پیام خراسان

آخرين مطالب

دود هزینه ها در چشم اتومبیلرانان ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- اتومبیلرانی و موتورسواری از جمله رشته هایی است که علاقه مندان خاص خود را دارد اما مشکلات اقتصادی باعث شده است دود افزایش هزینه ها به چشم آنها برود.
مسابقات بسیار اتومبیلرانی و موتورسواری در بخش های مختلف هر سال در کشور برگزار می شود که در این میان بسیاری با هزینه شخصی دراین مسابقات شرکت می کنند اما بخش اندکی از هزینه ها به آنها بازمی گردد.
خراسان رضوی با داشتن هزار و 200 موتورسوار و اتومبیلران سازماندهی شده و 95 داور و 24 مربی این رشته ها در هر دوره از مسابقات کشوری عناوین مختلف به دست می آورد و آنچه در این میان کمتر دیده می شود هزینه های عاشقانه رانندگان و موتورسوارانی است که با عشق مسابقه می دهند و هزینه می کنند بدون اینکه سود مادی برای آنها در بر داشته باشد.
* حمل و نقل 30 میلیون ریالی
یکی از قهرمانان مسابقات اتومبیلرانی آفرود کشور در باره مشکلات این گروه به خبرنگار ایرنا گفت: برای شرکت در مسابقات آفرود و خرید یک اتومبیل یک میلیارد ریال هزینه کردم و برای شرکت در مسابقات نیز در هر بار دست کم باید 25 میلیون ریال برای حمل اتومبیل هزینه شود.
سید حسن حسینی افزود: هر بار که یک قطعه از این اتومبیل خراب شود باز حمل آن بیش از 30 میلون ریال هزینه در پی دارد و هزینه قطعات نیز در جای خود محفوظ است.
وی با بیان اینکه سال 93 در مسابقات کشوری 6 تا هشت نفر از خراسان رضوی شرکت می کردیم اظهار داشت: پارسال در مسابقات آفرود کشور هیچکدام از ما شرکت نکرد و امسال هم تنها من از این استان حاضر به شرکت در مسابقات شدم.
وی گفت: به خاطر هزینه های زیاد اتومبیل و رفت و آمد آن، شرکت در مسابقات مورد قبول هیچ راننده ای واقع نمی شود.
حسینی افزود: در صورت کسب مقام در مسابقات کشوری نیز جایزه نقدی در کار نیست مگر اینکه از طرف هیات استان یا حامی مالی جوایزی اهدا شود که اغلب ارزش ریالی آنها قابل گفتن نیست و کمتر از 10 میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: کسی که با چنین دغدغه هایی در مسابقات شرکت می کند خطر پذیری وی هنگام مسابقه کاهش می یابد زیرا حساب می کند اگر مانع را بپرد ممکن است اتومبیل او خراب شود و دست کم 20 میلیون ریال هزینه به دنبال داشته باشد و انجام ندادن یک کار ممکن است به از دست رفتن امتیاز و عدم کسب مقام منجر شود.
وی گفت: اگر بخواهیم از استان دیگری شرکت کنیم چون در هر سال کارت شرکت در مسابقات برای ما صادر می شود مانند بازیکنان فوتبال نمی توانیم تا پایان قرارداد با تیم و استان دیگری شرکت کنیم.
حسینی افزود: تیم هایی در خارج از استان هستند که همه هزینه های رفت و آمد و مخارج اتومبیل را در کنار پرداخت پاداش پرداخت می کنند اما به دلیل اینکه ابتدای سال کارت حضور در مسابقات از این استان به نام ما صادر شده نمی توانیم با آنها قرارداد ببندیم مگر اینکه استان به ما نامه بدهد.
وی اظهار داشت: اگر همین شرایط و عدم حمایت مالی لازم ادامه یابد، سال آینده به رغم میل باطنی از استان دیگری در مسابقات شرکت می کنم.
* جوایز اندک
یکی از قهرمانان استان خراسان رضوی در بخش موتور کراس کشور هم گفت: بیشتر مسابقات را با هزینه شخصی شرکت می کنیم و برای شرکت در هر مسابقه به منظور تهیه لاستیک، بنزین، روغن موتور و هزینه رفت و آمد دست کم 12 میلیون ریال هزینه می شود.
پوریا نجوی با بیان اینکه از سال 89 در رشته موتورکراس فعالیت دارد افزود: در 2 سال اخیر جزو نفرات برتر استان و کشور شده ام اما در مسابقات کشوری غیر از کاپ جایزه نقدی نمی دهند و فقط از طرف استان در صورت کسب مقام کشوری جوایز مالی اندکی به قهرمانان اهدا می شود.
وی اظهار داشت: فقط علاقه و عشق است که مرا تاکنون در این رشته ماندگار کرده است.
* نبود حامی مالی
دبیر هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی هم گفت: وضعیت اقتصادی بر لوازم و وسایل ورزشی نیز تاثیر گذاشته و ورزشکاران را با محدودیت مواجه کرده است.
محمد خاکبان با بیان اینکه به دلیل به حد نصاب نرسیدن ورزشکاران در برخی رشته های اتومبیلرانی یا موتورسواری مسابقات برگزار نمی شود افزود: علت آن نیز افزایش هزینه هاست که مانع حضور ورزشکاران می شود.
وی اظهار داشت: بیشتر افرادی که در رشته های اتومبیلرانی و موتورسواری فعالیت می کنند از اقشار متوسط به پایین جامعه هستند و از جیب خود هزینه می کنند و به خاطر افزایش نیافتن اعتبارات نمی توانیم همه هزینه ها را بطور کامل پرداخت کنیم.
وی گفت: من نیز که پیش از این چندین عنوان قهرمانی رالی کشور را در کارنامه خود ثبت کرده ام و در این رشته فعالیت داشته ام از هزینه ها آگاه هستم و می دانم که جوایز تشویقی که به قهرمان مسابقات کشوری از طرف هیات اهدا می شود بسیار کم است و این شرایط شامل حال همه هیاتها می شود.
* در حد توان حمایت می کنیم
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم گفت: در برخی رشته ها هزینه شرکت در مسابقات بر عهده ورزشکاران است از جمله موتورسواری که وسیله شخصی آنهاست و از جیب خود هزینه می کنند.
امیر زارعی افزود: مبلغی از هزینه ها به افرادی که در قالب تیم های هیات اتومبیبلرانی و موتورسواری استان اعزام می شوند، پرداخت می شود هر چند که ما نیز قبول داریم کافی نیست.
وی اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان در حد توان از همه هیاتها و ورزشکاران حمایت می کند و هر گاه بودجه و اعتباری تخصیص یابد در جای خود هزینه می کند.
وی گفت: در هیاتهای مختلف هم تلاش کرده ایم با حامیان مالی و هیاتهای ورزشی ارتباط برقرار شود اما بنگاه های اقتصادی و مالی نیز شرایط سختی را تجربه می کنند و محدودیت هایی دارند که به راحتی حاضر به هزینه کردن نیستند.
7507 / 6053

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/119212/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازسازی صحنه جنایت در شب‌نشینی مستانه جوانان مشهدی

باغ بدشگون به سینمای ایران رسید

کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت

کاروان کارگران خراسان شمالی برای دیدار با رهبر انقلاب عازم تهران شدند

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - چهارشنبه 5 اردیبهشت

افزایش ا 5 درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی

مهم‌ترین پیامد حادثه طبس چه بود؟ + فیلم

پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد

شکست پنجه عقاب در صحرای طبس

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

یورو رکورد زد

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد

شکستی که مصداق وعده صادق بود/ پنجه عقاب در شن‌های طبس

تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق

مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)

تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان

شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه 4 اردیبهشت

بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 5 اردیبهشت 1403+ جدول

نوازش مرگبار!

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"

تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی

یادی از شکست آمریکا در طبس

بازی معوقه هفته 12 لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان

جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند

بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود

شن‌هایی که مامور خدا بودند

39 سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان

از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها

چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد

مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی

برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است

دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی