پیام خراسان

آخرين مطالب

10 بازیگر زن بالیوود که سنت شکنی کردند! فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ده مورد از هنرپیشه های زیبای بالیوود که بیشترین سنت شکنی را در زمان خود داشته اند
بازیگرانی که توانستند موانع را از سر راه خود بردارند
به گزارش سیمرغ شخصیت‎های اصلی زن و مرد بالیوود، همه یک نشانه های ویژه‎ای دارند که بزرگ‎تر از زندگی عادی به نظر می‎رسد. زیبایی، جذابیت، شوخ طبعی و شخصیت آن‎ها موشکافی شده است و با نهایت دقت مورد نقد قرار گرفته است. با این حال هیچ‎کدام از آن‎ها متناسب با قالب واقعی این افراد در اوقات عادی زندگی نیست. برخی از آن‎‎ها کاملا غیرمتعارف هستند. مخصوصا بین بازیگران زن، مجموعه ای از هنرپیشه های زن در نظر گرفته شده اند که به قول هندی‎ها به سمت hatke شدن پیش می روند.
در اینجا لیستی از بازیگران بالیوود که در طول سال بنابر دلایل مختلفی به عنوان افراد غیرمتعارف شناخته شده‎اند آورده شده است.
این پست را از دست ندهید:
1. پروین بابی Parveen Babi
پروین بابی: او در دهه‎ی 70 و 80 سینمای هند یک بانوی شناخته شده با شهرت جهانی بود. او به علت جذابیت منحصر به فردی که داشت با نام "الهه" شهرت داشت. او با بینی عقابی و چشم های بزرگ، سنت‎های سینمای هند را به چالش کشید و با بسیاری از زنان معاصر خود که تیپ‎های ساده ای داشتند متفاوت بود. او در نوع لباس پوشیدن خود سنت شکنی کرد، اغلب لباس هایی به تن می کرد که در جامعه آن روزهای هند ممنوع شده بودند. او در نوع خود فرد خاصی بود که تا حالا مانند او دیده نشده است.
پروین بابی
2.اسمیتا پاتیل Smita Patil
اسمیتا پاتیل مجری اخبار بمبئی بود، سپس یکی از کارگردان های هند او را دید و از او دعوت به همکاری در فیلمش کرد، از آن پس او به یک هنرپیشه تبدیل شد. او به طور روتین در فیلم های مفهومی ایفای نقش کرده است، و خیلی به ندرت جز بازیگران تجاری بوده است. با این حال چند مورد از فیلم های او با این که با اهداف تجاری ساخته نشده بودند بازارشان گرم گرفت و تبدیل به فیلم های تجاری شدند. راه های غیرسنتی شدن او شامل شهوانیت مغلوب شده و توانایی او برای بازی گرانه رفتار کردن با چشمانش بود. او هنوز هم یک افسانه زیبا در نظر گرفته می شود با اینکه پیش از مرگ نابهنگامش فیلم های محدودی را بازی کرد.
اسمیتا پاتیل
3.زینت امان Zeenat Aman
زینت دختری بود که با زیبایی دست کاری نشده و پر زرق و برق در سینمای هند متولد شد. او در کنار پروین بابی یکی از افسونگران بالیوود بود، هر دوی آن ها نماینده فرهنگ هیپی در فیلم های خود بودند. آن ها همچنین مدل های pin-up یا نیمه عریان زمان خود محسوب می شدند. زینت به علت پوشیدن لباس های محرک در زمانی که اکثر بازیگران ساری های پوشیده بر تن می کردند معروف است. او هنوز هم مثل قبل یکی از زیباترین زنان جهان در نظر گرفته می شود.
زینت امان
4.شبانا آزمی Shabana Azmi
او نقطه مقابل اسمیتا پاتل بود. با اینکه شابانا به خاطر زیبایی اش چندان مورد تحسین قرار نگرفته است؛ کارهای او باعث شده توجه ها به سمتش جلب شود. در طول دوره بازیگری اش چندین فیلم بین المللی بازی کرده است. او به خاطر انتخاب نوع فیلم هایش غیرمتعارف می باشد که همیشه درام های جدی و نسبتا خشن بوده اند. در آن زمان به ندرت چنین بازیگری دیده می شده است. شابانا همچنین در چندین فیلم موفق تجاری ایفای نقش کرده است که با وجود انبوهی از توده کاری به خوبی در تمامی نقش ها بازی کرده است.
شبانا آزمی
5.تابو Tabu
او اصالتا اهل جنوب هندوستان است، در اوایل آغاز به کار خود به عنوان یک هنرپیشه با تیپ های پسرانه و unladylike در نظر گرفته شده بود. اما به آرامی با گذشت سال ها، مردم تابو را به عنوان یک هنرپیشه زن هارکور شناختند که قابلیت های تبدیل به یک شخصیت افسانه ای در صفحه نمایش تلویزیون مردم را داشت. او از زمان آغاز به کار خود راهی طولانی را طی کرده و در بسیاری از پروژه های بین المللی ایفای نقش کرده است. او همچنین به عنوان پایگاهی برای صنعت فیلم سازی جنوب هند بود و به عنوان یکی از بازیگران ارشد و چیره دست هند قابل احترام می باشد. با اینکه بسیاری از هم دوره های او بازنشسته شده اند، او همچنان مشغول بازی در فیلم هایی با قالب سنت شکنی در سینمای هند می باشد.
تابو
6.رانی موکرجی Rani Mukerji
رانی موکرجی ، زمانی که آغاز به کار کرد به عنوان یک زیبای حزن‎انگیز شناخته شد، او تلاش های زیادی کرد اما در طول چند سال پیشرفت کمی داشت. در طول زندگی خود بارها مورد تمجید قرار گرفته شده است و چندین بار جایزه دختر شایسته هند را دریافت کرده است ، او پیش از آن که ازدواج کند و دچار افت در فعالیت های خود شود برای مدت چندسال ، یکی از قهرمانان زن بالیوود بود. او با بازی در فیلم های زن محور به گذشته بازگشته است و سنت شکنی هایی را به دلیل رسیدن به جایگاهی که بسیاری از زنان مانند او به علت گرایش به زندگی شخصی خود به آن نمی رسند و کناره گیری می کنند داشته است. او همچنین کمپانی تولید فیلم شخصی خود را تاسیس کرده است و احتمالا در آینده ای نه چندان دور چندین فیلم را عرضه کند. با وجود نقش آفرینی ها بسیار عالی در صفحه نمایش ها، این ملکه زیبای هند همچنین در زندگی واقعی خود نیز یک زن شگفت انگیز می باشد.
رانی موکرجی
7.بیپاشا باسو Bipasha Basu
آغاز دوباره فعالیت او در راستایی بود که به وسیله قدرت تسلطی که در دستانش داشت او را تبدیل به یک زن برجسته و پر توقع کرد. او به خاطر زیبایی هایی که در صفحه نمایش دارد مشهور است. او مدتی است که شروع به بازی در فیلم های اسطوره ای کرده که امیدواریم به زودی به عقب برگردد و رویه‎ی قبلی خود را ادامه دهد.
بیپاشا باسو
8.کنکونا سن شارما Konkona Sen Sharma
او هنرپیشه‎ای با استعدادهای مختلف و جذابیت و سبک های متنوع می باشد. کونکونا، مانند اجداد خود، تمایل به بازی در نقش‎هایی داشت که فیلمنامه‎ی آن ریشه در واقعیت داشته است. او به ندرت در فیلم های تجاری بازی کرده است. او به این علت غیرمتعارف است که در زمان حال که بسیاری از هنرپیشه های زن به خاطر زیبایی خود مورد قضاوت قرار می گیرند، کونکونا یک زن مغرور و قد بلند است که نه به خاطر ظاهر خود که به علت اخلاق حرفه ای و شایستگی های ایفای نقش خود شهرت بسیاری کسب کرده است.
کنکونا سن شارما
9.چیترانگادا سین Chitrangada Singh
هرچند او مانند بانوانی که در این لیست هستند فیلم‎های زیادی بازی نکرده است، موفق شده است که در ذهن مخاطبان جایگاه خوبی را به دست آورد و روز به روز در حال پیشرفت می‎باشد، او در تعداد کمی از فیلم های مستقل ایفای نقش کرده است که از نظر تجاری خوب بوده اند. او به علت شخصیت ها و بازی های غیرمتعارف خود معروف است. ما امیدواریم که به زودی تبدیل به ستاره‎ی بزرگی شود.

چیترانگادا سین
10.کالکی کوچلین Kalki Koechlin
کالکی کوچکلین با بازی در فیلم angrez chick یکی از قابل احترام‎ترین بازیگران زمان خود محسوب می‎شد. ورود او به بالیوود طوفانی بود، او در فیلم Dev D. بازی کرد که در آن برخلاف زنان هنرپیشه‎ی دیگر شخصیتی رزمی و جنگی داشت همچنین او یک فیلمنامه نویس موفق نیز می‎باشد. این بازیگر به علت ایفای نقش در چنین کارکترهایی از سوی برخی همکاران خود مورد تمسخر قرار گرفت، با این حال توانست موقعیت خوبی را برای خود کسب کند و طرفداران زیادی را مخصوصا از بین نسل جوان داشته باشد.
کالکی کوچلین
همه‎ی بازیگرانی که در این لیست وجود دارند، در زمان خود به برخی علل به عنوان افرادی سنت شکن شناخته شده‎اند اما به مرور توانسته‎اند موانع را از سر راه بردارند و راه خود را گسترش دهند.
بیشتر بدانید : کدام بازیگران بالیوود پولسازترین هستند؟
بیشتر بدانید : ستاره های بالیوود مناسب کدامیک از این نقش ها هستند؟
بیشتر بدانید : علاقه ستاره بالیوود برای همکاری با مجید مجیدی
بیشتر بدانید : ابتلای عرفان خان ستاره بالیوود به یک بیماری نادر
منبع: سیمرغ

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/129971/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم

10 بار حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی؛ آنچلوتی به رکورد گواردیولا رسید

ژست های ژورنالی علیرضا نیکبخت واحدی کنار زمین فوتبال (عکس)

کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین/عکس

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند

تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»

اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد

تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود

بهره مندی 474 هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد

پیش بینی افزایش 5 تا 8 درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید

علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت

ایجاد 13 هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

رقابت 270 چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور

مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد

انسداد مرزها در استان خراسان رضوی

تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه یک کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت

تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است

واگذاری 250 واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد

◄ امضا کنید؛ کارزار دو بانده شدن جاده نصرآباد به شهرضا

حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد

روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب

ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است

حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است

اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال 1402 حدود111 درصد افزایش یافت

برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی

افزایش بیش از 5 درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی

تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین

کسب مقام نخست مسابقات کوراش بانوان قهرمانی کشور

توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک

خونگیری از 7 هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه