پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هنر انقلاب اسلامی گرفتن نفس های نظام سلطه است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هنر انقلاب اسلامی ایران گرفتن نفس نظام سلطه در منطقه و جهان است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین انقلاب فرهنگی و انسانی بر پایه باورهای دینی در جهان معاصر بشمار می رود که پس از گذشت 40 سال باید میزان موفقیت ها، ناکامی ها و نقایص آن سنجیده شود. روشن است انقلاب اسلامی ایران با سیاستمداری هوشمندانه امام خمینی (ره) و با همت بلند و پشتیبانی قاطع مردم ایران به پیروزی رسید که ثمرات این نهضت عظیم، بیداری، حق طلبی و خودباوری بود که در پرتو آن ها ملت ایران توانستند گوهر استقلال و آزادی را به دست آورند و سرنوشت خود را به دست گیرند که در تمام این عرصه ها به موفقیت های چشمگیر رسیدند و دست قدرت های متجاوز و غارتگر را از منابع و منافع ملی کوتاه کرده اند.
همچنین دستاوردهای بزرگ نظام در چهار دهه گذشته در حوزه های مختلف از جمله امنیت و آرامش حاکم بر کشور، پیشرفت های غرورآفرین علمی، اقتصادی، عمرانی و رشد چشمگیر در عرصه های فرهنگی، آموزشی و دینی برکسی پوشیده نیست برهمین اساس برای بررسی و مقایسه ایران قبل انقلاب با 40 سال اخیر با حجت الاسلام علی خادمی به گفتگو نشستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه زندگی انسان ها بر دو اصل مادی و معنوی قرار دارد، گفت: از قرون گذشته، اصل و فرع بودن زندگی مادی و معنوی انسان ها مورد نقد و بررسی قرار داشته به طوری که دانشمندان غربی اعتقاد داشتند زندگی اصلی برپایه مادیات و زندگی فرعی بر معنویات استوار است در واقع افرادی که بر فلسفه اومانیسم اعتقاد داشتند بر لذت جویی تن می دادند.
حجت الاسلام علی خادمی با تاکید براینکه دانشمندان ابیان الهی قوانین حاکم بر حقیقت انسان را معنوی و زندگی مادی را فرع می دانند، اظهار کرد: این افراد جسمانیت را به منزله آشیانه ای برای رسیدن به تعالی بیان می کنند همان طور که مبنای فرهنگ دینی برپایه معنویات و نیک بختی قرار گرفته است.
خادمی با بیان اینکه مبنای انقلاب اسلامی بر اصل معنویت قرار دارد، تصریح کرد: ضرورت دارد در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مبنای انقلاب اسلامی بپردازیم و بازخوانی کنیم تا درست به نسل جدید منتقل شود.
ملت ایران تنها برای مسائل اقتصادی، رفاهی و معیشتی به خیابان ها نیامدند بلکه اصول و مبانی دینی و اسلامی آنان را به میدان آورد وی تبیین نکات اساسی و دستاوردهای چهل ساله انقلاب را برای انتقال به مردم مهم دانست و افزود: مسلما آگاهی مردم نسبت به موفقیت ها و آثار انقلاب سبب آرامش آنان خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بیان کرد: ملت ایران تنها برای مسائل اقتصادی، رفاهی و معیشتی به خیابان ها نیامدند بلکه اصول و مبانی دینی و اسلامی آنان را به میدان آورد.
خادمی در ادامه به ویژگی های امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: ایشان به عنوان روحانی برخاسته از حوزه علمیه بیش تر عالم دینی بودند تا عالم اقتصادی گرچه امام راحل «جامع الاطراف» بودند اما عالم بودنشان بر دیگر تخصص ها غالب بود.
وی اضافه کرد: بنابراین ملت ایران به خاطر پیشوای دینی امام خمینی(ره) به ایشان اقتدا و انقلاب اسلامی ایران را به وجود آوردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امام خمینی(ره) با آمدنش اسلام ناب را احیاء و مردم تاکنون با رهبری مقام معظم رهبری آن را ادامه داده اند.
خادمی با بیان اینکه در سال 57، تفکرات سوسیالیسم، لیبرالیسم و امپرالیسم در عالم بشریت حاکم بود، اظهار کرد: هریک این تفکرات بخش عظیمی از کره خاکی را تحت سیطره خود قرار داده و با هدف خداستیزی و توحید ستیزی مشترک بودند.
انقلاب اسلامی موحدان عالم را سرافراز کرد
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با آمدنش علاوه بر نجات اسلام، توحید و وحدانیت را زنده و همچنین موحدان عالم را در جهان سرافراز کرد چراکه تفکرات سوسیالیسم، لیبرالیسم و امپرالیسم، دین را افیون تلقی می کردند.
این مسئول ادامه داد: بنابراین انقلاب اسلامی دین را به عنوان مجموعه مقرراتی که می تواند اجتماعات و زندگی مردم را مدیریت کند به عالم معرفی کرد.
خادمی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در پهنه گیتی، پنجه در نظام سلطه انداخته است، عنوان کرد: اکنون اتحادیه جماهیر شوروی که با تفکر سوسیالیسم بخشی را زیر نفوذ خود قرار داده بود، فروپاشیده و تنها امپرالیسم به سرکردگی آمریکای جهان خوار باقی مانده است.
انقلاب اسلامی ایران نفس های نظام سلطه را به شمارش انداخته
وی بیان کرد: البته اکنون انقلاب اسلامی ایران نفس های نظام سلطه را به شمارش انداخته به طوری که قدرت خود را در منطقه خاورمیانه کم کرده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، آمریکا دیگر در منطقه خاورمیانه و دنیا قدرتی ندارد و نمی خواهد ژاندارم باشد، درحالی که در گذشته با افتخار خود را رهبر جهان معرفی می کردند و این نشان دهنده هنر انقلاب است که توانسته از قدرت نظام سلطه بکاهد.
خادمی در ادامه به موضوع توسعه اقتصادی، علمی، فرهنگی و سایر بخش ها در ایران پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با افتخار اعلام می کنیم که ایران توانسته پس از انقلاب در بین کشورهای خاورمیانه رتبه نخست علمی را داشته باشد.
وی اظهار کرد: همچنین باوجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی، ایران به لحاظ اقتصادی جزء چند کشور نخست در جهان قرار دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه امروز قدرت ایران بازدارنده است، تصریح کرد: قدرت نظامی ایران سبب شده تا کشورهای منطقه به اقدامات آمریکا اهمیتی ندهند درحالی که همین کشورها در گذشته از کوچیک ترین حرکت آمریکا ترس داشتند.
خادمی افزود: امروز تفکر انقلاب اسلامی در منطقه، غرب آسیا و خاورمیانه حضور جدی دارد به طوری که بدون جمهوری اسلامی هیچ نظامی نمی تواند اقدامی انجام دهد.
وی در ادامه به امکانات رفاهی و خدماتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اقتصاد و ارتش ایران در اختیار دیگران بود حتی خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان، توسط پزشکان غیرایرانی انجام می شد که این نشان می داد مستشاران آمریکایی امر می کردند و شاه مامور اجرا بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عزت و بزرگی را برای مردم ایران به ارمغان آورد، گفت: امروز تفاوت را احساس می کنیم که چطور در حوزه روستایی، بهداشتی، خدماتی، راه، آب، برق، گاز و... پیشرفت حاصل شده است.
خادمی ادامه داد: همچنین در حوزه فکری و فرهنگی به نقطه ای رسیده ایم که چندمیلیون دانشجو، کارشناس، متخصص، فرهیخته زبده در حوزه های علمیه و دانشگاه ها داریم.
وی تصریح کرد: امروز آزادی بیان، آزادی تفکر و اندیشه، انتخابات در جامعه حاکم است که برگرفته از برکات انقلاب اسلامی است.
انقلاب اسلامی موفق شد دست دزدان بین المللی را قطع کند گرچه هنوز افرادی در داخل کشور دستشان در کیسه بیت المال است مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین درباره عدالت اجتماعی پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در گذشته خاندان پهلوی بر تمام ایران حاکم بودند و این کشور را ملک خود تلقی می کردند، اما امروز باوجود اینکه در حوزه عدالت اجتماعی مشکلاتی وجود دارد اما با گذشته قابل مقایسه نیست چرا که منابع در اختیار مردم است و نظارت می شود.
خادمی افزود: همچنین انقلاب اسلامی موفق شده تا دست دزدان بین المللی را قطع کند گرچه هنوز افرادی در داخل کشور دستشان در کیسه بیت المال است و سرقت می کنند که ضرورت دارد مردم در جریان باشند.
وی گفت: مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قائل بر عدالت اجتماعی است اما هنوز در مقام اجرا مشکل وجود دارد، بنابراین می طلبد که مدیران و نمایندگان ما اهتمام بیشتری نسبت به موضوع داشته باشند و این مهم هنگامی عملیاتی می شود که آنان از زندگی اشرافی و تجملاتی دوری و بر حُسن اجرا نظارت کنند تا آحاد مردم از منابعی که خداوند در ایران قرار داده بهره مند باشند.
این مسئول بر پرسشگری مردم از مسئولان تاکید کرد و افزود: مردم باید آگاه باشند که مسئولان تا چه اندازه ای عدالت اجتماعی را طبق قوانین و مقررات انقلاب اسلامی اجرا می کنند.
خادمی در ادامه به سنگ اندازی های دشمنان نظام بر سر راه انقلاب در طول این 40 سال اشاره کرد و گفت: عوامل نفوذی و دشمنان نظام تلاش زیادی داشتند تا تفکر لیبرالی را بر اقتصاد و رفتار اجتماعی مردم ایران احاطه کنند تا بتوانند با کم رنگ کردن اصول دینی در جامعه به انقلاب اسلامی آسیب برسانند.
وی تصریح کرد: دشمنان نظام با شیوه های بسیار تلاش کردند تا مسائل اقتصادی و معیشتی ایران بر اساس عدالت الهی شکل نگیرد اما همواره با شکست مواجه شدند.
این مسئول در ادامه به شعار «حکومت علی را به پا می کنیم» که اوایل انقلاب توسط مردم سر داده می شد، اشاره کرد و افزود: این شعار به دلیل اینکه سهم حاکم و آحاد جامعه در یک سطح قرار بگیرد، داده می شد.
اشرافی گری آفت انقلاب است
خادمی همچنین به بیان مهم ترین چالش های ایران پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امروز روحیه اشرافی گری در جامعه ما در حال رشد است که آفتی برای انقلاب بشمار می رود، به طوری که در زندگی برخی مسئولان ارشد دیده و جای نگرانی دارد.
وی تصریح کرد: ضرورت دارد در حوزه فرهنگی و اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش کنیم تا مردم و همچنین مسئولان به طرف روحیه قناعت، صرفه جویی روی آورند و از اسراف، تجمل و اشرافی گری دوری کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد: انقلاب اسلامی ایران با حضور مردم و حمایت و پشتیبانی امام راحل و رهبری مقام معظم رهبری پیش می رود و در برابر نظام سلطه ایستاده تا موانع را از سر راه بر دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/132074/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد

«سیلاب» بخش‌هایی از «سنگان» را فرا گرفت

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

پیشرفت 46 درصدی بوستان 5 هکتاری بانوان طُرق مشهد

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود

پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

23 هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است

از تخریب 50 راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی

ساخت هزار و 500 مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

طی دو سال گذشته، 308 کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است

شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان

آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری

رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی

فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی

سیلاب در زیرکوه خسارات جانی نداشت

یک‌هزار و 500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار