پیام خراسان

آخرين مطالب

برگزاری دوره آموزشی "شاتل‌تایم" در مشهد ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدرس بین‌المللی فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران گفت: هدف از برگزاری دوره‌ شاتل‌تایم، معرفی بدمینتون به عنوان ورزشی محبوب به میان نونهالان و دانش‌آموزان است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دوره آموزشی "شاتل‌تایم" از سوی فدراسیون جهانی بدمینتون به عنوان تکلیفی برای تمام نقاط دنیا الزامی شده‌است. فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران نیز جهت حمایت از این طرح، اجرای این بسته آموزشی را در سراسر کشور الزامی کرده و مدرسین خود را جهت تدریس دوره‌های آموزشی شاتل‌تایم به نقاط مختلف ایران اعزام می‌کند. این دوره آموزشی هفته گشته با حضور 15 مربی هیات بدمینتون خراسان رضوی، توسط حسن بزرگ‌زاد، مدرس بین‌المللی بدمینتون در محل هیات استان برگزار شد.
حسن بزرگزاد در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص هدف از برگزاری این دوره آموزشی اظهار کرد: هدف از برگزاری این طرح آموزشی، معرفی بدمینتون به عنوان یکی از ورزش‌های محبوب جهان در مدارس است. تمرکز این دوره آموزشی بر مربیان و معلمین ورزشی است که هسته مرکزی، در جا افتادن این اندیشه و برنامه هستند.
وی افزود: اگر چه مربیان و معلمین، هسته مرکزی این موفقیت به شمار می‌روند، اما این فرایند جز با حضور بازیکنان و دانش‌آموزان مدارس تکمیل نخواهد شد. برای شرکت در دوره نیازی به آشنایی کامل با بدمینتون نیست، زیرا شرکت‌کنندگانی که در دوره‌های آموزشی حاضر می‌شوند، با کتب و فیلم‌های آموزشی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، آموزش خواهند دید.
حسین رضوی، رییس هیات بدمینتون خراسان رضوی نیز در خصوص هدف از برگزاری این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: طی سه ماه گذشته سه کلاس دانش‌افزایی و کارگاه آموزش عملی برگزار کرده‌ایم که یکی از کلاس‌ها تحت نظر یکی از سرمربیان تیم‌های ملی کشور صورت گرفت. کلاس‌های شاتل‌تایم نیز زیر نظر فدراسیون بدمینتون جهانی و کنفدراسیون آسیا، با حضور مدرس بین‌المللی شاتل‌تایم به مدت دو روز و با حضور 15 مربی برگزار شد.
وی با اشاره به هدف از برگزاری این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری کلاس‌های شاتل‌تایم، معرفی این رشته ورزشی توسط مربیان هیات بدمینتون به نونهالان و نوجوانان سطح شهر و استان است. برخی از مربیان به صورت مستقیم تحت نظر هیات فعالیت دارند. برخی نیز در شهرستان‌ها و برخی زیر نظر کانون‌های خصوصی ورزشی فعالیت دارند. 
رییس هیات بدمینتون خراسان رضوی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در خصوص همگانی کردن این رشته ورزشی در پارک‌ها و فضاهای عمومی تصریح‌ کرد: در پارک‌ها هر ساله چندیدن مسابقه برگزار می‌شود که هیات بدمینتون خراسان رضوی در زمینه تجهیزات و جوایز این مسابقات همکاری لازم را به عمل می‌آورد. با شهرداری مشهد در خصوص برگزاری مسابقات محلات نیز همکاری لازمه را داریم.
رضوی در خصوص نحوه استعدادیابی هیات از جوانان برتر مسابقات محلات افزود: بدمینتون جزو ورزش هایی است که استعدادیابی آن باید از سنین پایه صورت گیرد. در سنین جوانی و نوجوانی احتمال پیشرفت در ورزشکاران این رشته پایین است، از همین رو به دلیل تخصصی بودن بدمینتون، جهت استعدادیابی حتما باید از سنین نونهالی وارد این رشته ورزشی شوند.
وی در خصوص استعدادیابی از دانش‌آموزان در این رشته ورزشی عنوان کرد: برنامه‌های استعدادیابی هیات که تحت نظر بخش خصوصی انجام می‌شود، از طریق همکاری و ارتباط نزدیکی است که با آموزش‌و‌پرورش صورت گرفته‌است. در سال‌های گذشته تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص با بخش خصوصی امضا کرده‌ایم. کانون‌های خصوصی که از برنامه مدون و منظمی بهره می‌برند و از مربیان تحصیل کرده و با دانشی استفاده می‌کنند، شناسایی استعدادهای برتر را نیز برعهده گرفته‌اند. فکر می‌کنم سال‌های آینده، سال‌های نوید بخشی برای خراسان رضوی خواهدبود.
رییس هیات بدمینتون خراسان رضوی در رابطه با سرانه ورزشی سالن‌‎های ورزشی بدمینتون در سطح شهر اضافه کرد: هرچقدر فضا و سالن ورزشی بیشتر باشد، ورزشکار بیشتری به سمت ورزش سوق داده می‌شود. خراسان رضوی جزو استان‌های پیشرو است و تاکنون با کمبود سرانه ورزشی مواجه نبوده‌ایم. در مشهد حدود 7 سالن ورزشی به بدمینتون اختصاص یافته است. نهادهای خصوصی مانند سازمان آب‌و‌فاضلاب و آستان قدس رضوی جهت برگزاری برنامه‌ها و مسابقات مربوطه همکاری لازم را با هیات بدمینتون استان دارند.
حسین رضوی در خصوص حضور تیم‌های خراسانی در مسابقات و لیگ‌های کشوری تصریح کرد: تیم بانوان بدمینتون خراسان رضوی از هفته آینده در لیگ برتر کشور به رقابت خواهدپرداخت. همچنین در دسته یک‌ و لیگ برتر، یک تیم از آقایان و یک تیم از بانوان داریم. البته تیم‌داری باشگاه‌های ورزشی در مسابقات کشوری به بخش خصوصی مربوط می‌شود و تنها وظیفه هیات بدمینتون استان مظارت بر روی این نهاد‌هاست. بخش خصوصی که استعدادیابی بدمینتون خراسان
رضوی را بر‌عهده دارد، تیم‌داری در مسابقات کشوری را استارت زده‌است.
وی با بیان اینکه رشته بدمینتون نیازمند توجه بیشتر رسانه‌های صوتی و تصویری است، تصریح کرد: پراکندگی سالن های ورزشی در سطح شهر نشان از علاقه شهروندان به این رشته ورزشی دارد، اما علاقه شهروندان به این موضوع می‌طلبد که برنامه های رادیویی و تلویزیونی و بخش تبلیغات توجه بیشتری به این رشته ورزشی نشان دهند. هرچند که با وجود شرایط اقتصادی حال حاضر، اکثر هیات‌های ورزشی با مشکل روبر هستند، اما چون با بخش خصوصی تعامل خوبی برقرار کرده‌ایم، مشکلات کمتری داریم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/116605/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علی. چ در مشهد دستگیر شد/ پاتوق شیما راز تبهکاری هایشان را لو داد

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

آبگیری 3 میلیون 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه

نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد

حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد

برپایی 1064 شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

خبرهایی از حج، نمایشگاه کتاب و اختلاف‌ مجریان تلویزیون

دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود

آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد

کشف 72 هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

اعتبار 6 همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی

هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

علت انتقال 6 نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

بازگشت 6 مرزبان خراسان جنوبی به کشور

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی