پیام خراسان

آخرين مطالب

بودجه شهرداری های خراسان جنوبی 40 درصد افزایش یافت اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: بودجه مصوب شهرداری های استان امسال 248 میلیارد تومان بوده که نسبت به عملکرد بودجه سال گذشته 40 درصد رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، حمید حلاج مقدم دوشنبه شب در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی که با حضور معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت: بودجه مصوب سال 96 کل شهرداری های استان 177 میلیارد تومان تصویب شد که عملکرد بودجه حدود 194 میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به بودجه امسال شهرداری ها افزود: از بودجه مصوب شده 44 درصد محقق شده که بخش عمده آن مربوط به بیرجند بوده است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: حذف تبصره 2 ماده 39 تاثیر زیادی بر عدم تحقق بودجه شهرداری های استان داشته است.
وی با اشاره به هشت طرح مصوب سرمایه گذاری در شهرداری های استان گفت: برای این طرح ها 160 میلیارد تومان تسهیلات مصوب کارگروه استانی داریم و اگر امیدواریم پس از تصویب طرح ها در کارگروه ملی این حجم سرمایه گذاری برای شهرداری ها محقق شود.
حلاج مقدم بیان کرد: سال 96 از محل تبصره 2 ماده 39 حدود 29 میلیارد و 500 میلیون تومان به شهرداری های استان تخصیص یافت که به حساب آنها واریز شد اما امسال هنوز هیچ اعتباری از این محل اختصاص پیدا نکرده است.
وی ادامه داد: از محل تبصره 3 ماده 41 نیز حدود 760میلیارد تومان فقط به شهرداری بیرجند تعلق گرفت و از محل بند «و» تبصره 6 نیز هشت میلیارد و 680 میلیون تومان سال گذشته اعتبار داشتیم که امسال این رقم صفر بوده است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با اشاره به توزیع قیر رایگان هم گفت: سال گذشته 10 میلیارد تومان قیر رایگان توزیع شد که امسال تاکنون 5 میلیارد و 500 میلیون تومان به شهرداری ها اختصاص پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: از محل ارزش افزوده استانی نیز سال گذشته 40 میلیارد تومان و امسال تا پایان آبان ماه 34 میلیارد تومان به حساب شهرداری ها واریز شده است.
حلاج مقدم جمع منابع مالی شهرداری های استان را در سال گذشته 89 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: امسال کمتر از 50 درصد این رقم، یعنی حدود 39 میلیارد و 600 میلیون تومان واریز شده است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی 11 شهرستان با 30 شهرداری دارد اظهار داشت: بالغ بر 40 درصد شهرداری ها بعد از تقسیم استان تشکیل شده اند و برخی شهرداری ها هم که از قدیم فعالیت داشته اند فرسوده شده که نیازمند حمایت ویژه ای هستند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی جمعیت استان را 768 هزار 898 نفر اعلام کرد و افزود: 59.2 درصد جمعیت استان در شهرها زندگی می کنند که زهان کمترین و مرکز استان بیشترین جمعیت شهری را دارند.
وی با اشاره به فعالیت 20 شورای شهر در خراسان جنوبی با 60 نفر عضو گفت: محمد شهر به خاطر اینکه هنوز تشکیل نشده، فاقد شورای شهر است.
حلاج مقدم بیان کرد: آمار کل پرسنل شهرداری های استان هزار و 967نفر است که از این تعداد هزار و 401 نفر قراردادی هستند.
وی یادآور شد: از 29 شهردار خراسان جنوبی 20 نفر لیسانس و 9 نفر فوق لیسانس هستند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی یکی از مشکلات موجود در ساختار تشکیلاتی شهرداری ها را پست های خالی عنوان کرد و گفت: از هزار و 544 نفر پست های مصوب در 30 شهرداری و 10 سازمان وابسته به شهرداری ها، یکهزار و 78 پست خالی وجود دارد.
وی از انجام 29 طرح نیاز سنجی و پژوهشی شناسایی شده خبر داد و افزود: یک شورای مدیریت شهری نیز در استان برگزار شده است.
حلاج مقدم گفت: به طرح های راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری ها در استان کمتر توجه شده بود که اخیر اقدامات جدی آغاز و دنبال می شود که صلاحیت پنج مجری بررسی شده است.
وی با اشاره به فعالیت شهرداری ها در حوزه خدمات شهری و پسماند اظهار داشت: چهار شهرداری طرح مصوب دارند و 9 شهرداری در حال تهیه طرح هستند.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث تجمیع محل های پسماند از سال های گذشته در دستور کار بوده است افزود: سال 95 شهرستان های درمیان و سرایان برای این منظور 13 میلیارد تومان اعتبار گرفتند و طرح مورد نظر را اجرایی کرده اند.
وی ادامه داد: سال 96 تجمیع محل های پسماند شهرهای بیرجند، خوسف و مود در سایت بیرجند مکان یابی و مطالعه شد ولی در شهرهای قاین و نیم بلوک علی رغم اینکه طرح ها به سازمان ارسال شده ولی هنوز اعتباری نگرفتیم.
حلاج مقدم از وجود 36 ایستگاه آتش نشانی در 30 شهر خراسان جنوبی خبر داد و گفت: 90 دستگاه ماشین آلات آتش نشانی در استان فعالیت دارد.
وی یادآور شد: با توجه به ترانزیت و ارسال سوخت یکی از نیازهای شهرهای استان تجهیز شهرداری ها به ایستگاه های آتش نشانی است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه درخواست افزایش سهمیه قیر استان ارایه شده است گفت: سال گذشته 8 هزار 609 تن قیر رایگان دریافت کردیم که امسال این رقم 4 هزار و 314 تن بوده است.
وی به آمار ماشین آلات عمرانی و خدمات شهرداری ها اشاره کرد و افزود: شهرداری های استان در این حوزه 385دستگاه ماشین آلات دارند که 231 دستگاه عمرانی و 154 دستگاه ماشین آلات خدماتی است.
حلاج مقدم از اختصاص 6 دستگاه جدید به استان خبر داد و بیان کرد: با این وجود درخواست داریم که در بحث ماشین آلات توجه بیشتر شود تا بتوانیم با کاهش کمبود ها خدمات رسانی را افزایش دهیم.
وی با اشاره به آمار 254 اتوبوس درون شهری در خراسان جنوبی گفت: عمده این دستگاه ها در مرکز استان فعال است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: 57 مینی بوس در استان فعال است که این خودروها عمدتا فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند.
وی گفت: با توجه به افزایش قیمت اتوبوس ها و مینی بوس ها خرید آنها برای شهرداری ها غیر ممکن شده است.
حلاج مقدم مهمترین اولویت ها و نیازهای شهرداری ها را تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی عنوان کرد و افزود: لازم است نیروهای شرکتی که درحوزه ستاد شهرداری ها فعالیت می کنند تبدیل وضعیت شوند.
اختصاص 10 دستگاه خودرو آتش نشانی، خودرو حمل زباله ، تسریع در پرداخت تسهیلات سرمایه گذاری ، 8 هزار تن قیر رایگان مازاد بر سهمیه سال97، هشت دستگاه کامیون کپرسی ، درخواست کمک برای شهرداری های مناطق مرزی از محل اعتبارات مربوطه ، کمک یک میلیارد تومانی به شهرداری ها برای تهیه و حق الزحمه مشاوران و اصلاح چارت دفتر امور شهری از دیگر درخواست های مدیرکل امور شهری استانداری خراسان جنوبی بود که مطرح شد.
شهرداران بیرجند، اسلامیه و دیهوک نیز در این جلسه به نمایندگی از سایر شهرداران نیازها و اولویت های اصلی را بیان کردند که عمده مشکلات مباحث مربوط به تبدیل وضعیت نیروها بود.
استقلال سازمان شهرداری های کشور ، توجه به شهرهای مهاجر پذیر، تامین منبع مالی پایدار ، ایجاد وحدت رویه در حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها از دیگر درخواست هایی بود که توسط شهرداران مطرح شد.
9893 * 6054

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/118600/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت سیلاب در زیرکوه خراسان‌جنوبی؛ کنکوری‌ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

(ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند

لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم

باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی

سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال 700 نفر را فراهم کردند

خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی

ادامه بارش‌های سیل‌آسا و رگباری در نیمه شرقی خراسان جنوبی

پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد

تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت

تبدیل به ضایعات بیش از 3 هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است

ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت

حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد

ثبت رکورد 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی

زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر

انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل

‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است

بیش از 10 هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند

رقابت بیش از 91 هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی

تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم

جاده‌های خراسان رضوی بارانی است

محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد

چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)

بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد

چشم نوازی گل‌های رنگارنگ در باغ گل‌های مشهد + تصاویر

امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی

8 درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند

تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/56 خانوار اسکان داده شدند

خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین

آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

20 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد

نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول