پیام خراسان

آخرين مطالب

خراسان جنوبی میزبان سه مسابقه بین المللی می شود ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: این استان سال آینده میزبان سه مسابقه بین المللی تریال، اسکواش و کشتی خواهد بود.
به گزارش ایرنا مهران سرپرست روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های دهه فجر، یکی از اولویت های اداره کل ورزش و جوانان استان را برگزاری مسابقات بین المللی در بخش های مختلف اعلام کرد.
وی گفت: مسئول انجمن تریال کشور اذعان داشت پیست تریال بیرجند در خاورمیانه بی نظیر است و قول داد سال آینده مسابقات قهرمانی تریال آسیا در بیرجند برگزار شود.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 14 فضای ورزشی در استان وجود داشت اما اکنون به 140 فضا افزایش یافته که صرفا متعلق به وزارت ورزش و جوانان است.
وی با بیان اینکه ظرفیت فضاهای ورزشی در استان 10 برابر افزایش یافته است گفت: در حال حاضر بیش از 140 پروژه ورزشی در استان در حال ساخت است که تا سال 1400 به اتمام خواهد رسید.
سرپرست ادامه داد: این پروژه ها از محل اعتبارات ملی و استانی، تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی به ویژه بنیاد مستضعفان، مشارکت و تامین مالی توسط خیرین در حال ساخت است.
وی از اجرای 63 پروژه خیرساز ورزشی در استان خبر داد و گفت: در این زمینه خراسان جنوبی با فاصله چشمگیری در کشور اول است که این پروژه ها اکثرا در مناطق روستایی در حال احداث است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: تمامی پروژه های نیمه تمام در حوزه ورزشی استان فعال بوده و تا پایان سال به جذب حدود 40 میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی و استانی دست خواهیم یافت.
وی گفت: از محل امضای تفاهم نامه مشترک با بیناد مستضعفان استان نیز 30 پروژه در حال ساخت است که تا پایان سال 1399 به اتمام خواهد رسید.
سرپرست با بیان اینکه پیش بینی پروژه های جدید ورزشی براساس نیازها در استان انجام شده است افزود: تعداد پروژه های جدید بر اساس تصمیماتی که در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها با حضور فرمانداران برگزار می شود، اعلام خواهد شد.
وی گفت: همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر امسال 12 پروژه ورزشی در استان افتتاح و 10 پروژه شاخص نیز کلنگ زنی خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای 450 برنامه در حوزه ورزش و 187 برنامه در حوزه فرهنگی از دیگر برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان است.
وی به توسعه و تجهیز خانه های ورزش روستایی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 111 خانه ورزش روستایی راه اندازی شد که امسال در این زمینه، طرح سازماندهی سیستم آماری آن در حال انجام است.
سرپرست افزود: در حال حاضر 230 خانه ورزشی در استان موجود است که در این میان رشد قابل توجهی نیز در ورزشکاران حوزه همگانی روستایی داشته ایم.
وی از اجرای طرح شناسنامه دار کردن خانه های ورزش روستایی تا اواخر بهمن امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح آن دسته از خانه های ورزش روستایی که بسته بوده و فعالیت ندارند شناسایی و تعیین تکلیف می شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: 11 حواله مصرفی در قالب 11 کاروان تجهیزات ورزشی با عنوان «امید و نشاط» به خانه های ورزش روستایی استان اعزام می شود.
وی گفت: در این زمینه پنجشنبه 11 بهمن ماه جاری نخستین گردهمایی رابطان ورزش روستای و دهیاران سراسر استان با حضور استاندار خراسان جنوبی، رئیس فدارسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کشور و مسئولان استانی در سالن ایثار بیرجند برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه تا سال 1400 به سرانه خوبی در حوزه ورزش و جوانان خواهیم رسید عنوان کرد: با افتتاح پروژه های در دست اقدام و کلنگ زنی برخی پروژه ها تقریبا نیازهای ما در این حوزه رفع خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی استان برخی شهرستان ها و مناطق به دلایل مختلف از امکانات کمتری برخوردار هستند که در برنامه ریزی های جدید تلاش داریم این محدودیت ها را رفع کنیم.
وی گفت: آستان قدس رضوی نیز به حوزه ورزش استان ورود کرده است و امروز 14 تیم ورزشی با حمایت آستان قدس به خراسان رضوی اعزام شده و برای کمک به ما نیز ورود خواهند کرد.
سرپرست به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان به غیر از حوزه ورزش هیچ گونه ماموریت عملیاتی در اجرای سیاست ها و برنامه های وزارت ندارد بلکه نظارت بر برنامه ها و ماموریت های دستگاه های اجرایی در حوزه جوانان برعهده ماست که جمع بندی آن نیز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با حضور استاندار، انجام می شود.
وی گفت: در بحث اوقات فراغت به منظور تجلیل از دستگاه های برتر، کارآفرینان و مجریان برنامه های اوقات فراغت جوانان جشنواره ای اسفند ماه سال جاری برگزار می شود که در آن برترین های حوزه فراغت استان معرفی خواهند شد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی نیز دستگاه های اجرایی باید از هرگونه موازی کاری بپرهیزند چرا که بزرگترین آسیب دستگاه های متولی امور جوانان، موازی کاری در این حوزه است.
وی عنوان کرد: در بحث مشارکت های اجتماعی نیز تقریبا در تمامی شهرستان ها سازمان مردم نهاد تأسیس شده است و تا پایان سال تعداد کلی آن نیز به 30 سمن خواهد رسید.
سرپرست تاکید کرد: یکی از مسائل اساسی حوزه جوانان استان هویت است که مسئولان با برنامه ریزی های کارشناسی و علمی، باید جوانان را از این سردرگمی رها کنند تا به طور کامل بحران هویت در میان این قشر از جوانان برطرف شود.
وی با بیان اینکه جوانان دچار بحران هویتی شده و سرگردان هستند تصریح کرد: انتظار می رود مسئولان استان بیشتر فضای صحبت کردن و همفکری با جوانان، توجه به نیازهای آنان، نشست های مشورتی، نشست های تخصصی با نخبگان جوان و سایر برنامه ها را در اولویت قرار دهند.
7557*3028

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/135496/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگیری خریدار اموال مسروقه و کشف 45 فقره سرقت در کاشمر

افتتاح بیش از 40 مدرسه در طرح سه شنبه‌های امید خراسان رضوی

صادرات 107 میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی طی سال گذشته

برگزاری یادواره کارگران جان باخته حین خدمت برای اولین بار در استان اصفهان

دهک بندی ها 6 ماه یک بار بازبینی می شوند

برگزاری یادواره کارگران جان باخته حین خدمت برای نخستین بار در استان اصفهان

برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود

غزه، نماد شرافت و عزت است/این بار نیز مقاومت پیروز خواهد شد

برنامه تشکیل 20 کارگروه تخصصی در حوزه انتخابیه داریم/ضعف مجلس یازدهم در تراز بین المللی

گازوئیل قاچاق زیر بار آهک

شناسایی 53 تبعه خارجی غیرمجاز در خراسان شمالی

پرسه‌زدن گله قوچ اوریال در پارک ملی سالوک

خراسان شمالی، میزبان فلامینگو‌های مهاجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: 28 هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند

پدری که از فرصت‌های روزمره استفاده می کرد تا از حقایق عالم بگوید

تقریباً همه ناشران بزرگ در نمایشگاه کتاب حضور دارند

حضور پررنگ بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب

کتاب جدید بهمن پگاه راد رونمایی می شود

نشر 27 بعثت با 210 عنوان به نمایشگاه کتاب آمد

حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب

کتاب «آینده می‌افتد زمین» رونمایی می‌شود

احمدوند: نمایشگاه کتاب امسال یک نمایشگاه حداکثری است/ علاقه‌ای نداریم نمایشگاه محل حاشیه‌های اجتماعی یا سیاسی شود

◄ انتشار یک کتاب جدید درباره قوانین و مقررات حمل و نقل و ترافیک

برنامه‌های علمی و فرهنگی برای نمایشگاه کتاب

چه کتاب‌هایی را به نوجوانان پیشنهاد بدهیم؟

تلفیق اماکن ادبی در کنار نمایشگاه کتاب ظرفیت فعال‌سازی گردشگری ادبی را دارد

پیش‌بینی 3 خط ویژه اتوبوس برای جابه‌جایی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت در زمینه کتاب‌خوانی خدمات خوبی به روستاها ارائه کرده است

عیادت جمعی از اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر از ایثارگران بستری در بیمارستان ساسان

زیرکوه زیر بار 2 هزار میلیارد خسارت سیل؛ جبران با اجرای 27 مصوبه

«سلطان تنبل» دانش‌آموزان شوشود را زرنگ کرد!

هشدار نارنجی برای 5 استان | کاهش دمای محسوس در شمال شرق

حمایت از کارآفرینان و بخش خصوصی استان برای تحقق جهش تولید

رأی مردم حق الناس است/ مردم مراقب شبهات فضای مجازی باشند

رفع مشکل اسکان عشایر کوچ‌نشین سملقان با پیگیری دستگاه قضایی

نخستین جشنواره دست سازه‌های آبی با معرفی آثار برتر پایان یافت

دستگیری نیکوکاران قلابی که طلا‌های 60 پیرزن مشهدی را ربودند!

ستاره پرورش‌اندام ایران به زیارت امام رضا(ع) آمد

قتل مرد 9 انگشتی در جاده کنه‌بیست

معلمان در عملیات وعده صادق نقش مهمی داشتند

بافت تاریخی روستای اصفهک با توجه مردم حفظ شده است

2500 دانش‌آموز نیازمند از کمک‌ هزینه تحصیلی بهره‌مند شدند

حساسیت دور دوم انتخابات /بر مدار قانون و بی طرفی حرکت می کنیم

پیام تبریک دکتر قاضی‌زاده هاشمی به مناسبت چهاردهمین سالروز تأسیس بانک دی

دریافت ویزای بیش از 74 هزار زائر حج

اژه‌ای: قاضی نباید از مشورت کردن با صاحب‌نظران احتراز داشته باشد

خبر خوش قاضی‌زاده برای واردات تجهیزات پزشکی و داروهای جانبازان

نخستین رزمایش کمک مومنانه در بجنورد

خراسان شمالی میزبان فلامینگو‌های مهاجر

آخرین اقدام برای افزایش سهمیه حج و سود سپرده‌های حج و عمره