پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیر آموزش و پروش بیرجند مطرح کرد :

صندلی های خالی مدارس روستایی و کمبود فضا در مرکز خراسان جنوبی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند-مدیر آموزش و پروش بیرجند با اشاره به تحصیل 60هزار دانش آموز در مدارس شهرستان بیرجند گفت: کمبود فضای آموزشی، نیرو و تجهیزات از مهمترین مشکلات در مرکز استان است.

به گزارش خبرنگار مهر محدرضا ضیایی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: آموزش و پرورش جامعه بزرگی است که مسائل بزرگی را در برمی گیرد و در زمینه های نیرو انسانی، فضا آموزشی و امکانات با کمبود هایی مواجه هستیم.
مدیر آموزش وپرورش بیرجند با اشاره به تحصیل 60هزار دانش آموز و فعالیت 420 معلم در مدارس شهرستان بیرجند عنوان کرد: در راستای توانمند سازی و اجرای طرح چند معلمی تعداد 6 کلاس به مدارس چند معلمی اضافه شد و در حال حاضر 23 مدسه چند معلمی در سطح شهرستان فعال هستند.
وی گفت: اجرای طرح کیفیت بخشی قرآن در قالب طرح 33 روزه قرآن در مدارس ابتدایی، اجرای طرح کیفیت بخشی کلاس اول، اجراس طرح خاوران شناسی به منظور آشنایی دانش آموزان با آداب و رسوم و مشاهیر استان در 5 مدرسه، اجرای خانه نویسی در مقاطع اول، دوم و سوم ابتدایی در 100 مدرسه از جمله اقدامات اجرا شده در سطح مدارس شهرستان بیرجند در سال جاری است.
مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه حدود 90 درصد از مدارس شهرستان بیرجند هوشمند سازی شدند، افزود: در تمام مدارس شهرستان یک یا دو کلاس و عمدتا کارگاه رایانه و آزمایشگاه ها به سیستم هوشمند مجهز شدند که در برخی از مدارس کل کلاس ها از این مورد برخوردار هستند همچنین این طرح درمدارس حاشیه شهر نیز در حال انجام است.
دانش آموز بازمانده از تحصیل نداریم
ضیایی از احداث مجتمع آموزشی مهر شهر بیرجند در زمینی به مساحت 11 هزار متردر چهار بخش خبر داد و افزود: این مرکز به همت آستان قدس رضوی با هزینه 20 میلیارد تومان در قالب 36 کلاس در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با تجهیزات کامل درحال ساخت است که با افتتاح آن در مهر ماه 99 مشکل کمبود کلاس درس مهر شهر مرتفع خواهدشد.
وی با اشاره به کمبود معلم در مدارس استان اظهار داشت: کمبود نیرو در آموزش و پرورش را با استفاده از معلمان حق التدریس، شاغلین آموزش و پرورش، بازنشستگان، مدیران مدارس و دانشجویان جذب شده از مراکز فرهنگیان برطرف کرده ایم که امسال خوشبختانه کلاس بدون معلم نداشتیم.
مدیرآموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه ما در بیرجند دانش آموز بازمانده از تحصیل نداریم افزود: با ارتباط گیری که با خانواده ها داشتیم و بررسی که مدیران ما در سرکشی از خانواده ها و مناطق روستایی و حاشیه شهرستان داشتند نزدیک 85 نفر شناسایی و در مدارس شهرستان سازماندهی شدند که البته برخی از افراد به دلیل مسائل خانوادگی و شرایط جسمی آموزش پذیر نبودند.
ضیائی با اشاره به افزایش 3 هزار نفری جمعیت دانش آموزی مدارس شهرستان در هر سال ادامه داد: با پیگیری و همکاری که با ثبت احوال شهرستان داشتیم تلاش شد تا سال تحصیلی جدید 5 هزار دانش آموز بیش از ظرفیت سنوات گذشته در مدارس استان جذب کنیم.
خیران ساخت مدرسه در شهرها را مورد توجه قرار دهند
وی با اشاره به کاهش حمایت های خیرین در بحث ساخت مدارس به دلیل مشکلات اقتصادی کشور گفت: بیشتر مدارسی که توسط خیرین ساخته می شود عمدتا در نقاط روستایی استان است اما به واسطه مهاجرت به مرکز شهر مدارس روستا خالی از سکنه و رها شده و بعضا هزینه پرداخت شده بی ثمر بوده و مرکز استان با کمبود شدید فضا آموزشی مواجه است.
ضیائی با اشاره به ممنوعیت هرگونه تنبیه در مدارس و مغایر بودن آن با امور آموزش و پرورش بیان کرد: اولیا می توانند یا تماس با شماره 32394240 موارد را گزارش کنند که خوشبختانه در مدارس شهرستان این موارد دیده نمی شود به جز یک مورد که توسط کارشناسان مربوط بررسی و در هیئت تخلفات اداری در حال پیگیری است.
مدیر آموزش و پرورش بیرجند عنوان کرد: با هماهنگی هایی که با سازمان بهزیستی و نیرو انتظامی شده کارشناسان و مشاورانی را به مدارس سطح شهرستان اعزام کردیم تا در زمینه آسیب های اجتماعی و مفاسد اجتماعی با ارائه مشاوره دانش آموزان و اولیا را نسبت با عرصه های مخاطره آمیز آگاه کنند.
وی رسالت انجمن اولیا و مربیان را آگاه سازی خانواده ها دانست و افزود: برگزاری 240 کارگاه به صورت اختصاصی و در زمینه اقدامات پیشگیرانه و 690 کارگاه عمومی با موضوعات متفاوت در قالب جلسات اولیا و مربیان، چاپ و انتشار ماهانه مجله پیوند در بین اولیا به منظور آگاه سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ارائه خدمات روانشناسی در مرکز پیوند از جمله اقدامات انجام شده در راستا ارتباط اولیا و مربیان در جهت شناخت و کمک به دانش آموز است.
ضیایی با بیان اینکه امتحانات ناموس آموزش و پرورش است ادامه داد: امتحانات سال تحصیلی جاری متوسطه اول از 8 دی تا 19 دی ، متوسطه دوم از 8 دی تا 26 دی و امتحانات دواطلبین آزاد از 1 تا 19 دی ادامه داد لذا از خانواده ها تقاضا دارم تا در این مدت شرایط و فضای بدون استرس و تشنج را برای دانش آموزان فراهم کنند و هرگز نمرات دانش آموز را با فرزندان بستگان مقایسه نکنند.
مدیر آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به پوشش چهار هزار و 156 دانش آموز را در قالب مدارس پیش دبستانی در سال تحصیلی جاری گفت: به منظور توانمند سازی کارکنان آموزشی 74 کار گاه برگزار کردیم که 30 هزار نفر از همکاران در آن شرکت کردند.
وی گفت : برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی در 65 رشته، پرسش مهر با شرکت دو هزار و 500 نفر از همکاران، مسابقه کتابخوانی با شرکت دو هزار و500 نفر از دانش آموزان، المپیاد درون مدرسه ای، ورزش صبحگاهی در 87 مدرسه ابتدایی از دیگربرنامه های آموزش و پرورش بیرجند است.
ضیایی با اشاره به حرکت و تلاش در جهت اسناد بالادستی و تاکید بر کسب مهارت با انجام کار آزمایشگاهی در مدارس شهرستان بیرجند ادامه داد در کنکور سال گذشته رتبه 7 در رشته تجربی توسط دانش آموز مدارس پسرانه و همچنین 96 رتبه زیر هزار توسط دانش آموزان بیرجند در رشته های مختلف کسب شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/124130/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سارق 200 دستگاه موبایل‌ در مشهد دستگیر شد

حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان

متهم به 200 فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد

رئیسی اسرائیل را تهدید کرد؛ اگر بار دیگر دست از پا خطا کنید معلوم نیست دیگر چیزی از شما باقی بماند!

رقابت 1618 حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی

20 هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی

پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

سکه و طلا ارزان‌تر شد

پاکسازی 912 هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم

تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید

سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود

عذرخواهی تتلو در دادگاه/ یک بازیگر زن تحریکم کرد آهنگ درست کنم

دستمزد معلم خصوصی ابتدایی مشهد چقدر است؟

رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند

دستگیری متهمان به سرقت احشام در بردسکن

انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد 136 برای اولین بار

راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل

کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار

جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان 4 را نفر را نجات داد

اینترمیلان برای بیستمین بار قهرمان لیگ ایتالیا شد

کشف 2 کیلوگرم موادمخدر بلعی در ششتمد

آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا

کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد

2241 دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد

نماینده مجلس: آقای رئیس جمهور، ملاک تورم، جیب مردم است نه آمارسازی‌ها

حمایت 3 هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی

20 هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد

تولید 17 درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود

افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی

افزایش 49 درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی

خراسان رضوی 20 هزار حافظ قرآن دارد

1064 شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود

ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی

اختصاص سه هزار میلیارد ریال به طرح‌های مسکن خراسان‌ جنوبی

هشدار نارنجی وزش باد و بارندگی در خراسان جنوبی

تصادف مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور-فریمان

چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد راه‌اندازی شد

کودکان پسر 4 برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اتیسم مبتلا می‌شوند

فعالیت مشاوران املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه 121» روی آنتن شبکه دو می‌رود

الحاق 34 هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن

سیگار های قاچاق میلیاردی در بجنورد

کشف 6 هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد