پیام خراسان

آخرين مطالب

علم‌الهدی:

اعدام اخلال‌گران ارزی به مردم آرامش و امید داد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - امام جمعه مشهد گفت: دو اخلال‌گر ارزی و مفسد اقتصادی را اعدام کردند، مردم امیدوار شدند و آرامش پیدا کردند، قوه قضائیه با یک قاطعیت به مردم امید داد و این امید بیش‌تر می‌شود اگر آن مدیرانی که زمینه این اخلال و فساد فی‌الارض را برای این مفسدان فراهم کردند را حداقل محاکمه کنند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جان‌گداز امام حسن عسگری(ع) و هم‌چنین آغاز امامت امام زمان(عج)، اظهار کرد: از مثل فردایی امامت امام زمانِ پنج‌ساله شروع شد. این موضوع که امام زمانِ پنج‌ساله چگونه می‌تواند امام باشد در جریان امامت امام هادی(ع) و امام جواد(ع) که در سنین طفولیت به ظاهر به مقام امامت رسیدند نیز تکرار شده و این مسئله برای شیعه جا افتاده بود.
وی ادامه داد: با این حال، وجود اقدس امام زمان(عج) از همان روز اول در پس پرده غیبت قرار گرفت و تا امروز هم‌چنان دستِ شیعه از دامن حجت خدا کوتاه است. 1170 سال از آن روز می‌گذرد و ما می‌دانیم آقا و امام ما زنده است و حیات دارد، اما نمی‌دانیم در کدام بیابان سرگردان است و در کدام سرزمین است؛ نه جمالش را می‌بینیم، نه دستمان به دامانش می‌رسد.
علم‌الهدی با اشاره به این‌که «در این شرایط مهم این است که امام در عرصه غیبت چگونه جامعه را اداره می‌کند»، تصریح کرد: سه اصل «ارشاد»، «اجرا در مدیریت» و «هدایت» در مدیریت امام زمان(ع) وجود دارد. دو اصل ارشاد و اجرا در مدیریت از آن روز تا امروز به وسیله نواب امام زمان(ع) اجرا شده است، اما مهم اصل سوم، یعنی هدایت امام در جریانات و بحران‌های اجتماعی است که مستقیم به وسیله خود امام زمان(ع) صورت می‌گیرد.
وی افزود: وجود اقدس حضرت جریان‌ها و بحران‌هایی که برای امت پیش می‌آید را هدایت می‌کنند. امام زمان(ع) در هدایت امت در این موقعیت‌ها احتیاجی به ظهور و ورود و برقراری ارتباط با یک شخص خاص به عنوان نایب عام یا با فرد مؤثر در قضیه ندارند، بلکه وجود مقدس امام زمان(ع) دارای ولایت مطلقه الهی است که اگر موقعیتی پیش آمد که هدایت حضرت لازم بود، وجود اقدس امام زمان با آن ولایت مطلقه الهی در آن مغز و فکر تصرف می‌کنند و همان تصمیمی که باید گرفته شود، گرفته می‌شود.
امام جمعه مشهد با بیان نمونه‌هایی از هدایت امام زمان(ع) در انقلاب اسلامی، یادآور شد: برای نمونه استاد شهید مرحوم آیت‌الله مطهری فرمودند که شب شنبه با امام(ره) در پاریس تماس گرفته و به ایشان گفتم که شورای انقلاب به این نظریه رسیده و تصویب کرده‌اند که با توجه به بسته‌شدن فرودگاه‌ها و فعال‌شدن پدافند هوایی و احتمال زدن هواپیما، تشریف فرمایی شما به ایران در این شرایط مناسب نیست و لذا شما فعلاً به ایران نیایید، اما امام(ره) جواب دادند که امروز صبح جمعه بود و من به امام زمان(عج) متوسل شدم و پس از آن تصمیم گرفتم و روز یکشنبه به ایران خواهم آمد.
وی ادامه داد: این‌که امام(ره) متوسل به امام زمان(ع) شده‌اند، نه این است که امام زمان را دیده و ایشان دستور داده‌اند. امام زمان(ع) صاحب قدرت مطلقه الهی است، در فکر امام(ره) تصرف می‌کند و امام(ره) آنگونه که امام زمان(ع) می‌خواهد تصمیم می‌گیرند. حفاظت نیز با خود حضرت است، لذا ایشان تشریف آوردند و نقطه عطف در انقلاب رقم خورد و انقلاب در کم‌تر از 10 روز به پیروزی رسید.
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در آن روزی از ساعت 4 بعدازظهر حکومت نظامی اعلام شد و تصمیم آن‌ها این بود با هلی‌بورد از خیابان انقلاب –شاه‌رضای آن روز- به جنوب، همه تهران را با خاک یکسان کنند و امام(ره) و رگه‌های بالای انقلاب نابود شوند و انقلاب تمام شود. هنگامی که این موضوع را به امام(ره) خبر دادند، امام به اتاق رفتند. کسی نفهمید چه توسل و حالی پیدا کردند، اما هنگامی که بیرون آمدند گفتند به مردم بگویید بیرون بریزند و با این حرکت فردای آن روز انقلاب به پیروزی رسید.
وی گفت: شب بیست‌ویکم بهمن، مهم‌ترین سلاحی که مردم در دست داشتند چوب بود و شب بیست‌ودوم بهمن در مسجد‌ها مثل هیزم اسلحه روی هم ریخته بود. با هیچ محاسبه، تحلیل، بینش و پیش‌بینی این مسئله درست نمی‌شد؛ سر انگشت غیبی حضرت کار را به این‌جا رساند. 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: در حرکت اخیری که آمریکا داشت و از مرداد ماه همه رسانه‌های غربی با همه قدرت و فعالیت کار می‌کردند و مردم را از تحریم آمریکا در 13 آبان می‌ترساندند. حتی تحلیل‌هایی بود که به دلیل فشاری که مردم می‌بینند، 13 آبان امسال تظاهرات ضد آمریکایی به تظاهرات ضد نظام تبدیل خواهد شد. هم‌چنین پیش‌بینی بسیاری از افراد اقتصادی این بود که قیمت دلار به 30 هزار تومان می‌رسد. تا یک هفته قبل کسی از عقب‌نشینی و شکست آمریکا خبر نداشت و تنها مقام معظم رهبری در سخنرانی 12 مهر در ورزشگاه آزادی تهران در مقابل 100 هزار بسیجی فرمودند که آمریکا در جریان آخرین تحریم‌ها نیز شکست خواهد خورد و این شکست سیلی است که از ایران می‌خورد.
وی با بیان این‌که «عقب‌نشینی آمریکا از تحریم‌ها به عنوان شکست چیزی نیست که ما بگوییم، بلکه تحلیل‌گران آمریکایی این را می‌گویند»، تصریح کرد: سایت تحلیلی «رئال تریبون»که از مهم‌ترین سایت‌های خبری و تحلیلی آمریکا در مسائل سیاسی است، تحلیل کرده که با شکست تحریم‌های آمریکا ثابت شد که ما با ایران، نه در عرصه نظامی و نه در عرصه اقتصادی نمی‌توانیم بجنگیم. تنها راه ما مذاکره است و می‌توان به وسیله دو جریان تجدیدِ نظرطلب در آمریکا و ایران وارد عرصه مذاکرات شد، اما این جریانات به هیچ‌وجه در مسئله مذاکره نقشی ندارد و مؤثر نیستند، اما اگر بتوانیم رهبر ایران را در مسیر مذاکراه قرار دهیم، مذاکره ممکن است و این تنها راه مسئله روابط ما با ایران است و غیر از این ما برای همیشه نابود شده‌ایم.
علم‌الهدی در ادامه بیان تحلیل این سایت آمریکایی، افزود: این تحلیل در خصوص امکان قرارگرفتن رهبر ایران در مسیر مذاکره می‌گوید که ممکن نیست رهبری ایران در فضای مذاکره قرار گیرد، چراکه رهبری ایران در مدیریت فضای سیاسی در داخل و بیرون ایران بسیار هوشمندانه عمل کرده است و هدایت ایشان به سوی زمین بازی کار آسانی نیست.
وی خاطرنشان کرد: دشمن در سایت تحلیلی خود می‌گوید رهبر ایران در داخل و بیرون هوشمندانه عمل کرده است و آمریکا را به عقب زده است؛ این هوشمندی رهبری معلول چیست؟ جز این‌که مورد تأیید خاص وجود اقدس بقیهالله است. جز این‌که آقا از پشت پرده دارد حمایت و پشتیبانی می‌کند و کلید کار را خودش به دست گرفته است و ما را به جایی می‌برد که قابل پیش‌بینی نیست.
امام جمعه مشهد عنوان کرد: مسئولان این ممکلت بیایند به عنوان یک مسلمان و شیعه و معتقد به امام زمان(ع) این حرف‌ها را باور کرده و اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی اجرا کنند. بیایند به رهنمودهای رهبری عمل کنند. این رهبر ماست، این وجود اقدس امام زمان پس پرده ماست این واقعیت جامعه و کشور ما است. این‌ها باور کنند و گوش به حرف رهبری دهند.
وی اضافه کرد: یک کار در این ممکلت شد، ببینید چقدر مردم را امیدوار کرد. دو اخلال‌گر ارزی و مفسد اقتصادی را اعدام کردند، مردم امیدوار شدند و آرامش پیدا کردند. قوه قضائیه با یک قاطعیت به مردم امید داد و این امید بیش‌تر می‌شود اگر آن مدیرانی که زمینه این اخلال و افساد فی‌الارض را برای این مفسدان فراهم کردند را حداقل محاکمه کنند.
علم‌الهدی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند چرا دنبال آن‌هایی هستند که پول گرفتند. دنبال آن‌هایی بروید که پول دادند. آن‌ها چرا باید در امنیت به سر ببرند. اگر این پول گرفتن و اخلال اقتصادی فساد فی‌الارض است پول دادن هم اینگونه و آن‌ها هم باید محاکمه شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/114934/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم