری کرده و بانک هم به آنها 20 میلیارد تومان وام دهد و 120 میلیارد تومان تسهیلات بانک به آنها داده شود تا بخش باقی مانده این محور تکمیل شود.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در درازمدت نخستین بار در بودجه سال جاری محور یادشده که به عنوان مسیر دوبانده بود در بودجه کشوری به آزادراه تبدیل شد تا شبیه جاده تهران - قم شود.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص وجود بحث هایی برای انتقال بخشی از پایگاه هوایی خور به فرودگاه بیرجند و انجام نشدن کار دقیق کارشناسی در این موضوع گفت: در بحث انتقال برخی جنگنده ها به فرودگاه بیرجند که دغدغه بعضی از افراد است در این خصوص موضوع را 2 سال پیش طی مکاتبه ای به شورای عالی امنیت ملی ابلاغ کردیم و دغدغه ها منتقل شد.
عبادی گفت: موضوع در شورای یادشده مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه شورای عالی امنیت ملی است، بنده به عنوان نماینده مردم نظرات بخشی از کارشناسان را منتقل کرده ام.
وی افزود: هرچند مردم با دیدن یک جنگنده یا فانتوم نه تنها احساس ناامنی نکرده بلکه احساس امنیت می کنند، مردم با دیدن کسانی که مشغول حفظ امنیت ما هستند احساس خوشحالی می کنند.
وی افزود: این موضوع به دلیل اینکه مورد بررسی شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته، شکل امنیتی دارد.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درباره برنامه نمایندگان برای حمایت از بخش خصوصی در زمینه پروازهای چارتری گفت: بخش خصوصی اگر در صنعت هوایی ورود کند طبق مقررات از آنها حمایت می کنیم اما مسئولیت مستقیم در این بخش با سازمان هواپیمایی کشوری است.
وی ادامه داد: تعداد پروازها از نوروز امسال کاهش یافته که در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان مربوط صحبت کرده ام.
حجت الاسلام عبادی گفت: پرواز مادر در بیرجند ایران ایر است که بسیاری از هواپیماهای آن از رده خارج شده اند و بعضی مشکل قطعه دارند به همین دلیل آمار هواپیماهای این خط هوایی بسیار کم است.
وی تاکید کرد: باید با شرکت های هواپیمایی دیگر پیگیر باشیم تا پروازهای خود را در بیرجند افزایش دهند و ایران ایر پرواز مادر ما نباشد.
** صنایع دستی شغل مکمل است
وی در بخش دیگری از سخنانش درباره صنایع دستی گفت: بنده عضو فراکسیون صنایع دستی و فرش مجلس هستم و به این دلیل فراکسیون تشکیل شد که با توجه به خشکسالی های استان و آسیب دیدگی کشاورزان، صنایع دستی می تواند به عنوان یک شغل مکمل باشد.
عبادی گفت: طرح حمایت از فرش و صنایع دستی را پیشنهاد دادیم که در مجلس تصویب و دولت موظف به حمایت از آن شد و برای عرضه محصول دولت مکلف شد تا از بافت های تاریخی و گردشگری کمک گرفته تا بتوانند محصول صنایع دستی خود را به گردشگر و مردم عرضه کنند.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که در حال تحریم هستیم آنچه هیچ وقت تحریم نمی شود، گردشگری است و گردشگران از داخل یا خارج کشور باید زمینه حضور در استان را داشته باشند.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گردشگر در خراسان جنوبی موجب صدور فرهنگ ما می شود و اگر درست مدیریت شود گردشگر خارجی که به استان می آید از فرهنگ ما استفاده می کند، بعضی از گردشگران خارجی با دیدن فرهنگ ایرانی یا دیدن حرم مطهر امام رضا (ع) مسلمان شده اند.
وی افزود: اروپا فرهنگ غنی ما را ندارد اما اگر گردشگران خارجی جایی هنجارشکنی کرد که مردم متدین ناراحت شوند باز هم گردشگر مقصر نیست بلکه مسئولان گردشگری که گردشگر را توجیه نکردند مقصر هستند.
عبادی بیان کرد: گردشگر خارجی وقتی وارد کشور می شود قوانین کشور ما را از ما بیشتر رعایت می کند اما وقتی اطلاع رسانی درست نمی شود گردشگر ناهنجاری و اشکالاتی ایجاد می کند و مردم متدین معترض می شوند لذا اینجا مسئولی که درست مدیریت نکرده، مقصر است.
** نمایندگی وزارت امور خارجه فعال شود
وی گفت: دفتر وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی را به عنوان یک زیرساخت برای رونق گردشگری، صادرات صنایع دستی و کشاورزی و غیره ایجاد کردیم و این دفتر مدتی فعال بود و سفرای کشورهای مختلف و گردشگران خارجی به استان آمدند اما امروز مسئولان استان به اهمیت این دفتر توجه ندارند.
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده در گذشته گفتم که وزیر خارجه هم باید معاون اقتصادی داشته باشد و امروز خوشحالیم که این معاونت در این وزارتخانه ایجاد شده است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع با این عنوان صحیح نیست چون اگر از شفافیت صحبت شود همه چیز باید شفاف باشد و فقط با شفافیت رای نماینده مشکلی رفع نمی شود.
حجت الاسلام عبادی گفت: افراد در بحث شفاف سازی باید ثروت های خود را شفاف کنند و در مجلس مصوبه ای با عنوان سامانه ثبت حقوق و مزایای مسئولان و مقامات داشتیم و دولت را مکلف کردیم سامانه ای تشکیل داده تا همه مقامات هرچه حقوق می گیرند در این سامانه ثبت شود.
وی یادآور شد: وقتی یک مسئول ثروت هزار میلیاردی دارد باید از او تقاضا شود تا در خصوص نحوه حصول این ثروت توضیح دهد و رای نماینده برای یک تبصره که مثبت یا منفی بوده زیاد مهم نیست.
عبادی گفت: در خصوص شفافیت رای نماینده مجلس اگر بقیه چیزها شفاف نشود به لحاظ کارشناسی درست نیست چون ابتدا باید حیطه اختیارات مجلس را شفاف برای مردم توضیح دهیم تا نماینده برای پیگیری کار اجرایی دستش زیر سنگ دولت نباشد.
وی افزود: شفافیت خوب است اما نباید روی رای نماینده متمرکز شود چون کارشناسی نیست و باید مجموعه ای از کارها انجام شود تا شفافیت انجام شود.
7559*3028

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/114283/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است