پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس ​جهاددانشگاهی خراسان شمالی:

گسترش خدمات جهاددانشگاهی در شهرستان‌ها از اولویت‌هاست علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رئیس ​جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: این نهاد از ظرفیت های اصلی نظام است و با هم افزایی با سایر دستگاه ها می تواند نیازها را مرتفع کند.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، دکتر رضا شاهین فر، با اشاره به اظهار لطف مقام معظم رهبری نسبت به جهاددانشگاهی که آن را از معدود رویش های اصلی خود انقلاب دانسته اند، افزود: معظم له حرکت این نهاد را به حرکتی گلخانه ای تعبیر کرده اند که جامعه از برکات آن منتفع می شود.
وی افزود: جهاددانشگاهی در استان خراسان شمالی، برنامه های گسترده ای در حوزه های مختلف، طرح ریزی کرده است که به توسعه استان کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به خدمات جهاددانشگاهی در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اظهار کرد: رسالت این نهاد از ابتدا با امور فرهنگی عجین بود و از سال های ابتدایی پیروزی انقلاب به عنوان رابط میان مراکز علمی و صنعت تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد.
دکتر شاهین فر با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزش و پژوهش با رویکرد پرکردن خلاءهای موجود در کشور ورود کرد، ادامه داد: جهاددانشگاهی از همان ابتدا نیازها را مطالعه و نقاط ضعف و قوت داخل را احصاء و با همکاری دانشگاه‌ها خلأها را پر کرد.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با مراکز بسیاری در بخش های مختلف از جمله فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی، هنر، علوم پزشکی و ... به ارائه خدمات پرداخته است، اظهار کرد: از جمله موفقیت های جهاددانشگاهی در حوزه درمان سرطان و سلول های بنیادی است، که کشور ما در این حوزه رتبه تک رقمی در جهان دارد و این بخش از فعالیت جهاددانشگاهی مورد تمجید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.
شاهین فر ادامه داد: در کشور ما، جهاددانشگاهی یکی از ظرفیت های اصلی نظام است و قابلیت شناسایی و شکوفا کردن ظرفیت های داخلی را دارد که اگر مورد حمایت مسئولین قرار گیرد می تواند نیازهای کشور را در داخل مرتفع سازد.
عضو هیات علمی جهاددانشگاهی با بیان اینکه این نهاد مبتکر مباحث کارآفرینی در کشور است به تشریح طرح الگوی نوین مشاغل خانگی پرداخت و گفت: در راستای اجرای این طرح که با همکاری وزارت کار اجرا می شود، افراد برای موفقیت در بازار کار حمایت می شوند و زمینه اتصال فعالان مشاغل خانگی با برندهای معتبر ملی و بین المللی برای تبلیغ و خرید تضمینی تولیدات فراهم می شود.
شاهین فر افزود: با توجه به اتکا به 146 مرکز آموزش تخصصی و پژوهشگاه ها و پژوهشکده هایی با برند بین المللی از جمله رویان و وجود مراکز مورد وثوقی چون خبرگزاری های ایسنا، ایکنا و مرکز افکارسنجی ایسپا، شهرستان ها نیز باید از این خدمات بهره مند شوند.
وی در ادامه از راه اندازی اولین مرکز ناباروری در خراسان شمالی با مشارکت جهاد دانشگاهی و علوم پزشکی خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد.
دکتر شاهین فر همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی خانواده سالم با مشارکت دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را از طرح های موفق ذکر کرد و افزود: در قالب این طرح زوجین پیش از ازدواج از دوره های آموزشی و مشاوره ای برخوردار خواهند شد که در ازدواج پایدار و کاهش طلاق مثمرثمر است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی در ادامه با تاکید بر لزوم بهره مندی شهرستان ها از خدمات این نهاد اظهار کرد: نگاه ویژه بنده ایجاد فرصت برای بهره مندی سایر شهرستان ها علاوه بر مرکز استان از خدمات است.
فرماندار شیروان نیز در این جلسه با بیان اینکه بحث معیشت و اشتغال مهمترین مشکلات در جامعه فعلی است، افزود: با بهره گیری از ظرفیت مراکزی همچون جهاد دانشگاهی، مرکز رشد و ... و با کمک مردم و حمایت دولت می توانیم زیرساختهای خوبی در حوزه اشتغال و کارآفرینی ایجاد کنیم.
امین رضا مرآتی با بیان اینکه باید با ایده های نوین سرمایه گذاری آشنا بشویم و نگاه نو در حوزه کارآفرینی داشته باشیم، ادامه داد: اولویت خرید ادارات شیروان باید از تولیدات داخل شهرستان باشد و ادارات باید با خرید محصولات تولیدی داخل شهرستان، زمینه ایجاد و حفظ اشتغال را داشته باشند.
وی با بیان اینکه دهه فجر امسال باید جشن باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار شود گفت: اطلاع رسانی اقدامات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید و نظام در کنار بیان مشکلات باید از اولویت های کاری و اداری مدیران باشد.
امام جمعه شیروان نیز در این جلسه با بیان اینکه حق حاکمیت تمام هستی با خداوند متعال است گفت: امروز یه برکت خون شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور ما در سایه وجود ولایت فقیه و قانون اساسی به خوبی مدیریت می شود.
حجت الاسلام حسین کوثری با اشاره به مشکلات اقتصادی و ‌... موجود در فضای جامعه و بین مردم گفت: مدیران جلسات هفتگی داخلی داشته باشند و کارمندان را نسبت به تکریم شایسته ارباب رجوع توجیه کنند.
نماینده ولی فقیه در شیروان با اشاره به اینکه مسئولین باید اقدامات انجام شده توسط نظام و انقلاب را برای مردم تشریح کنند افزود: قطعا با این اقدام جلوی بسیاری از توطئه دشمنان گرفته خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/118541/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟

راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر فاش شد + فیلم

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

6 هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

گیتی آذرپی درگذشت

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

ثبت نام 1618 نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم

هشدار شدید باران در 21 استان

هشدار باران شدید در 21 استان

سارق 200 دستگاه موبایل‌ در مشهد دستگیر شد

حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان

متهم به 200 فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد

رئیسی اسرائیل را تهدید کرد؛ اگر بار دیگر دست از پا خطا کنید معلوم نیست دیگر چیزی از شما باقی بماند!

رقابت 1618 حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی

20 هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی

پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

سکه و طلا ارزان‌تر شد

پاکسازی 912 هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم

تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید

سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود

عذرخواهی تتلو در دادگاه/ یک بازیگر زن تحریکم کرد آهنگ درست کنم

دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟

رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند

دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن

انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد 136 برای اولین بار

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار

جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان 4 را نفر را نجات داد

اینترمیلان برای بیستمین بار قهرمان لیگ ایتالیا شد

کشف 2 کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد

آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا

کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد

2241 دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

حمایت 3 هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی

20 هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد

تولید 17 درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود

افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی