پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:

15 معلول ضایعه نخاعی تعمیرکار موبایل شدند اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: امسال توانستیم 15 معلول ضایعه نخاعی را برای تعمیر موبایل به صورت ویژه آموزش دهیم که با توجه به هوش زیادی که دارند می توانند تعمیرکاران خوبی در استان باشند.
به گزارش ایرنا علی عرب نژاد روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته معلولان اظهار داشت: پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی بزرگترین رسالت سازمان بهزیستی است که در این زمینه اطلاع رسانی و آگاه سازی را در دستور کار قرار داده ایم.
وی با تاکید بر اینکه در بحث پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی همه زیرساخت ها فراهم شده است افزود: استقبال از این زیرساخت ها کم است.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی برنامه ریزی برای بستن مجراهای معلولیت ساز را مورد تاکید قرار داد و گفت: حوادث زمینه ساز بخشی از این معلولیت ها است و برون داد آن گریبان گیر بهزیستی می شود لذا باید به سراغ سازمان ها و متولیان معلول ساز برویم که در بحث پیشگیری همکاری کنند.
وی افزود: افرادی که بر اثر حوادث دچار ضایعه نخاعی و معلولیت شده اند مانند سایر معلولان از خدمات توانبخشی و پرستاری بهره مند می شوند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت اظهار داشت: راه اندازی کارگاه ها و مراکز آموزشی در این بخش به صورت جدی همچون گذشته دنبال می شود.
وی اشتغال و مسکن را 2 مشکل اساسی معلولان دانست گفت: کمک بهزیستی در بحث مسکن برای تک معلولیت ها تا سقف 10 میلیون تومان است.
عرب نژاد افزود: تعداد زیادی از مددجویان بهزیستی در طرح مسکن مهر صاحب خانه شدند و بقیه تا پایان سال صاحب مسکن می شوند و اگر افراد معلول مددجوی بهزیستی اعلام می کنند که خانه ندارند یا تسهیلات دراین زمینه نگرفته اند به این دلیل است که در گذشته از امکانات دولتی استفاده کرده اند.
وی در مورد اشتغال معلولان از برگزاری 38 ساعت آموزش رایگان فنی و حرفه ای و 10 ساعت آموزش مهارت ارتباطی خبر داد و گفت: به معلولان 20 میلیون تومان وام خود اشتغالی به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: معلولان در خیلی زمینه ها بسیار توانمند تر از افراد سالم هستند و می توان از این افراد در کارخانه ها و کارگاه ها استفاده کرد.
وی اظهار داشت: به کارفرمایانی که این افراد را به کار گیرند نیز تسهیلاتی از جمله 20 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه، پرداخت سهم بیمه کارفرما تا مدت 5 سال و جبران خسارت عدم کارآیی اعطا می شود.
عرب نژاد جذب کمک های خیران از خارج استان را یکی دیگر از برنامه های عنوان کرد که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است و گفت: یک میلیارد و 400 میلیون تومان سال گذشته از یک موسسه خیریه کمک جذب شد که امسال نیز در دی ماه قول کمک مجدد داده شده است.
وی کمک به ساخت مسکن، درمان معلولان در حوزه های چشم و سوختگی و اهدای جهیزیه را از دیگر کمک های خیران به حوزه بهزیستی استان برشمرد.
** وجود 22 هزار معلول در استان
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز از ثبت آمار 22 هزار و 295 معلول در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 7 هزار و 648 نفر معلول جسمی و حرکتی، 6 هزار و 102 نفر معلول ذهنی، 3 هزار و 855 معلول شنوایی، دو هزار و 896 نفر معلول بینایی، هزار و 566 نفر معلول روانی مزمن و 228 نفر معلول صوت و گفتار هستند.
جمیله رضا زاده با اشاره به تنوع معلولیت ها با درجات مختلف در استان اظهار داشت: به این افراد معلول با نیازهای متفاوت 27 خدمت گوناگون از جمله برنامه ریزی و نظارت بر کمیسسون های تشخیص نوع معلولیت، اجرای برنامه های توان بخشی مبتنی بر جامعه درمناطق محروم و روستایی و پرداخت کمک هزینه حق پرستاری از معلولین ضایعه نخاعی بر اساس محل ضایعه نخاعی از 180 تا 220 هزار تومان ارائه می شود.
وی پرداخت کمک هزینه مناسب سازی مسکن و خودرو را از دیگر خدمات در این بخش برشمرد و گفت: تاکنون 191 مورد تاکنون با هزینه کرد بالغ بر 600 میلیون تومان مناسب سازی شده است.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی افزود: پرداخت حقوق ماهیانه به مبلغ 108 هزار و 500 تومان برای هر فرد معلول، ویزیت در منزل توسط تیم توانبخشی، پرداخت کمک هزینه درمان معلولان در سه دفتر مراقبت ها، روزانه و دفتر توانمند سازی نیز در این حوزه انجام شده است.
وی اعتبارات امسال حوزه توانبخشی را 9 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این مبلغ یارانه سهم مراکز غیردولتی بیشترین حجم اعتبارات شامل 7 میلیارد و 300 میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.
رضا زاده افزود: سهم بقیه شامل وسایل کمک توان بخشی و بهداشتی 650 میلیون تومان، حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی 400 میلیون تومان، کمک به کاشت حلزون 42 میلیون تومان، مناسب سازی منازل227 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: همچنین سهم هنردرمانی 150 میلیون تومان و کمک به ایاب و ذهاب معلولین 31 میلیون و 800 هزار تومان و کمک هزینه درمان 110 میلیون تومان، خدمات توانبخشی 470 میلیون تومان، کمیسون های پزشکی 44 میلیون تومان، کمک هزینه تحصیلی 54 میلیون تومان، بهبود تغذیه کودکان 68 میلیون تومان و خدمات توان پزشکی 100 میلیون تومان اعتبارات این حوزه بوده است.
وی بیان کرد: به 735 نفر در 34 مرکز خدمات ایاب و ذهاب، به 287 نفر در 13 مرکز خدمات بهبود تغذیه، آموزش روزانه و حرفه آموزی به 763 نفر در 34 مرکز، وسایل بهداشتی به 191 نفر ضایعه نخاعی از طریق بن کارت و به 813 نفر بستر گرا بن کارت بهداشتی خدمات ارایه شده است.
دهم تا شانزدهم آذرماه هفته معولان نامیده شده است.
9893 * 6054

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/118718/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی