پیام خراسان

آخرين مطالب

اجرایی شدن فاز اول پروژه ملی آبرسانی به منطقه بمرود زیرکوه در دهه فجر اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: فاز اول پروژه ملی آبرسانی به 40 محله عشایری منطقه بمرود شهرستان زیرکوه به طول 21 کیلومتر خط انتقال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، حسین حسین پور، امروز 26 دی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته برنامه‌های متفاوتی در ایام دهه فجر خواهیم داشت.
وی گفت: کارگروه‌های روستایی و عشایری در شهرستان‌های استان فعال شده و تمام برنامه‌ها توسط این کارگروه‌ها رصد می‌شود و مراسمات متناسب با وضعیت هر یک از مناطق روستایی و عشایری در استان تعریف شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی افزود: بر اساس سرشماری عشایری در سال 87 جمعیت عشایری استان 81 هزار نفر معادل 15 هزار خانوار عشایر در استان است و 7 درصد از جمعیت عشایر کشور در استان خراسان جنوبی وجود دارد.
حسین پور با اشاره به عملکرد اداره کل امور عشایری استان از سال 84 تاکنون، تصریح کرد: در این مدت بیش از 56 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی در حوزه‌های مختلف حفر و تجهیز چاه‌های آب شرب، دامداری، قنوات، احداث سد و آبشخورهای دامی و حمل آب برای عشایر هزینه شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 23 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 5 ساله برای احداث و راه اندازی واحدهای تولیدی عشایر و معیشت آن‌ها پرداخت شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: هزینه تولیدات بخش دامپروری و عشایری خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر است اما علی رغم اینکه هزینه کرد بیشتر بوده اما قیمت ارائه شده تولیدات عشایر در بازار پایین است.
حسین پور با بیان اینکه بسیاری از مواد اولیه دام از دیگر مناطق کشور برای استان تامین می‌شود، اظهار کرد: در طول مدت 13 سال بیش از 440 حلقه چاه، چشمه و قنات در استان حفر و بهسازی شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 49 هزار مترمکعب بند خاکی در سطح استان وجود دارد، افزود: همچنین در این مدت یک میلیون و 170 هزار مترمکعب آبرسانی سیار به مناطق عشایری استان داشتیم.
سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: روزانه بیش از 400 مترمکعب آب از فاصله 20 تا 150 کیلومتر در سطح مناطق عشایری استان برای تامین آب شرب دام و آب شرب عشایر حمل می‌شود.
حسین پور با بیان اینکه عشایر کم توقع ترین قشر در جامعه هستند و تنها مطالبه آن‌ها تامین آب شرب است، بیان کرد: یکی از مواد غذایی اصلی در خانواده‌های عشایر، نان است اما سرانه توزیع آرد در بین شهرها، روستاها و مناطق عشایری تفاوتی ندارد.
وی عنوان کرد: هر نفر از عشایر در استان ماهیانه 12 کیلوگرم آرد دریافت می‌کنند اما درخواست ما افزایش سهمیه آرد مناطق عشایری است و باید حداقل آرد توزیع شده برای هر نفر ماهیانه 20 کیلوگرم باشد.
سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد 11 تشکل عشایری تحت عنوان شرکت تعاونی و اتحادیه عشایری در استان وجود دارد، تصریح کرد: از سال 84 تاکنون تعداد 25 هزار و 570 مترمکعب انبار ذخیره علوفه در مناطق عشایری استان احداث شده است.
حسین پور یادآور شد: بیش از 10 درصد عشایر استان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند و یک میلیون و 473 هزار رأس دام سبک تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه زن نمونه عشایر کشور در سال جاری از شهرستان سرایان بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر 46 صندوق خرد زنان در خراسان جنوبی وجود دارد که تعداد1585 نفر عضو آن هستند و راه اندازی 35 صندوق خرد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.
افتتاح 110 پروژه عمرانی تا پایان سال مالی
سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی افزود: در صورت تخصیص اعتبارات تا پایان سال مالی جاری یعنی تا تیرماه 98 تعداد 110 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان در حوزه عشایری استان افتتاح می‌شود.
حسین پور تصریح کرد: همچنین پروژه ملی آبرسانی به 40 محله عشایری منطقه بمرود شهرستان زیرکوه به طول 85 کیلومتر در دستور کار قرار دارد که تاکنون برای این پروژه مبلغ 3 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه با افتتاح کامل این پروژه تعداد 620 خانوار با جمعیت 2590 نفر از خدمات آبرسانی برخوردار می‌شوند، اظهار کرد: فاز اول پروژه به طول 21 کیلومتر خط انتقال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد که در فاز اول تعداد 50 خانوار از خدمات آبرسانی برخوردار خواهند شد.
سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آن یک هزار مترمکعب احداث مخزن بتنی داشتیم، افزود: برای تکمیل این پروژه نیاز به 7 میلیارد تومان اعتبار دیگر است که در صورت تامین اعتبار، این پروژه به صورت کامل سال آینده افتتاح می‌شود.
حسین پور یادآور شد: بحث رسیدگی به معیشت جامعه عشایری استان، ارتقای سطح سواد و دانش و فرهنگ در جامعه عشایری و طرح تولیدی بسته بندی ذرت علوفه‌ای در زیرکوه و کشت گیاهان دارویی در سربیشه و طرح پرورش شتر در بشرویه را پیگیری می‌کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/130379/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

پیش بینی برداشت بیش از 700 تن گل محمدی در خراسان جنوبی

گلچینی از گل و گیاه 5 استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

تجهیز 53 درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند