پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی:

تنها 30 درصد لاستیک ناوگان حمل و نقل خراسان جنوبی تامین شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- مدیرکل راهداری خراسان جنوبی با اشاره به تامین تنها 30درصد لاستیک ناوگان حمل و نقل استان گفت: هفت هزار و 65 حلقه لاستیک توزیع شده که نیاز دو الی سه برابر بیشتر از این رقم است.

به گزارش خبرنگار مهر ، جعفر شهامت ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل تاکنون 25 میلیارد تومان در پایانه مرزی ماهیرود هزینه کرده است.
وی با بیان اینکه تغییر نرخ ارز آسیب های زیادی به رانندگان و ناوگان حمل و نقل زد، افزود: نرخ قطعات همچنان بالاست و باید برای آن چاره اندیشی شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: تامین لاستیک توسط سازمان صنعت و معدن بوده که هنوز تاکنون30درصد لاستیک ناوگان هنوز تامین نشده است.
شهامت ادامه داد: تا کنون هفت هزار و 65 حلقه لاستیک در استان توزیع شده اما نیاز استان دو الی سه برابر بیشتر از این رقم است.
وی با بیان اینکه فاز اجرایی درخواست رانندگان در خصوص تعیین نرخ تن کیلومتر از دی ماه سال جاری انجام خواهد شد، عنوان کرد: بیمه تکمیلی رانندگان نیز با چالش هایی روبه رو بود که خوشبختانه در حال حاضر فعال است.
کاهش 30درصدی اعتبارات استانی راهداری
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال 97 بیش از 57 میلیارد تومان اعتبار ملی و بیش از 34 میلیارد تومان اعتبار استانی برای راهداری تخصیص یافته است، بیان کرد: اعتبارات استانی 30 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
شهامت با بیان اینکه 407 قرارداد فعال در حوزه های راهداری، فنی و نظارت و حمل و نقل وجود دارد، اظهار داشت: ارزش ریالی این قراردادها 220 میلیارد و 672 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: متوسط پیشرفت فیزیکی این قراردادها 87 درصد و پیشرفت ریالی آن 81 درصد است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران راهداری و فنی و نظارت بیش از 37 میلیارد تومان است، افزود: 70 تا 300 درصد مبلغ قراردادهای حوزه ایمنی استان افزایش قیمت داشته است.
72 درصد راه های استان نیازمند روکش آسفالت
شهامت با اشاره به اینکه از آذرماه سال گذشته تاکنون بیش از 85 درصد هزینه های راهداری در حوزه روکش راه ها صرف شده است، گفت: 11 هزار و 352 کیلومتر راه در اختیار راهداری استان است و 72 درصد راه ها نیاز به روکش دارد.
وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 412 کیلومتر راه استان با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد و 195 میلیون تومان روکش شده است، عنوان کرد: در مجموع تاکنون بیش از 71 میلیارد تومان در حوزه روکش راه های استان هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته 16 مورد تبدیل آب نما به پل با اعتباری بیش از دو میلیارد تومان را داشته ایم، بیان کرد: 188 کیلومتر اصلاح شیب شیروانی با هفت میلیارد و 520 میلیون تومان اعتبار نیز طی یک سال گذشته انجام شده است.
شهامت با بیان اینکه در حوزه ایمنی از جمله خط کشی راه ها، حفاظ ایمنی، آشکارسازی پل ها و روشنایی بیش از 11 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: در مجموع بیش از 100 میلیارد و 348 میلیون تومان اعتبار در سه حوزه اصلی روکش، حوزه ایمنی و پل ها هزینه شده است.
شناسایی 27 نقطه حادثه خیز
وی با اشاره به اینکه 27 نقطه پر تصادف و 49 نقطه دارای تصادف در سطح استان شناسایی شده است، گفت: 9 باب پاسگاه پلیس راه نیز در سطح استان وجود دارد که تا کنون بیش از پنج میلیارد تومان از حوزه ملی برای پاسگاه بیرجند و سربیشه هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه پاسگاه پلیس راه سربیشه طی یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، عنوان کرد: در حال حاضر 28 راهدارخانه در سطح استان وجود دارد که از یک سال گذشته دو میلیارد و 332 میلیون تومان در این حوزه هزینه شده است.
شهامت با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون 21 سامانه ثبت تخلف به سامانه های استان اضافه شده است، افزود: 35 ردیاب خودروهای راهداری، 10 تردد شمار، 25 بی سیم خودرویی و سه مورد سامانه نظارت تصویری نیز از سال گذشته در استان فعال شده که حدود چهار میلیارد و 229 میلیون تومان هزینه در برداشته است.
وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 35 میلیارد تومان در حوزه سیستم های نظارتی استان سرمایه گذاری شده است، افزود: مشکل اصلی ایمنی در خراسان جنوبی ضعف عمومی راه ها است که باید در این خصوص نیز چاره اندیشی شود.
تعدیل قیمت های کرایه با طرح تن کیلومتر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر 26 مجتمع خدماتی رفاهی فعال در سطح استان فعال هستند، بیان داشت: 14 مجتمع خدماتی رفاهی در حال ساخت نیز در سطح استان وجود دارد که از این تعداد سه مجتمع تا ابتدای تابستان سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.
شهامت با بیان اینکه ناوگان باری بالای 25 سال فرسوده محسوب می شوند، افزود: در حال حاضر 472 مورد ناوگان ثابت فرسوده و 96 دستگاه ناوگان غیرثابت باری فرسوده در سطح استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه ناوگان مسافری بالای 15 سال فرسوده محسوب می شود، گفت: 43 دستگاه اتوبوس فرسوده و 59 دستگاه مینی بوس فرسوده در سطح استان وجود دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه سن خودروهای سواری کرایه تا ده سال است که در حال حاضر 63 دستگاه سواری کرایه فرسوده در استان وجود دارد.
شهامت با اشاره به اینکه یکی از معضلات بزرگ استان خراسان جنوبی تفاوت زیاد کرایه ها در دو طرف مبدا و مقصد است، عنوان کرد: هدف اجرای طرح تن کیلومتر تعدیل قیمت ها در دو طرف مبدا و مقصد است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/121592/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین وضعیت سیلاب در زیرکوه خراسان‌جنوبی؛ کنکوری‌ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

(ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند

لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها

ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم

باران بهاری هوای مشهد را پاک کرد

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی در خراسان جنوبی

سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال 700 نفر را فراهم کردند

خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است

بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی

ادامه بارش‌های سیل‌آسا و رگباری در نیمه شرقی خراسان جنوبی

پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد

تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت

تبدیل به ضایعات بیش از 3 هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است

ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت

حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد

ثبت رکورد 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

دختر شیروانی قهرمان شطرنج‌ لیگ برتر کشور شد

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی

زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر

انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل

‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است

بیش از 10 هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند

رقابت بیش از 91 هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی

تلاطم رودخانه علی سالار در بشرویه + فیلم

جاده‌های خراسان رضوی بارانی است

محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد

چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)

بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد

چشم نوازی گل‌های رنگارنگ در باغ گل‌های مشهد + تصاویر

امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی

8 درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند

تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/56 خانوار اسکان داده شدند

خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین

آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

20 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد

نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول