مهارت افزایی؛ نیاز امروز دانشگاه فرهنگیان
علمي
بزرگنمايي:
پیام خراسان -
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: لازم است با دانشافزایی، مهارتافزایی و قالبگیری شخصیت کمک کنیم که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.
به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، رضا کچوئیان، امروز 4 دی، در مراسم نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم در ایران و هشتاد و یکمین سال تاسیس تربیت معلم خراسان جنوبی، اظهار کرد: یکصدمین سالگرد تربیت معلم مبتنی بر این هدف است که این بازه زمانی طولانی سراسر از افتخارات و اسناد و مدارک انسانهای بزرگی است که به تعلیم و تربیت کشور خدمت کردهاند.
وی ادامه داد: دهه چهارم پس از انقلاب اتفاقات بسیار زیادی با سرعت و حجم بالایی اتفاق افتاد که قابل مقایسه با دورههای پیش از آن نیست.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یک جامعه پاینده جامعه مطالبهگر است، تصریح کرد: توسعه و تحول در هر کشوری مگر با زیر ساختی به نام آموزش و پرورش اتفاق نمیافتد.
کچوئیان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان رویکردی را انتخاب کرده که رتبههای بالا در آن برای ادامه تحصیل وارد میشوند اما تعداد این افراد کم است، افزود: لازم است با دانشافزایی، مهارتافزایی و قالبگیری شخصیت کمک کنیم که دانشجویان این دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی تربیت شوند.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه به توزیع متوازن شغل و رشتههای تحصیلی نیازمندیم، اظهار کرد: امروز جایگاه برجسته گذشته تربیت معلم کمرنگ شده است که دستگاههای متعددی بر این امر تاثیرگذار بوده اما در حقیقت سهمی نیز به خود معلمان بازمیگردد.
کچوئیان ادامه داد: در دهه چهارم انقلاب اتفاقات بسیاری رخ داده که به هیچ عنوان قابل مقایسه با دهههای قبل انقلاب نیست و آنچنان سرعت این تغییرات بسیار بوده که اندیشمندان حوزه جامعهشناسی از آن به عنوان زلزله نام میبرند.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان امروز باید برای هویت بخشی به دانشجویان و دانشآموزان تلاش کرده و بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و سنتهای ارزشمند جامعه پافشاری کنند.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اولویت دادن به خود به جای دیگران، اولویت دادن به آزادیهای اجتماعی به جای آزادیهای سیاسی، تغییر زبان فرهنگ، تغییر سبک الگوی پوشش، حرکت از سمت خانوادههای گسترده به سمت خانوادههای هسته و ظهور و شکل گیری الگوهای مدرن در جامعه، واقعیتهای دهه چهارم انقلاب است.
کچوئیان با اشاره به اینکه دهه پنجم انقلاب با رفتار و کردار تمام افراد جامعه گره خورده است، تصریح کرد: شاه کلید ارتباط صمیمانه با دانشجویان این است باید آنان را اقناع کرد چرا که زبان امروز استدلال است.
گلایه از انگیزه کم دانشجویان برای انجام کارهای تحقیقاتی
وی با بیان اینکه دانشجویان امروز آنچنان سست و کم انگیزه هستند که وقتی برای انجام تحقیق نمیگذارند، افزود: نقطه آغاز تحول آموزش و پرورش و نقطه استمرار تحول دانشگاه است اما نقطه اساسی تحول خانواده است و باید آن را دریابیم.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: باید کج کارکردیهای آموزش و پرورش را برداریم و کاری کنیم که دانشجویان به شغل معلمی افتخار کنند.
انتهای پیام
-
سه شنبه ۴ دي ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲:۱۰
-
۴۳ بازديد
-
ایسنا - علمی - خراسان جنوبی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/125131/