پیام خراسان

آخرين مطالب

باید سلسله خدمت به مردم و نظام را با احترام به هم تحویل دهیم /با افتخار قانون را اجرا و عمل می کنیم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان رضوی گفت : باید سلسله خدمت به مردم و نظام را به عنوان اعضای یک تیم با احترام به هم تحویل داده و در نهایت احترام کار را از پیشکسوتان تحویل گیریم .
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، علی رضا رشیدیان در مراسم تودیع سه معاون خود در راستای اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و تجلیل از خدمات آنان افزود : این قانون که درمجلس شورای اسلامی مصوب و در شورای نگهبان تایید و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد برای همه واجب التباع است .
رشیدیان افزود : همه ما بر اساس آموزه های دینی و انقلابی مان اعتقاد داریم پایه و محور انقلاب اسلامی خدا محوری است و از این رو کار برای خدا کردن نه مسئولیت اداری و اجرایی می شناسد ونه زمان و اگر امروز مسئولیت اجرایی هم نداشته باشیم بار مسئولیت اجتماعی ، انسانی و اخلاقی از دوش ما برداشته نمی شود .
وی ادامه داد : امروز که بار مسئولیت اجرایی از دوش ما برداشته می شود ، خدارا شاکریم که شرمنده همرزمان شهید خود نشدیم که مبادا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده باشیم در عین آنکه همه ما در خدمت به نظام و کشور و مردم مان لحظه ای آرام نخواهیم داشت .
وی با بیان اینکه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار توانمند و قدرتمند است، و ظرفیت های انسانی بالایی دارد ، افزود : با این حال این مسیری که امروز بازنشستگان می روند را همه می روند اما بیش و پیش از آن باید ادب و احترام و قدردانی را در این رفتن ها رعایت کرد .
وی گفت : برخی از رفتارها زیبنده امت پیامبر مکرم اسلام که برای احیای مکارم اخلاق برانگیخته شده، نیست و از جمله آموزه هایی که در دین و سنت عملی کشور ماست، احترام به پیشکسوتان است در حالی که این نوع رفتارها با این نگاه اصلا انطباق ندارد ضمن آنکه قانونی ابلاغ شده و همه خود را ملزم به اجرای آن می دانیم .
وی اظهار کرد : از سویی اینکه نسبت به یک قانون احساس خوشایند یا ناخوشایندی داشته باشیم نباید تاثیری در نحوه اجرای ما داشته باشد که اگر اینگونه باشد زیبنده کارگزاران نظام جمهوری اسلامی نیست.
وی افزود : تا قبل از اینکه یک موضوع قانون شود می توان نظر داد اما وقتی قانون شد باید صادقانه و با تمام وجود آن را اجرایی کنیم .
*با افتخار این قانون را اجرا می کنیم
وی تاکید کرد : رسالت و وظیفه همه ما احترام و عمل به قانون است و در واقع باید هم خود به قانون احترام گذاشته و عمل کنیم و هم به دیگران بیاموزیم
. وی با تاکید بر اینکه این قانون را با افتخار اجرایی می کنیم، افزود : اما باید توجه داشت که بازنشستگی به معنای تعطیلی رسالت انسانی ، اجتماعی ، دینی ، انقلابی و اسلامی ما نیست .
وی عنوان کرد : همچنان در خدمت به انقلاب ، ملت و کشورمان حضور خواهیم داشت و هر جا نیاز باشد مشاوره و همراهی و همکاری می کنیم .
وی تصریح کرد : همانگونه که در این سال ها در استان تلاش کردیم قانون ،ملاک و میزان عمل ما باشد و بعد از قانون ،اسناد بالا دستی و طرح آمایش و غیره محور عمل بود و در این راستا از همه برنامه ریزان و بخش هایی که در نظارت و اصلاح و اجرای قوانین اقدام کردند ، قدردانی می کنم .
وی افزود : بعد از این هم برای توسعه استان همان برنامه ها با قوت و قدرت ادامه یابد و در عین آنکه مسئولان نظرات خاص خود را دارند اما همچنان سیاست های دولت دوزادهم در کلیت کشور حاکم بوده و دنبال می شود و همانگونه که ما بر اساس این سیاست ها عمل کردیم ، پس از این هم نماینده عالی دولت در استان پیگیر همان اهداف و برنامه ها خواهد بود .
رشیدیان عنوان کرد : بر اساس آموزهایی که در دین و سنت ما وجود دارد قدردانی از پیشکسوتان ارزش دینی و ملی ماست واین نشست به همین منظور است تا از پیشکسوتانی که در عرصه خدمت به جامعه تلاش ها و زحمات بی شماری کشیدند، قدردانی کنیم .
استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه از 26 مسئولیت وی در خراسان رضوی بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان به اتمام می رسد ، گفت : از همراهی و همکاری تمامی همکاران ، تمامی بخش ها و دوایر استانداری و دستگاه اجرایی، امنیتی،انتظامی ، قضایی ، نمایندگان مجلس ، شوراهای شهر و روستا و غیره که طی این مدت کمک کردند تا استان در یک فضای امن ، آرام روند توسعه خود را طی کند ، قدردانی می کنم .
وی با بیان اینکه هیچ گلایه ای از هیچ فرد و گروهی نیست با تقدیر از همه آنانی که نقد و بحثی را مطرح کرده اند ، افزود : امید است خداوند همه کارها و تلاش هایی که با نیت خالص برای خدمت به جامعه ای که عیال الله صورت گرفته را از ما بپذیرد.
وی در ادامه از خدمات مدیران کل سابق حراست و اتباع و امور خارجه استان که طی روزهای گذشته بر اساس این قانون تودیع شده بودند و نیز دکتر سعیدی مدیر کل حوزه استاندار و خدادادگان کارشناس جلسات و برنامه های استاندار قدردانی نمود.
وی در ادامه از تلاش های دو معاون خود در استانداری قدردانی کرد و گفت : برای حضور مهندس محمد مقدوری در جایگاه معاونت عمرانی و محمد رحیم نوروزیان در معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی تلاش زیادی کردیم تا بتوانیم از این ذخیره دانایی ، تجربه و صداقت برای خدمت صادقانه به مردم بهره بگیریم .
وی تصریح کرد : نوروزیان معاونی پرتلاش و صادق در حوزه امنیتی بود و با صداقت و صراحتی ماندگار ، یادگارهای خوبی از خود برای ایجاد امنیت ،آرامش و توسعه سیاسی این خطه برجای گذاشت چنانکه پیش از وی نیز در دوره مسئولیت اینجانب سید جواد حسینی و قبل از وی نیز صادقی و رشید در این راستا تلاش های زیادی انجام دادند. .
وی با قدردانی از تلاش ها و زحمات صادقانه نوروزیان ابراز امیدواری کرد : قامتی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی ، اجتماعی با همکاری همه بخش ها در مدتی که عهده دار این حوزه است مسئولیت خود را به خوبی انجام دهد.
وی برخی از مهمترین اقدامات این معاونت در دولت های یازدهم و دوازدهم را توسعه سیاسی و اجتماعی ، تشکیل خانه احزاب و تقویت و توسعه سمن ها ، خانه جوانان و مجمع مشورتی بانوان و نیزجوانان ، میزهای گفت و گو دانست که ثمره تلاش های صادقانه این معاونان در طول این دوره با همکاری مدیران و کارشناسان ذیربط می باشد. .
استاندار خراسان رضوی هم همکاری و حضور محمد مقدوری در مسئولیت معاونت عمرانی استانداری را فرصتی بسیار مغتنم دانست و افزود : وی در این مدت به خوبی امور عمرانی استان پیش برد و یاد داد که به جای کارتابلها باید مسائل و پروژه های مهم و چالش های جدی را احصا و برای آنها چاره اندیشی و اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه در همان ابتدای فعالیت ام 40 پروژه مهم مشخص و طی این مدت پیگیری شد که امروز بخش عمده آنها انجام شده و برخی در حال اجراست و این بیلان کاری با همه مشکلات اعم از کمی اعتبارات و مسائل اجرایی و غیره سند افتخاری است که در حوزه روبناها و مباحث عمرانی و غیره با همکاری مدیران این حوزه ها انجام شد.
رشیدیان تصریح کرد : در این میان بیمارستان شرق مشهد بدهی ما برای مردم این منطقه باقی ماند اما در عین حال افتخار می کنم که طی این دولت معادل 40 درصد تخت های بیمارستانی که تا قبل ازسال 92 در طول دولتهای مختلف ایجاد شده بود ، احداث شد.
وی افزایش ضریب نفوذ گاز روستایی از 56 در سال 92 به بیش از 80 درصد که با تکمیل پروژه های پیمانسپاری شده به 94 درصد می رسد و یا تلاش ها در حوزه برق و راه و جاده و نیز مدیریت بحران آب را بسیار گسترده و ارزشمند خواند.
وی ادامه داد : در حوزه آب علی رغم خشکسالی های گسترده و مداوم با تدبیر مدیران این حوزه به خوبی استان از بزنگاه هایی که شاید به مویی می رسید عبور داده شد و کارهایی بزرگی در مدیریت آب مشهد و استان انجام شد.
وی از دیگر اقدامات در حوزه عمرانی را بازسازی مناطق زلزله زده استان دانست به گونه ای که 1800 خانه روستایی در کمتر از 8 ماه به انجام رشید و طرح های هادی آنها تکمیل شد .
رشیدیان همچنین از تلاش ها و همراهی های سپاه ، ارتش و آستان قدس و غیره که کمک کردند و اقدامات بزرگ و خوبی در استان در سایه این تعامل و همراهی در حوزه عمرانی انجام شد قدردانی نمود.
وی با بیان اینکه جایگزین مقدوری در معاونت هماهنگی امور عمرانی وحید قربانی است ، افزود : وی به عنوان سرپرست در این حوزه فعالیت می کند و امید است همین روال حاکم در حوزه توسعه و عمران را با همکاری دستگاه های دیگر ادامه دهد. .
رشیدیان همچنین با اشاره به اینکه احمد علی موهبتی هم که فرماندار مشهد بود به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شده و از این پس در این خطه مشغول خدمت خواهد شد ، گفت : وی در سمت فرمانداری تربت حیدریه و بعد مشهد مسئولیت داشت و منشا خیر بود و خوشحالیم که این توفیق را یافته که به مردم محروم اما سرشار از مهر سیستان و بلوچستان خدمت کنند و حیدر خوشن نیت هم به عنوان سرپرست فرمانداری انجام وظیفه خواهد کرد و امید است در راستای توسعه امنیت و آرامش شهر خدمات شایسته ای را به انجام رساند.
*فضای سیاسی بازتر شده است
معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه تلاشم بر آن بوده که در چارچوب قانون بتوانم به وظایف خود عمل کرده و منافع ملی را به هر منفعتی ترجیح بدهم .
محمد رحیم نوروزیان افزود : ما خود را مدیون مردم می دانیم و در این راستا تیمی که استاندارخراسان رضوی در این سالها شکل داده بود تیمی کاری و عملیاتی بود و مبنا بر سلامت کار و اولویت دادن مردم بدون ارجحیت جناحی و گروهی و تلاش با روحیه جهادی بوده است .
وی اظهار کرد : تلاش شد فضای سیاسی استان بازتر شود و در این راستا استاندار فشارهای زیادی را در استان تحمل کرد فشارهایی که شاید الان نتوان گفت اما بعدها مشخص می شود.
وی تصریح کرد : امروز به عنوان یک کارشناس این حوزه می گویم فضای استان و مشهد بازتر شده و آرامش بیشتری در این سالها حاکم گردیده هر چند تا رسیدن به حد مطلوب راه داریم .
وی ادامه داد : راهبردهای اساسی ما در استان تلاش در جلب مشارکت های مردمی و مدنی بود ودر این حوزه هم اقدامات خوبی صورت گرفت .
وی افزود : امروز هم که می رویم همه امور در همه حوزه ها ، اقدامات و تلاش های انجام شده لیست شده و نیز اموری که باید اجرایی شود هم جمع بندی و مشخص و مدون شده تا راهگشای مدیران بعدی در این حوزه باشد .
معاون هماهنگی امور عمرانی هم در ادامه با بیان اینکه آنچه در این حوزه با همه تنگناها و محدودیت های مالی و قوانین و غیره انجام شده جز به خواست خدا و تلاش دست اندرکاران و بخش های مختلف اداری و اجرایی و پیمانکاران نبوده است.
وی تصریح کرد : تلاش شد تا مشکلات و مسائل رسیده از گذشته در این مدت با همین شرایط مدیریت و در راستای بهبود و ارتقا خدمات دهی به مردم گام های موثرتری برداشته شود.
معاون سابق استاندار و فرماندار مشهد که به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان تعیین شده است ، گفت : امید است این مسئولیت در شرق کشورمنجربه اثرگذاری مناسبی در توسعه این منطقه شود و بتوانم در این زمینه وظیفه و تکلیف خود را به بهترین نحو انجام دهم.
محمد علی موهبتی افزود : در این شرایط هر کسی که دلش برای این کشور و نظام می تپد باید ایثار و گذشت کند و همه تلاش خود را در خدمت به این مردم در این جنگ اقتصادی به کار بندند و ضرورت این خدمت به اوج رسیدن همراهی و همدلی است اما برخی به دنبال آن هستند که با انسداد راه دیگری به هدف خود برسد که به شدت راه خطا می روند.
وی با بیان اینکه اثبات خود بهتر از تخریب دیگران است ، اظهار کرد : نمی توان در داخل باشی و در نقش اپوزیسیون حرف بزنی و عمل کنی که اگر اعتماد و امید مردم سلب شود همه متضرر می شوند.
وی ابراز امیدواری کرد : همه از سر تدبیر و امید به اداره مجموعه این کشور و نظام که برای آن خونهای زیادی ریخته شده و تقویت همراهی و همدلی کمک کنند.









لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/114876/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است