آیا جلو نشستن در کلاس درس به یادگیری بهتر کمک میکند؟
علمي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - محققان اروپایی برای نخستینبار وضعیت نشستن در کلاس درس و تاثیر آن بر یادگیری کودکان را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از نیوز، این تحقیق توسط محققان دانشگاه Tübingen آلمان در بین 81 دانشآموز با سنین 10 تا 13 ساله انجام گرفت.
در این تحقیق، نزدیک بودن به معلم و تاثیر آن بر یادگیری توسط واقعیت مجازی در کلاس مورد بررسی قرار گرفت.
برای بررسی این فرضیه یک کلاس مجازی تشکیل شد و با استفاده از واقعیت مجازی به دانشآموز در ابتدا و انتهای کلاس تکلیف داده شد.
در این کلاس مجازی، حل مسایل ریاضی آموزش داده و درس تکرار شد.
نتایج این تحقیق نشان داد دانشآموزانی که در ابتدای کلاس و نزدیک به معلم مینشینند تکالیف ریاضی خود را بسیار سریعتر از دانشآموزان انتهای کلاس انجام میدهند و در نتیجه نزدیک بودن به معلم، موجب فراگیری و توجه بیشتر دانشآموزان میشود.
البته در این تحقیق مشخص شد که این وضعیت نشستن در دانشآموزان مبتلا به ADHD (بیشفعالی) نیز با سایرین برابر است. البته این دانشآموزان نیاز به وسایل آموزشی و توجه بیشتر دارند.
محقق این تحقیق اظهار کرد: برای اینکه تمامی دانشآموزان از آموزش یکسان بهره گیرند معلم باید طی تدریس در کلاس درس حرکت کند.
انتهای پیام
-
سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰:۳۳
-
۵۳ بازديد
-
ایسنا - علمی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/135148/