معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی عنوان کرد؛
ایجاد باشگاه شهروندی در جهت هدایت رفتار افراد
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی گفت: دغدغه ما در حوزه شهری، ایجاد باشگاه شهروندی است که بر اساس آن رفتار شهروندی را به سمت مطلوب هدایت کنیم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، شهریارآل شیخ در نشست بررسی کاربردهای اقتصاد رفتاری در مدیریت شهری در محل آمفی تئاتر علوم اداری و اقتصادی، در خصوص مدیریت شهری در حوزه برنامهریزی و سرمایه انسانی، اظهار کرد: موضوع مورد بحث در این زمینه، کاربردی است که ما در شهرداری برای مدیریت شهری در تعامل با دانشگاهها میتوانیم در دستور کار قرار دهیم.
وی افزود: در گذشته ارتباط شهرداری با دانشگاه در زمینه تهیه چند نمونه پایاننامه و مطالعات پژوهشی بوده اما رویکردها در شهرداری عوض شده است و در ارتباط با دانشگاه باید موضوع خود را مشخص کنیم و محور بحث را پیدا کنیم.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاههای مختلف فعالیتهایی مرتبط با مدیریت شهری در حال انجام است. در این زمینه با دانشگاهی در زمینه آسفالت و رشته مهندسی دانشگاه فردوسی در زمینه قطعات قطار شهری قراردادی بستهایم و دانشجویان در این زمینه با شهرداری همکاری میکنند.
آل شیخ در ارتباط با همکاریهای شهرداری با دانشکده علوم اداری و اقتصادی گفت: در این راستا موضوع اقتصاد رفتاری مطرح است که با دانشگاه و شهرداری مرتبط است. عمده گردشمالی در مشهد در زمینه خدمات است که منجر به افزایش نقدینگی شده است و این افزایش نقدینگی سبب بوجود آمدن شبکههای هرمی و موسسات مالی شده است.
وی اضافه کرد: ما در حوزه اقتصاد سنتی و ساختار سنتی از مدل رفتاری بهره میگیریم اما در بعضی اوقات تجربه افراد نیز اثرگذار است. به عنوان مثال بازار سنتی ما رفتار های خاص خود را دارد که ممکن است با آموزههای بازاریابی در تضاد باشد اما ممکن است نتیجه مثبتی داشته باشد. درست است که رفتاری مشتریمدار نیست اما مناسب است.
معاون برنامهریزی و توسعه سرمایه انسانی مطرح کرد: در مدیریت شهری در تمام موارد قواعد کلاسیک رفتاری پاسخگو نیست و در بسیاری از موارد باورهای مردم و بافت سنتی آن منطقه در نحوه رفتار مردم اثر گذار است و رفتارهای اقتصادی مردم منطبق بر اصول اقتصادی نباشد.
آل شیخ تشریح کرد: در عرضه نیز شاهد تاثیر باورهای مردمی هستیم به عنوان مثال انباشتگی و مقدار سبب تشویق به خرید میشود و تقاضا مردم افزایش مییابد و در گاهی موارد معکوس آن نیز وجود دارد عرضه کم محصول سبب میشود مردم به این قضیه فکر کنن که علت استقبال از آن کیفیت بالای محصول است.
وی افزود: دغدغه ما در حوزه شهری، ایجاد باشگاه شهروندی است که بر اساس آن رفتار شهروندی را به سمت مطلوب هدایت کنیم. اقتصاد رفتاری موضوعی است که مورد توجه حوزه شهری است و در این زمینه میتوانیم رفتارهای مختلف مردم را هدفگذاری کنیم.
انتهای پیام
-
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷:۴۵
-
۳۸ بازديد
-
ایسنا - اجتماعی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/114673/