پیام خراسان

آخرين مطالب

جانشین رئیس بسیج اساتید کشور:

اساتید بسیجی در دانشگاه‌ها آتش به اختیار عمل کنند علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - جانشین رئیس بسیج اساتید کشور گفت: در مقابل هر تصمیمی واکنش مناسب نشان دهید، به شکل آتش به اختیار عمل کنید و اگر انحرافی دیدید منتظر نظر سازمان مرکزی نباشید و عمل نمایید. اگر کسی نسبت به محیط اجتماعی، علمی و زندگی بی‌تفاوت بماند، شاید چفیه، ریش، چادر و روسری داشته باشد اما بسیجی نیست.
به گزارش ایسنا-‌ منطقه خراسان، محمدرضا ابن‌ الدین حمیدی امروز در اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در مجتمع آموزشی امامت مشهد، با بیان اینکه امروز نظام آموزش عالی ما از حاکمیت بروکراسی علمی رنج می‌برد، دانشجویان در فکر نوشتن مقاله و استادان به فکر ارتقا هستند، اظهار کرد: امروز دانشجوی ما در مقطع کارشناسی کتاب‌ها را حفظ کرده و امتحان می‌دهد، بدون اینکه کاربرد واقعی آن را پیدا کرده و انطباق ایجاد کند. دانشجوی ما در کارشناسی ارشد کار پژوهشی یاد گرفته و پایان‌نامه می‌نویسد اما اندک هستند پایان‌نامه‌هایی که مشکلی را حل و یا تولید پول کنند. دانشجوی دکتری ما دنبال نوشتن مقالات برای تقویت رزومه است اما دریغ از اینکه بتواند معضلی را حل کند.
وی عنوان کرد: سبک مقاله‌نویسی ISI که از بیرون دیکته شده، بیان می‌کند که مبانی نظری را بررسی کرده و رابطه را بیان کنید اما این امر چه مشکلی را حل می‌کند؟ اساتید ما نیز مدام به دنبال ارتقا هستند و ارتقای خود را می‌گیرند اما دریغ از اینکه مقالات و کتاب‌هایی که نوشته‌اند، مشکلی را حل نماید.
ابن الدین افزود: همه شما دست‌اندرکار چهار ماموریت آموزش دادن، پژوهش کردن، تربیت و مشاوره علمی هستید. استاد در هر جایی که قرار می‌گیرد، چهار کارکرد و ماموریت دارد.
جانشین رئیس بسیج اساتید کشور بیان کرد: سازمان بسیج به عنوان یک جنبش انقلابی در درون دانشگاه قصد دارد که برای مبارزه با چنین مشکلی به میدان بیاید. استاد بسیجی که دغدغه حل مشکلات کشور با زبان علمی را ندارد، ماموریت خود را انجام نداده است. ما از استاد بسیجی مداخله در حوزه علم و پژوهش، مستشاری و پیدا کردن راه حل‌ها برای عبور از مشکلات را می‌خواهیم. استاد بسیحی باید متناسب با مزیت رشته و مشکلات کشور گروهی تشکیل داده و برای حل مشکل اقدام و مطالبه‌گری کند. اندیشکده‌های مطالعات راهبردی، ماموریت مورد انتظار سازمان از اساتید بسیحی است.
وی ادامه داد: بین اندیشکده و پژوهشکده تفاوت وجود دارد. باید در دهه چهارم به سمت اندیشکده‌ها برویم که محل پیدا کردن راه حل و راهبرد است. در مشهد برای حل مشکلات آب، حاشیه‌نشینی و مشکلات نظام بانکی جز اساتید بسیجی چه کسی باید کمر همت ببندد؟ اگر استاد بسیجی فرد باسواد و مومنی باشد که هست و دغدغه انقلاب دارد، باید به این صحنه وارد شود. استاد بالغ سیاسی، علمی و انقلابی باید به راه حل برسد و مطالبه‌گری کند.
ابن الدین با اشاره به اینکه سازمان بسیح اساتید انتظار دارد که اساتید بسیجی کمر همت علمی ببندند و با ظرفیت علمی و پژوهشی خود به کمک انقلاب بیایند، تصریح کرد: منتظر فرد دیگری نباشید که از بیرون بیاید و کار کند. کار، کار انقلابی و بسیجی است. راه‌های توسعه هر استان یا موانع آن، جنبه‌های فکری و علمی اساتید بسیجی است و آن‌ها باید برای این مسائل راه حل پیدا کنند.
جانشین رئیس بسیج اساتید کشور گفت: در سطح کشور دو نوع اندیشکده استانی و ملی را پیشنهاد و راه‌اندازی کردیم. از سال گذشته تاکنون 46 اندیشکده راه‌اندازی شده و به تولید رسیده و انتظار می‌رود دانشگاه آزاد با ظرفیت علمی بالا و تحصیلات تکمیلی گوی سبقت را از دانشگاه‌های دولتی برباید. ظرفیت عظیم دانشگاه آزاد که تنه به تنه تمام دانشگاه کشور زده، رونق دو چندان گرفته است. ما می‌خواهیم این الگو را در دانشگاه‌ها تزریق کنیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در سطح کشور در هر استان یک مرکزیت داریم که مسئول بسیج اساتید استان است. این مسئول تمامی دانشگاه‌های استان را مدیریت می‌کند و تمام کانون‌های دانشگاه هماهنگ با او عمل خواهند کرد. اگر ظرفیت کافی نبود، می‌توان از گروه‌های کوچک علمی و گروه‎های مساله‌محور نیز استفاده کرد. مسائل استان خود را حل کنید. مساله‌شناسی کرده و برای آن راه حل پیدا و مطالبه‌گری کنید. در حوزه سیاسی نیز گروه‌های کنش سریع ساختار قدرت در استان خود را نقد و بر عملکرد انقلابی دستگاه‌های حاکم نظارت نمایید.
ابن الدین خطاب به اساتید دانشگاه، اضافه کرد: در مقابل هر تصمیمی واکنش مناسب نشان دهید، به شکل آتش به اختیار عمل کنید و اگر انحرافی دیدید منتظر نظر سازمان مرکزی نباشید و عمل نمایید. اگر کسی نسبت به محیط اجتماعی، علمی و زندگی بی‌تفاوت بماند، شاید چفیه، ریش، چادر و روسری داشته باشد اما بسیجی نیست. بسیجی کنشگر فعال است. ما در لیست گروه‌های مرجع قرار داریم داریم و این مرجعیت سرمایه فرهنگی من و شما است، از آن برای حمایت از ارزش‌های انقلاب بهره ببرید. جریان‌های فکری و فرهنگی موجود در هر استان به لحاظ فرسودگی ذهنی مواضع مشترکی ندارند.
جانشین رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه برای جلب مشارکت حداکثری مردم در اختیارات از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی نمود، عنوان کرد: اگر ما به عنوان گروه‌های مرجع در استان دور هم جمع نشویم و افراد همسو و همفکر خود را جمع نکنیم، معلوم نیست که در انتخابات آینده، حضور حداکثری آرای مردم را داشته باشیم، بنابراین اگر از امروز هم شروع کنیم، دیر است.
وی افزود: ما باید از اساتید بسیجی در هر استان شبکه بسازیم که ساده‌ترین کار در این مورد استفاده از موبایل است. اساتید باید یکدیگر را بشناسند که در این صورت به موقع می‌توانند در تصمیمات موضع مشترک اتخاذ کنند. اگر شبکه داشته باشیم می‌توانیم حرکت کنیم. در 40 سالگی انقلاب به قدری دشمن هجوم آورده که برخی از اساتید ما هم شک کردند.
ابن الدین ادامه داد: دو جریان فکری از ابتدای انقلاب تا امروز حاکمیت را دست به دست کردند که یکی نگرش لیبرالیسم به نمایندگی بازرگان و دیگری نگرش انقلابی به نمایندگی امام(ره) است که هنوز ادامه دارد. ما آسیب‌هایی از نگرش لیبرالیسم خوردیم. همه چیز را منتصب به رهبری کردن ساده‌ترین کار است. قدرت اجرایی تمام دستگاه‌ها در دست دولت نیروهای نظامی در دست رهبری است، ما در امنیت تک هستیم که این جزو اختیارات رهبری بوده و ایشان به نحو احسن عمل کردند اما در سایر موارد وضع چگونه است؟ این انتصاب‌ها به رهبری نامردی است. اگر انسجام و سازمان‌یافتگی باشد، 40 تا چهله دیگر برای انقلاب خواهیم گرفت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/135343/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اختصاص سه هزار میلیارد ریال به طرح‌های مسکن خراسان‌ جنوبی

هشدار نارنجی وزش باد و بارندگی در خراسان جنوبی

تصادف مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور-فریمان

چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد راه‌اندازی شد

کودکان پسر 4 برابر بیشتر از دختران به اختلال طیف اتیسم مبتلا می‌شوند

فعالیت مشاوران املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

بازگشت بهزاد خلج به تلویزیون/ «آقای قاضی؛ شعبه 121» روی آنتن شبکه دو می‌رود

الحاق 34 هکتار به محدوده شهر گرمه در راستای نهضت ملی مسکن

سیگار های قاچاق میلیاردی در بجنورد

کشف 6 هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد

تلاش برای بازگرداندن کیف 72 میلیونی پیدا شده از سوی کارگر فرودگاه مشهد

هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان

دستگیری متهم به 200 فقره موبایل قاپی در مشهد

خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است

احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است

تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود

حریق یک منزل مسکونی در بولوار شهیدچراغچی مشهد

غربالگری 3 سرطان شایع طی هفته سلامت در مشهد

25 کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است

«تتلو» در دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

اتهامات تتلو به صورت رسمی اعلام شد

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان

پاکسازی منطقه کوهستانی صبرز تایباد

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

حمله پهپاد‌ها از لبنان به هدفی نظامی در ساحل اراضی اشغالی برای اولین بار

سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است

افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد

پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

پرواز اردبیل به مشهد برقرار شد

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند

اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند

کشف 6 هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد

اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمی ماند

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران/ پزشک زن یا پزشک مرد؟

«قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند

طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد

5 اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد

حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403

فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا

معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه

نمایندگان خراسان رضوی دراردوی آماده سازی تیم ملی والیبال ناشنوایان

40 شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است

خسارت 145 میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی

واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود

رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی