پیام خراسان

آخرين مطالب

مجری مشهدی برنامه‌های ورزشی از حواشی فوتبال می‌گوید؛

صحبت‌های جاودانی در مورد تیم‌ملی، کی‌روش، فردوسی‌پور و انتخاب گزارشگران ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مجری برنامه تلویزیونی گزارش ورزشی می‌گوید هیچ‌وقت به یاد نمی‌آورم که عادل فردوسی‌پور در جام ملت‌های آسیا حضور پررنگی داشته باشد. جام ملت‌ها همیشه در ایام امتحانات دانشگاه‌ها بوده و عادل نیز در این زمان گرفتاری‌های خاص خودش را دارد.
رضا جاودانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص کمرنگ‌تر شدن حضور عادل فردوسی‌پور در برنامه‌ها و گزارش‌های ورزشی سیما اظهار کرد: عادل فردوسی‌پور در صدا و سیما نه گم شده و نه حذف شده است.
مجری برنامه گزارش ورزشی در ادامه خاطرنشان کرد: به یاد ندارم که تا کنون عادل فردوسی‌پور در جام ملت‎های آسیا تا کنون تهیه‌کننده یا مجری بوده باشد. در چهار سال گذشته نیز پوشش کامل مسابقات جام ملت‌ها آسیا در دستور شبکه ورزش قرار نگرفته بود، اما در سال جاری ضمن اینکه شبکه 3 فقط بازی‌های ایران و دیدارهای حساس جام را پخش می‌کند، با وجود تخصصی بودن شبکه ورزش، پخش تمام مسابقات از این شبکه در دستور کار گرفته است.
جاودانی تصریح کرد: اینکه تنها عادل فردوسی‌پور در بالاترین سطح ورزشی شبکه 3 و سازمان صدا و سیما قرار دارد با آن مخالفم؛ چراکه تمام عوامل ورزشی زحمات زیادی در این مدت کشیده‌اند. حال، عادل فردوسی‌پور به دلیل نوع برنامه‌اش در سال‌های اخیر بیشتر دیده شده است. حتی در چهار سال گذشته از آقای فردوسی‌پور برای اجرای برنامه جام ملت‌های آسیا دعوت کردم، اما به دلیل گرفتاری نپذیرفت. به هرحال ایام جام ملت‌های آسیا، ایام امتحانات دانشگاه‌هاست و عادل در این روزها گرفتاری خاص خود را دارد. هیچ‌وقت به یاد نمی‌آورم که عادل فردوسی‌پور در جام ملت‌های آسیا حضور پررنگی داشته باشد.
وی در خصوص اینکه فردوسی‌پور پس از جام ملت‌های آسیا به روند گذشته خود ادامه خواهد داد یا خیر، گفت: در این مسائل اطلاعی ندارم و مدیران شبکه 3 در این خصوص تصمیم می‌گیرند، اما آنچه که مسلم است، تا کنون نه حرفی از تعطیلی برنامه‌ای شنیده‌ام و نه تصمیمی برای تعطیلی یک برنامه تلویزیونی دیده‌ام.
مجری برنامه تلویزیونی گزارش ورزشی در خصوص گزارش دیدارهای جام ملت‌های آسیا نیز یادآور شد: در چهارسال گذشته، گزارش زنده بازی‌های ایران را پیمان یوسفی از استرالیا به عهده داشت که چهار بازی برایمان گزارش کرد. در آن موقع هیچ‌کس حرفی از نبود عادل به زبان نیاورد. در حال حاضر نیز محمدرضا احمدی در محل مسابقات حضور دارد و بازی‌های ایران را به‌ طور زنده گزارش می‌کند و از آن‌جا که گزاش بازی‌های ایران به عهده محمدرضا احمدی است سایر بازی‌ها خیلی به چشم نمی‌آید. یکی دو بازی مهم بوده که گزارش آن به آقای فردوسی‌پور سپرده شد.
انتخاب گزارشگر بازی‌های حساس با هماهنگی مدیریت شبکه صورت می‌گیرد
وی در خصوص مبنای انتخاب گزارشگر بازی‌های فوتبال در برنامه‌های ورزشی عنوان کرد: کاملا به سلیقه تهیه کننده بستگی دارد، اما از گذشته در شبکه 3 نیز رسم بوده است که دیدارهای مهم و حساس فوتبال با هماهنگی مدیر این شبکه انجام گیرد. از همان ابتدا که وارد شبکه 3 شدم این مسئله وجود داشته و در حال حاضر که علی فروغی مدیریت شبکه را بر عهده دارد نیز به همین شکل است و چیز خارج از عرفی نیست.
مجری برنامه تلویزیونی گزارش ورزشی تصریح کرد: یک سری‌ بازی‌های خاص مانند دربی، فینال لیگ قهرمانان اروپا و یا فینال جام جهانی، طبیعتا از گزارشگری استفاده می‌شود که علاوه بر کیفیت مناسب، مورد علاقه بینندگان نیز قرار دارد. ضمن اینکه در انتخاب گزارشگران نیز منصفانه عمل می‌کنند و به عنوان مثال گزارش تمام فینال‌ها را به یک نفر نمی‌دهند.
رضا جاودانی در پاسخ به این سوال که آیا یک مجری تلویزیونی می‌تواند با توجه به نظرات شخصی خودش، تغییری در ذهنیت بینندگان و مخاطبان تلویزیونی ایجاد کند یا خیر گفت: اگر به عنوان یک مخاطب بخواهم نظری بدهم، پاسخم منفی است، اما از لحاظ حرفه‌ای، یک مجری باید نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد، واکنش نشان دهد. البته مجری تلویزیون باید تمام ابعاد قضیه را در نظر بگیرد؛ چراکه هر صحبتی بار معنایی جدایی دارد و نباید در این بار معنایی تشویش و برانگیختگی ایجاد کند. در حال حاضر زمانی نیست که به هر دلیلی تیم ملی را تضعیف کنیم و آن‌را به چالش بکشیم.
وی افزود: در حال حاضر پس از 40 سال بهترین موقعیت است که با توجه به ضعف سایر رقبا قهرمانی را از آن خود کنیم. کره و استرالیا فینالیست‌های دوره گذشته حذف شده‌اند و خوشبختانه سایر تیم‌ها با کیفیت مطلوبی به این تورنمنت نیامده‌اند. تیم ما نیز بازی منطقی و معقولی دارد، اجازه بدهید این جام تمام شود. اگر تیم ملی نتیجه گرفت، به آن می‌رسیم که چرا این حواشی به وجود آمد و اگر تیم ملی نتیجه نگرفت می‌توان از لحاظ فنی و حاشیه‌ای صحبت کرد. به نظرم در حال حاضر جای این صحبت‌ها در اوج بازی‌های تیم ملی در جام ملت‌ها نیست. معتقدم همانطور که بزرگ کردن قدرت تیم ملی منطقی نیست پرداختن به حواشی تیم ملی نیز به همین شکل است. القا کردن نیمه پر یا نیمه خالی لیوان توسط یک مجری به بیننده، حرفه‌ای نیست.
مجری برنامه تلویزیونی گزارش ورزشی درباره این که نظر کسانی که می‌گویند موفقیت تیم‌ ‌ملی به خاطر ضعیف بودن رقبایش بوده است، درست‌تر است یا کسانی که می‌گویند که تیم‌ ‌ملی ایران نسبت به دوره قبل پیشرفت بیشتری کرده است، گفت‌: این یک بخش کار است، ممکن است در یک زمانی رقبا ضعیف باشند، تیم ما هم ضعیف باشد و طبیعتا بلایی که همانند سر کره، استرالیا و عربستان آمد، نیز سر ما خواهد آمد، اما تیم ملی ما فوق‌العاده بود است و در خوب بودن آن هیچ شکی نیست. تیم ملی ایران در این سری از مسابقات، اشتباهات چهار سال قبل را تکرار نکرد. کاملا معلوم است که با یک تفکر و ذهنیت برنده شدن بازی می‌کند و تا کنون همانند قطر در جام گلی نخورده‌ایم که این‌ها خودش یک دستاورد خیلی بزرگ به حساب می‌آید.
جاودانی ادامه داد: این در حالی است که استرالیا، کره و عراق چهار سال پیش را ندیده‌ باشیم. حتی ژاپنی که با آن بازی خواهیم داشت، ژاپن سرحال چهار سال گذشته نیست. این تیم‌ها اهداف دیگری دنبال می‌کنند و حضور در چنین تورنمنتی کسب تجربه برای جوانان‌شان تلقی می‌شود. تیم ما نیز به همین شکل است. بازیکنانی که در حال حاضر می‌توانستند در تیم بازی کنند را کی‌روش کنار گذاشته و از جوانان بهره گرفته تا برای جام جهانی 2022 قطر آماده شوند.
وی در پاسخ به این سوال که اگر کی‌روش از تیم ملی جدا شود، ایران ضرر خواهد کرد، تاکید کرد: اول باید صبر کنیم تا تکلیف این جام مشخص شود. کارنامه کی‌روش مشخص است و احتیاجی به صحه گذاشتن من نیست. در یک زمانی آرزو می‌کردیم که تیم ملی‌مان به جام جهانی برود و با هزار و یک جور مشکل، تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کرد، اما دو دوره است که خیلی راحت به جام جهانی رفته‌ایم. در دوره آقای برانکو نیز صعود راحتی داشتیم. مشخص است زمانی که تیم ملی دارای ثبات است، کار راحت‌تر انجام می‌شود. 
مجری برنامه تلوزیونی گزارش ورزشی افزود: باید ببینیم هدف بعدی تیم ملی چیست. حضور در جام جهانی یا کسب یک دستاورد جدید در جام جهانی؟ این مسائل باید در یک پکیج جدا مورد ارزیابی قرار بگیرد. اینکه یک فرد در تیم ملی باشد یا نباشد بخش بزرگی از کار است، اما وقتی به کل این برنامه نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که باید زمان بدهیم که در این تورنمت چه اتفاقی خواهد افتاد. اینکه شخصی از تیم ملی برود یا نرود درست نیست، باید کل سیستم مورد ارزیابی قرار بگیرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/135012/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(تصاویر) احیای سنت گلاب گیری حرم رضوی در باغ دولت‌آباد یزد

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد