پیام خراسان

آخرين مطالب

27 نقطه پر تصادف در جاده های خراسان جنوبی شناسایی شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: 27 نقطه پر تصادف در جاده های استان شناسایی شده که از این تعداد هفت نقطه در یک سال اخیر رفع و 2 نقطه دیگر در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا جعفر شهامت روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت 26 آذر روز ملی حمل و نقل و رانندگان و یکم دی ماه روز راهدار مجموع اعتبارات استانی و ملی این اداره کل را 91.5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به طور میانگین کاهش 30 درصدی در اعتبارات استانی وجود داشته علیرغم اینکه در قراردادها، حوزه ماشین‌آلات، روکش‌ راه‌ها و تجهیزات ایمنی شاهد افزایش هزینه ها بوده‌ایم.
وی با اشاره به 407 مورد قرارداد فعال فنی و نظارت در حوزه حمل و نقل استان یادآور شد: ارزش این تعداد قرارداد 220 میلیارد و 672 میلیون تومان بوده که متوسط پیشرفت فیزیکی آنها 78 درصد و پیشرفت ریالی 81 درصد است.
وی بیان کرد: میزان مطالبات حوزه راهداری و فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان 37 میلیارد تومان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی جذب قیر رایگان را یک اقدام مثبت برای پیشرفت پروژه ها دانست و گفت: با توجه به کاهش 20 درصدی اعتبارات ملی امیدواریم که با تخصیص حداکثری اعتبارات این کاهش اعتباری جبران شود.
وی با اشاره به عملکرد حوزه راهداری از آذرماه سال 96 تاکنون اظهار داشت: روکش‌ راه‌ها بیش‌ از 85 درصد هزینه‌های راهداری را شامل می‌شود و هم 11 هزار و 352 کیلومتر طول راه های استان برای نگهداری در اختیار این اداره کل است.
شهامت با بیان اینکه اگر راه ها با کیفیت ایده آل ساخته شود پنج تا هفت سال نیاز به نگهداری ندارد افزود: از آنجا که بسیاری از راه های خراسان جنوبی به شکل جهاد ساخته شده 72 درصد از راه‌های استان نیاز به روکش دارد.
وی یادآور شد: یک سال گذشته موفق شدیم 412 کیلومتر از راه‌های استان را با هزینه‌کرد 60 میلیارد و 195 میلیون تومان روکش کنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یکی دیگر از اقدامات حوزه راهداری را اصلاح آبنما و ساخت پل ها عنوان کرد و گفت: از آذر ماه سال گذشته تاکنون 16 مورد آب نما تبدیل به پل شده که برای آن بیش‌ از 2 میلیارد و 107 میلیون تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به اصلاح شیب شیروانی 188 کیلومتر از راه های استان گفت: برای این اقدام هفت میلیارد و 520 میلیون تومان در یک سال اخیر اعتبار هزینه شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: بیش ‌از 11 میلیارد تومان در حوزه ایمنی راه‌های استان از جمله خط‌ کشی به طول 2 هزار و 100 کیلومتر، حفاظت ایمنی و آشکارسازی پل‌ها و روشنایی هزینه شده است.
وی یادآور شد: در مجموع بیش از 100 میلیارد و 338 میلیون تومان اعتبار در سه حوزه اصلی روکش، حوزه ایمنی و پل ها هزینه شده که 65 درصد آن ملی بوده است.
شهامت با اشاره به 28 راهدار خانه در استان اظهار داشت: ایجاد راهدارخانه ارسک مصوب و پیمانکار برای آن انتخاب شده است.
وی گفت: خراسان جنوبی 26 مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی فعال دارد و امیدواریم تا تابستان سال آینده سه مجتمع خدماتی رفاهی جدید به این تعداد افزوده شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر 14 مجتمع خدماتی بین ‌راهی در دست ساخت، 13 مورد دارای موافقت اصولی و 20 مورد در حال گرفتن استعلام ها است.
وی به فعالیت 52 سامانه ثبت تخلف در استان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی تصادف در جاده های خراسان جنوبی ضعف عمومی راه‌ها است که البته سرعت زیاد نیز در ایجاد تصادف نقش مهمی دارد.
شهامت با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 21 سامانه ثبت تخلف سرعت، 10 مورد تردد شمار، 25 بی سیم خودرویی، سه مورد سامانه نظارت و 35 ردیاب راهداری اضافه شده است تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای این تجهیزات چهار میلیارد و 229 میلیون تومان بوده است.
وی یادآور شد: اگرچه در حوزه ساخت راه کمبودهایی وجود ندارد اما از لحاظ سامانه های ثبت تخلف با تکنولوژی روز دنیا فاصله زیادی نداریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به فعال شدن سامانه های ثبت سرعت متوسط در جاده های استان گفت: این سامانه ها سرعت متوسط تمام پلاک ها غیر از پلاک خودروهای اورژانس را ثبت کرده و پس از آن اعمال قانون می شود.
وی همچنین از سامانه جامع 141 در کشور به عنوان یک جعبه سیاه اطلاعاتی یاد کرد و افزود: همه اطلاعات مربوط به راه ها از طریق این سامانه در سراسر کشور قابل دسترسی است.
شهامت با بیان اینکه 18 درصد ناوگان بارگیری ثابت و پنج درصد ناوگان بارگیری غیرثابت استان فرسوده است یادآور شد: تعداد ناوگان بارگیری ثابت 472 دستگاه و غیر ثابت 96 دستگاه است.
وی با اشاره به سن فرسودگی در ناوگان مسافربری اظهار داشت: اتوبوس ها بالای 15 سال، مینی بوس بالای 20 سال و سواری بالای 10 سال فرسوده محسوب می شوند که بر این اساس در استان 43 دستگاه اتوبوس، 59 دستگاه مینی بوس و 63 دستگاه سواری فرسوده هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی همچنین از افزایش 20 درصدی نرخ کرایه در ابتدای امسال خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای طرح جدید نرخ گذاری براساس تن کیلومتر شرایط شفاف تر شود.
وی با اشاره به وجود 9 باب پاسگاه پلیس راه در استان بیان کرد: تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان از حوزه ملی برای نوسازی پاسگاه بیرجند و سربیشه هزینه شده است که پاسگاه پلیس راه سربیشه یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
شهامت با بیان اینکه تاکنون 25 میلیارد تومان برای زیرساختی پایانه ماهیرود هزینه شده است گفت: تصمیم داشتیم تور رسانه ای برای بازدید از این پایانه و زیرساخت های موجود برگزار کنیم که با برچسب امنیتی اجازه این کار داده نشد.
وی افزود: در حالی این مسایل برای استان خراسان جنوبی امنیتی است که مرزبانی خراسان رضوی چند ماه قبل تور رسانه ای برای بازدید از مرزهای این استان برگزار کرد.
وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات کامیون داران استان اظهار داشت: با اعتصابی که اوایل امسال انجام گرفت درخواست ها در 30 سرفصل احصا و پیگیری شده است.
شهامت افزود: با رایزنی های متعدد بیش از 80 تا 90 درصد این درخواست ها انجام گرفت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه نرخ قطعات و لوازم یدکی همچنان بالا است گفت: این موضوع باعث افزایش هزینه حمل و نقل و به تبع آن فشار به همه بخش ها می شود.
وی از توزیع هفت هزار و 65 حلقه لاستیک بین رانندگان حمل و نقل استان خبر داد و گفت: اگرچه این تعداد جوابگوی نیاز آنها نبوده است اما همچنان پیگیر رفع این مشکل هستیم.
شهامت یادآور شد: درخواست برای تعیین نرخ حمل براساس تن کیلومتر نیز در دست بررسی است و امیدواریم تا پایان دی ماه اجرایی شود.
وی ادامه داد: بیمه تکمیلی رانندگان هم فعال شده و براساس ضوابط خاص حق بیمه راننده و همسر وی پرداخت می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد رانندگان بخش حمل و نقل خودمالک هستند گفت: باید سرمایه هایی که در این بخش وجود دارد مثل سایر بخش ها حمایت شود.
9893*3028

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/121606/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه

یک بار برای همیشه با این عکس تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید

مرگ تلخ یک دانشجوی دندانپزشکی در رفسنجان

ماجرای دستگیری یک قاتل فراری در شوش

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد

بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر

«شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از 5 اردیبهشت

حرکت پر سر و صدای آمریکا علیه ایران

20 استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد

هشدار نارنجی هواشناسی برای 21 استان

چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ

صدور مجوز حفر 130 حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی

مسجد «شکر» طبس، مقصد دوچرخه‌سواران طبسی

خسارت 680 میلیارد تومانی بارندگی در خراسان جنوبی

حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند

آخرین اخبار حج تمتع 1403 / روند صدور روادید زائران آغاز شد

اعزام سه هزار و 700 زائر خوزستانی به سرزمین وحی در حج 1403

تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه

«آقای قاضی» به شبکه 2 می‌آید

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور

100 کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد

37 هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد کشف شد

جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین

کشف 37 هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد

حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد

اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه

روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه

دیدار 40 نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب

ارسال 30 اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور

زنده گیری یک حلقه مار افعی در نیشابور

برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی دوچرخه‌سواری جام چشمه سبز گلمکان

انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!

همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد

(ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند

نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی

نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد

مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد

چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

اهدای 4727 قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی

جذب 3 هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری