پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس اتاق اصناف مشهد:

بستر نرم‌افزاری توزیع گوشت با کدملی را فراهم کرده‌ایم اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص توزیع گوشت با کد ملی، گفت: ما بستر نرم‌افزاری این امر را ما فراهم کردیم و در حال حاضر به صورت پایلوت در بجنورد و خراسان شمالی اجرا کردیم.
به گزارش ایسنا-منطقه خراسان، محمود بنانژاد امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در اتاق اصناف مشهد، با اشاره به نقش اصناف در انقلاب، اظهار کرد: همچنان بعد از 40 سال مردم پای کار ایستادند و از زمانی که اصناف و بازار وارد عرصه انقلاب شد با اقداماتی که انجام می‌دادند با انقلاب همراه شدند.
وی ادامه داد: همچنین در دوران جنگ تحمیلی حوزه بازار همیشه پر رنگ بود. در حال حاضر که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، همچنان شاهد حضور این افراد در کنار مردم هستیم.
رییس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه حدود 18 درصد از تولید ناخالص ملی در حوزه اصناف بوده، بیان کرد: در استان حدود 220 هزار و در سطح کشور 3 میلیون واحد صنفی داریم که زمینه اشتغال، گردش مالی، کالایی و... را فراهم کرده و در تولید ناخالص ملی نقش مهمی را ایفا کرده است‌.
بنانژاد با اشاره به اینکه حدود 6000 واحد صنفی تولیدی در سطح کشور داریم‌، عنوان کرد: این‌ واحدها نقش مهم و اساسی را در حوزه اقتصادی دارند.
وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی ما باید مورد توجه قرار گیرند، تصریح کرد: اگر این واحدها را مورد حمایت قرار دهیم، زمینه افزایش خدمات، توزیع، اشتغال و‌ تولید ناخالص ملی را فراهم کردیم.
رییس اتاق اصناف مشهد با اشاره به نقش اصناف در شرایط التهاب بازار، تاکید کرد: اتاق اصناف در حوزه تعادل بخشی به بازار در دوران التهابات تمامی تلاش خود را مبذول کرد.
بنانژاد اضافه کرد: همچنین موفق شدیم در حوزه نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ ورود پیدا کنیم. علاوه بر این موارد سعی بر آن داشتیم که کالاهای اساسی تنظیم بازار را در مناطق کم برخوردار توزیع کنیم.
وی در خصوص توزیع گوشت منجمد، بیان کرد: از 25 مهرماه سال جاری تا 23 دی ماه همین سال طبق آمار 152 تن گوشت منجمد را در 98 واحد صنفی در سطح شهر توزیع کردیم.
رییس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه عمده‌ترین توزیع ما در مناطق کم برخوردار بوده، اظهار کرد: همچنین از 28 آذرماه سال جاری تا 18دی ماه همین سال 275 تن مرغ منجمد را در 120 واحد صنفی در سطح شهر توزیع کردیم.
بنانژاد خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر موضوع توزیع مرغ گرم با قیمت مصوب 9800 تومان مطرح شد که برای مرغداران ما صرفه اقتصادی نداشت، اما بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان با لحاظ کردن یارانه برای نهاده‌ها 30 تن مرغ گرم با قیمت 9800 تومان در فروشگاه‌های مشهد توزیع شد.
وی گفت: از تاریخ 19 دی ماه سال جاری تا 15 بهمن ماه سال جاری حدود 596 تن مرغ گرم توزیع شده است.
رییس اتاق اصناف مشهد در رابطه با نظارت‌های پایانی سال، عنوان کرد: برای این ایام دو طرح نظارتی ویژه را لحاظ کردیم. طرح اول مربوط به نظارت مجاورین و شهروندان ما بوده که از تاریخ یکم اسفند ماه آغاز و تا 25 همین ماه ادامه دارد. همچنین در طرح نظارتی دیگر خود زائران را اولویت قرار داده‌ایم که این طرح از 25 اسفندماه سال جاری آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
بنانژاد با بیان اینکه در طرح مجاورین خود گشت‌های مشترک خود را ادامه می‌دهیم، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از نظارت‌های ویژه ما در بخش درج قیمت و صدور صورتحساب بوده که در اولویت خود قرار داده‌ایم.
وی تصریح کرد: همچین طرح پایش منطقه ای که از سال گذشته آغاز شده را نیز ادامه خواهیم داد که در مناطق شهرداری صورت می‌گیرد و تمامی واحدهایی که در مناطق شهرداری واقع شده مورد بررسی قرار می‌گیرند.
رییس اتاق اصناف مشهد با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه بهاره، تاکید کرد: این نمایشگاه از 10 تا 17 اسفند ماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
بنانژاد ادامه داد: واگذاری و ثبت‌نام غرفه‌ها نیز آغاز شده در طول برگزاری نمایشگاه ناظر ما حضور پیدا خواهد کرد تا بر قیمت، کیفیت و درصد تخفیف و ... نظارت داشته باشند.
وی تاکید کرد: همچنین قاضی ثابت و همکاران ما در سازمان تعزیرات حکومتی در طول برگزاری این نمایشگاه در محل حضور دارند و هر موردی که نیاز به اخطار داشته باشد، در محل بررسی و حکم صادر می‌شود.
رییس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه در طول برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره بر اقلام اساسی مربوط به معیشت مردم نظارت صورت می‌گیرد، گفت: همچنین در طول این نمایشگاه شاهد برگزاری نمایشگاه برندینگ خواهیم بود و نمایندگان استانی و کشوری می‌توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.
بنانژاد در خصوص فروش فوق العاده و حراج نیز گفت: بر این امر نیز به صورت جدی ورود پیدا خواهیم کرد، واحد‌های صنفی قبل از اعلام حراج و تبلیغات باید به اتحادیه اعلام کنند.
وی در خصوص اخذ مجوز نانوایی، تاکید کرد: با توجه به دستورالعمل جدید از سوی وزیر صمت و اشباع شدن آن در مشهد هیچگونه مجوزی برای تاسیس نانوایی صادر نخواهد شد، مگر در شهرک‌هایی که نانوایی در آنجا وجود نداشته باشد، یا به صورت تغییر مکان یک‌ نانوایی رخ دهد.
رییس اتاق اصناف مشهد در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص میزان زمان لازم برای بازگشت آرامش به بازار، گفت: ما ابتدای سال شاهد دلار 3 تا 4 هزار تومانی بودیم در حال حاضر حدود 12 تومان بوده، حدود سه برابر شده است.
وی اضافه کرد: قیمت ارز بر بسیاری از کالاها و اقتصاد ما تاثیر خود را به صورت مستقیم می‌گذارد. امروزه در بسیاری از کالاها شاهد افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت، برخی کالاها بیشتر از 2 تا 3 برابر است که ارز بر آنها تاثیر مستقیم داشته و ممنوعیت واردات شده‌اند.
رییس اتاق اصناف مشهد اظهار کرد: بخش دیگری از این افزایش قیمت‌ها به سیاست‌های کج‌دار مریز بخشنامه‌های خلق‌الساعه در خصوص واردات و تامین کالا باز می‌گردد.
بنانژاد خاطرنشان کرد: امروزه همه ما شاهد رکورد زیادی در بازار هستیم و این رکورد بعد از عید بیشتر خواهد شد و این امر به مرور منجر به زیرفروشی هایی خواهد شد، در نهایت کاهش قیمت را در پی خواهد داشت.
وی در خصوص توزیع گوشت با کد ملی، عنوان کرد: بستر نرم‌افزاری این امر را ما فراهم کردیم و در حال حاضر به صورت پایلوت در بجنورد و خراسان شمالی اجرا کردیم.
رییس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: این مساله یکسری ایراداتی دارد که یکی از آن‌ها این است که باید لینک بین بانک اطلاعاتی ما با ثبت احوال به‌ عنوان سرپرست خانوار برقرار شود تا از کد فروشی جلوگیری شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/136745/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی