پیام خراسان

آخرين مطالب

مروری با استاندار خراسان رضوی بر شاخصه های عملکردی وی از اسفند 92 تا آبان 97 سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - خیلی به پایان مسئولیتش در خراسان رضوی نمانده و بر خلاف خیلی های دیگر که در پی تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان و برخی بی حرمتی و بی اخلاقی ها از سوی عده ای ،شاید از هفته ها قبل ترمز را کشیده و از سرعت خود کاسته اند اما او همچنان با همان شدت و حدت قبل و بلکه بیشتر، پیگیر امور است.
خیلی به پایان مسئولیتش در خراسان رضوی نمانده و بر خلاف خیلی های دیگر که در پی تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان و برخی بی حرمتی و بی اخلاقی ها از سوی عده ای ،شاید از هفته ها قبل ترمز را کشیده و از سرعت خود کاسته اند اما او همچنان با همان شدت و حدت قبل و بلکه بیشتر، پیگیر امور است .
حتی طی روزهای اخیر برخی مباحث از جمله ورود پدیده به فرابورس و یکی دو موضوع دیگر را برای چندمین و چندمین بار با حضور در تهران دنبال کرده تا قبل رفتن از" ساختمان بهار" به سرانجام نهایی برساند .
5 سال قبل وقتی به خراسان می آمد ، بر خلاف شنیده ها خیلی ها باور نداشتند که چندان هم معتدل باشد و از عهده مدیریت استان به خوبی برآید اما امروز که پس از 4 سال و هشت ماه ، مهر پایان بر ماموریت او در خراسان می خورد همه به اعتدال ، تدبیر ، اخلاق مداری و تواضع در عین اقتدارش اذعان دارند .
مدیری پاسخگو که در آخرین ساعات کاری با همه دغدغه هایش اصحاب رسانه ها را هم فراموش نمی کند و درخواست دو سه رسانه برای مصاحبه را که طی هفته های اخیر به تعویق انداخته پاسخ داده و زمانی را هر چند دیروقت برای آنان می گذارد .
* صداقت بهترین سیاست و عامل موفقیت است
در این نشست و شروع سخن وقتی خبرنگاری از سیاست او برای جمع کردن فضای خراسان و بیش از آن شهر مشهد با سلایق متعدد و تندروانه می گوید ، پاسخ می دهد که سعی کردم با مردم و همکارانم صادق باشم زیرا صداقت بهترین سیاست و مهمترین عامل موفقیت برای هر مدیر در تعامل با مردم است .
در جایی دیگر هم گفته بود :"به قول بچه های کف خیابان تهران هیچ وقت با مردم زیر و رو نکشیدم و تلاش کردم با مردم صادق باشم و هر آنچه در توان ذهنی و جسمی ام است انجام دهم .
او می گوید : طی پنج سال گذشته به باور خود با صداقت رفتار کردم، بطوریکه اگر چیزی در ذهنم بوده، گفته ام و نگذاشتم چیزی به زبان بیاورم که در دلم نباشد .
با اعتقاد می گوید : هیچگاه به خود اجازه ندادم که انگیزه ام نسبت به روز اول کمتر شود و تا دقیقه 90 برای پیشرفت امور تلاش کردم .
*دغدغه استان و پروژه هایی که باید پیگیری شود
در آستانه رفتن همچنان این انگیزه و اعتقاد در رفتارش مشهود است و نه تنها دغدغه هایش کم نشده بلکه همچنان نسبت به این خطه دغدغه مند است ، وقتی در مورد پروژه های عمرانی و کلیدی استان توضیح می دهد ،می گوید : بسیار نگرانم از اینکه 
طرح بزرگ انتقال آب از دریای عمان به شرق کشورکه یک راهکار بلندمدت برای تامین آب مردم است به تاخیر بیافتد و زمانی به فکر بیافتیم که دیگر این پروژه قابل انجام نباشد .
وی با بیان اینکه طی این مدت تلاش کردیم تا این موضوع به جایی برسد،در تشریح وضعیت آن هم می گوید : مطالعات آن که از جمله طرح های توسعه ای استان بود در این مدت به انجام رسید وحتی بودجه استانی برای آن تعیین شده و مرحله بعدی این است که با توجه به سهم بخش های مختلف از این آب ، میزان مصرف سهم بران فاز یک این پروژه تعیین شود و اجازه ندهیم تزلزلی در اجرای آن با ایجاد شبهاتی مثل آبهای ژرف و مانند آن ایجاد شود که اینها بهانه های درستی برای انجام ندادن این طرح نیست .
* اجرای بیش از چهار هزار پروژه عمرانی و تکمیل 1400 پروژه نیمه تمام از قبل
استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص حجم کار استان در زمانی که مسئولیت این خطه را عهده دار شد ، به طرحهایی که طی سالهای گذشته به ثمر رسیده ، اشاره می کند و می گوید : امروز از یک هزار و 800 پروژه عمرانی نیمه تمام که میراث دولت دهم بوده با همه کمبودها و تنگناهای مالی یک هزار و 400 پروژه به انجام رسیده است .
اما کار همینجا ختم نشده و به گفته وی ، علاوه بر آن بیش از چهار هزار پروژه عمرانی در بخش های مختلف طی پنج سال گذشته در این استان انجام شده که در کنار خط انتقال آب دریای عمان ، اجرای شبکه ریلی چابهار-زاهدان- بیرجند - مشهد ،راه آهن مشهد-خواف-هرات با هدف تسهیل ترانزیت شمال و جنوب به عنوان اولویت های عمرانی استان پیگیری و اجرایی شده است. وی طرح برقی شدن قطار مشهد – تهران به عنوان اولویتی مهم و از جمله کارهای باقی مانده خواند و گفت : در اجرای این پروژه با طرف چینی با مشکل مواجه شدیم که قرار شده در وزارت راه و شهرسازی بررسی شود وفکر می کنم با توجه به تعاملات ما با دولت چین و موضع آنها در این شرایط این مساله حل و همکاری ادامه یابد .
* کارنامه اقتصادی قابل دفاع استان طی 5 سال اخیر
وی جدای از حوزه عمرانی و خدمات این حوزه ، کارنامه اقتصادی استان را هم قابل دفاع می خواند و ادامه می دهد : این امر نه به این دلیل که ما اقدام کرده ایم بلکه ظرفیت های قابل توجه استان است که بخشی از آن در یک تعامل همه جانبه بالفعل شده اما این توانمندی بیش از اینهاست.
*اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری
به اعتقاد رشیدیان بزرگترین موفقیت در نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی استان از سال 93 به این سمت مشهود است و با وجود روند رو به رشد جمعیت بیکاران این شرایط مهار و مدیریت شده است
به گفته وی طی مدت یک سال 30 هزار اشتغال ، سال بعد 90 هزار و سال 96 با 124 هزار شغل جدید ، استان با سهم 16 درصدی از اشتغال جدید کشور ،شاگرد اول اشتغال کشور شد .
اما امسال با همه اتفاقات روی داده و تحریم های آمریکا آماری که او از وضعیت اقتصاد استان می دهد امیدوار کننده و رو به جلوست .
به اذعان وی ، طی هفت ماهه امسال نیز تاکنون 67 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است .
او در ادامه می گوید: به دنبال تحریم ها و مشکلات اقتصادی امسال با ریزش شغلی 6 هزار نفر به خاطر تعدیل نیرو روبرو بود اما اینک باید تمرکزمان بر روی حفظ اشتغال موجود باشد تا اشتغال جدید .
همچنین در راستای توسعه اشتغال بسیاری از بخشها تقویت شده از جمله صنایع فولادی که به گفته وی ، طی این چند سال تولید گندله از صفر به 12.5 میلیون تن و کنسانتره از 980 تن در سال 92 اکنون به بیش از هفت میلیون تن رسیده و تا پایان سال به حدود 12 میلیون تن خواهد رسید .
ضمن آنکه به گفته وی ،استان موفقیت های بسیاری نیز در حوزه کاغذ، شیشه و صادرات آنها، صنعت خودروسازی، حوزه ...چینی است .
بخش کشاوزری هم از جمله حوزه هایی است که در مسیر توسعه در حال حرکت است و رشیدیان اجر ای 58 هزار هکتار آبیاری تحت فشار ، انتقال آب با لوله به طول 2 هزار کیلومتر و توسعه کشت های گلخانه به میزان بیش از 60 هکتار آن هم در یک سال را تلاش ها و اقدامات توسعه ای در این بخش دانست .
*خراسان رضوی پیشگام در جذب سرمایه خارجی
او با اعتقاد به نقش بخش خصوصی در حل مسائل این حوزه و توجه به اینکه سهم این بخش در تولید استان 95 درصد است حمایت از این حوزه را ضروری می داند .
از این رو طی این سالها ،بازدیدهای هفتگی از بخش های تولیدی و صنعتی و برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی در محل صنایع را محور و جزئی از برنامه عادی خود قرار داده بود .
تا آنجا که بیش از 280 واحد تولیدی در این قالب و کلینیک راه اندازی شده بدین منظور رفع مشکل شده اند .
اما استان در حوزه جذب سرمایه و سرمایه گذار در کشور هم از پیشگامان بوده چنانکه به گفته وی ، با توجه به جاذبه ها و ظرفیت های این منطقه این نقش می تواند پررنگ تر شود .
چنانکه بر اساس آمارها جذب سرمایه در استان طی سال گذشته بیش از 500 میلیون بود که از نظر تعداد رتبه اول و از نظر حجم رتبه سوم کشور را کسب کرده ایم .
وی در این شرایط پیگیری و شناسایی ظرفیت های قانونی و راهکارهای مناسب برای بهبود بخشی به تعاملات اقتصادی با کشورهای اطراف را مهم خواند .
به گفته وی ، تبادل هیات های اقتصادی استان ظرفیت مناسبی برای این تعاملات بوده و نه تنها با کشورهای همسایه با 90 کشور تعامل اقتصادی داریم که این به نوعی در راستای گسترش ظرفیت های بین المللی استان است
* دیپلماسی خارجی
وی در ادامه با اشاره بحث های اخیر در موضوع اف ای تی اف عنوان کرد : کاری به معایب و مزایای آن ندارم اما برخی اف ای تی اف و سی اف تی را به قدری تاریک می کنند که با تصویب آن انگار ناموس کشور به باد می رود و برخی هم به قدری بزرگش می کنند که گویی روزی ما به آن بستگی دارد.
رشیدیان معتقد است این خطه نه فقط دربحث سرمایه گذاری که در عرصه دیپلماسی خارجی در حوزه های مختلف می تواند نقش پررنگی داشته باشد .
وی با اشاره به پایتخت فرهنگی مشهد در جهان اسلام طی سال 2017 ، عنوان کرد :در این راستا پیگیری کردیم تا این عنوان برای مدت 10 سال برای این شهر حفظ شود تا از این ظرفیت در تعاملات استفاده کنیم .
وی می گوید : وجود مضجع منور امام رضا (ع) در مشهد که امام مهربانی ها و تعامل است ظرفیتی است تا همه نحله ها ، مذاهب و مکاتب در کنار هم به گفت و گو و تعامل بپردازند .
وی عنوان می کند : در دهه آخر صفر شاهد تجمع گسترده اهل سنت در کنار شیعه بودیم و این از مرزهای ما فراتر هم رفته است. البته منظور ما صرف حرکت در کنار هم نبوده بلکه گفت و گو و تعامل با یکدیگر است که این مهم را در نشست های فرهنگی می توان دنبال کرد .
وی دعوت از تولیت آستان های مقدسه در کشورهای اسلامی را هم از جمله اقداماتی دانست که در شروع سال 2017 پیگیری می شد .
به گفته رشیدیان برگزاری جشنواره علمی رضوی هم که نخستین دوره آن سال قبل برگزار شد در سطح ملی و جهان اسلام و سپس گسترده تر ، فرصتی برای قرارگیری ظرفیت های علمی کشورهای اسلامی در کنار هم است .
رشیدیان در خصوص در خصوص اعتلای فرهنگی استان، تصریح کرد: استان خراسان رضوی تاریخ فرهنگی و ادبی دارد که دیواره ‎ های گسترش تاثیرگذاری این آثار فرهنگی تا شبه جزیره هند و دیوار چین و کشورهای آسیای میانه رفته است و این یک شعار نیست. خراسان این ظرفیت را داشته که بتواند در حوزه فرهنگی و ادبی این تعامل و ارتباط را برقرار کند .
جشنواره فیلم های دینی هم ظرفیتی دیگر است که از دیدگاه استاندار خراسان رضوی می تواند نقطه تعاملی بین کشورهای اسلامی باشد که با همه پیگیری ها به سرانجام نرسید اما با توجه به ظرفیت فرهنگی خراسان به شدت می تواند این حوزه در دیپلماسی ما فعال شود .
جشنواره فیلم های دینی هم ظرفیتی دیگر است که از دیدگاه استاندار خراسان رضوی می تواند نقطه تعاملی بین کشورهای اسلامی باشد که با همه پیگیری ها به سرانجام نرسید اما با توجه به ظرفیت فرهنگی خراسان به شدت می تواند این حوزه در دیپلماسی ما فعال شود .
*اتاق گفت و گوی اصحاب فرهنگ و هنر ابتکاری در راستای ایجاد تعامل و همراهی
وی با توجه به اعتقادی به تاثیرگذاری فرهنگ داشت در همان ابتدا از جمله نخستین کارها گفت و گو با اصحاب فرهنگ بود .
آنچنانکه می گوید : شاید یکی از ابتکاراتی که به آن امید بستم و امیدوارم در استان تداوم یابد ، اتاق گفت‌وگوی اصحاب فرهنگ و هنر با دولت است این نشست‌ها با 12 گروه فرهنگی از کانون‌های فرهنگی شامل مساجد، موسیقی، تئاتر، شعر، نویسندگان، خط، چاپ، نقاشی و گرافیک برگزار شده است.
به اعتقاد وی ، این امر مهم است که در کشور ظرفیتی ایجاد کنیم که هنرمندان و حتی مردم بتوانند بدون دغدغه حرف‌های خود را بزنند، البته بین بیان نقد و تخریب باید تفاوت قائل شد اما متاسفانه در دوران اخیر مقداری پرده‌های اخلاقی در نقد در حال تخریب است.
وی با بیان اینکه نمی توان با نقد اصل کار را تخریب و به طور کل امور را سفید یا سیاه کردگاهی اوقات نقدهایی انجام می‌شود که با رنگ عداوت و دشمنی است و افراد را از عدالت خارج می‌کند و موضع تخریبی می‌شود .
رشیدیان در ادامه یکی از ظرفیت‌هایی که در این مدت ایجاد شد ، فراهم شدن زمینه‌ای برای هنرمندان برای بیان نقدها و اشکالات شان است به گونه ای که اگر هیچ اقدام عملیاتی هم از این نشست ها صورت نگیرد اما این تعاملات سبب شد که مسائل و مشکلات فی مابین در میان گذاشته شود که نتیجه این بود که حرکت به طرف حل مشکلات ایجاد شود .
مباحث امنیتی و انتظامی بخشی از محورهایی است که در این استان به دلیل جایگاه و موقعیت خاص آن از اهمیت ویژه ای برخوردار و مورد توجه همگان از جمله رسانه هاست.
*اجازه ندادیم مشکلات به کف خیابان کشیده شود
وی در پاسخ به سووالی در زمینه میزان موفقیتش در مدیریت رفتارهای گروه‌های فشار و تندرو در مشهد با اشاره به سابقه طولانی کار امنیتی می گوید : یکی از مباحث مهم در این حوزه و در واقع همه هنر ما باید آن باشد که یک مساله و موضوع به کف خیابان کشیده نشود.
رشیدیان با اشاره به مراحل مدیریت بحران از شکل‌گیری هسته اولیه، نحوه اثرگذاری بر ذهن افراد، تا چگونگی کاهش هزینه‌های اقدام و غیره تلاش ما در استان آن بوده که تا حد امکان اجازه ندهیم مشکلات امنیتی خود را در کف خیابان نشان دهد.
وی که خود سوابق معاونت وزیر اطلاعات در دولت های اصلاحات و اوایل دولت نهم و مدیر کلی اطلاعات استان را در سابقه خود دارد طی مدت حضور خود در خراسان رضوی در سمت استاندار نشان داده که در این حوزه صاحب نظر و متخصص است.
آنچنان که به قول خودش ، در جریان واقعه دیماه که منشا آن خراسان رضوی بود در بسیاری از استان ها منجر به کشته شدن تعدادی شد ولی در استان با تدبیری که شد حتی یک مورد خون از دماغ کسی نیامد در آن درگیری‌ها حداقل خسارات مادی و جانی را داشتیم که این موفقیتی برای دولت و سیستم اجرایی بود.
*وجود کانون های قدرت در مقابل دولت در استان
وی وجود کانون های قدرت متعدد و قدرتمند درمقابل دولت در این استان را امری مشهود ذکر می کند و در توضیح آن می گوید : حتی در زمان برگزاری انتخابات در یک روز دو تجمع برای دو کاندیدای اصلی با فاصله شاید دیوار به دیوار هم داشتیم که حتی در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نیز به تنش کشیده می‌شود.
اما به گفته وی ، این 2تجمع بزرگ انتخاباتی مدیریت و بدون هیچ اتفاقی برگزار شد درحالی که همان شب در خیابان شیرازی مشهد 2 بمب کشف شد که اگر منفجر می شد حتی با یک زخمی و مجروح ، فاجعه در پی داشت و انفجار این بمب‌ها می‌توانست بر انتخابات و امنیت آن تاثیر سوء بگذارد که ما این امر از کرامات امام رضا(ع) و هشیاری نیروهای امنیتی می‌دانیم.
در واقع به بیان وی ، برگزاری دو میتینگ با قریب 100 هزار جمعیت در کنار هم ،بدون یک مورد درگیری جزو ظرفیت های بالای مدیریتی -امنیتی استان بود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه غافلگیری از جمله معضلات و چالشهای سیستم‌های امنیتی است ، می گوید : یکی از چیزهایی که از مسئولان هیچ نظامی پذیرفته نیست غافلگیر شدند است در واقع هیچ مسئولی اجازه غافلگیر شدن ندارد و همیشه به مسئولان امنیتی نسبت به اهمیت اشراف، پیش‌بینی و پیشگیری تذکر داده ایم و در بسیاری از اوقات این امر با نصیحت و تعامل انجام می شد.
رشیدیان اضافه کرد: به طور مثال در برخی از این تجمعات، به منظور پیشگیری ،برای افرادی که احساس می‌شد در این تجمعات شرکت کنند، پیامک زده و به آن‌ها اعلام می شد که درجریان باشید این فراخوان از خارج کشور و غیر قانونی بوده و با آن برخورد خواهد شد که بسیاری از افرادی که مطلع نبودند، مطلع می‌شدند و شرکت نمی‌کردند، یا از افراد ذی‌نفوذ استفاده می‌کردیم.
*در مدیریت گروه‌های تندرو بد عمل نکردیم
در واقع گستره مباحث امنیتی ، انتظامی استان ویژه و وسیع است آنگونه که به گفته رشیدیان ،گاهی در برخی تجمعات گروه های تندرو از ظرفیت‌های مسئولان عالی استان برای نصیحت استفاده کردیم و در شکل‌گیری برخی از این تحرکات، افرادی که حتی خود را به نوعی متصل به نظام و حاکمیت می‌دانستند و اقدامشان موافق نظر مسئولان عالی حاکمیت در استان نبود، از تذکرات آن‌ها برای پیشگیری و مدیریت این جریان استفاده می‌کردیم.
رشیدیان در این زمینه می گوید : در مجموع در زمینه مدیریت گروه‌های فشار بد عمل نکردیم، گرچه شاید انتظار می‌رفت که بتوانیم کامل‌تر و جامع‌تر در این قضایا عمل کنیم اما تمام اختیارات در دست قوه مجریه نیست.
در واقع محور عمل استاندار در این حوزه ایجاد انسجام و تعاملی نزدیک بین بخش های مختلف بوده است و به قول خود او ، تلاش آن بود که به نوعی عمل شودکه در تقابل با قوای دیگر قرار نگرفته از ظرفیت قوای مختلف در کنار هم استفاده شود.
وی توضیح می دهد که برای این مطلب نیز تلاش کردیم تا اعتدال را ملاک قرار دهیم و همه جوانب و ابعاد موضوع را با هم دیده و با درک مسائل طرفین با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.
*دولت قبل اختلاف سلیقه بین اعضای خانواده را تبدیل به دشمنی کرد
رشیدیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بعد از سال‌های 88 مبنی بر اینکه دشمن‌شناسی مطلب مهمی بوده و دشمن ما آمریکا و اسرائیل است، می گوید : اما بسیاری تلاش کردند تا این دشمنی را در داخل بین خودمان ایجاد کنند و تفاوت سلیقه‌ها به دشمنی تبدیل شد.
وی بزرگ‌ترین انتقاد خود به دولت قبل را آن دانست که دولت قبل اختلاف سلیقه بین برادران را در یک خانواده تبدیل به کینه و بغض و دشمنی کرد..
وی تاکید می کند که درنتیجه این امر اخلاق ما در تعامل با یکدیگر به شدت به هم ریخت و به جای اینکه ما یکدیگر را به عنوان رقیب بپذیریم و با هم کار کنیم و هم‌افزایی داشته باشیم، به دشمن تبدیل شدیم و کار به جایی رسید که برخی به در منزل بزرگانی چون آقای جوادی آملی می‌رفتند و علیه آنان شعار دادند.
رشد این مباحث در آن دوره را وی بسیار ناپسند و مذموم دانست و گفت : ما می‌توانیم با نحله‌های فکری و سیاسی در کنار هم کار و خدمت کنیم و رقابت ما برای خدمت بیشتر و ارائه راهکارهای اجرایی‌تر در بهره گیری از فرصت‌ها و مزیت‌های ملت و کشور برای رشد و توسعه باشد.
*تعامل و ارتباط ما با آیت الله علم الهدی و حجت الاسلام رئیسی خوب و نزدیک است
استاندار خراسان رضوی در زمینه یکی از مباحثی معمولا مورد توجه بسیاری است هم با بیان اینکه تاکنون نماینده ولی‌فقیه در استان حتی یک بار راجع به یک مورد انتصاب در حوزه اجرایی ورود و دخالت نداشته اند گفت : بر خلاف تصور برخی به دلیل خطبه‌های نمازجمعه، ایشان در مسائل اجرایی هیچگونه دخالتی نکرده و نمی‌کنند.
*کشور فقط بر اساس نظرات فقهی رهبر معظم انقلاب اداره می شود
وی می گوید : حتی در موضوع کنسرت نیز در شورای فرهنگ عمومی به این رسیدیم با شکل دهی یک مجموعه به یک دستورالعمل مشخص برسیم ، اینکه مشهد حرمت و حریم هایی دارد، درست است اما قوانین در کشور استثنا بردار نیست حتی از دفتر مقام معظم رهبری نیز سوال کردیم که ایشان فرمودند قوانین جامع و برای همه کشور است .
او می افزاید : اینکه برخی از علما فتاوایی دارند، از نظر ما برای مقلدین آن‌ها قابل احترام است اما ما بنا نداریم کشور را براساس نظرات فقهی متفاوت علما اداره کنیم در عین آنکه نظر علما در جای خود محترم است اما کشور تنها بر اساس نظارت فقهی مقام معظم رهبری اداره و هدایت می‌شود.
از این رو به گفته وی ، جمع بندی شورای فرهنگ عمومی بر آن شد با تشکیل کارگروهی ویژه ،چارچوب موسیقی صحنه‌ای مشخص شود این در آخر دوره سرابی مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که به انجام نرسید و به مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه شد که تلاش کند چارچوبها مشخص شود .
به اعتقاد وی ، این تعاملات و هم اندیشی تاثیر خود را داشت و طی یک سال اخیر دیگر شاهد آن برخوردها نیستیم و کنسرت‌های خوبی نیز در مشهد و شهرهای اطراف داشتیم. برخوردهای تندی که انجام می‌گرفت، مدیریت و کنترل شده که این جای خوشحالی دارد .
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : آیت الله علم‌الهدی و حجت الاسلام رئیسی واقعا در این حوزه‌ها دخالتی نداشته و ندارند و ما روابط خوبی با آن‌ها داریم، البته بدین معنا نیست که آن‌ها تاییدکننده یا مخالف دولت هستند اما ارتباط ما در استان روابط خوب و نزدیکی بوده و سعی کردیم تا از ظرفیت‌های این دو جایگاه به نفع مردم استان استفاده کنیم و تعامل خوبی هم داشتندو مشکلی نداریم.
*استاندار بعدی باید یک سروگردن بالاتر باشد
وی با بیان اینکه شروع زحماتی که امروز اعلام می شود از استانداران قبلی بوده و استاندار جدید نیز می تواند از ظرفیت هایی که استانداران قبلی ایجاد کرده اند، استفاده نموده و از آنها در جهت توسعه و پیشرفت استان بهره گیرد.
از این رو معتقد است : استاندار بعدی با انگیزه بیشتری کار می کند چون فرد بعدی نه تنها باید یک سر و گردن بالاتر باشد بلکه باید روی دوش من بایستند و حتما خواهد بود.
وی عنوان کرد : در واقع ما یک سلسله به هم پیوسته هستیم و باید این دوی مارتن را به بهترین شکل و با سرعت ادامه دادیم و هر یک با قدرت مسیر را طی کرده و کار را به نفر بعدی که پرتوان تر و قوی تر و متخصص تر خواهد بود تحویل دهیم.
*خانواده یکی از دلخوشی هایم در زندگی
اما اینک به حکم قانون استان را ترک می کند ، در پاسخ به اینکه خانواده اش چه احساسی دارند ، می گوید : یکی از دلخوشی هایم در زندگی ، خانواده ام بوده بویژه همسرم که از همان سال نخست زندگی در تمامی گام ها و مراحل زندگی همراهم بوده از قرارگاه حمزه ، کردستان و مناطق مختلف جنگی تا امروز که در مشهد هستم .
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس عموما نبودم و بزرگ شدن فرزندانم را خیلی درک نکردم ، گفت : همه بار زندگی را همسرم به دوش کشیده است و جنس و روحیه و شخصیت ام را به خوبی می شناسد و می داند که هیج زمانی در خانه نمی نشینم.
رشیدیان می گوید : درکنار همه اینها ، باید بگوییم آنچه شما در بیرون از ما می بینیند خنده‌ها و چهره خندان ماست اما خانواده در خانه، دردها، نخوابیدن‌ها، اذیت کردن‌های ما، بیماری و اذیت شدن‌های خود را می‌بینند.
وی تصریح می کند : با این حال ما مامور به تکلیف هستیم و معتقدیم مسئولیت اجتماعی، سیاسی و دینی ما با گرفتن پست اجرایی تمام نمی‌شود واز زمانی که با شهید و شهادت آشنا شدیم، این تعهد را احساس می‌کردیم که اجازه نداریم، در برابر شهدا و خونهایی که داده شده ،کم بیاوریم، بنابراین تلاش ما این است که در اجرای تکلیف کم نگذاریم.
تا جایی که می گوید : جز برای حج هیچ جای دیگری نرفتم ، هر جا که رفتم به من تکلیف شد که بروم .
*معاون اول رئیس جمهور توجه ویژه ای به مشهد دارد
رشیدیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه کدامیک از وزرا و معاونین رئیس جمهور به مشهد توجه بیشتری دارند، گفت: حتی جایی معاون اول رئیس جمهوری گفت در جایی هستی که همه همیشه تمایل به سفر به این خطه و مشهد را دارند در حالی برخی از استانداران بارها بار نامه زده، واسطه می‌تراشند و مطالبات خود را پیگیری می‌کنند، اما در این استان گاهی در آخر هفته سه نفر از وزرا مشهد بودند که این جاذبه وجود امام رضا(ع) است و نیازنیست که هزینه زیادی انجام دهیم تا مسئولی به مشهد بیاید.
وی تصریح کرد : در میان تمام معاونان رئیس جمهور آقای جهانگیری نسبت به مسئله خراسان توجه ویژه ای دارد و در موضوعات مربوطه از جمله پدیده وموسسات مالی و اعتباری ورود و پیگیری کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/114950/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی