پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون استاندار خراسان جنوبی:

خدمت رسانی به نقاط محروم از اتاق شیشه ای امکان پذیر نیست اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: خدمت رسانی و امدادرسانی به نقاط دورافتاده و محروم از اتاق های شیشه ای و پشت میز مدیریت امکان پذیر نیست.
به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز سه شنبه در جمع مردم روستای علی آباد قاین افزود: اگر می خواهیم مطالبات مردم اجرایی شود نباید در اتاق های خود بنشینیم و باید به میان مردم روستاها برویم تا به صورت مستقیم وارد عرصه خدمت رسانی شویم.
وی بیان کرد: خارج از همه تشریفات اداری باید به مناطق مختلف رفته، مسایل و مشکلات را شناخته و برای آن راهکارهای اجرایی پیدا کنیم.
معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مسائل و مشکلات روستاها خیلی زیاد است و در حال حاضر 480 روستای استان با تانکر سیار آبرسانی می شود که بدون شک دولتمردان برای آن برنامه ریزی می کنند و در این زمینه مجتمع های آبرسانی نیز در حال اتمام است.
وی گفت: مردم آگاهند که منابع مالی محدود و مشکلات فراوان است البته با تمام مشکلات امسال نسبت به سال قبل در تعداد پروژه های عمرانی و میزان مبالغ آن رشد خوبی داشته ایم اما تا رفع مشکلات و تنگناها فاصله داریم و باید تلاش و جدیت بیشتری انجام دهیم.
علوی مقدم یادآور شد: رفع عقب افتادگی های استان در بخشی از نقاط نیاز به زمان بیشتری دارد اما همتی که در مجموعه مدیریت استان وجود دارد و سفرهای شهرستانی که توسط استاندار خراسان جنوبی آغاز شده، بسیار تاثیرگذار است.
وی گفت: نوع نگاه به این مناطق سبب شده همه نگاه ها متوجه نقاط محروم و مرزی شود و در سفر به شهرستان مرزی نهبندان به روستاهایی سفر کردیم که برخی موضوعات موجب تاثر می شود و یکی از دلایل این است که تاکنون کسی به این مناطق سر نزده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: مطالبه گری مردم باید به صورت معقول و منطقی بیشتر شود از طرفی مسئولان باید متوجه این بخش ها باشند لذا برنامه ریزی بسیار خوبی برای روستا شده است.
وی بیان کرد: هم افزایی امکانات و تجهیزات امدادرسانی و محرومیت زدایی از دیگر اولویت های ماست و از نهادهای مختلف مانند بسیج سازندگی، بنیاد برکت، دستگاه های متولی خدمات رسانی و سایر اکنون به صورت جزیره ای خدمات رسانی می کنند که باید همه در کنار هم قرار بگیرند.
علوی مقدم گفت: اگر این استعدادها کنار هم قرار بگیرد هم می توان روستاهای بیشتری را در برنامه محرومیت زدایی قرار داد و هم از تکرار اقدامات اجرایی، هزینه های مازاد، دوباره کاری و چندباره کاری ها جلوگیری کرد.
وی اظهار داشت: در خصوص راه های اصلی مشکلات فراوانی وجود دارد و امروز قوانین راهنمایی و رانندگی قوانین سختی است و اگر طرح هایی که انجام می دهیم به دلیل نواقصی سبب بروز حادثه ای شود فردی که تصمیم گیری کرده مقصر شناخته می شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی به موضوع اشتغال به عنوان یکی از مشکلات جوانان روستای علی آباد اشاره کرد و گفت: طرح های کوچک و زودبازده در ایجاد اشتغال جوانان کمک فراوانی می کند.
وی افزود: اجازه ندهید حتما گروه دولتی برای شما تصمیم گیری کند بلکه خودتان پیشنهاد دهید، طرح های زودبازه برای روستا برنامه ریزی کنید ما نیز به عنوان مسئول قول حمایت می دهیم.
علوی مقدم تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در طرح محرومیت زدایی این است که با کمک روستاییان، شورا و بزرگان روستا ظرفیت ها و پتانسیل های روستاها را شناسایی کرده و برای ایجاد اشتغال برنامه ریزی کنیم.
وی گفت: توجه ما به عنوان خادم مردم به همه بخش ها و گروه ها است و در این برهه از زمان نیاز به همراهی و همدلی مردم داریم و طرح مباحث اصولگرا، اصلاح طلب، چپ یا راست بودن فرصت سوزی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر به نظام اعتقاد داشته و قبول دارید اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی همراهی، همدلی، وحدت کلمه و یکصدایی است باید به وسط میدان آماده و همه امکانات و فکر و عمل خود را برای عبور از این مرحله بسیج کنیم.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم خود را وابسته به دسته ای بدانیم و عده ای را از امکانات، تجهیزات و رفاه محروم کنیم ظلم و بی توجهی به خون شهداست.
وی افزود: یکی از موضوعاتی که در گذشته مورد غفلت قرار گرفته، آبخیزداری و قنات هاست و اگر به قنات ها توجه و از علم نوین در کنار تجریه گذشتگان استفاده شود ظرفیت بهره برداری از قنات ها به 2 تا پنج برابر افزایش می یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه هایی که به جهاد کشاورزی تکلیف شده توجه به قنوات است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و در یک برنامه زمان بندی 6 ماهه موضوع توجه به قنات ها در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اولویت نخست ما در کنار تلاش برای توسعه و آبادانی، حفظ ارزش های دین مبین اسلام و فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
علوی مقدم گفت: امروز استکبار تمام امکانات و تجهیزات خود را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به کار گرفته که یکی از دلایل آن روحیه استکبارستیزی مردم و حمایت آنها از نظام است.
وی یادآور شد: آنچه جایگاه این نظام را متمایز از سایر نظام های دنیا می کند حس استکبارستیزی است و اگر در حفظ دین و ارزش های دینی کمک نکنیم به رسالت اصلی امام که رسیدن به آرمان های عظیم دین مبین اسلام است نرسیده ایم.
وی گفت: فرض و واجب می دانیم ابتدا به خود تذکر دهیم که اگر امروز چهل سالگی انقلاب اسلامی را به جشن نشسته ایم و به گذشته افتخار می کنیم بخش اعظم آن به خاطر توجه به ارزش های دین مبین اسلام است.
وی افزود: امروز اگر تمامی امکانات و تجهیزات را به روستاها برده و سبب رشد و توسعه این مناطق شدیم به این معنا نیست که کار ما تمام شده باشد بلکه تا پاسخگویی به نیازهای واقعی مردم که حق آنان است فاصله زیادی داریم.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: این کار دولتی نیست چون دولت به تنهایی امکان رسیدگی به همه موضوعات را ندارد بلکه باید همه تلاش کرده دست در دست هم وارد میدان شویم چراکه هرجا مردم محور قرار گرفته و از خرد جمعی آنان استفاده شده با پشتیبانی دولت نتایج بسیار خوبی حاصل شده است.
وی اضافه کرد: استاندار خراسان جنوبی ابلاغیه ریاست کارگروه محرومیت زدایی و ساماندهی مناطق محروم را برای بنده صادر کرد که در این زمینه طرحی به همراه سپاه آماده و مقدمات آن فراهم و شورای سیاست گذاری تشکیل شده است.
علوی مقدم گفت: باید نیازهای روستاها و مناطق محروم را از زبان خودشان جمع آوری کنیم لذا دنبال کار مطالعاتی نیستیم چون به اندازه کافی انجام شده و از آنجا که اعضای شورای اسلامی روستاها و دهیاران اشراف کامل بر مشکلات حوزه خود دارند بایستی مشکلات را اطلاع رسانی کنند تا در برنامه زمان بندی خیلی کوتاه درصدد رفع این مشکلات باشیم.
6 طرح عمرانی در پنجمین روز دهه فجر با حضور معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی در شهرستان قاینات افتتاح یا کلنگ زنی شد.
7557*3028

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/136562/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد