پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون هنری ارشاد اسلامی خراسان رضوی تشریح کرد؛

برنامه‌های ارشاد برای کنسرت‌ها، انجمن‌های هنری، پردیس‌های سینمایی و... فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به تشریح برنامه های این معاونت در دوره جدید پرداخت.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان محمدرضا محمدی امروز در جمع خبرنگاران در مورد برنامه‌های هنری و سینمایی معاونت هنری ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر برای برگزاری کنسرت در خراسان رضوی برنامه خاصی نداریم و در حال بررسی برخی از تقاضاها از شهرستان‌ها هستیم تا طی هفته‌های آینده به برخی از آن‌ها برای تقاضایی که داده‌اند، مجوز صادر کنیم.
وی در مورد صدور مجوز کنسرت در مشهد اظهار کرد: برای برگزاری کنسرت به جهت اعمال نظری که بزرگواران در مشهد دارند و نیز حواشی آن و همچنین رعایت حرمت حریم رضوی با دستگاه‌هایی که ذی‌مدخل هستند، در حال انجام تعاملاتی هستیم که این اتفاق بیافتد.
محمدی افزود: معتقدم که باید وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همانطور که مدیرکل ارشاد هم فرمودند فراتر از مباحث سیاسی باشد و سیاسی بازی در آن اتفاق نیافتد اما رعایت آنچه که در مشهد مقدس لازم است، باید صورت گیرد که هم مطالبات مردمی اتفاق افتد و هم حرمت امام‌رضا(ع) رعایت شود.
معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: می‌خواهیم مجوزی که صادر می‌شود با احترام به دغدغه‌های همه‌ دستگاه‌هایی که در این حوزه صاحب نظر هستند، صادر شود تا بتوانیم از مجوزی که صادر کرده‌ایم، حمایت کنیم.
محمدی خاطرنشان کرد: در ابتدای ورود به معاونت هنری و نمایشی استان خراسان رضوی، لازم بود پالایشی از لحاظ آیین‌نامه‌ها و ضوابط صورت گیرد و اسناد بالا‌دستی شناسایی شود و آیین‌نامه‌ها احصا شود تا آن‌هایی که نیاز به بررسی مجدد و مکاتبات لازم با وزارتخانه دارد، برای اصلاح آن مکاتبات لازم صورت گیرد.
وی اضافه کرد: خلاءهای قانونی که در این حوزه وجود داشت، احصاء شد و قرار است با وزارتخانه هماهنگی لازم صورت گیرد که این آیین‌نامه‌ و شیوه‌نامه تبدیل شود و چالش‌های پیش‌روی ما را به حداقل برساند که بتوانیم با طیب خاطر فعالیت‌های هنری و سینمایی را در این حوزه پیگیری کنیم.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: ابتدای ورود من با انتخابات انجمن‌های هنرهای تجسمی همزمان شد؛ انجمن هنرهای تجسمی دیربازی است که در مشهد فعالیت می‌کند؛ البته این انجمن طی یک انتخابات آزاد شکل نگرفته بود و زمان ورود من راهکارهای قانونی پیش‌بینی شده و کار به مرحله اجرا رسید. فقط راهکارهای قانونی باید روی سایت بارگذاری می‌شد که با همکاری دوستان و همکاران عزیز در روابط عمومی استان زیرساخت سایت آماده و فراخوان در سایت اطلاع رسانی شد.
محمدی تصریح کرد: در حال حاضر در حال ثبت‌نام افرادی هستیم که امکان شرکت در این انتخابات را دارند و برای عضویت در هیات مدیره متقاضی هستند و قرار است در یک بازه‌ زمانی خاص که در اطلاعیه‌های مختلف اعلام کرده‌ایم برگزاری انتخابات انجام شود.
وی عنوان کرد: ما بنا داریم افرادی که می‌خواهند کاندیدا شوند، برای هیات مدیره تا 22 آذر ماه نام نویسی کنند. انتخابات انجمن قرار است 29 آذر برای شهرستان‌ها و 30 آذر هم در مشهد صورت ‌گیرد و بعد از جمع‌آوری آرا، افرادی که به انجمن راه پیدا می‌کنند، انتخاب خواهند شد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از همه‌ اقشار زیرگروه انجمن هنرهای تجسمی دعوت به عمل آمده و جلسات مختلفی با احزاب هنر در گرایش نقاشی، گرافیک و عکاسی و... داشته‌ایم؛ ایرادی که به انجمن قبلی وارد بود، این بود که برخی از گرایش‌های هنرهای تجسمی در آن حضور نداشت‌ و یا حضور کم‌رنگی داشته‌اند.
محمدی بیان کرد: این انتخابات اجازه داده که همه افرادی که در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت دارند، در همه‌ گرایش‌ها بتوانند در این انتخابات شرکت کنند.
وی افزود: شرایط سنی برای ورود به این انتخابات از 18 سال به بالاست. شرایط عمومی شرکت در انتخابات شرایط عمومی مشترک است و در شرایط اختصاصی چند بند آورده شده که یکی از آن‌ها مربوط به مدیران تجسمی است. موارد بعدی مربوط به افرادی است که دارای فعالیت مجوزدار هستند. افرادی که در جشنواره‌های هنرهای تجسمی رتبه دارند، افرادی که دارای تالیف چاپ شده در حوزه‌های هنری هستند، افرادی که مدرک ممتاز به بالا داشته باشند و افرادی که رزومه نمایشگاهی دارند، هنرمندانی که یک نمایشگاه انفرادی در نگارخانه‌ رسمی در کارنامه خود داشته باشند و دارندگان کارت عضویت موسسه‌ توسعه هنرهای تجسمی معاصر که صلاحیت تدریس تجسمی انجمن هنرهای تجسمی دارند، می‌توانند با ارائه گواهی سه نمایشگاه گروهی و افرادی که مجسمه‌ساز هستند، قرارداد سه اثر نصب شده یا سه نقاشی دیواری می‌توانند برای شرکت در انتخابات شرکت کنند.
معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای شرکت در انتخابات تاکید شده که اطلاعات افراد باید حتما در سایت ثبت شود؛ افرادی که برای این انجمن انتخاب می‌شوند، باید افرادی باشند صاحب ذوق که تحصیل ‌کرده بوده و در این حوزه اثرگذار باشند.
محمدی اضافه کرد: تعداد خاصی برای کاندیداها مد نظر نیست و از بین یک تا 50 نفر می‌تواند متغیر باشد؛ هیات موسس متشکل از 11 نفر است که اعضای هیات مدیره 9 نفر هستند که 7 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی‌البدل بوده و در شهرستان‌ها نمایندگی ایجاد خواهیم کرد که 5 نفر عضو آن خواهند بود.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: معتقدم کسی که انتخاب می‌شود اگر توسط افراد زیادی حمایت شود، مطالبات دستگاه‌های ما راحت‌تر صورت خواهد گرفت و من باور دارم که اگر انجمن قوی مقابل ما باشد می‌تواند هم بازوی ما باشد برای بسیاری از فعالیت‌های هنری و هم می‌تواند ما را موظف کند برای پیگیری مطالبات این انجمن.
محمدی تصریح کرد: قرار است بعد از برگزاری انتخابات انجمن هنرهای تجسمی به صورت موازی انتخابات انجمن مد و لباس را هم داشته باشیم؛ دبیرخانه‌ ساماندهی مد و لباس جزو وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که یکی از کارهایی که ما باید در ساماندهی مد و لباس انجام دهیم، بنا به تقاضای اصحاب این حوزه تشکیل انجمن مد و لباس است.
وی ادامه داد: فراخوان شرکت در انتخابات انجمن مد و لباس ارسال شده اما به جهت همزمانی با انتخابات انجمن هنرهای تجسمی زمان را بیشتر تمدید کردیم و بعد از انجمن‌ هنرهای تجسمی انتخابات انجمن مد و لباس هم برگزار خواهد شد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اولویت‌ بعدی برگزاری‌ گردهمایی مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری، نمایشی، سینمایی و موسیقی استان است؛ کارگروه‌ها تشکیل شد و دستگاه‌های ذی‌مدخل را به این جلسات دعوت کرده‌ایم و جلسات کارشناسی تشکیل می‌شود که چالش‌های پیش‌روی آموزشگاه‌ها برای مشکلاتی که دارند و هزینه‌های سنگینی که روی دوش مدیران آموزشگاه‌هاست، رفع شود که در سال گذشته تعدادی از آن‌ها رفع شد.
محمدی اضافه کرد: می‌خواهیم با دستگاه‌های ذی‌مدخل هماهنگ کنیم که به ما در حل مشکلاتی که پیش روی آموزشگاه‌های آزاد هنری وجود دارد، کمک کنند؛ برداشت من این است که اگر آموزشگاه‌های آزاد ما خوب کار کنند و خروجی خوبی داشته باشند، در جشنواره‌ها و فعالیت‌های دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانیم موفق‌تر ورود پیدا کنیم؛ قرار است که نشستی با مدیران آموزشگاه‌های آزاد که حدود 303 آموزشگاه خواهند بود، در آذر ماه برگزار شود.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فیلم فجر مانند سال گذشته در مشهد هم اتفاق خواهد افتاد و با توجه به اینکه دستورالعملی از وزارتخانه و از دبیر‌خانه‌ فیلم فجر کشور برای برگزاری این فعالیت در استان ابلاغ نشده، هفته آینده اولین جلسه دبیرخانه فیلم فجر استان را تشکیل خواهیم داد.
محمدی افزود: با تشکیل کارگروه سینماداران برای جلب همفکری آن ها، از حالت اکران صرف فیلم‌ها خارج خواهیم شد و به سمت تخصصی‌تر کردن نمایش ها خواهیم رفت. قصد داریم نسبت به سال‌های گذشته زحماتی که کشیده شده را تقویت کنیم و به سمت‌وسوی کاربردی شدن و برگزاری جلسات نقد و بررسی جدی و آکادمیک برویم و فضاهای جانبی دیگر را ایجاد کنیم و با کمک سینماها عدالت را در پخش فیلم‌ها رعایت خواهیم کرد. در همین راستا اولین جلسه کارگروه سینماداران استان را هفته آینده برگزار خواهیم کرد و قرار است از مشکلات پیش روی سینماداران مطلع شویم و برای برگزاری فیلم فجر در استان برنامه‌ریزی کنیم.
یدری خاطرنشان کرد: جشنواره‌ فیلم کوتاه که در چند روز آینده در مشهد اتفاق خواهد افتاد، در سینماهای هویزه و شهید اصغرزاده اکران خواهیم رفت و زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی اضافه کرد: جشنواره فیلم تسنیم که در آذر ماه احتمالا برگزار خواهد شد و جشنواره نمایش عروسکی کودک و نوجوان رضوی که 12 دروه در بندرعباس برگزار شد نیز برای اولین بار امسال در مشهد برگزار خواهد شد.
12معاون هنری سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابراز کرد: گروه برتر کارهایشان را در این جشنواره به نمایش خواهند گذاشت و یک کار گروهی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان و بنیاد بین‌الملی امام‌رضا(ع) و مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی اتفاق می‌افتد که به صورت کشوری است.
محمدرضا محمدی عنوان کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که برخی از این نمایش‌ها را در استان‌های پرمخاطب که نمایش قوی دارند اکران کنیم که در مرحله‌ی بررسی و کارشناسی است.
وی اضافه کرد: اگر آموزش در تئاتر ضعیف باشد نمی‌توانیم تئاتر را قوی ارائه کنیم به همین خاطر از جلسات اولی که ما ورود پیدا کردیم با همکاری رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان هماهنگی‌هایی انجام گرفت و طرح درسی نوشته شد؛ قرار است نشستی با مدیران آموزشگاه‌های نمایشی استان داشته باشیم، طرح درس‌ها را ارائه کنیم و از مدیران حاضر در جلسه نظرخواهی کنیم.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: طبق اطلاعیه قرار شد که افراد برای ثبت‌‎نام اقدام کنند و در آزمون شرکت کنند و بعد از گذراندن دوره یک ساله ما گواهی رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای افرادی که فارغ‌التحصیل می‌شوند ارائه کنیم و هدفمان این است که با ارزش بخشی مدارک آموزشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اثر بخشی را در خروجی کار خودمان ببنیم.
محمدرضا محمدی تشریح کرد: انجمن موسیقی در حال حاضر به کار خود ادامه می‌دهد و 40 آموزشگاه موسیقی فعال در استان خراسان رضوی داریم و همین‌طور تقاضاهایی وجود دارد که اگر صلاحیت داشته باشند در بررسی‌های اولیه در استان و بعد در تهران پروانه‌ی کار برای آنها صادر خواهد شد و به فعالیت خود خواهند پرداخت و اجراهایی که آموزشگاه‌های ما دارند تحت عنوان اجراهای صحنه‌ای پژوهشی آموزشی در هنرستان هنرهای زیبا انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: انجمن سینمای جوان امسال هم برای برگزاری جشنواره‌ فجر استانی پیشنهاداتی داده است و ما در جلسه‌ی هفته آینده این مسئله را بررسی خواهیم کرد.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: بازخوردهای سال گذشته را بررسی خواهیم کرد که اگر مثبت بود مشکلاتی که سال پیش وجود داشته را بر طرف می‌کنیم و امسال جشنواره را برگزار کنیم اما اگر بازخورد منفی از سال گذشته داشته‌ باشیم این کار را انجام نخواهیم داد.
محمدی ادامه داد: ما تحت عنوان واگذاری مدیریت با انجمن سینمای جوان وارد بحث شده‌ایم و کارهای اولیه آن انجام شده است و در حال امضای تفاهم‌نامه برای این که سینمای اصغرزاده به معنای واقعی سینمایی خود تجهیز و راه اندازی شود هستیم و در تلاشیم که تا دو ماه آینده شاهد بهره‌برداری از سینمای شهید اصغرزاده باشیم.
وی ابراز کرد: پردیس سینمایی ویلاژتوریست در هفت سالن به صورتvip در حال بازگشایی است؛ و این سوال مطرح است که آیا روند ساخت و ساز سینماها در برج‌های تجاری به همین صورت اتفاق بیافتد یا نه؟ یک کار پژوهشی شروع شده است که تعداد سینماها را نسبت به جمعیت مشهد می‌سنجند و فراوانی سینماها برای چه قسمت‌هایی از شهر زیادتر و برای چه قسمت‌هایی کم‌تر است را مورد بررسی قرار می‌دهند.
معاون هنری سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: باید به این نتیجه کارشناسی و پژوهشی برسیم که مشهد بیش از این تعداد سالن سینمایی که دارد به سالن سینما نیاز دارد یاخیر؟ اگر هم نیاز به ساخت دارد آیا پردیس سینمایی است که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنیم باید ساخته شود یا به شکل دیگری باید ساخته شود.
محمدرضا محمدی تشریح کرد: پردیس سینمایی به مکانی اطلاق می‌شود که جای پارک داشته باشد، امکاناتی برای نگهداری کودکان در پردیس فراهم باشد و در فضای آن باید مکانی برای نقد و بررسی فیلم وجود داشته باشد و ... ، باید ببینیم که چه مقدار با این تعریف فاصله داریم و چه میزان می‌توانیم سرمایه‌داران را برای ساخت این گونه پردیس‌ها مجاب کنیم.معاون هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به تشریح برنامه های این معاونت در دوره جدید پرداخت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/114550/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

رایان گیگز در 50 سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن

آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی163 نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به 16 نفر متاثر از سیلاب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

آلزایمر ارزی دولتمردان

باران‌های رگباری در بیرجند

تولید 2 هزار و 600 متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

بی‌توجهی راننده پژو در محور فرعی صفی‌آباد حادثه آفرید

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»

صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود

جمع آوری 254 معتاد متجاهر در مشهد

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

آبگیری 3 میلیون و 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

حمایت یک هزار و 127 میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

جمع آوری254 معتاد متجاهر در مشهد