پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت سامان داروی هشتم مطرح کرد:

پوشش 40 درصد از نیاز فاکتور هشت بیماران هموفیلی کشور علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سامان داروی هشتم وابسته به آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه این شرکت ظرفیت و توانایی دارد تا داروی فاکتور هشت مورد نیاز کل بیماران هموفیلی کشور و حتی منطقه را تامین کند، گفت: تا پایان دی ماه جاری، شرکت سامان داروی هشتم حدود 40 درصد نیاز فاکتور هشت بیماران هموفیلی کشور را تحت پوشش قرار داده است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مهندس مجید طبسی امروز در آیین افتتاح یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تولید داروهای زیست فناوری در سطح ملی (سایت تولید شرکت سامان داروی هشتم) که با حضور تولیت آستان قدس رضوی در کارخانه این شرکت در پارک علم و فناوری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اهداف راهبردی شرکت، فاز اجرایی پروژه، مطالعات بالینی، مقایسه سافاکتو با محصولات مشابه، اقدامات انجام شده جهت طراحی، ساخت، تجهیز، راه‌اندازی و تولید صنعتی در مشهد، قیمت داروهای مشابه سافاکتو در ایران و اروپا و... است.
طبسی بیان کرد: شرکت سامان داروی هشتم به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولیدکنندگان داروهای زیست فن‌آوری و بایوتک بوده و در حال حاضر تولیدکننده انحصاری فاکتور هشت نوترکیب انسانی با برند «سافاکتو» است.
وی افزود: ایران به عنوان چهارمین کشور در دنیا است که به فناوری تولید فاکتور هشت دست یافته است و این شرکت، دانش فنی این محصول را که به‌ طور عمده در اختیار سه شرکت آمریکایی- اروپایی است، در ایران اسلامی بومی‌سازی شده و این امر باعث افتخار آستان قدس رضوی است.
مدیر عامل شرکت سامان داروی هشتم تصریح کرد: در راستای تداوم سیاست‌های ابلاغی تولیت آستان قدس رضوی، پروژه دستیابی به دانش فنی و تولید پنج محصول دانش‌بنیان که برای درمان بیماران سرطانی و بیماری‌های خود ایمنی کاربرد دارد و تا سال 1400 به چرخه مصرف وارد خواهد شد، در این شرکت آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مراحل اداری، پژوهشی و مطالعاتی بالینی در مسیر تولید سافاکتو، عنوان کرد: سایت شرکت سامان داروی هشتم در فضایی به مساحت چهار هزار و 200 مترمربع در سه طبقه منطبق با آخرین استانداردهای روز دنیا با هدف تولید داروهای باکیفیت بایوتک و صادرات محصولات به کشورهای منطقه و فرامنطقه در پارک علم و فناوری خراسان رضوی ساخته شده است.
طبسی خاطر نشان کرد: داروی فاکتور هشت در دنیا به دو روش پلاسمایی و نوترکیب تولید می‌شود و فاکتور هشت تولیدی، توسط شرکت سامان داروی هشتم به روش بایوتک و از نوع نوترکیب تولید می‌شود که این محصول نسبت به نوع پلاسمایی فاکتور هشت خلوص بهتر و کیفیت بالاتری دارد که بیماران هموفیلی با اطمینان و رضایت بیشتری مصرف می‌کنند.
وی در خصوص اینکه فاکتور هشت پلاسمایی از مشتقات خون استخراج می‌شود، تصریح کرد: فاکتور هشت انسانی نوترکیب محدودیت سطح تولید ندارد، چرا که این دارو براساس روش‌های دانش‌بنیان تولید می‌شود و لازم به ذکر است که این دارو صرفه‌جویی ارزی قابل توجه تولید سافاکتو توسط شرکت سامان داروی هشتم برای کشور را داراست.
مدیر عامل شرکت سامان داروی هشتم اضافه کرد: بی‌تردید این شرکت پس از تامین نیاز کامل کشور به این داروی حیاتی بیماران هموفیلی، اهداف صادراتی خود را دنبال خواهد کرد؛ اگرچه در سال‌های اخیر نیز مشتریانی از کشورهای هم‌جوار داشته‌ که پس از بالا رفتن ظرفیت تولید و تامین نیاز کامل داخلی، در مسیر پوشش بازارهای منطقه حرکت می‌کند.
وی در خصوص اینکه اساس فعالیت این شرکت بر مبنای دانش است، بیان کرد: سطح تولید آن محدودیتی نداشته و می‌تواند ظرفیت تولید خود را بالا ببرد همچنین با این خط تولید می‌تواند داروهای دیگری علاوه بر فاکتور هشت نوترکیب تولید و به بازار عرضه کند.
طبسی اذعان کرد: در پی اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری، آستان قدس رضوی از پیشتازان و تأثیرگذارترین نهادهایی بود که در حوزه اقتصاد مقاومتی، با سیاست‌گذاری تولیت فقید آغاز به فعالیت کرد و در ادامه جهت نیل به اهداف منشور هفت گانه معظم له با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی این اقدامات روند تسریعی به‌ خود گرفت.
وی افزود: ترسیم سیاست‌ها و اهداف در آستان قدس رضوی در چارچوب خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه محرومان و بیماران دردمند، منجر به تمرکز بر حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و کمک به تولید محصولات دارویی شد که با تشکیل هلدینگ سلامت و دارو در سازمان اقتصادی رضوی و با مدیریت متمرکز بر شرکت‌های حوزه دارویی با شرکت داروسازی ثامن آغاز شد و با تداوم موفقیت در این عرصه توسعه و گسترش یافت.
مدیر عامل شرکت سامان داروی هشتم تصریح کرد: در این راستا شرکت‌های یاراطب ثامن، سامان داروی هشتم، دارو پژوه سامان و شیراز سرم به وجود آمدند تا هرچه بیشتر و بهتر در جهت حصول به این اهداف اقدام شود.
آیین بهره‌برداری از سایت تولید شرکت سامان داروی هشتم وابسته به هلدینگ سلامت و داروی آستان قدس رضوی که در حوزه تولید داروهای بیوتکنولوژی از جمله داروی فاکتور هشت انسانی نوترکیب و سایر داروهای ضد سرطان فعالیت می‌کند.
واحد تحقیق و توسعه این شرکت از سال 1388 با رویکرد بهره‌مندی از توان علمی نخبگان دانشگاهی در زمینه تولید داروهای بیوتکنولوژی در اولین گام موفق به دستیابی به دانش فنی تولید فاکتور هشت انسانی نوترکیب شد که یکی از محصولات استراتژیک کشور و نیاز حیاتی بیماران هموفیلی است.
شرکت سامان داروی هشتم به عنوان بزرگترین مرکز شتاب‌دهنده شرق کشور در حال حاضر چند طرح پژوهشی و مطالعاتی بر روی آنتی‌بادی‌های مونوکلونال(MAb) که در ردیف داروهای انکولوژی(سرطانی) است، در دستور کار دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/136584/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود

نباید با بانوان در معابر برخورد شود

عملیات وعده صادق اقدامی مشروع، دفاعی و حکیمانه بود

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس

رژیم صهیونیستی پشتوانه تمامی فتنه‌ها است

خروش نمازگزاران خراسان شمالی در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی با شکوه مردم مشهد در حمایت از مردم غزه

با دستور سرلشکر سلامی یگان‌های امدادی سپاه تا پایان عملیات خدمت رسانی به مردم سیل زده در منطقه حضور خواهند داشت

علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق

اجتماع مردم قوچان در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آیا انتخاب غذا ژنتیکی است؟

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»/ اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

برگزاری راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

احیای 6 واحد تولیدی راکد شیروان

پیروزی قراخیل مقابل تیم مدعی لیگ 3 فوتبال

پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی

پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

راهپیمایی ضدصهیونیستی مردم مشهد

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

«وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل

عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود

وعده صادق، شکست دنیای استکبار

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان تربت جام برگزار شد

قتل خونین پسر تهرانی در درگیری خیابانی/ دوست مقتول بازداشت شد

شرایط جوی نسبتا پایدار و یکنواخت در خراسان جنوبی

آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور

اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

رژیم صهیونیستی بداند اگر دست از پا خطا کند این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود

پلمب 3 سالن زیبایی در مشهد (31 فروردین 1403)

وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت