پیام خراسان

آخرين مطالب

تا نیمه آبان ماه امسال صورت گرفت؛

تحقق 73 درصدی تعهد اشتغال در خراسان رضوی اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه تا نیمه آبان ماه 73 درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.
به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، محمد سنجری امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کارآفرینی در اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: ما از 21 تا 27 آبان ماه هفته کارآفرینی را در پیش داریم، در شرایطی که در آن قرار داریم، نرخ بیکاری جوانان ما یک‌ چالش اصلی و عمده‌ای است که فکر مسوولان کشور را به خود مشغول کرده است.
وی ادامه داد: تمام مسئولان در این حوزه تلاش خود را بر ایجاد اشتغال انجام خواهند داد و هفته کارآفرینی فرصت بسیار خوبی است که بتوانیم در راستای ایجاد اشتغال اقداماتی را حوزه ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی به عنوان یک نیاز اصلی بپردازیم.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه در این هفته سعی بر آن داریم که از همه نهادها و دستگاه‌های که در سیستم کارآفرینی هستند استفاده کنیم، افزود: با همکاری این دوستان توانسته‌ایم 50 برنامه عملیاتی که شامل کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و نشست‌ها می‌شود را برگزار کنیم.
سنجری عنوان کرد: در ادامه برنامه‌های خود نیز بنا بر این داریم که از 31 کارآفرین نمونه نیز تقدیر به عمل آوریم و از سوی دیگر موضوع تشکیل نمایشگاه با محوریت دستاوردهای حوزه کارآفرینی را با همکاری دانشگاه‌های علمی و کاربردی را در دستور کار خواهیم داشت.
وی در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به مناسبت هفته کارآفرینی، خاطرنشان کرد: اعم برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته شامل کارآفرینی و کسب و کار، کارآفرینی و خوداشتغالی، کارآفرینی و دانشگاه، کارآفرینی و ایده‌پردازی، کارآفرینی و آموزش و پرورش، کارآفرینی و نوآوری و کارآفرینی و فرهنگ مشاوره می‌شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: ضرورت و پرداختن به موضوع کارآفرینی به عنوان یکی از راهکارهای توسعه و ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت بوده و در سیاست‌های کلان اشتغال و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به موضوع کارآفرینی بیشتر ‌پرداخته شده است.
سنجری با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم معضل بیکاری را ریشه‌کن کنیم، باید نگرش‌های خود را در خانواده‌های خود تغییر دهیم، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر عموم افراد به سمت کارهای موجود در دستگاهای دولتی روی می‌آورند و این نگاه باید تغییر پیدا کند و لازمه این تغییر این بوده که موضوع کارآفرینی را به‌ درستی و پررنگ در زندگی خود ترویج دهیم.
وی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ کارآفرینی در استان اقداماتی را انجام داده‌ایم و کانون کارآفرینان استان با سابقه طولانی فعالیت می‌کند. 
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای آنکه بتوانیم بستر لازم برای ورود متقاضیان به حوزه کارآفرینی را فراهم کنیم، 17 مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی در سطح استان راه‌اندازی کرده‌ایم، تاکید کرد: این مراکز می‌تواند راه ورود متقاضیان به حوزه تجارت و ورود به بازار را تسهیل کند.
سنجری اضافه کرد: همچنین در جهت تامین نیاز نیروی انسانی نیز ما در سطح استان 70 مرکز کاریابی را داریم که این مراکز نیز مشاوره خود را به کارآفرینان منتقل خواهند کرد، همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز کارآفرینان در بخش‌های مختلف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: با توجه به استارتاپ‌هایی که جدیدا به عرصه کارآفرینی وارد شده در سال جاری موفق بر آن شدیم که دو مرکز شتاب دهنده کسب و کار در استان را راه‌اندازی کنیم و در هفته کارآفرینی برای نخستین بار در کشور کافه کارآفرینی را راه‌اندازی خواهیم کرد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تقدیر و معرفی کارآفرینان برتر یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به ترویج فرهنگ کسب و کار کمک کند، اظهار کرد: فرآیند انتخاب کارآفرینان برتر استان از شهریور ماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان سال 96 ادامه پیدا کرد و حدود 194 از کارآفرینان در این رقابت شرکت کردند و بعد از طی 4 مرحله داوری در بخش‌های مختلف 31 نفر از متقاضیان به عنوان کارآفرین برتر استان معرفی شدند. 
سنجری ادامه داد: از این 31 مورد 3 مورد آن در بخش کشاورزی، 5 مورد در حوزه خدمات و 21 مورد هم در بخش صنعت منتخب شدند و در روز یکشنبه هفته آینده طی مراسمی از آنان تقدیر به عمل خواهیم آورد.
وی در خصوص اقدامات کارآفرینی در سال جاری، افزود: اعم این‌ اقدامات شامل موضوع تهیه و تشکیل شورای راهبری کارآفرینی دانشگاه‌های استان، صدور مجوز برای 7 مرکز جدید خدمات مشاور کارآفرینی، اخذ 4 مجوز فضای کار اشتراکی و شتاب دهنده، ارائه مشاوره به بیش از 250 نفر از متقاضیان ایجاد کسب و کار در استان، برگزاری 5 جلسه هم‌اندیشی مدیران مراکز مشاوره و اطلاع‌رسانی، برگزاری نشست‌های تخصصی با دانشگاهیان در بخش‌های مختلف، تهیه طرح دوستان کارآفرینی و ارائه آن به شهرداری جهت اجرای طرح، برگزاری کمپ‌های کارآفرینی برای نوجوان 12 تا 18 سال، شناسایی اکوسیستم کارآفرینی در حوزه مختلف و در تشکیل بانک اطلاعاتی سمن‌های کارآفرین استان می‌شود.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص نرخ مشارکت و نرخ بیکاری، عنوان کرد: طبق آخرین آمار نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان سال جاری 41.2 درصد بوده که نسبت به فصل بهار 43.5 درصد بوده و تقریبا در این بخش شاهد کاهش 1.4 درصدی بوده‌ایم.
سنجری گفت: میانگین نرخ مشارکت اقتصادی کشور سال جاری در فصل تابستان 40.9 درصد بوده، تغییرات نرخ بیکاری استان هم در 10.9 درصد است که نسبت به فصل که قبل 10.7 درصد بوده 0.2 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری کشور 12.2 درصد بوده، تاکید کرد: نرخ بیکاری استان نیز تقریبا 2 درصد نسبت به میانگین کشور کمتر است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بر اساس هدف‌گذاری میزان اشتغال در فروردین ماه مبنی بر ایجاد 110 هزار فرصت شغلی، خوشبختانه تا نیمه آبان 73 درصد تعهد اشتغال استان محقق شده است.
سنجری ادامه داد: در بخش مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز 2015 نفر را در 7 ماهه سال جاری مشغول به فعالیت شدند.
وی ادامه داد: در جهت اجرای برنامه‌های اشتغال در حوزه وزارت تعاون، مهارت آموزی، مشاغل خانگی و معافیت های بیمه‌ای، دولت مبلغ 21 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه در شرایطی که بنگاه‌های اقتصادی ما با چالش‌هایی مواجه هستند، استفاده از این ظرفیت‌ها موثر خواهد بود، اضافه کرد: ما همواره باید از ظرفیت‌های اشتغال استان نهایت بهره را ببریم.
سنجری در پاسخ به ایسنا مبنی بر میزان ایجاد مشاغل خانگی در استان، بیان کرد: تا نیمه آبان ماه سال جاری در این بخش 4711 مجوز مشاغل خانگی در سطح استان را صادر کردیم و از محل اجرای این طرح حدود 1500 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: همچنین منابع مالی و اعتباراتی که به مشاغل خانگی استان نیز اختصاص داده شده حدود 64 میلیارد تومان بوده که 13 میلیارد تومان از این منابع تاکنون به متقاضیان پرداخت شده است. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/114510/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم