پیام خراسان

آخرين مطالب

شهردار مشهد: فساد منجر به تغییر مدیر نداشته‌ایم/در تغییرات دچار هیجان‌زدگی نمی‌شویم اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - شهردار مشهد گفت: در حوزه فساد تاکنون تخلفی در سطح مدیران مناطق و سازمان که منجر به تغییر آن ها شود دیده نشده است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمدرضا کلایی در حاشیه چهل‌و‌چهارمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد در جمع خبرنگاران، در خصوص برنامه میان‌مدت عملیاتی 1397 تا 1400 شهرداری مشهد، اظهار کرد: برنامه میان مدت 1397 – 1400 شهرداری مشهد، به عنوان چهارمین برنامه میان‌مدت، نسبت به برنامه‌های قبلی خود، بسیار کاربردی است، اما باید توجه داشت که کاربردی بودن برنامه ناشی از دو بخش تدوین و تصویب و اجرای آن خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر برنامه‌ای کاملاً هم واقع بینامه هم تنظیم شده باشد، اما اهتمامی بر روی اجرای آن وجود نداشته باشد، کاربردی نخواهد بود. این برنامه زمینه زیادی برای اجرایی شدن دارد، اما باید بنده و همکارانم نیز توجه ویژه‌ای بر روی اجرای آن داشته باشیم.
کلایی تصریح کرد: در اجرای این برنامه نقش همه معاونت‌های شهرداری پررنگ است، زیرا این برنامه برش منطقه‌ای، محلی، سازمانی و... دارد، اما در تدوین به طور قطع معاونت برنامه‌ریزی زحمات بیش‌تری را متحمل شده است.
وی در خصوص شفافیت و مبارزه با فساد در شهرداری، خاطرنشان کرد: در حوزه فساد تاکنون تخلفی در سطح مدیران مناطق و سازمان که منجر به تغییر آن ها شود دیده نشده است. در این مسیر اصلاحات فرایندی و زیرساختی بخشی از کار است که توسط معاونت برنامه‌ریزی آغاز شده و بخشی از کار نیز انجام شده است. همچنین راهبرد شفافیت مسئله دیگری است که به نظارت همگانی و منسجم مردم منجر می‌شود که در این زمینه در میانه راه هستیم. در این زمینه موضوع باشگاه شهروندی در این راستا یکی از مهم‌ترین راهکارهاست.
شهردار مشهد افزود: راهکار دیگر نیز مجموعه‌ای از اقدامات اجرایی مبتنی‌بر یافته‌های ما در مدیریت شهری است که تاکنون اجرایی نشده است. مستندات خوبی حاصل از رصد وضعیت موجود به دست آمده است که بتوان براساس آن کارهای جدی‌تری را برای مبارزه با فساد در سال 98 انجام داد.
وی در خصوص تغییرات در شهرداری و انتخاب معاونان جدید شهردار، گفت: به جز دو معاونت که با سرپرست اداره می‌شوند و معاونت مالی و پشتیبانی که بنده عهده‌دار آن بودم و تا چند روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد، بقیه شهرداری با همان فرمان ادامه مسیر می‌دهد. تغییر جدید و شوکی اتفاق نیفتاده است.
کلایی عنوان کرد: سرپرستان منصوب شده در معاونت‌های حمل‌ونقل و فنی و عمران نیز از مدیران با تجربه در حوزه خود هستند. کار با همین منوال ادامه خواهد یافت و در صورت لزوم و یافتن افرادی قوی‌تر، تغییراتی در مدیران ارشد و یا مدیران میانی شهرداری انجام خواهد شد، اما در این زمینه به هیچ وجه دچار هیجان‌زدگی نیستیم.
وی با بیان اینکه «ما در قطاری در حال حرکت هستیم و به حرکت خود نیز ادامه خواهیم داد»، بیان کرد: به نظر بنده بهبود، فقط تغییر مدیران نیست، بلکه تغییر فرایندها نیز می‌توانند به بهبود عملکرد مدیریت شهری منجر شود. برای بهبود کار باید مواردی مانند تغییر سطح انرژی، تغییر سطح خواسته‌ها و .. نیز می‌تواند مد نظر قرار گیرد.
شهردار مشهد در خصوص برنامه شهرداری برای برخی پروژه‌های مسئله‌دار همچون بلوار نماز، کمربند جنوبی، خطوط بی‌آر‌تی و...، تصریح کرد: در پروژه‌های مختلف حوزه حمل‌ونقل خواسته‌ام تا همه پروژه‌ها و مسئله‌های این حوزه را در قالب یک سبد به همراه نتایج معادلات دیده شده و تا هفته آینده ارائه شود تا بتوانیم تصمیمات بهترین در این خصوص اتخاذ کنیم.
وی افزود: موضوع حمل‌ونقل به ویژه در بافت مرکزی شهری مورد توجه ویژه ما بوده و به آن اهتمام خواهیم داشت که امیدوارم با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است در 6 ماه آینده بتوانیم شاهد تغییرات جدی در این حوزه باشیم.
کلایی خاطرنشان کرد: بولوار نماز هم خواسته به‌حق شهروندان است که امیدواریم به‌زودی مشکل حل شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد. همچنین شورای شهر به عنوان متولی خاص و نماینده حقوق مردم، پیگیر موضوع بازگشایی بولوار نماز بوده و ما نیز در کنار شورای شهر و هماهنگ با آن‌ها، در حال پیگیری این مسئله هستیم؛ این‌ها مسئله‌هایی غیر قابل حل نیست.
وی در خصوص واگذاری آتش‌نشانی به بخش خصوصی، یادآور شد: فرآیندهایی که در موضوع خدمات شهری است بهتر است به دو قسمت تقسیم شود یکی مبانی نظری که در این کار هست هر چه بتوانیم بیشتر از ظرفیت مردم استفاده کنیم امر مثبتی است، اما اینکه بسترهای قانونی تا چه حد اجازه این کار را به ما می‌دهد مانند نهادهای بالادستی و قوانین، مجموع اینها، مبنای عمل ما خواهد بود.
شهردار مشهد ادامه داد: در حال حاضر موضوع برون‌سپاری خدمات آتش‌نشانی نیز در بین چند نهاد در حال کار کارشناسی است که ما نیز منتظر نتایج آن بوده و بر آن مبنا عمل خواهیم کرد. اتفاقات فعلی در حوزه سیاست‌گذاری و اجراست و اظهار نظر شهردار سابق مبتنی بر یک مبنای نظری بوده است.
کلایی در خصوص شاخص‌های انتخاب مدیران و معاونان، عنوان کرد: قول ما برای انتخاب معاونان و مدیران، عملکرد است، ما به حرف‌هایی که می‌زنیم اعتقاد داریم، وقتی مشخص است که ما به دنبال چه پروژه‌ها و مگاپروژه‌هایی هستیم، لذا همکارانی را برمی‌گزینیم که این اهداف را محقق کنند پس اینجا تنها شاخص این خواهد بود که چه کسی می‌توان به تحقق این برنامه کمک کند.
وی در خصوص ساماندهی وضعیت کارمندان شهرداری مشهد، بیان کرد: در حوزه برنامه‌ریزی، برنامه‌ای برای ساماندهی وضعیت قراردادی نیروهای انسانی و پرسنلی شهرداری تدوین شده است، زیرا منابع انسانی به حوزه معاونت برنامه‌ریزی الحاق یافته است. بخش‌هایی از این برنامه معطل تصمیم‌گیری وزارت کشور است، زیرا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و کارمعین به پیمانی و ... مطرح است که ترجیح ما آن است که کسانی که در آینده می‌خواهند به شهرداری ملحق شوند از کسانی باشند که سال‌ها در شهرداری با ما همکاری داشته‌ و تجربه دارند.
شهردار مشهد افزود: وزارت کشور بخشنامه‌هایی صادر کرده است که به نفع همکاران ما نیست که معاونت برنامه‌ریزی در مقابل اجرای این بخش نامه‌ها مقاومت کرده و در حال رایزنی با معاون عمرانی وزارت کشور است تا بتوانیم بیشتر از همکاران خود استفاده کنیم.
وی در خصوص آخرین وضعیت کوهستان پارک، تصریح کرد: کوهستان پارک شادی یکی از نیازهای شهر است و کار ما هم، باز کردن همین قفل‌ها است تا مردم آنجایی که خاطره دارند برایشان زنده شود. به نظر بنده موضوع کوهستان پارک شادی قابل حل است، اما نیازمند یک بازارایی و احداث یک شهربازی در تراز شهر مشهد است که مأموریتی در این خصوص به معاون اقتصادی داده شده است که به زمان خود انجام می‌شود.
کلایی اضافه کرد: در این خصوص با دو محور تملک و در اختیار گذاشتن سرمایه‌گذار و دیگری طراحی و اجرای شهربازی مواجه هستیم که باید توسط شرکت‌های معتبر صورت گیرد. فکر می‌کنم بخش اول تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شود، اما بخش دوم نیازمند ارائه طرح از سوی مشاور است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/119679/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند