پیام خراسان

آخرين مطالب

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

گلایه از بی توجهی دولت به محور بیرجند-قاین/برای آقای نوبخت متاسفم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با گلایه از حرکت لاکپشتی احداث محور بیرجند- قاین گفت: برای آقای نوبخت متأسفم که هنوز باید هنگام عبور از جاده، وصیت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: مردم علی‌رغم تمام سختی‌ها توجه زیادی به اصل حضور خود و دستاوردهای انقلاب داشتند.
وی بابیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین دستاوردهای انقلاب و حضور مردم در راهپیمایی داشته‌اند، افزود: بدون همراهی رسانه‌ها مطالبه‌ها اثربخش و نتیجه‌بخش نخواهد بود.
حجت‌الاسلام عبادی در پاسخ به سؤالی پیرامون وضعیت پروژه‌های افتتاح‌شده در دهه فجر بیان کرد: در استانی مانند خراسان جنوبی که در اثر خشکسالی‌ها سطح آب‌های زیرزمینی کاهش‌یافته و مشکلات آب وجود دارد، انجام پروژه‌های مانند آبخیزداری بسیار اثربخش است.
وی در پاسخ به سؤالی پیرامون پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی اظهار کرد: توقع ما توجه بیشتر توسط دولت به پروژه راه آهن بیرجند است.
حجت‌الاسلام عبادی بابیان اینکه در دور قبل ردیف بودجه‌ای برای این پروژه گذاشته شد، افزود: کلنگ این راه‌آهن به زمین‌خورده شده و زیرساخت‌ها در 30 کیلومتر از پروژه مهیا شده که اما نیازمند توجه بیشتری است.
وی بابیان اینکه راه آهن با بودجه عمومی کشور ساخته نمی‌شود و نیازمند ایجاد تشکیل کنسرسیوم و ورود بخش خصوصی است، گفت: بر اساس مصوبه، به سرمایه‌گذارانی که در این پروژه ورود کنند، از محل صندوق توسعه وام پرداخت می‌شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ادامه داد: توقع ما از وزیر راه بالاتر از وضعیت موجود است.
برای آقای نوبخت متاسفم!
وی با اشاره به جاده ماهیرود - فراه بیان کرد: این جاده از اهمیت بالایی برخوردار بوده که آسفالت و رسیدگی به آن نقش بسزایی در رونق بازارچه‌ها دارد.
حجت‌الاسلام عبادی اظهار کرد: اگرچه کمبود اعتبارات بر روی پروژه‌ها تأثیر گذار است اما باید آسفالت این جاده موردتوجه ویژه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام عبادی در پاسخ به سؤالی پیرامون وضعیت پروژه‌های دوبانده سازی محور بیرجند- قاین بیان کرد: این پروژه دارای 90 کیلومتر بوده که تاکنون نصف مسیر دوبانده شده است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای آقای نوبخت متأسفم که هنوز باید هنگام عبور از جاده، وصیت کنیم.
وی بابیان اینکه آقای نوبخت متولی این راه‌ها بوده و بودجه را در دست دارد، اظهار کرد: همچنین رسانه‌ها باید مطالبه گری کرده و تیتر بزنند.
حجت‌الاسلام عبادی اظهار کرد: تمام راه‌های خراسان جنوبی مهم است و باید نسبت به ایمن‌سازی همه آن‌ها تلاش شود.
وی بابیان اینکه آب و راه از مشکلات اساسی خراسان جنوبی هستند، اظهار کرد: متولی این دو بخش در وزارت از فرزندان همین استان بوده که انتظار بالایی از این دو مقام داریم.
حجت‌الاسلام عبادی در پاسخ به سؤال مهر مبنی بر محروم شدن خراسان جنوبی از اعتبارات بیابان‌زدایی صندوق توسعه ملی بیان کرد: خوزستان به لحاظ طوفان شن و ناسالم بودن وضعیت نامطلوبی داشته به همین علت اعتبارات صندوق توسعه ملی را جذب کرده است.
نوید خوش نماینده برای شمال شهر بیرجند
وی در پاسخ به سؤال دیگری از سوی خبرنگار مهر مبنی بر اینکه برخی از مناطق بیرجند مانند شمال شهر سرانه ورزشی خوبی ندارند این در حالی است که بودجه میلیاردی ساخت پروژه ورزشی در جنوب شهر برگشت‌خورده و طرح بعد از انجام فاز اول مسکوت مانده است، افزود: احداث پروژه چندمنظوره در جنوب شهر با همکاری بنیاد مستضعفان، طرحی مناسب بود که با اعتراض بخش خصوصی روبه‌رو شد.
حجت‌الاسلام عبادی بابیان اینکه بر اساس پیشنهاد مقرر شد این استخر در قسمت دیگری مانند شمال شهر احداث شود، اظهار کرد: هنوز زمینی برای احداث این پروژه در شمال شهر تصویب نشده است.
وی بابیان اینکه در چند نقطه از شمال شهر سالن ورزشی احداث خواهد شد، افزود: برای این نقطه از بیرجند، نوید آینده خوبی داریم.
حجت‌الاسلام عبادی در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار مهر پیرامون آخرین وضعیت پروژه باروری ابرها بیان کرد: باروری ابرها به کمک هوافضای سپاه انجام می‌شود.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از افتخارات خراسان جنوبی این است که هوافضای استان فناوری باروری ابرها را به دست آورده است.
وی بابیان اینکه باروی ابرها 10 درصد بارندگی را می‌تواند افزایش دهد ولی نمی‌تواند برای کمبودی آب معجزه کند، گفت: باید شهروندان به سمت مدیریت مصرف بروند.
حجت‌الاسلام عبادی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نظر شما پیرامون استانی شدن انتخابات، اظهار کرد: استانی شدن انتخابات از مجلس پنجم مطرح بوده اما البا به خاطر برخی مغایرت‌ها با قانون اساسی توسط شورای نگهبان رد شده است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا وقتی به‌صورت پایلوت اجرا نشود نمی‌توان اظهارنظر کرد.
کم توجهی رئیس جمهور به مجامع نماینده ها
وی با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران ستاد کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی با مقام معظم رهبری بیان کرد: طی این دیدار از رهبری درخواست سفر به خراسان جنوبی داشته‌ایم که ایشان مشکلی با این درخواست نداشتند.
حجت‌الاسلام عبادی بابیان اینکه همچنین از رئیس‌جمهور درخواست سفر به خراسان جنوبی داشته‌ایم، افزود: هنوز برخی از قول‌های سفر قبلی این مقام عالی کشور به استان محقق نشده است.
وی بابیان اینکه امیدواریم در دور دیگر سفر خود به خراسان جنوبی ابتدا با نمایندگان جلسه‌ای داشته باشند، گفت: ایشان با مجامع نماینده‌ها جلسه‌ای ندارند و هیچ دولتی تا این اندازه به مجامع نماینده‌ها کم‌توجهی نکرده است.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سفر قبلی رئیس‌جمهور حتی قول‌ها به‌اندازه کافی نبود که امید است در دور دیگر سفر ایشان موردتوجه قرار گیرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های نمایندگان در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی بیان کرد: اتهاماتی به برادر رئیس جمهور و برادر جهانگیری در زمینه مفسدان اقتصادی وارد شده است.
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه این امر باید در قوه قضاییه بررسی شود، گفت: طی نامه‌ای از قوه قضاییه درخواست داشته‌ایم که برخورد با این موضوع به صورت علنی و شفاف انجام شود.
وی با بیان اینکه فساد اقتصادی مانند اختاپوس هفت سر برای جامعه ضرر دارد، گفت: گاهی رودبایستی باعث می‌شود که با مفسدان اقتصادی مبارزه نشود.
بازی های سیاسی بر مبارزه با فساد ارجحیت پیدا نکند
حجت‌الاسلام عبادی افزود: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی شمار سالم‌ها نسبت به مفسدان بسیار بیشتر است.
وی بابیان اینکه گاهی بازی‌های سیاسی بر مبارزه با فساد ارجحیت پیدا می‌کند، افزود: جریان‌های سیاسی باید به این نتیجه برسند که اولویت‌های اصلی مبارزه با فساد است نه بازی سیاسی.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مبارزه با فساد اقتصادی نیازمند اجماعی هماهنگ است که وجود ندارد.
حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به اهمیت تأسیس دفتر وزارت امور خارجه بیان کرد: این دفتر می‌تواند در زمینه‌های تجاری بسیار تأثیرگذار باشد.
وی بابیان اینکه بر اساس گلایه‌های مطرح‌شده، برخی از دستگاه‌ها در سیستم دولتی این دفتر را حمایت نکردند، گفت: دفتر با کمک دستگاه‌ها می‌تواند معجزه کند اما به‌تنهایی موفق نیست.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت پروژه احداث بیمارستان خوسف بیان کرد: برای این پروژه هفت میلیارد تومان اعتبار گذاشته‌شده و در مرحله انجام مناقصه است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/137482/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر

مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟

افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه

اجرای 285 عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

ساخت و افتتاح 27 مدرسه طی 6 ماه در منطقه تبادکان مشهد

فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار

فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!

اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در 6 سینمای مشهد از فردا 5 اردیبهشت 1403

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

تعزیرات خراسان شمالی به هفت‌هزار و 145 پرونده رسیدگی کرد

رکود ساخت‌و‌ساز در خراسان شمالی

امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

2 هزار و 300 قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

2300 قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

دیدار 64 نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟

راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر فاش شد + فیلم

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

6 هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

گیتی آذرپی درگذشت

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

ثبت نام 1618 نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم

هشدار شدید باران در 21 استان

هشدار باران شدید در 21 استان

سارق 200 دستگاه موبایل‌ در مشهد دستگیر شد

حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان